Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Micra K11 -95 CG10DE --> CG13DE

Aloittaja vantanen, lokakuu 18, 2012, 19:43:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vantanen

nyt tartteis sit hieman faktoja lyödä pöytään. eli hankin vajaa pari satkua ajetun tonnikolmesatasen koneen tuon tonnisen tilalle. viikonloppuna tuli sit nykästyä tuo litranen kone tuon isomman tieltä poies. tarkoitus oli alunperin jättää tuo ykskolmosen kytkin paikoilleen, johon sit vaan kylkiäisiks toi litrasen loota. eipä sitten mennykkään ihan niinkuin elokuvissa, en nimittäin saanu tota litrasen laatikkoa käymään ton ykskolmosen kytkimen kanssa, koska asetelma ja vauhtipyörä oli sen verta isompia ykskolmosessa kuin litrasessa että otti painelaakeriin kiinni eikä laatikko mennyt kunnolla paikoilleen. boorit samat niin heitinpä sitten ton litrasen vauhipyörän kytkimineen ykskolmosen kylkiäisiks ja eikun laatikko kiinni. ei kai noissa vauhtipyörissä sen kummempaa eroa ole kun muutama kg painoeroa ja sitä kautta hieman ehkä kierros herkempi nyt tuolla kokoonpanolla.

eli onko jollain jotain muuta faktaa lyödä pöytään kyseisestä muutoksesta mitä pitäis mahdollisesti ottaa vielä huomioon ? ;) johtosarja taitaapi sama olla, ainakin pistokkeet napsahti ihan samallalailla tuohon ykskolmoseen, kun litraseenkin. ECU lähinnä mietityttää. onko teoreettista mahdollisuutta, että toi ykskolmonen kone toimisi hyvin tuolla litrasen eculla ? auto vm. -95 eikä ole vielä nats:ia. vaihtokone vuoden -96 micrasta, jossa taasen oli nats. :D
Micra K11 -95

lassin

Lainaanyt tartteis sit hieman faktoja lyödä pöytään. eli hankin vajaa pari satkua ajetun tonnikolmesatasen koneen tuon tonnisen tilalle. viikonloppuna tuli sit nykästyä tuo litranen kone tuon isomman tieltä poies. tarkoitus oli alunperin jättää tuo ykskolmosen kytkin paikoilleen, johon sit vaan kylkiäisiks toi litrasen loota. eipä sitten mennykkään ihan niinkuin elokuvissa, en nimittäin saanu tota litrasen laatikkoa käymään ton ykskolmosen kytkimen kanssa, koska asetelma ja vauhtipyörä oli sen verta isompia ykskolmosessa kuin litrasessa että otti painelaakeriin kiinni eikä laatikko mennyt kunnolla paikoilleen. boorit samat niin heitinpä sitten ton litrasen vauhipyörän kytkimineen ykskolmosen kylkiäisiks ja eikun laatikko kiinni. ei kai noissa vauhtipyörissä sen kummempaa eroa ole kun muutama kg painoeroa ja sitä kautta hieman ehkä kierros herkempi nyt tuolla kokoonpanolla.

eli onko jollain jotain muuta faktaa lyödä pöytään kyseisestä muutoksesta mitä pitäis mahdollisesti ottaa vielä huomioon ? ;) johtosarja taitaapi sama olla, ainakin pistokkeet napsahti ihan samallalailla tuohon ykskolmoseen, kun litraseenkin. ECU lähinnä mietityttää. onko teoreettista mahdollisuutta, että toi ykskolmonen kone toimisi hyvin tuolla litrasen eculla ? auto vm. -95 eikä ole vielä nats:ia. vaihtokone vuoden -96 micrasta, jossa taasen oli nats. :D
Moi !
Kytkinlevyn halkaisija 20 mm suurempi 1.3:ssa ja vetoakselit ei natsaa 1.3:n laatikkoon.

vantanen

#2
tämä otettu kantapään kautta huomioon. ;) sen takia kokoonpano onkin tällä hetkellä: ykskolmonen kone -> litrasen kytkin + vauhtipyörä -> litrasen laatikko + litrasen vetarit  ;)
Micra K11 -95

BA

Ei kai siinä mitään estettä ole miksei toimisi litrasenkin asetuksilla ainakin jotenkuten. Moottorinohjauksen komponentit on kuitenkin samat, kartat ecussa on erilaiset. Kannattaa kokeilla miten pelaa.
Koneen tilavuushan on ykskolmoseen tehty vain iskunpituudella, sylinterin halkasija on sama. Venttiilien aukioloajoissa ja nostoissa on eroa jonkin verran, joten ei se välttämättä ihan täydellisesti käy.

Välitykset on litrasessa lyhemmät, joten kierrokset maantiellä on aika kovat.


vantanen

#4
kiitoksia tiedosta. :) täytyypä ekaks tosiaan kokeilla miten se pelaa tolla litrasen ECU:lla ja ruveta sen jälkeen vasta metsästelemään NATS:itonta boksia CG13DE:hen jos tarve sen vaatii. ;)
Micra K11 -95

Jylppy

Tai sitten soittelet Z-Powerille ja kysäiset saako micraan säädettävää lastua. -Sais ainakin autokohtaisesti säädetyn softan sisään.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

iso-J

Jatketaan nyt tähän eli,
käykö ajonestolla varustetusta micrasta otettu ecu micraan missä ajonestoa ei ole?
Saman kokoisesta koneesta olisi kyse, eli 1.3.
Rahalla saa ja Nissanilla pääsee

vantanen

#7
ei valitettavasti käy. sain itsekin tuon koneen mukana ajonestollisen ykskolmosen ecun, mutta kun vaihdoin sen paikoilleen niin autosta hävis kokonaan kipinä. :)
Micra K11 -95

BA

No pitäshän se ajonesto jollain saada pois päältä...  :-X

Tarvii siis samasta autosta sitten virtalukon, tai ainakin avaimen siihen.Plus tunnistinkehä, NATS-johtosarja, jne.
Itse ECU:n liitin ym. on samanlaiset, joten paikalleen menee kyllä.
Ja jos löytyy joku joka ohjaa huijata NATS:n pysyvästi pois päältä niin sitten...