Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Jarrut kuntoon!

Aloittaja Alppu, kesäkuu 30, 2009, 22:34:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

LainaaJos kässäri vaikuttaa takapalaan niin se nyt vaan on hyväksyttävä että joka toiseen katsastukseen joutuu tekemään jotain...
Merkistä huolimatta, eurooppalaiset merkit on ihan yhtä pahoja!

No ei nyt ihan joka toiseen katsastukseen, nämäkin on katsastettu ainakin neljästi ilman availuja.  :)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

M i g i

LainaaJos kässäri vaikuttaa takapalaan niin se nyt vaan on hyväksyttävä että joka toiseen katsastukseen joutuu tekemään jotain...
Merkistä huolimatta, eurooppalaiset merkit on ihan yhtä pahoja!
jep siitä lähtien kun ne alkoi haalimaan japsien tyyppiviat omiinsa omiensa lisäks.. ;D

Alppu


Missä nuo nissanien jarrut on valmistettu? Useita eri valmistajia?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Flame

On kuule japsisatulaa (akebono,sumitomo) ja brittisatulaa (lucas). Uudemmissa tais olla vielä jotain muutakin ettei jopa Aten satuloita, jotka nyt yleensä ovat ihan ok olleetkin. Broidilla on n16 almerassa trw:n takasatulat. Valmistajia kyllä riittää :)
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Uusi Nissanisti

Lainaa
jep.. ja mazdoissa myös.. ei unohdeta mitsupisejä.. niin ei tojotaa..
hondasta puhumattakaan..

eli kaikissa nuo takajarrut renaa..

Vielä ei ole ollut nisuissa, masoissa, tojoissa ja hontissa takajarruongelmia, mitä yhdessä vaimon "kauppakassimikrassa" muinoin toinen takasylinteri hieman vuoti!

Uusi Nissanisti

LainaaJos kässäri vaikuttaa takapalaan niin se nyt vaan on hyväksyttävä että joka toiseen katsastukseen joutuu tekemään jotain...
Merkistä huolimatta, eurooppalaiset merkit on ihan yhtä pahoja!

Nykyinen nisumme katsastetutettu jo kolme kertaa ilman "tekemään jotain" takajarruille ja kässärille, ei edes takajarrupaloja ole vaihdettu.  8-)

Alppu

#66
Muutamia kuvia ennen uuden satulan sovittamista.



Jarrupaloja.





Pinta irronnut.



Kuten myös.



Putsausta.





Lisää paloja.



Vähän epäselvä.. kaikki liukupultit (vai mitä ne on), olivat hyvässä kunnossa.



Uudet palat.



Kitinänvaimennuspalat leikattuna ja liimattuna.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#67





Vihdoin jarrut kasassa.  :) Kolmas kerta kun levyjarrupaloja oon koskaan vaihtanu. Siihen nähden ihan ok sujui, vaikka en varmasti päässyt edes minimituntipalkoille.  Uskomattoman paljon piti säätää ennen kun onnistu (en vaan osaa). Jarrupalat ei tahtonu ekana kunnolla sopia, joten vähän hioin pois päistä. Sitten ne alkoi liikkua liiankin liukkaasti asennusta ajatellen, eivät meinanneet pysyä paikallaan tai halutussa paikassa. Taaempi pala tahtoi karata pari kertaa taka kautta (miksi niin lyhyet ohjausurat?!) tai muuten vaan vinkosttivat minne milloinkin kun yritin satulaa levylle. Sitäkin ihmettelin, miksi ei perkule mene levylle takaisin, kunnes huomasin, että käsijarruvaijeri pitää irrottaa asennuksen ajaksi kun ulottuvuus ei muuten tahtonut riittää... Uudet liukutapit(?) ja kumit tuli satulan mukana, mutta en niitä jaksanut enää vaihtaa, koska vanhat oli vielä hyvässä kunnossa ja olin ne uudelleen jo rasvannut.. jääköön seuraavaa remppaa varten. Jarruputken liitoskohdasta puuttui satulan puolelta tiivistyspinta, muistaakseni vanhassa oli kuparirengas..? Piti kehitellä oma tiiviste.

Ilmausruuvin hattu on näköjään unohtunut tuohon käsijarruvipuun..  :D

Ja näitä en varmasti availe putsausmielessä!  ;D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Flame

Se kuparirengas on irtonainen ja kuuluu irroittaa uuteen satulaan asennettavaksi.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

matti.l

Tai vielä mieluummin vaihtaa uuden kupari tiivisteen,koska käytetty on kova
Tietysti vanhankin voi pehmittää uudestaan antamalla vähän liekkiä.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Flame

LainaaTai vielä mieluummin vaihtaa uuden kupari tiivisteen,koska käytetty on kova
Tietysti vanhankin voi pehmittää uudestaan antamalla vähän liekkiä.

Hyvin ne on vanhatkin (yhet 20v ja toiset 10v vanhat) pitäneet kun oon noita jarruja vaihdellut jatkuvasti tuohon sunnyyni. Toki uusi aina parempi, mutta eipä vanhatkaan yleensä vuoda vaikkei liekkiä näyttäiskään.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Alppu

#71
LainaaSe kuparirengas on irtonainen ja kuuluu irroittaa uuteen satulaan asennettavaksi.

Olisihan tuon ilmausruuvin ja hatunkin voinut ottaa vanhasta, vaan tuli mukana.  Pultit ja kumit olisi hyvin voinut jättää pois ja myydä erikseen niitä tarvitsevalle. Ei että tarvitsin, mutta myydäänkö tuota kuparitiivistettä erikseen?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Zaggi

Pystyykö N16 Almeran takajarrusatulan purkamaan käkkärin osalta? Syksyllä paloja vaihtaessa lähti vielä käkkäri pelaamaan. Taka vasen siis ei toiminut. Nyt taas talvella vaihteeksi vaijeri jäätyi. Keväällä olisi tarkoitus taas jarruja ropata.