Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera P10, hyytyy ja sammuilee.

Aloittaja M4ketech, tammikuu 18, 2013, 16:40:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

M4ketech

Eli laturin vaihdon jälkeen alkanut vikaantumaan tuo -93 primera. Nyt voimakaasta jarrutuksesta auto sammuu ja alakierroksilla iskee kaasun pohjaan niin booaa melkein. ylämäkeä ei tahdo nousta vaan rupeaa rynkyttämään.

Vaihdettu on jo jakajan kansi, pyörijä, tulpat ja tietenkin tuo laturi. Autossa on entisen omistajan toimesta vapari ::) Missähän vika voisi olla?

E: jakajan kannen vaihdon jälkeen toimi suhteellisen hyvin ja toimi paremmin kun laiton bensan lisä-ainetta joka poistaa kosteudet ym. Mutta vika tuli 25km päästä takaisin.

Alppu


Tulpan johdotkin voisi vielä vaihtaa...

Vaparin voisi kokeeksi poistaa ja laittaa orkkissysteemin tilalle ja puhdistaa sen jälkeen mafin siihen tarkoitetulla aineella..


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

M4ketech

Lainaa
Tulpan johdotkin voisi vielä vaihtaa...

Vaparin voisi kokeeksi poistaa ja laittaa orkkissysteemin tilalle ja puhdistaa sen jälkeen mafin siihen tarkoitetulla aineella..



Tulpan johot menee seuraavaks vaihtoon, missäs tässä on mafi? Vaparin poisto ja vakion tilalle laitto onkin hankalaa kun kaikki vakio-osat on heitetty pois  >:(

M4ketech

Tänään edettiin sen verran että hallista lähdettäessä minuutin käynnissä ja ajoon, ei nykimistä tai hyytymistä. Kävin kahvilla ja auto ulkona 30min niin heti nykii ja vaikea pitää käynnissä.

Vika tuli samana päivänä kun pakkaset kiristy  :-?

nissan-man

#4
LainaaTänään edettiin sen verran että hallista lähdettäessä minuutin käynnissä ja ajoon, ei nykimistä tai hyytymistä. Kävin kahvilla ja auto ulkona 30min niin heti nykii ja vaikea pitää käynnissä.

Vika tuli samana päivänä kun pakkaset kiristy  :-?
Onko 1.6 vai 2.0... jos ykskutonen niin tarkista vaihda kaikki alipaineletkut, ja tarkista automaatti ryyppy että läppä on auki kun moottori lämmin, näkee kun ottaa ilmanputsarin pois.. huom, 1.6ssa ei ole maffia, se tuli vasta ruiskukoneessa vuonna -94.

Jos kakslitranen, niin maffi löytyy kaasuläppäkotelosta, ottaa ilmanputsarin pois niin näkee ne langat.
P10 GA16DS

M4ketech

1,6 tämä on. Katsellaan tuota läppää ym. kun keretään autolle, eli taas huomenna revitään hiuksia päästä ja poltetaan askeittain tupakkaa tapellessa auton kanssa  ;D

M4ketech

En kerennyt paljoa lämmitellä konetta mutta läppä ainakin kylmänä kiinni. Laitoin kokeilumielessä vakioputsarin (jos vakio on nyt punainen) niin putsarikoteloon, eli ilmansaantia vähän heikennetty. Saattaapi auttaa.

Kotelon pohjassa tulipellin puolella oli joku keltanen ihme kapistus josta lähti ohuen ohut muoviletku joka ei mene minnekkään kiinni.

M4ketech

#7
Putsarin lisäyksestä ei tunnu olevan mitään eroa. Tosin tänään sammu vain pari kertaa. Ekalla kerralla 5min ajon jälkeen olin lähdössä parkista niin sammui heti kun kytkin oli pohjassa.

Eli tästä johtopäätös että tyhjäkäynti ei jostain syystä nyt tunnu olevan kunnossa. Paikkallaan vaihde vapaalla pysyy käynnissä mutta saattaa heijata.  :'(

Laturi antaa 14V. Kolmosen tulpanjohdossa ruostepölyä tai jotain likaa, putsattu eikä vaikutusta.

nissan-man

Vaihda nyt vaan kaikki alipaineletkut, tyyppivikaa tässä koneessa että ne lahoaa ja auto ei pelaa mitenkään..
P10 GA16DS

M4ketech

LainaaVaihda nyt vaan kaikki alipaineletkut, tyyppivikaa tässä koneessa että ne lahoaa ja auto ei pelaa mitenkään..

