Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera 1.6 P12 nykii kiihdyttäessä

Aloittaja torska, joulukuu 15, 2012, 04:29:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

torska

Auto on -02 Primera 1.6 P12 koneella.

Oireet seuraavat:
Kiihdyttäessä nykii ja antaa vikakoodia P0303(misfire on sylinder 3).
Paikoillaan ollessa tyhjäkäynti käy noin 200rpm normaalia alempana ja palautuu normaaliksi.

Tuohon on vaihdettu uudet tulpat noin 2kk sitten.Merkki bosch.
Kun katsoi tuota kolmos pytyn tulppaa niin se oli ihan tumman musta.Eli ei ole tullut oikeaan aikaan kipinää välillä ilmeisesti.
Hain motonetistä uuden puolan mutta ei vaikutusta asiaan.
Vaihdoin myös puolien paikkoja ja ilmoittaa samaa koodia tuosta kolmos pytystä.
Polttoaine suodatintahan tuossa ei taida olla muualla kuin tankissa?
Ja tankki on aina tankattu täyteen kun lähestyy loppua.

Olisko hyviä vinkkejä mistä lähtisi vikaa paikantamaan?

Auto käytetty tänään merkkiliikkeessä ja vaihtoivat alkuperäisen uuden puolan kolmos pyttyyn ja nyt toimii ainakin vielä kuulemma.Aika erikoinen juttu kun ei tuolla motonetin puolalla toiminut oikein.Se oli kuitenkin varmasti oikealla numerolla.

Konzta_

kyllä minä lähtisin testaamaan uudella tulpalla ja johdolla.  :) jos vaihdon jälkeen toimii mutta vika palaa niin sitten lähteä etsimään aiheuttajaa joka voisi olla esimerkiksi vuotava kannentiiviste jonka seurauksena tulppa/tulpat menee sököksi.
B11 sedan '84

Alppu


Onko kaikki tulpat samanvärisiä, ovatko arvoltaan oikeanlaiset?

Vaihda tulppien paikkaa ja katso siirtyykö vika.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

torska

Lainaakyllä minä lähtisin testaamaan uudella tulpalla ja johdolla.  :) jos vaihdon jälkeen toimii mutta vika palaa niin sitten lähteä etsimään aiheuttajaa joka voisi olla esimerkiksi vuotava kannentiiviste jonka seurauksena tulppa/tulpat menee sököksi.
Ei tuossa ole tulpanjohtoja.On puola kannen päällä ja siitä lähtee kumi putki tulpalle.Ja koitin vaihtaa puolien paikkaa mutta ei auttanut.Tulpat ovat oikeat juuri tuohon autoon tarkoitettu.Ja ne toimivat muissa pytyissä normaalisti.Pitää koittaa vielä tuota tulpan vaihtoa toisen kanssa ristiin.Jos vika siirtyy sen mukana niin siinä silloin vika.Tuo kolmos pytyn tulppa oli ihan musta.

take

Onko se tulpan noki kuivaa pehmeää karstaa vai kovaa kiiltävää pikeä? Kiiltävä musta piki syntyy öljystä ja pehmeä musta "matta" noki liian rikkaasta seoksesta tai todella huonosta palamisesta. Liian rikkaan seoksen vain yhteen sylinteriin voisi aiheuttaa vuotava suutin. Huonoa palamista puolestaan venttiilivika.

datsunpower

Ensiksi heität ne boschi pois ja laitat NGK:t tilalle ja sitten aletaan sitä vikaa tarkemmin etsimään.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

torska

#6
LainaaOnko se tulpan noki kuivaa pehmeää karstaa vai kovaa kiiltävää pikeä? Kiiltävä musta piki syntyy öljystä ja pehmeä musta "matta" noki liian rikkaasta seoksesta tai todella huonosta palamisesta. Liian rikkaan seoksen vain yhteen sylinteriin voisi aiheuttaa vuotava suutin. Huonoa palamista puolestaan venttiilivika.
Tulppa ei ollut mistään kohtaa öljyinen ja männän päällinen näytti kanssa puhtaalta.Saakos tuota suutinta mitattua mitenkään yleismittarilla että olisi viallinen?
Ja voiko olla suutin vika jos toimii tasaisella kaasulla mutta lähinnä kiihdyttäessä tekee tuota nykimistä?
Ja tuonne oli laitettu tuota kosteuden poistajaa sen jälkeen kun vika ilmeni.JOten voiko tuo vaikuttaa jollakin tapaa?
Omassa yhdessä a vectrassa vuosia sitten teki tuon tapaista nykimistä juurikin tuon nesteen laiton jälkeen.
Tosin tässä tapauksessa tuota lisäainetta oli laitettu vasta kun vika ilmeni.
Autolla on tosiaan ajettu 149 thkm ja huollettu merkkiliikkeessä näihin päiviin saakka.

