Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Apua: Almera käynnistyshäikkää

Aloittaja AndyB, marraskuu 26, 2010, 17:24:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AndyB

Tarvitsen viisaampien neuvoja...
Kyseessä Almera 02.1,8.Automaatti.

Heti kun keli muuttui alle nolla niin alkoi kummallinen käynnistyshäikkä:

Aamulla kun auto on seissy yön, kun kääntää virrat päälle niin ei tapahdu mitään noin kymmeneen sekuntiin, vasta sitten syttyy ekat valot kojetauluun, samoin kun yrittää tästä eteenpäin käynnistää tapahtuu samaa, eli kun pitää avaina käynnistysasennossa niin on noin 15sekunttia viivettä, vasta silloin auto hörähtää käyntiin.

Akussa on virtaa kun se kerran jaksaa käynnistää hyvin heti kun vaan herää virrat.
Huollossa eivät osaneet sanoa mitään kun auto oli lämpimäksi ajettu ja keli oli plussalla, niin vikaa ei esiintynyt.

Oiskohan virtalukossa häikkää??tai joku rele "jäässä".

Tai pitkät piuhat  :)

chery

Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

BA

Ettei olis virtalukkoa rasvattu jollain pakkasessa jäykistyvällä rasvalla? Valunut virtalukon pohjaan ja eristää...


eloz

Ei ole virtalukkoon rasvaa tungettu, mulla on nimittäin aivan sama ongelma. Huollossa eivät tosiaankaan osanneet sanoa asiasta mitään.
     

AndyB

Ei tosiaan, mitään rasvaa eikä vastaavaa ole ikinä laitettu vlukkoon.
Nyt kun on tilannetta seuraillu niin luulen että kyseessä on ajoeston jonkilainen vika.
Kun laitan virrat päälle niin ajoneston punainen valo vilkkuu (sellainen punainen auto jossa musta avaimenkuva) kojetaulussa ja nyt kun on -15c ulkona niin menee noin kaksi minuuttia että virrat pamahtaa päälle ja pystyy starttaa, oiskohan siellä ajonestossa joku rele joka olisi niin jäässä että hitaasti kytkeytyy????
täytyy varmaan kyttää jossain mualla tarkastuksessa kun Autokeskuksessa.

Cedricisti

Kuulostaa siltä että auton elektroniikka ei saa luettua transonderia, eikä ota ajonestoa pois päältä.

Onko vika lämpötilasta riippuvainen? Sen vian selvittäisi mieluusti ennenkuin vie Nissanille "tutkittavaksi", siellä kun lähdetään vaihtaaan palikkaa summassa avaimesta ja antennirenkaasta alkaen, voi tulla hommalle hintaa.
Ellei sitten ole typpivika ja jo huollossa tiedossa mitä tehdä.

AndyB

Vaihdoin akunkin uuteen, tuloksetta, vika jatkuu jos ei pidä lämppärissä. Piuhassa kun pitää ja lämmittää noin tunnin ennen käynnistystä sekä (sisätilalämmitin että lohkolämmitin) niin lähtee heti ja virrat pelaa hyvin.
Kylmänä saa odottaa puolisen minsaa että virrat tuee ja käynnistyksessä myös.

Oiskohan vika sitten jossain solenoidissa?? akun navat ja kaikki kosketuspinnat sekä sulakerasiat ja relet olen käynyt löpi, missään ei ole mitään hapettumia..

eloz

Nyt pelaa hyvin kun on virtalukonpohja vaihdettu  :)
     

AndyB

oliko pahanhintainen "paukku" toi virtalukon vaihto??

eloz

Itse en osaa vaihtanut ja kustannukset hoitu muuta kautta. Mutta noin puolituntia meni kuulemma vaihdossa ja vaihdettava osa ainoastaan virtalukonpohja, ei koko lukko. Ei kuulemma ollut kallis osa tuo pelkkä pohja   :)
     

M i g i

virtalukonpohjan alkuperäis varaosanro 48750-2F010

Ja tossa mistä kaikista käy
http://nissan4u.com/parts/info/487502F010/

hinta kategoria 56-95€.. ei näkyny motonetissä olevan.. mulla on yks P11 oma irrallaan 20€ ehjä..