Montas noita kaiken kaikkiaan about on? pari, kymmenen, parikyt? Osaatko sano mikä tosta keltasesta jutusta kotelon sisältä lähtevä narun ohut letku on? pitäisikö olla kiinni jossain?

M4ketech

Kävin viellä tarkastamassa ilmanputsarin poksin. Kuulukos tuon ilmanputsarin kotelon irrota kaasarin kurkusta tai mistälie nostamalla? ei ole meinaan kun yhdellä ruuvilla kiinni akun puolelta.

Nippis

2 litrasessa kans yhellä just sivusta kiinni mut 2 kpl siipi muttereita kiristää sen päältä kiinni kaulalle

Nippis


M4ketech

Hmm kävin autolla ja letkut ok.

Vika ilmeisesti paikallistettu pakoputken lämpöraudalta tulevaan letkuun jota ei ole. Ei ole myöskään letkua siinä kalvosysteemissä mikä avaa läpän. Tosin tämäkään ei ole varmaa tietoa.

nissan-man

#14
LainaaHmm kävin autolla ja letkut ok.

Vika ilmeisesti paikallistettu pakoputken lämpöraudalta tulevaan letkuun jota ei ole. Ei ole myöskään letkua siinä kalvosysteemissä mikä avaa läpän. Tosin tämäkään ei ole varmaa tietoa.
Ei oo mullakaan ollu moneen vuoteen sitä letkua ja hyvin pelaa...
Oisko se irrallinen letku just tuolle läpälle menevä letku? Ja muistaakseni jokunen metri löytyy konehuoneesta alipaineletkua jos en ihan väärin muista. Joskus kyllä itellä on tehny kovilla pakkasilla sitä että jos 80km/h vauhista kytkin pohjaan niin saattanu sammua, mutta ihan satunnaisesti harvoin, johtuneeko tuosta putkesta että ei pääse lämmintä ilmaa kaasarille.

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1234175006/7 tuo kannattaa lukea huolella.. Tuossa käsitellään päästöongelmaa, mutta miksipä eivät vaikuttaisi myös käyntiin.
P10 GA16DS

Alppu

Voihan se kaasari jäätyä.. jostain alumiiniputkesta väsää testiin lämpimän ilman oton.


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

M4ketech

LainaaVoihan se kaasari jäätyä.. jostain alumiiniputkesta väsää testiin lämpimän ilman oton.



Tuota itsekkin mietin, mutta millä tavalla on järkevin rakentaa lämpimän ilman otto? Meinaan tuo vapari ottaa akun ja iskaritolpan välistä ilmaa nyt, kaipa sekin suhteellisen lämmintä on :/ Tuota pakosarjan peltiä ei ole enään eikä sen mekanismiin ole letkua joka tulee siihen kalvoon joka ohjaa läppää ilmanottoputken sisällä.

Alppu


Jaa-a.. helpompaa ois kun löytyisi orkkis ilmaottosysteemi...
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

M4ketech

Kaasuvaijerin säätö lopetti tyhjäkäynnin hirveän humppaamisen. Samalla sammuminen poistui MELKEIN. Tosin se säätötankokin poikkesi  :-[

Tietty olishan tuo vakio systeemin palautus ihan helkutin hieno juttu, muttakun osat on heitetty mäkeen ja lämpimän ilman ottoa ei voi järjestää ennen kun löytyy letku siihen kalvoon joka säätelee. Taidan kohta purkaa koko kasan jossei ala toimimaan.  ::)

M4ketech

Jos jollakin sattuu olemaan P10 kaasarilla ja jaksais kattoa mistä tuohon osaan 12 tulee letku niin olisin kiitollinen.

Nippis

#20
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p10e/1991_1/type_43/engine_electrical/vacuum_piping/
tossa alipaine kaaviota
ja sitä edellistä kuvaa kun katsoo niin sehän tulee letku kuvassa 25, tulee aboutirallaa osalta 21? Eli siis lämpötilaventtiililtä mikä yleensäkin on kiinni siinä ilmansuodatin kotelon pohjassa, siihen tulee 1 ja lähtee 1 alipaineletku

M4ketech

Tietoa sitten mikä tuo osa 25 on mikä on kanssa pohjassa kiinni ja tulee kaksi letkua Y-haaraan joka jaka kaheksi.

Tosiaankin tuosta osasta 21 lähtee varmaan neulan ohutta letkua joka ei mene minnekkää. Olisiko joku laittanut ohkasempaa tilalle. En tiiä.

