Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Almera N15 airbag valo vilkkuu

Aloittaja Eekki, tammikuu 31, 2013, 15:00:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Eekki

Kyseessä oleva projekti oli kokonaan purettuna, kasauksen jälkeen kaikki toimis normaalisti ja katsastin sen, nyt kun ratti ja  -pylväs, sekä mittaristo oli pois, niin airbagin valo alkaa vilkkua siinä kohtaa, kun sen pitäis sammua. Miten saisin sen toimimaan ja mistä mahtaa johtua ? Edellisen kasauksen jälkeen se ei vilkkunut.

Jylppy

Noissa taitaa olla tapana tulla airbagin virhekoodi (=valo vilkkuu), jos bägi irrotetaan ennen kun akku on ollut irti riittävän kauan. Jos järjestelmässä ei ole oikeasti mitään vikaa, niin vikakoodien nollaus pitäisi auttaa.

Tähän hätään en osaa sanoa, miten Almeran koodit saa nollattua itse - mutta merkkiliikkeessä sen ainakin saa tehtyä korvausta vastaan.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Eekki

#2
Kiitos vinkistä. Sen merkkiliikkeen jo tiesinkin, toivottavasti siihen ei tarvi sortua. Mielummin ostan jonkun laitteen, siitä voi olla iloa myöhemminkin. En vaan tiedä niistä mitään.

Eekki

Mahtaisko siitä Nissan Consultista olla apua tähän ? Ja mitä niillä vehkeillä saa tehtyä, useampia malleja näyttää netistä löytyvän...?

Jylppy

#4
Jos tuossa N15:ssä on consult-portti, niin sitten esim. tällä kaapelilla ja EcuTalkilla (ilmainen softa) saa tietokoneen avulla näppärästi vikakoodit luettua ja nollattua:

http://www.z-power.fi/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=109

DNSF:n puolella noita consult-lukijoita on välillä käytettynäkin kaupan.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Eekki

#5
Kiitos linkeistä !! Ja on tuossa sama 14pin. liitin kun sunnyssakin. Mitä eroa niillä consulteilla sitten on muuta kun ulkonäkö ja hinta? jonka haarukka näyttäis olevan 20 ja 100 euron välillä, aika suuret erot. Osaisitko neuvoa ennen kun tilaan? Vai meneekö se niin ettei noilla parin-kolmen kympin kiinalaisilla oikeesti tee mitään?
Niin ja sitten on tuo musta (kiinalainen?) "nissan 14, usb interface", mitä eroa??

Jylppy

Tuskin niillä hirveesti eroja toiminnassa on, samaa consult-portin dataa ne muuttaa USBiin/sarjaporttiin sopivaksi.

Veikkaan kyllä kuitenkin, että "markalla saa markan tuotteen", eli hinta ja laatu kulkevat varmasti jossain määrin käsikädessä. Voithan sä täältä ja tuolta DNSF:n puolelta kysellä, olisko jollakulla Turkulaisella toi consult-lukija, joka vois käväistä nollaamassa sun auton vikakoodit?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Eekki

Toiselta sivustolta katoin jo ettei ainakaan myynnissä ollut.
Ja kyllä mielummin ostan sen omaksi, koska noita nissaneita tulee kynittyä lähes päivittäin ja tallissa on läppärikin aina mukana.

Jylppy

#8
Itellä ei oo kokemusta kun Z-powerin vanhemmasta consult-lukijasta (n. 2x5x10cm boksi sarjaliitännällä), mutta ainakin se toimii mainiosti.

Tässä ainakin samannäköinen vekotin:

http://www.e-ville.com/fi/18-obd-kaapelit/3127-nissan-vikakoodikaapeli.html



EDIT: Muistelisin, että Z-powerin kaveri sanoi, että jotkut hänenkin myymät vastaavanlaiset lululaitteet eivät toimineet uutenakaan, niihin piti tehdä joku modi. Jotkut taas sitten toimivat heittämällä, mutta päällepäin ei osannut yhtään sanoa toimiiko vai ei.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Eekki

Tuota samaa katoin just e-villestä, sieltä kiinasta ei nyt kannata tilata uudenvuoden lomakauden takia, en ehdi odottaa niin kauaa. Ja muutenkin firma sais mielummin olla suomessa joka sen toimittaa.

Datsuuna


Vikakoodien nollaus onnistuu ilman mitään lukijalaitteita samasta liittimestä johon lukija liitetään yksinkertaisesti johdon pätkällä samoin kun niiden lukukin. Foorumilla on ollut asiasta puhetta useasti ennenkin.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Eekki

Aijaa.... mitenköhän se tapahtuu ?

Datsuuna

#12

Tästä viestiketjusta löytyy ohje:  http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1347040515
Tälläinenkin löytyi:  http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1271791648
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Eekki

Kiitos linkeistä ! Pitääkin kokeilla tuota ennen tilausta.

Eekki

#14
Joo, luettua tuli ja se antoi tietty sen 55, eli pitäis olla kunnossa ja kyllä se käsittääkseni kunnossa onkin. Miten sen valon sais kuitattua sammuksiin, vai pitäiskö sen sammua jo tällä operaatiolla ?

Eekki

Koska vikakoodit sai näppärästi luettua sillä johdonpätkällä, saisko valon kuittaamisen tehtyä samalla menetelmällä ?

Hämppy

Saittelo nollattua valoa? Itsellä täysin sama probleema almeran kanssa...

Alppuu

Saisko nollattua irrottamalla yöksi akun kenkä?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Hämppy

Akunkenkä on irti ollu jo viikon. Ei vaikutusta kun laitoin kiinni takasi. Kokeilin virtalukolla kikkailua, ei toiminu. Täytty käydä nollaas vrm motonetkorjaamolla kaverin toimesta

Tero-75

Onko penkinlämmittimen piuhat kiinni kuskin penkin alla?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Hämppy

Ovat kiinni. Ellei sillä ole vaikutusta kun laitoin gti:n jakkarat sedaniin?

Tero-75

Lainaus käyttäjältä: Hämppy - helmikuu 13, 2017, 10:13:59
Ovat kiinni. Ellei sillä ole vaikutusta kun laitoin gti:n jakkarat sedaniin?
Sillä ei pitäisi olla vaikutusta. Samoissa piuhoissa menee tieto myös sivu-airbageihin (mikäli tässä mallissa sellaiset jo on) ja huono kontakti johdoissa aiheuttaa valon palamisen.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Hämppy

Alko vilkkumaan tosiaan kun kojelaudat oli irti, kaiken pitäis olla kunnossa..

Hämppy

Kotikonstein saatu valo sammuu! Eli siis tässä ohjeita..

1. Virrat päälle
2. Samalla painat vähintään 5x b-pilarissa sijaitsevaa oven avaus nappulaa.
3. Air bag valon pitäisi alkaa vilkkumaan hitaasti.
4. Virrat pois vähintaa sekunniksi.
5. Virrat päälle, avot. Valo sammui.