Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

datsun 180b sss -78 sr20det

Aloittaja KiMbLe, syyskuu 15, 2007, 20:25:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

alfadatsun

Kyllä 510 on linkkuperä jos ei ole kyse Wagonista,,,,, ::)

t.eskola

LainaaEi kai se nyt noin mustavalkoista voi olla?

Ei se varmaan yleensä olekaan. Tuohonkin jäi autoon lopulta jäi alkuperäiset jarrut. Esitin vaan esimerkkinä millaisia kokemuksia ihmisillä on tullut tällaisissa tapauksissa.
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

Jylppy

LainaaKyllä 510 on linkkuperä jos ei ole kyse Wagonista,,,,, ::)

Aijjaa? -Mä kun oon aina kuvitellut, että noinkin vanha malli olis jäykällä taka-akselilla - noh, aina oppii jotain uutta.. ;)
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Reisman

Soittelin sinne AKK-Motorsportille. Sieltä löytyi heti kolmannella yrittämällä ihminen, joka osasi neuvoa. Itseasiassa aika pitkälle olisi päässyt selaamalla riittävän pitkään AKK:n nettisivuja, mutta laiskotti :)

FIA luokituksen saamiseen vaadittavat tiedot on esitetty osoitteessa: http://www.akk-motorsport.fi/saannot/liite_j.htm#luokittelu

Tuota pitää varmaa koittaa tyrkyttää randomilla valitulle konttorille... Mutta helpoimmalla todennäköisesti pääsee, kun menee asioimaan katsastuskonttorille, jossa on AKK:n kouluttama katsastusinsinööri. Ei tarvitse ainakaan selitellä, että mikä on FIA luokitustodistus. Kyseiset konttorit on listattu osoitteessa http://www.akk-motorsport.fi/lajit/tekniikka/tiedotteet/3535.html

810_Man

Lainaa

Siis vaikka AKE:n sivuilla lukee, että vertailu autoksi käy ainoastaan Eurooppaan ja Jenkkeihin viedyt mallit. Laillista perustetta ei ole kieltäytyä hyväksymästä mihin tahansa maahan vietyä tai Japanin markkinoille tarkoitettuja malleja jos se tarvittava dokumentti löytyy.


Voi voi. Kaveri oli kauppaamassa justiinsa MK III kaksiovista kokispullo-Cortinaa. Olis tuon tienny, niin olisin jemmannu talteen. Noita myytiin  tietääkseni Australiassa 4.1 litrasilla Ford Falconin kutosilla ja dokumentit siitä löytyy ihan helposti.  8-) Pääsis purkamaan  paineita epäonnistuneesta pösön katsastuksesta ja kiusaamaan katsastusmiestä takasin laittamalla pikkuautoon viislitrasen koneen... juu tiedän että painosta tulis ongelma..

Datsun 1600 - 1971,  180B STW - 1979, Nissan Cedric V-30E SGL - 1986, Prairie M11 AWD - 1989,  Cherry KN10 -81

Reisman

Lainaa

Voi voi. Kaveri oli kauppaamassa justiinsa MK III kaksiovista kokispullo-Cortinaa. Olis tuon tienny, niin olisin jemmannu talteen. Noita myytiin  tietääkseni Australiassa 4.1 litrasilla Ford Falconin kutosilla ja dokumentit siitä löytyy ihan helposti.  8-) Pääsis purkamaan  paineita epäonnistuneesta pösön katsastuksesta ja kiusaamaan katsastusmiestä takasin laittamalla pikkuautoon viislitrasen koneen... juu tiedän että painosta tulis ongelma..


Valitettavasti asia ei ole ihan selvä, että kelpaako käytännössä vertailuautoksi muuanne kun Eurooppaan ja USA:han viedyt mallit. AKE säätää asioita mahdollisesti yli toimivaltarajojensa..
Lue juttu: http://www.elisanet.fi/pihlami/teron/akelle/vert.html

140ypowe


Reisman

Lainaakuinkas projektit etenee?  :D


Omalta osaltani hitaasti. Auto kuitenkin telakalla ja käyn ainakin säännöllisesti istumassa sen vieressä........

Odottelen mielenkiinnolla, että mihin tuo aiemmassa viestissä esille tullut Setälän Teron vääntö AKEn kanssa johtaa.

"Ongelmiahan" on siis kaksi kappaletta:
1. Katsastuskonttorit eivät osaa sanoa varmaksi, hyväksyvätkö FIA luokitustodistuksen mallisarjatodistukseksi vertailumoottorin osalta.

2. Moottorin tehon "kuristamisen" pätevyys on konttorilla epäselvää. Ei ole kuulemma mitään järkeä lähteä kuristamaan ~200 hp -> ~100 hp. Nimenomaan laillisuudesta ei päästy selvyyteen, siinä vaan ei ole mitään järkeä.

Näistä kahdesta ongelmakohdasta johtuen olisi kuulemma viisaampaa hankkia erikoisluvat sille SR20DET tekniikalle niin ei sitten jälkikäteen tulisi sanomista. Katsastuskonttori siis arastelee päätösten tekemistä omien toimilupiensa menettämisen pelossa. Näin kertoi eräs vanhempi katsastusinsinööri, joka on perehtynyt myös FIA luokituksiin.

Nämä murheet siis PL510 Datsunin kanssa. Topicciin varsinaisesti liittyvän 180 B:n kanssa elämä on helpompaa, koska moottorin tilavuus ei ole olennainen pointti.

140ypowe

eli ongelmien kautta voittoon  ;) kattoo jos jaksaa ittekkin jatkaa 140y projektia :D

marezki

vieläkö nämä projektit ovat elossa?
hyvin vanha topic mutta nyt vähän samoille jäljille itse olen ryhtymässä nimenomaan 180 auton kanssa.