Mites tuo ilmanotto vakio ottaa lampun takaa ja kulkeutuu tuon ison neliön boksin kautta putsariin putkea pitkin? mikä tuo boksi on? Aikasempi kuva osan 32 vieressä.

Alppu

Lainaa
Mites tuo ilmanotto vakio ottaa lampun takaa ja kulkeutuu tuon ison neliön boksin kautta putsariin putkea pitkin? mikä tuo boksi on? Aikasempi kuva osan 32 vieressä.


31       Resonator

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

M4ketech

Lainaa


31       Resonator


Suomeksi? eli onko tolla joku iso merkitys vai ei?

M4ketech

Huoh. Se pieni letku menee sen isomman letkun sisään ja se osaan nro. 12. Nyt sekin sitten korjattu.

Lämpörauta löyty, ainakin jotain paloja ja parsin suht hyvin hasaan. Pultithan ei pakosarjasta irtoa  ;D Saa nähä jos ostaisi sitten ehjemmän lämpöraudan kun varmistuu että toimii.

Ideoita miten tuohon saa L-muotosen jatkon kiinni joka nostaisi läppää?

M4ketech

Laitoin tommosen propun tapasen ja lyhensin vähäsen + johdon pätkästä tein systeemin, nyt taas läppä toimii alipaineella.

http://www.aijaa.com/VYN9vi

M4ketech

#26
Nyt toimii paremmin, saa tosin olla käynnissä jonkin aikaa jotta liikkuu ilman nykimistä.

Pakosarjan lämpörauta saatu kasaan jotenkin ym.

Tyhjäkäynti tipahtaa vielläkin kytkin pohjassa mutta helpompi ainakin ajaa nyt jo. Eli pientä säätöä viel  ::)

M4ketech

Kaasusta alkaa nykiä. Mutta kun nostaa vähän kaasua niin menohalut paranee. Varsinkin ylämäessä tätä esiintyy.

Mites muuten laitoin kytkimen pohjaan ja iskin kaasua kunnolla niin kytkinpoljin nykähti noin sentin viellä pohjempaan  :o

M4ketech

#28
Osaako kukaan neuvo, palaa käämi ihan just ton kanssa. Monta päivää tahkottu.

Esim kakkoselta vaihetaan kolmoselle ja kiihdytettään suoraan kaasu pohjassa niin ei tapahdu eka mitään ja saattaa nykästä mutta sitten pitkällä viivellä nopeus ja kierrokset nousee todella hitaasti. Sen jälkeen yleensä nykäsee ja kierrokset alkaa nousta tavallisesti.

Eli tukehtuu täydellä kaasulla tai jotain sinne päin :/

Eli likaa ilmaa vai bensaa? ainakin savuttaa valkoista hirveen hajuista savua, tosin huomaa vasta ulkona  :o

nissan-man

#29
LainaaOsaako kukaan neuvo, palaa käämi ihan just ton kanssa. Monta päivää tahkottu.

Esim kakkoselta vaihetaan kolmoselle ja kiihdytettään suoraan kaasu pohjassa niin ei tapahdu eka mitään ja saattaa nykästä mutta sitten pitkällä viivellä nopeus ja kierrokset nousee todella hitaasti. Sen jälkeen yleensä nykäsee ja kierrokset alkaa nousta tavallisesti.

Eli tukehtuu täydellä kaasulla tai jotain sinne päin :/

Eli likaa ilmaa vai bensaa? ainakin savuttaa valkoista hirveen hajuista savua, tosin huomaa vasta ulkona  :o
Mä en jaksa lukea aikaisempia viestejä mutta. Onko seuraavat jutut tarkistettu:
- KAIKKI alipaineletkut, ja niiden paikat
- Sytytyksen ajoitus
- Virranjakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat
- Moottorin lämpötila-anturi
- Ryyppyläpän toiminta
- Eng Control sulake
- Egr-venttiilin toiminta, suosittelen tulppaamaan sen alipaineletkun jos itse venttiili ei vuoda..
- Lambda-anturin toiminta mitattu? se näyttää myös suoraan jos seossolenoidissa on vikaa, mittaus tapahtuu nostamalla kierrokset 2000rpm, ja mittaamalla lambda-anturin johdosta voltit, pitäisi vaihdella 0.1 - 0.9v välillä vilisemällä.
Harmi ku se sun vekottimes on niin kaukana, mielellään vois tulla kaveriksi kattomaan ,nimittäin tuo kyseinen kone alkaa olla jo niin tuttu... :)
P10 GA16DS