JA tulppien malli on tuollainen:BOSCH Super FR8ME
Motonetistä ostettu ja siellä ei ollut kuin tuohon 1.8/2.0 koneella olevaan nissaniin NGK tulppia.

Alppu

Lainaa
Ja tuonne oli laitettu tuota kosteuden poistajaa sen jälkeen kun vika ilmeni.JOten voiko tuo vaikuttaa jollakin tapaa?

JA tulppien malli on tuollainen:BOSCH Super FR8ME
Motonetistä ostettu ja siellä ei ollut kuin tuohon 1.8/2.0 koneella olevaan nissaniin NGK tulppia.

Kosteudenpoistajasta ei ole mitään hyötyä, jos sellaista on tankkiin kaadettu, bensassa on itsessään kosteudenpoistajaa.


Lieköhän virhelyönti, ettei toi NGK sitten 1.6:seen kelpaisi...


SYTYTYS JA HEHKUTUS / SYTYTYSTULPAT / BOSCH SYTYTYSTULPAT
Eurooppalainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
     BOSCH Super FR8ME      11-1973      P12 1,6/1,8/2,0 FR8ME      7.50 €

SYTYTYS JA HEHKUTUS / SYTYTYSTULPAT / DENSO SYTYTYSTULPAT
Japanilainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
     Denso K16HPR-U11      11-1820      1,6/1,8/2,0 K16HPR-U11      4.90 €
     DENSO IKH16 Iridium      11-1529      K16HPR-U11 vastaava Iridiumtulppa IKH16      16.90 €

SYTYTYS JA HEHKUTUS / SYTYTYSTULPAT / NGK SYTYTYSTULPAT
Japanilainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
     NGK LFR5A-11      11-1496      1,8/2,0 02-> LFR5A-11      5.90 €
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

torska

Auto käytetty tänään merkkiliikkeessä ja vaihtoivat alkuperäisen uuden puolan kolmos pyttyyn ja nyt toimii ainakin vielä kuulemma.Aika erikoinen juttu kun ei tuolla motonetin puolalla toiminut oikein.Se oli kuitenkin varmasti oikealla numerolla.

take

Lainaa

Lieköhän virhelyönti, ettei toi NGK sitten 1.6:seen kelpaisi...


SYTYTYS JA HEHKUTUS / SYTYTYSTULPAT / BOSCH SYTYTYSTULPAT
Eurooppalainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
     BOSCH Super FR8ME      11-1973      P12 1,6/1,8/2,0 FR8ME      7.50 €

SYTYTYS JA HEHKUTUS / SYTYTYSTULPAT / DENSO SYTYTYSTULPAT
Japanilainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
     Denso K16HPR-U11      11-1820      1,6/1,8/2,0 K16HPR-U11      4.90 €
     DENSO IKH16 Iridium      11-1529      K16HPR-U11 vastaava Iridiumtulppa IKH16      16.90 €

SYTYTYS JA HEHKUTUS / SYTYTYSTULPAT / NGK SYTYTYSTULPAT
Japanilainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
     NGK LFR5A-11      11-1496      1,8/2,0 02-> LFR5A-11      5.90 €
Tiedän että joku vetää tästä taas herneet nenään ja kohta alkaa armoton hyökkäys mutta pakko avautua:

Pikkuhiljaa alkaa tuntua että motonet ei vaan halua myydä laatutavaraa. NGK:n tulppavalikoima on lievästi sanottuna surkea, tiedot puutteellisia ja valikoimassa on NGK:n sijasta kaikkea kuraa.

