Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Sunny 1.6i -91 Termostaatti

Aloittaja JAMATAKE, lokakuu 22, 2008, 11:58:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

OH2KV

Nyt alkaa olemaan lähellä. Tsekkaa, tuleeko tiiviste mukana termostaattia hankkiessasi. Jossei, se kannattaa hankkia.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

RoadRacing

Nyt haettu alkuperäinen termostaatti. Hiukan auttoi mutta ei lämpene silti. Mittari nousee sen 2-3 milliä alaviivasta ajossa, tyhjäkäynnillä ilman puhallinta puoleen väliin.

Ja syylärin edessä vielä pahvi peittämässä puoliksi.

Maksoi 29,90€ :)

Datsuuna

LainaaNyt haettu alkuperäinen termostaatti. Hiukan auttoi mutta ei lämpene silti. Mittari nousee sen 2-3 milliä alaviivasta ajossa, tyhjäkäynnillä ilman puhallinta puoleen väliin.

Ja syylärin edessä vielä pahvi peittämässä puoliksi.

Maksoi 29,90€ :)

Kyselin Salon PP-Autosta, joka on monen muun merkin ohella myös Nissan merkkihuolto tästä lämpenemisongelmasta viime talvena. Kävimme asentajien kanssa kaikki vaihtoehdot läpi ja mitään sellaista vikaa joka aiheuttaisi tuon ei oikeastaan voi olla viallisen termostaatin lisäksi eli se on ominaisuus jolle ei voi oikein muuta, kun käyttää lohko ja sisätilanlämmitintä apuna.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

RoadRacing

Ei varmasti ole ominaisuus koska viime talvena tarkeni t-paidalla.

Datsuuna

#34
LainaaEi varmasti ole ominaisuus koska viime talvena tarkeni t-paidalla.
Kokeile nyt vaikka jäähdytysjärjestelmän puhdistusta sitä varten tehdyllä puhditusaineella ja huuhtele hyvin jospa lämpö ei siirry kunnolla nesteeseen paskan vuoksi vaikuttaa myös lämmön siirtymiseen nesteestä lämmityslaitteen kennoon tietysti. Uudet nesteet tilalle ja ilmaus.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

RoadRacing


Tero-75

LainaaMites tuo ilmaus E15 koneessa?
Virallinen ohje kuuluu jättää syylärin korkki auki ja käyttää korotetulla tyhjäkäynnillä kunnes termostaatti aukeaa ja kaikki ilma on päässyt korkin kautta poistumaan.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

nissan-man

Lainaa
Virallinen ohje kuuluu jättää syylärin korkki auki ja käyttää korotetulla tyhjäkäynnillä kunnes termostaatti aukeaa ja kaikki ilma on päässyt korkin kautta poistumaan.
Näin olen tehnyt kaikissa nissaneissa mitä minulla on ollut, sunny almera primera yms.. Ja hyvin kaikissa tarkenee kovillakin pakkasilla ja lämmöt nousee puoliväliin.
P10 GA16DS

Desperate child

LainaaNyt haettu alkuperäinen termostaatti. Hiukan auttoi mutta ei lämpene silti. Mittari nousee sen 2-3 milliä alaviivasta ajossa, tyhjäkäynnillä ilman puhallinta puoleen väliin.

Ja syylärin edessä vielä pahvi peittämässä puoliksi.

Maksoi 29,90€ :)

Mulla oli kanssa tuos toisessa cherrys samaa ongelmaa, lämpömittari ei noussut ku 5mm ja koskaan ei puhaltanu lämmintä. Yhden termarin vaihdoin, mutta ei mitään vaikutusta, syy ei ikinä selvinnyt. Vastaavasti toi turbo puhaltaa tosi lämmintä melkein samantien käynnistyksen jälkeen, vaikka mittari ei ajossa nouse 5mm enempää alhaalta. Sillä tosin ei oo ajettu ku kylmimmillään parin asteen pakkases...
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81