Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

E10 bensiini ja P11

Aloittaja tapanit, syyskuu 02, 2010, 13:42:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

datsunpower

Eikä se siitä E10:stä säikähdä vaikka mittarista saisi myös E5:sta... jos sieltä jotain letkuja sulaa niin ne sulavat luultavasti 15 vuoden kuluessa. Hauskaa, että kukaan ei ole tuota letkujen sulamista pelännyt aikaisemmin ja ainakaan minä en ole ikuisia polttoaineletkuja/tiivisteitä vielä nähnyt olipa polttoaineena mikä tahansa.

Suurempi riski mielestäni E5 ja E10 välillä on ennemminkin nakutusherkkyys. 95 ei vaan kestä korkeita puristuksia ja aikaista sytytysennakkoa lähellekään niin paljoa kuin 98. Olipa kyse vanhasta tai sitten tästä nykyisestä polttoaineesta.
Mutta jos on aikaisemmin 95:lla ajanut niin antaisin itse ainakin mennä ihan samaan malliin E10:llä.


Itse meinasin valjastaa P10 Primeran GA16DE:n kulkemaan E85:lla nyt kun sitäkin lientä saa myös täällä "metsässä".
Pelottaa ihan, että räjähtääkö se  :o  luultavasti sulaa koko auto niin, ettei joku aamu töihin lähtiessä ole pihamaalla muuta kuin lätäkkö.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

cedricfan

No siellä linjassa on letkujen lisäksi mm ruiskupumppu...
Tuo letkujuttu: kautta aikojen on talvisin bensaan lisätty muutama prossa etanolia, ilman sen suurempia ongelmia. Mutta missä kulkee raja? Toisaalta olen kerran joutunut päivän hätävaraksi laittamaan tankin lähdöksi ns vesiletkua (glykolin kestävää). Sen "sulamisen" mömmöjä sitten kärsittiin kuukausitolkulla. Muutama totaalisen tukkeutunut bensansuodatin, eli vaikka se lyhyt väärä letkun pätkä vaihdettiin oli auton alla kulkevissa putkissa kumiliejua ihan tarpeeksi...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

JJM

Kolmas tankki menossa e10:llä / p11-144. Kulutus ollut kahdella edellisellä tankilla 7,3-7,4 seka-ajossa. Ehkä desin pari vienyt enempi sataselle, eiköhän mene virhemarginaaliin.

Ei nyi tms, pelaa kuin junan vessa.

Täällä on aika huima hintaero e10 vs 98; e10 oli 1.484 ja 98e 1,619.


datsunpower

LainaaNo siellä linjassa on letkujen lisäksi mm ruiskupumppu...
Tuo letkujuttu: kautta aikojen on talvisin bensaan lisätty muutama prossa etanolia, ilman sen suurempia ongelmia. Mutta missä kulkee raja? Toisaalta olen kerran joutunut päivän hätävaraksi laittamaan tankin lähdöksi ns vesiletkua (glykolin kestävää). Sen "sulamisen" mömmöjä sitten kärsittiin kuukausitolkulla. Muutama totaalisen tukkeutunut bensansuodatin, eli vaikka se lyhyt väärä letkun pätkä vaihdettiin oli auton alla kulkevissa putkissa kumiliejua ihan tarpeeksi...

Minäkin laitoin joskus puutarhaletkua väliaikaisesti kolmen vuoden ajaksi polttoainelinjastoon...


Tajusin vasta nyt, että -88 Sunnyssä on ollut tankissa/linjastoissa tuota kaiken sulattavaa 95E10:ä  aikalailla siitä asti kun sitä on hanasta saanut. Edelleen lähtee avaimesta käyntiin ja jopa liikkuu samalla tavalla kuin ennenkin.
Jotain se tappajaliemi kuitenkin on tehnyt kun auton seistessä jarrunesteet olivat vuotaneet kentälle  ::)
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

rpa1

Itsellä P11 sr20 ja ajellu 98 bensalla kokoajan. Vinkkinä jos uskaltaa niin kannattaa kääntää ennakkoo pikkasen lisää jos vaan 98:lla ajaa. Ittellä kulkee nyt tosi hienosti ja varsinkin herkästi.Kulutus laski myös kun ei tarvi kaasua painaa niin pohjaan kokoajan. :)

JJM

Muutama tuhat km takana e10:llä p11-144.

Kulutuslukemia /100km:

E10:
7,32
6,3
7,03
7,36
7,46
7,46
7,72
6,42
7,77
6,26

98:
8,16
7,38
7,2
7,24
6,99

Tankki ajettu kutakuinkin tyhjäksi ennen bensalaadun vaihtoa, ja mittaukset samalla bensalla peräkkäisiltä kerroilta ts. ei ole joka toinen tankkaus eri kamaa.

Alppu

LainaaMuutama tuhat km takana e10:llä p11-144.

Kulutuslukemia /100km:

E10:
7,32
6,3
7,03
7,36
7,46
7,46
7,72
6,42
7,77
6,26

98:
8,16
7,38
7,2
7,24
6,99

Tankki ajettu kutakuinkin tyhjäksi ennen bensalaadun vaihtoa, ja mittaukset samalla bensalla peräkkäisiltä kerroilta ts. ei ole joka toinen tankkaus eri kamaa.


Tuohon vaikuttaa niin paljon keli- ja ajo-olosuhteet, että infomaatioarvoa voi pitää lähinnä nollana...
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

NNisti

#37
E-kymppiä pistin heti tankin täyteen kun tuon -99 rimeran rottelon ostin ja tuntus että välillä esim. kiihdyttäessä kuuluu koneestapäin jonkinlaista vaimeaa kilinää. Tiedä sitten onko se nyt jotain nakutusta vai liittyykö ketjuun joka myös alko sattumalta heti oston jälkeen pitämään aika kuuluvaa rohinaa ainakin joutokäynnillä... kivakiva. Kestävää halpaa käyttöautoa meinasin mutta tätähän joutuu heti alkaa laittelemaan. Ehkä käy tuuri ja rahina johtuu vaan litkuista 10tkm painetuista kahvista koneessa kun vaan kone lämpimänä alkaa kuuluun mikä viittais kai öljyn kuumakestoon. Öljyt vaihtoon pikimmiten, tässähän ihan harhautuu aiheesta, pahoittelen...
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

JJM

Ettei vaan olis pakosarjan suojapelti joka resonoi.

Eikä nämä koneet tyhjäkäynnillä ole erityisen hiljaisia, samanlaista "rohinaa ja naputusta" on tuo pitänyt 50tkm, ja toinen tuntemani yksilö 80tkm eikä ole pahentunut tai parantunut.

NNisti

#39
Paljo mahdollista että suojapelti, vois kai jonku sellasenki kuvitella olevan... mutta ei kait se e-10 ainakaan nakutusta pitäs aiheuttaa jos oktaanit on kuitenki samat ku vanhassaki ysivitosessa, enemmän kait kyse pitäs olla bensalinjojen hapertumisesta tuossa "sopimattomuudessa".

Rohinaa pitää tutkiskella vielä, voi kai se tulla loppujenlopuksi mistä vaan kun remmitkin aika vaihtokuntoisen näköiset (tai sitten ihan "normaalia"). Siitä vaan kummalta vaikuttaa että kylmänä täysin hiljainen ja sievä käynti mutta ajelun jälkeen ronksuttaa melkeen ku sementtikone... toivotaan että kestää, vähän alta 200tkm mittarissa. Kiitos kuitenkin pienoisesta helpotuksesta  ;D
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de