Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Käynnistys ongelmaan apua?

Aloittaja ekir, tammikuu 25, 2013, 22:53:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ekir

Nyt tarvittaisiin viisaita neuvoja mikä vikana n16 almerassa.
Startatessa vain solenoidi naksahtaa, ajovalot eivät myöskään enää syty automaattisesti. Ei lähde mäkistartilla käyntiin, ajovalot syttyy vedettäessä, ilmeisesti laturin antamasta virrasta. Vika ei ole ainakaan virtalukonpohjassa.
Akku uusittu vähän aikaa sitten ja on täynnä.
Ajovalot palaa kirkkaana eikä starttauksella ole vaikutusta niihin.
Ajoneston merkkivalo myös sammuu.
Mistä kannattaisi ruveta etsimään vikaa?


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nyt kiinnostaisi lähinnä tietää onko kenelläkään kokemusta miten tuo almera käyttäytyy kun ajonesto päällä. Starttaako vai mitä tekee?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tero-75

Akku tiensä päässä tai muuten vain päässyt tyhjentymään?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

ekir

LainaaAkku tiensä päässä tai muuten vain päässyt tyhjentymään?

2kk vanha akku ja täynnä.

matti.l

#3
Lainaa

2kk vanha akku ja täynnä.
eli akku on rasitusmittarilla todettu täydeksi ,ettei vaan luulla että se on täys ,kun on vaan pari kuukautta vanha ..
eli jos akku täys niin onko kaapelit kunnos maa ym ,
yleensä jos ei vetämälläkään lähde niin jännite niin alhainen, ettei polttoainepumppu ja ecu enään toimi .
jos kumminkin koittas apuvirralla.katotaan sit lisää, tietysti startti voi olla paska .
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Zaggi

Miksi vika ei ole virtalukonpohjassa?

nissan-man

LainaaAkku tiensä päässä tai muuten vain päässyt tyhjentymään?
Eiköhän tuo silti lähtis mäkitartilla käymään..
P10 GA16DS

Tero-75

Lainaa
Eiköhän tuo silti lähtis mäkitartilla käymään..
Ei välttämättä, koska niillä kierroksilla laturi ei pyöri niin nopeasti että se kykenisi tuottamaan riittävästi virtaa kaikille järjestelmille samalla kun se yrittää ladata akkua.
Johan matti.l edellä saman asian jo kertaalleen mainitsi.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Alppu

Lainaa
Ei välttämättä, koska niillä kierroksilla laturi ei pyöri niin nopeasti että se kykenisi tuottamaan riittävästi virtaa kaikille järjestelmille samalla kun se yrittää ladata akkua.
Johan matti.l edellä saman asian jo kertaalleen mainitsi.

Mulla pääsi joskus EE80 Corollasta (hyvä auto) akku tyhjäksi/lähes tyhjäksi, ei lähtenyt vetämällä käyntiin, mutta kun anto apuvirtaa, niin lähti..


Akun lepojännitteen pitäisi olla yli 12,5?

Mittari käteen ja mittaamaan.


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Lainaa

Mulla pääsi joskus EE80 Corollasta (hyvä auto) akku tyhjäksi/lähes tyhjäksi, ei lähtenyt vetämällä käyntiin, mutta kun anto apuvirtaa, niin lähti..


Akun lepojännitteen pitäisi olla yli 12,5?

Mittari käteen ja mittaamaan.


Ja kun mittaa jännitettä niin samalla kokeilee startata yms.. Kuormittamattomana napajännite voi olla mitä vaan mutta todellisuudessa siellä ei olekaan virtaa..
P10 GA16DS

nissan-man

Lainaa

Mulla pääsi joskus EE80 Corollasta (hyvä auto) akku tyhjäksi/lähes tyhjäksi, ei lähtenyt vetämällä käyntiin, mutta kun anto apuvirtaa, niin lähti..


Akun lepojännitteen pitäisi olla yli 12,5?

Mittari käteen ja mittaamaan.


