Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera P10, hyytyy ja sammuilee.

Aloittaja M4ketech, tammikuu 18, 2013, 16:40:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

M4ketech

Kaikki alipaineletkut ok, myöskin paikat on tarkistettu ja yksi letku laitettu paikoilleen. Ohjaa juurikin ilmaa pakosarjan lämpöraudalta imuun.

Sytytyksen ajoitus, ei ole katottu, ei mitään käryä miten.

Virranjakajan kansi vaihdettu, pyörijä vaihdettu, tulpanjohdot katottu ja kunnossa, tulpat vaidettu sekä tarkastettu 1tkm jälkeen, ok.

Moottorin lämpötila-anturi???

Ryyppyläpän toiminta? juurikin se mikä ohjaa lämpöraudalta lämmintä ilmaa putsarikoteloon? avaa läpän ym, jos on niin on korjattu ja parantu sen verran ettei sammu risteyksiin jarruttaessa.

Eng control + kaikki muut sulakkeet + releet tarkastettu ja liitospinnat puhdistettu.

nissan-man

#31
LainaaKaikki alipaineletkut ok, myöskin paikat on tarkistettu ja yksi letku laitettu paikoilleen. Ohjaa juurikin ilmaa pakosarjan lämpöraudalta imuun.

Sytytyksen ajoitus, ei ole katottu, ei mitään käryä miten.

Virranjakajan kansi vaihdettu, pyörijä vaihdettu, tulpanjohdot katottu ja kunnossa, tulpat vaidettu sekä tarkastettu 1tkm jälkeen, ok.

Moottorin lämpötila-anturi???

Ryyppyläpän toiminta? juurikin se mikä ohjaa lämpöraudalta lämmintä ilmaa putsarikoteloon? avaa läpän ym, jos on niin on korjattu ja parantu sen verran ettei sammu risteyksiin jarruttaessa.

Eng control + kaikki muut sulakkeet + releet tarkastettu ja liitospinnat puhdistettu.
Mä en nyt jaksa ettiä moottorin lämpötila-anturin mittaus arvoja mutta google varmaan kertoo.. Eli se löytyy öljykorkin kohdalta ku kattelet imusarjaan päin, siinä on yleensä keltainen liitin joho menee kaksi johtoa.. Ja ryyppyläppä löytyy kun otat ilmansuodattimen pois, kaasuttimen kurkusta. Siis ihan eriasia kuin lämminilmaläppä.
Jos et omista ajoituslamppua, niin katso onko virranjakaja säätöalueen keskellä, jos on niin pyöräytä virranjakajaa hieman taaksepäin kokeilun vuoksi...
P10 GA16DS

Alppu

#32
En kyllä pyöräyttelis ilman lamppuu ja sellasen hankinta tuskin tässä vaiheessa tuntuu kovin suurelta investoinnilta..

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=49-3001
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

M4ketech

#34
Tänään puhdistettu Kaikki kaasarin osat ja letkut käyty viellä uudestaan läpi.

Tulppien kireys tarkistettu.

Ryyppyläppä oli auki ja heiluu vähän miten sattuu, en tiedä kuuluuko olla tommonen.  :-?

Virranjakajan kannen tarkistin niin yhen pytyn kohalla oli vähän jotain jälkeä, myöskin pyörijä oli likainen.

Annan nyt olla hallissa ja koitan myöhemmin auttoiko hyytymiseen.

Moottorin lämpötila-anturi vaikuttaisi olevan kunnossa, tosin liitin heikosti kiinni. Ilman sitä tuo käy viel huonommin  ;D

doope

#35
Kokeile koputella kattia ettei ole sisähilut irti ja vedä pakoputkea tukkoon . Kaverin pösö oli ainakin pirun laiska eikä vetänyt, katti kuulosti helistimeltä kun koputti. uusi katti niin tuli vedot takaisin. sytysennakot näkisi myös nissan consultilla ja näkisi myös anturien tiedot.

Hukkaako jäähdytinnestettä tuo vaalea savu saattaisi viitata että palotilaan pääsisi jäähdytinnestettä.

nissan-man

LainaaKokeile koputella kattia ettei ole sisähilut irti ja vedä pakoputkea tukkoon . Kaverin pösö oli ainakin pirun laiska eikä vetänyt, katti kuulosti helistimeltä kun koputti. uusi katti niin tuli vedot takaisin. sytysennakot näkisi myös nissan consultilla ja näkisi myös anturien tiedot.

Hukkaako jäähdytinnestettä tuo vaalea savu saattaisi viitata että palotilaan pääsisi jäähdytinnestettä.
taitaa olla ihan normaalia höyryä..
Joko se lambda-anturi on mitattu?

Itellä moottorin lämpötilan anturin liitttimen irroitus ei vaikuta, ainoastaan takaisinkytkennän yhteydessä jokin rele napsahtaa..

Ja voi sitä jakajaa käännellä vähäsen ilman lamppuaki, ei se siitä mihkään säry...
P10 GA16DS