Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Vikakoodi P1111

Aloittaja violetti, lokakuu 31, 2012, 19:34:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

violetti

merkkihuollossa eivät osaneet sanoo mitään eikä satkun tuntihintaan viittis vanhaa autoo montaa tuntia tutkia, onko kellään täälä ollu ja mikä oli vikana? Auto toimii ok. 2001 primera kyseessä. Katsastuksessa tuosta jäi kii ja pitäs saada kuntoon.

jip59

KVG eli katoppa vaikka googlesta... ;)
Tuollaista tarjottiin heti ensiksi http://engine-codes.com/p1111_nissan.html
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

Jylppy

#2
Service manuaalista lainattua:

DTC P1111 INTAKE VALVE TIMING CONTROL SOLENOID VALVE

Component Description
The valve timing control system is utilized to control intake valve opening and closing timing. Engine coolant temperature signals, engine speed and throttle position are used to determine intake valve timing.

The intake camshaft sprocket position is regulated by oil pressure controlled by the intake valve timing control. When ECM sends ON signal to intake valve timing control solenoid valve, oil pressure is transmitted to camshaft sprocket. Then, intake side camshaft is advanced.

Malfunction (P1111) is detected when:
- An improper voltage signal is entered to ECM through intake valve timing control solenoid valve.

Check Items (Possible Cause):
- Harness or connectors (The intake valve timing control solenoid valve circuit is open or shorted.)
- Intake valve timing control solenoid valve



Eli kyllähän toi viittais siihen, että se solenoidiventtiili on sökö - tai johdoissa on jotain häikkää. Siellä on myös 10A sulake tuolle, joka kannattaa tarkistaa (sulake nro 11, sulakerasian ylärivi, 3. sulake oikealta).

Solenoidille tulee kaks piuhaa, värit BR (ruskea) ja Y/R (keltainen punaisella raidalla). Ruskea menee sulakkeen kautta virtalukolle ja keltapunainen ECUn pinniin nro 1.

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

violetti

Nyt auto mittailtu, solenoidille tulee sulakkeelta sähköt mutta solenoidin toiseen nastaan ei tule ecun suunnasta minkänlaista ohjausta. Toisin sanoen nastassa on auton käynnissä ollessa 14volttia. Sama jännite löytyy myös ecun liittimeltä, eli johto on ehjänä. itse ecukin jo aukaistu ja sitä pwm-signaalia tuottava fettikin on ehjänä joten vika lienee ihan prossutasolla tai jotain? Onko ainoa konsti vaihtaa koko ecu-boksi ja meneekö keskuslukon ohjelmointi silloin myös uusiksi? Kellään kokemusta ton vaihdosta?