Ja kun mittaa jännitettä niin samalla kokeilee startata yms.. Kuormittamattomana napajännite voi olla mitä vaan mutta todellisuudessa siellä ei olekaan virtaa..
P10 GA16DS

Datsuuna

#10

Todella helppo todeta akun varaustilanne laittamalla ajovalot päälle. Jos palaa kirkkaasti kaikki ok jos taas palaa himmeästi ja himmenee yhä akku on lähes tyhjä tai akun kontakteissa vikaa. Ei ensimmäinen kerta, kun lähes uudessa akussa olisi vika.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

ekir

LainaaMiksi vika ei ole virtalukonpohjassa?

On mitattu ja akku ok. On tarjottu lisävirtaakin. Kokeiltu uudella virtalukonpohjalla. Startti yksi mahdollisuus mutta ihmetyttää nuo automaatti valot kun katosi samaan aikaan.
Eikö vetämällä kuitenkin pitäisi lähteä vaikka startti olisi entinen? Eniten epäilyttää nyt tuo nats.

ekir

Lainaa
Todella helppo todeta akun varaustilanne laittamalla ajovalot päälle. Jos palaa kirkkaasti kaikki ok jos taas palaa himmeästi ja himmenee yhä akku on lähes tyhjä tai akun kontakteissa vikaa. Ei ensimmäinen kerta, kun lähes uudessa akussa olisi vika.

Akussa ei vika, valot palaa kirkkaasti.

ekir

Lainaa
Ja kun mittaa jännitettä niin samalla kokeilee startata yms.. Kuormittamattomana napajännite voi olla mitä vaan mutta todellisuudessa siellä ei olekaan virtaa..

Ei ole virrasta puute...

matti.l

Lainaa
Startatessa vain solenoidi naksahtaa, ajovalot eivät myöskään enää syty automaattisesti.
no nii eli meillon sähköö,ja solenoidi napsuu,eli startin pitäs pyöriä jos kunnossa.ilmeisesti ei ole.
miten vika ilmeni ?illalla toimei ja aamulla henki pois??
ajovalot käsittääkseni ottavat herätteen laturilta.eli kun lähtee lataamaan niin valot syttyy.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

ekir

Lainaa
no nii eli meillon sähköö,ja solenoidi napsuu,eli startin pitäs pyöriä jos kunnossa.ilmeisesti ei ole.
miten vika ilmeni ?illalla toimei ja aamulla henki pois??
ajovalot käsittääkseni ottavat herätteen laturilta.eli kun lähtee lataamaan niin valot syttyy.

Vika tuli yllättäen. Autolla oli ajettu pitempi matka, seisoi 10min ja sen jälkeen ei toiminut. Seisoi 30min ja lähti käyntiin. Starttasi hiukan laiskasti. Ajettu omaan pihaan, sammutin ja yritin käynnistää. Lähti hyvin käyntiin, perään toinen kokeilu ja sen jälkeen ei ole toiminut. Valot syttyivät aikaisemmin kun käänsi virrat päälle. Startti tuli itselle ekana mieleen, mutta nuo valot ja se ettei lähde vetämällä käyntiin rupesi mietityttämään. Tänään kokeiltu ja huomasin että mankka ja tupakansytytin pimenee kun yrittää startata. Ajovaloihin ym ei merkitystä.

OH2KV

#16
Soitin saa yleensä jännitteensä virtalukon ACC- nastasta, starttiasennossa kuuluukin soittimen sammua. Pysyykö radiokanavat muistissa? Akun navat voisi ainakin koittaa putsailla, jossei muuta keksi. Ja maapiuhojen kontaktit voivat olla sen verran hapettuneet, että välillä on kontakti, välillä ei. Halpaa korjaamista vaikka uusia kaikki maakaapelit akulta runkoon ja moottorinlohkoon. Max 20€ sijoitus uusilla akkukengillä. Usein näissä maajohdin menee ensin koriin, josta ketjutettu lohkoon. Kun olen noita uusinut, vedän akun navalta lohkoon ja runkoon oman johtimen.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

ekir

Lainaa
eli akku on rasitusmittarilla todettu täydeksi ,ettei vaan luulla että se on täys ,kun on vaan pari kuukautta vanha ..
eli jos akku täys niin onko kaapelit kunnos maa ym ,
yleensä jos ei vetämälläkään lähde niin jännite niin alhainen, ettei polttoainepumppu ja ecu enään toimi .
jos kumminkin koittas apuvirralla.katotaan sit lisää, tietysti
startti voi olla paska .