Vaikka onhan se selvä ettei varaosakauppa kovin pitkään pyöri jos liian hyvää osaa myy. Joka vuosi kun joutuu uusimaan italialaiset sytkäosat niin katetta alkaa kertyä halvasta roinasta enemmän kuin että laatuosat vaihtaa joka 10. vuosi.

BA

NGK:n maahantuoja Motoral (ja siinä sivussa Siivonenkin) alkaa olla viimestä vaille konkurssikypsä. Kaikki varaosalinjat, viimeisimpänä jarrut, on ajettu yks kerrallaan alas. Ei sieltä saa tilattua enää mitään muuta kun noita NGK:n tulppia (jos sattuu saamaan) ja paskoja pölykapseleita...

Jos oikein paskasti käy niin NGK:t saa jatkossa hakea nissanin merkkitiskiltä. Ellei joku muu kiinnosta tuomaan.
Tietty se JN Trading kaarinassa tuo jotain NGK:ta mutta on aika autotallikokoluokan firma...

Millä perusteella Densot on kuraa? Bosch nyt ei sovi mihinkään käyttöön.  >:(

cedricfan

#11
NGKoon tietojen surkeus johtuu NGKoon omien opusten surkeudesta.

Se on sitten filosofiakysymys, kenen mielestä Bosch ja kenen mielestä Denso ja kenen mielestä NGK on OE tai paras. Ja onpa vielä Berun, Eqyeemin, Valeon ja Briskinkin kannattajat ;D

Ja kyllä se on menekki, joka ratkaisee valikoimaa. Kun Boschilla ja Densolla on Suomessa useampi maahantuoja, on brändit tunnettuja, sekä niiden hinnassa näkyy kilpailu. NGK jää tätä vauhtia vanhojen ukkojen kalliiksi harvinaisuudeksi :-[

Italialaisia sytkäosia tuo Suomeen ainakin viisi maahantuojaa, kaikki saman tehtaan tavaraa. Niille oikeastaan ainoa vaihtoehto on brittilähtöinen merkki, jonka paketeissa on välillä jopa orkkista. Valitettavasti sillä on pienemmät jakelukanavat, mutta silti se ei ole harvinaisuus hyllyssä.

Noissa Nissanin ns kynäpuolissa on outoja murheita. Puola, joka ei toimi yhdessä autosssa pelittääkin toisessa. Herra ties kuinka monta valmistetta Suomessakin on jo hyllytetty, mutta silti viatonta merkkiä ei vielä ole. Kannattaisi kysellä sieltä merkkiasentamon puoleltakin hemmojen vapaa-aikana, niin edes OE ei saa siellä varauksetonta hyväksyntää.

PS: Ei se JN enää ota NGKoota, lopettelevat kun ei riitä paukut kilpailla niin pienellä myynnillä. Eikö ne ole autotallikokoa, niillä on ihan oikea toimitilakin jo. Se autotalli on saman rakennuksen toisessa päädyssä.
Ja vaikka Motoral olisikin hengissä, niin pelkkien NGKoon tulppien takia ei moni varaosaputka sieltä enää kauaa ostele. Eli kierre senkun syvenee.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

JJM

Eikö noita nyt ebay:stä saa tilattua vaikka ripakopan kerralla?

Täälläkin yksi NGK:n nimeen vannova, ikinä ei ole tarvinnut muita käyttää.

record

LainaaAuto käytetty tänään merkkiliikkeessä ja vaihtoivat alkuperäisen uuden puolan kolmos pyttyyn ja nyt toimii ainakin vielä kuulemma.Aika erikoinen juttu kun ei tuolla motonetin puolalla toiminut oikein.Se oli kuitenkin varmasti oikealla numerolla.
Ihan asian sivusta mutta Motonetistä en osta mitään saranaa teknisempää osaa autooni. Vectraan ostin puola yksikön pari vuotta sitten ja se kesti puoli vuotta. Palautin sen ja sijoitin ne rahat ja vähän uutta alkuperäis osaan ja ei mitään ongelmaa oo ollu.

reino nissan

#14
Koodi ilmoitta sytyshäiriö 3;sylinterissä.Vika puolassa tai puolan liittinjohdossa hapettumaa(heikko virran johtavuus).