AndyB

kävin hakemassa virtalukon pohjan Autokeskuksesta hintaan 57 egee, pitää ruuvailla iltasilla kiinni ja kattoo mitä seuraavana aamuna auto sanoo kylmänä..

AndyB

Yep, sehän-se vika olikin, virtalukonpohjala selvisin kun vaihdoin eilen uuden, nyt toimii. Kiitos kaikille vinkeistä!

tinomies

Ihan ei ehkä ketjuun täsmää,mutta en ala uuttakaan tekemään,niin vuodatan ongelmani tähän:
Eli aihe on lähellä, Nissan almera tino 2.2dci -04, käynnistysongelma..
Kun lämpötila putoaa -15c:n alapuolelle,alkavat ongelmat: Kun pitäisi startata, kuuluu jostain auton takapäästä(keskuslukitus?) "klik", ja siinä kaikki.. valot syttyy kojetauluun normaalisti, mutta ei starttaa.. Valot pelaa aika satunnaisesti (välillä kaikki vilkkuu niinku diskossa ja välillä ei pala mikään)..
Missähän vika lieneee? akussa ilmeisesti jonkin verran virtaa,koska jaksaa ajo,-sekä varoitusvaloja sillointällöin pitää päällä..
Mitä kannattaisi tehdä,onko uuden akun osto ensimmäinen askel, vai onko ideoita?

Teksti saattaa olla epäselvää,mutta yrittäkää pärjätä.. Nöyrästi kiittäen mahdollisista vastauksista!  :-/

miuge

Mulla sama ongelma Almera 1,5 2005:ssa. Merkkihuolto ei pysty tekeen asialle mitään, kaksi kertaa yrittäneet. Kyllähän tuon kanssa on oppinut elämään, täytyy vaan odottaa rauhassa noin 5-10sek ennenkuin yrittää uudelleen käynnistää. Ja ongelma nimenomaan kovemmilla pakkasilla ja jos kaikki ovet avattu.

Zaggi

Almera -03 2.2dci, alkoi reistailemaan käynnistys. Avainta painaessa pohjaan ja renkuttaessa käynistyi lopulta. Sen jälkeen toiminut taas moitteetta. Taitaisi alkaa olla virtalukon pohja finaalissa. Millainen projekti on vaihtaa kyseinen osa ja mikäköhän on osanumero? Motonetissa olisi koko lukkosarja tarjolla, mutta ajonesto pitäisi kait sopeuttaa. Onnistuuko miten? Ei olisi halua korjaamolle viedä ja pitäisi taas itse yrittää.

doope

Lainaavirtalukonpohjan alkuperäis varaosanro 48750-2F010

Ja tossa mistä kaikista käy
http://nissan4u.com/parts/info/487502F010/

hinta kategoria 56-95€.. ei näkyny motonetissä olevan.. mulla on yks P11 oma irrallaan 20€ ehjä..


LainaaAlmera -03 2.2dci, alkoi reistailemaan käynnistys. Avainta painaessa pohjaan ja renkuttaessa käynistyi lopulta. Sen jälkeen toiminut taas moitteetta. Taitaisi alkaa olla virtalukon pohja finaalissa. Millainen projekti on vaihtaa kyseinen osa ja mikäköhän on osanumero? Motonetissa olisi koko lukkosarja tarjolla, mutta ajonesto pitäisi kait sopeuttaa. Onnistuuko miten? Ei olisi halua korjaamolle viedä ja pitäisi taas itse yrittää.

sama pohja siis uudemmissakin.

Ohjauspylvään alta muovit irti jonka jälkeen näkeekin jo virtalukon pohjan mikä on kahdella ruuvilla kiinni.jos ei tarvitse oikeaa ruuvaria etsiä niin ei mene kymmentä minuuttia vaihtamiseen.

Zaggi

#17
Ok, kiitoksia. Jos löytyy ylimääräisiä pohjia, niin olen valmis ostamaan...
Edit: Marmorilla oli 60€:a ja onneksi vika jäi siihen. Alkoi myös vilkuttelemaan ajonestoa, mutta käynnistyessään antoi ajaa tuo ajonestovalo päällä.