Viimeksi kun akku meni tuosta niin lähti ihan työntämällä käyntiin tyhjällä akulla.

ekir

LainaaSoitin saa yleensä jännitteensä virtalukon ACC- nastasta, starttiasennossa kuuluukin soittimen sammua. Pysyykö radiokanavat muistissa? Akun navat voisi ainakin koittaa putsailla, jossei muuta keksi. Ja maapiuhojen kontaktit voivat olla sen verran hapettuneet, että välillä on kontakti, välillä ei. Halpaa korjaamista vaikka uusia kaikki maakaapelit akulta runkoon ja moottorinlohkoon. Max 20€ sijoitus uusilla akkukengillä. Usein näissä maajohdin menee ensin koriin, josta ketjutettu lohkoon. Kun olen noita uusinut, vedän akun navalta lohkoon ja runkoon oman johtimen.


Ok, eli tuon mankan voi unohtaa. Maakaapelit puhdisteltu joka päästä eikä pitäisi olla katkoksia missään. Kokeiltu myös lisä maadoitusta ilman vaikutusta.

Zaggi

Jos se ajoneston valo sammuu, niin ei luulisi olevan päällä. Virtalukon pohjan johtosarja kannattaisi tarkistaa. Muutenkin ne piuhat olisi hyvä mitata, kun ei tuo silmämääräinen tarkistus aina vikaa paljasta. Itse ostaisin uuden virtalukon pohjan ja johtosarjan, jos ei vikakoodeja anna ja osia ei pysty luotettavasti testaamaan. Vastaavia ongelmia oli omassa kulkinessa ja poistuivat juurikin tuolla virtalukon pohjalla.

ekir

LainaaJos se ajoneston valo sammuu, niin ei luulisi olevan päällä. Virtalukon pohjan johtosarja kannattaisi tarkistaa. Muutenkin ne piuhat olisi hyvä mitata, kun ei tuo silmämääräinen tarkistus aina vikaa paljasta. Itse ostaisin uuden virtalukon pohjan ja johtosarjan, jos ei vikakoodeja anna ja osia ei pysty luotettavasti testaamaan. Vastaavia ongelmia oli omassa kulkinessa ja poistuivat juurikin tuolla virtalukon pohjalla.


Kokeiltu uutta virtalukonpohjaa ensimmäisenä ja sillä ei merkitystä. Johtosarjan vaihto kyllä semmoinen operaatio että se saa jäädä. Varailen ajan huoltoon.

Zaggi

#21
Jos se akku ei ole ollut irti, niin irroita tunniksi pariksi. Tuleepahan vikakoodit nollattattua ja voi vielä yrittää. Sammuuko se NATSin valo? Oisko tullut 10A:n sulakkeen kautta (J/B 20) virtalukolta NATSille eli vilaise vielä se. Ota nyt vielä se virtalukon pohja esille ja mittaa, että lähteekö sieltä mitään, kun starttaa. Itsellä auttoi tuo virtalukon remputtaminen, että saattoi käynnistyä ja ajaminen onnistui, vaikka ajonesto paloi.

ekir

LainaaJos se akku ei ole ollut irti, niin irroita tunniksi pariksi. Tuleepahan vikakoodit nollattattua ja voi vielä yrittää. Sammuuko se NATSin valo? Oisko tullut 10A:n sulakkeen kautta (J/B 20) virtalukolta NATSille eli vilaise vielä se. Ota nyt vielä se virtalukon pohja esille ja mittaa, että lähteekö sieltä mitään, kun starttaa. Itsellä auttoi tuo virtalukon remputtaminen, että saattoi käynnistyä ja ajaminen onnistui, vaikka ajonesto paloi.


Akku ollut yön yli irti, ei vaikutusta. Kyllä virrat lähtee lukon kautta. Ajoneston valo sammuu. Ajoneston ei pitäisi kuulemma näissä vaikuttaa starttaukseen.

Zaggi

Startti tai sen maadoitus. Ei ole tullut vielä konetyyppi selville, joten selvennätkö?

ekir

LainaaStartti tai sen maadoitus. Ei ole tullut vielä konetyyppi selville, joten selvennätkö?


1.8 bensa.
Startti tuli ensin mieleen mutta rupesi kuitenkin epäilyttämään kun ei lähde edes vetämällä käyntiin ja noiden valojen katoaminen.