Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera 1.6 vm 2000 kipinä häviää kesken ajon

Aloittaja mutteriloota, lokakuu 26, 2012, 13:24:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mutteriloota

Morjens!
Moinen kapistus aiheuttaa harmaita hiuksia... Sammui toissapäivänä kesken ajon, ilman mitään poikkeavia ensioireita. Kone oli lämmin, antoi startata mut ei lähe käyntiin eikä edes lupaa. Kolme tupakkaa ja kotia kävely hakemaan toista autoa, että saapi hinattua pois tienvarresta. Takaisin tuon mutteriämpärin luo ja lähti aivan normaalisti käyntiin?!? Kävi ja kukkui ilman mitään oireita. Sammuttelin ja aina käynnistyi hyvin uudestaan.

Seuraavana päivänä teki muutaman kilometrin ajon jälkeen saman... Pariin otteeseen.... Jätin auton pihalle tyhjäkäynnille, tarkoituksena saada taas vika esiin----> Sammui eikä käynnisty. Bensapumppu käy ja nostaa paineet, suodatinta en ole vielä vaihtanut. Ettei vaan ole tuossa se virranjakajan asentotunnistin vika???? Onko muita mahdollisia ideoita ja voiko tuon asentotunnistinvian tarkistaa jollain keinolla kun ei viitsis suht saa..... kallista jakajaa testimielessä ostaa. :D


JOOO!!! Kipinä häviää kesken leikin???? Mikä vois olla???

Datsuuna

#1

Kannattaa katsoa aluksi vikakoodit ohjeet löytyy tuosta viestiketjusta. Huom ! Primera tietäjiltä tarkempaa tietoa älä yhdistele summassa ettet riko mitään ! Veikkaisin kammenkulmantunnistinvikaa. 

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1347040515
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1319311963
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=63899.0
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

mutteriloota

Kohta saan tarvike vikakoodin lukijankäsiin niin pitää katsella että näyttääkö mitään...Jotenkin vain en täysin luota niihin koodeihin niin voiko asiaa varmistaa muulla kuin osia vaihtamalla? Eli kone on GA16DE voimanpesä. Onko jakajassa muita osia jotka voisi poikia niin että pätkivät kesken käynnin?

Datsuuna

LainaaKohta saan tarvike vikakoodin lukijankäsiin niin pitää katsella että näyttääkö mitään...Jotenkin vain en täysin luota niihin koodeihin niin voiko asiaa varmistaa muulla kuin osia vaihtamalla? Eli kone on GA16DE voimanpesä. Onko jakajassa muita osia jotka voisi poikia niin että pätkivät kesken käynnin?

Puola saattaa myös oirehtia, mutta yleensä ei joko lähde ollenkaan käyntiin tai "pätkii" epäsäännöllisesti.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

mutteriloota

vikakoodin lukija ei saanu koko autoon yhteyttä.... Vietävä maanantaina jotenkin korjaamolle ja jos ne jonkin koodin löytäis... Jakajan kannen nastat oli suht hirveässä kunnossa ja pyörittäjä on kanssa näköjään  mallia alkuperäinen. Taas lähti käyntiin kuin palmun alta ja kun lämmöt oli noussu normaaleiksi niin kierrokset tippui ja sammu.... Arvaatkaa lähtikö heti käyntiin... No eipä tietenkään ja tuskin vähäänaikaa taas lähteekään...

Bomber

#5
Tässä jakajassa on sit nokan asentotunnistin samassa paketissa kuten myös puola.
Micra  Super S  90-
Mörkö S  Typerän tappaja 99-

mutteriloota

sehän se vähän jo vit..... jos vika löytyy jakajasta.... On niin halpa osa purkuosanakin.. ei vain oikein ymmärrä että miksi se lämmettyään vasta sammuu, mut on monia muitakin asioita joita ei aina ymmärrä :)

Bomber

Lainaasehän se vähän jo vit..... jos vika löytyy jakajasta.... On niin halpa osa purkuosanakin.. ei vain oikein ymmärrä että miksi se lämmettyään vasta sammuu, mut on monia muitakin asioita joita ei aina ymmärrä :)

Jakajassa on jonkinlainen resisto/käämitys joka tarpeeksi lämmetessään katkaiseen sytytyksen olisko sit joku varo tiedä sit.
Micra  Super S  90-
Mörkö S  Typerän tappaja 99-

Datsuuna

LainaaTässä jakajassa on sit nokan asentotunnistin samassa paketissa kuten myös puola.
Niin on mutta molemmat voi vaihtaa erikseen vika tod. näk. kuitenkin asennontunnistimessa.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Bomber

Lainaa
Niin on mutta molemmat voi vaihtaa erikseen vika tod. näk. kuitenkin asennontunnistimessa.

Niin kuka vaihtaa kuka ei. Vaatii jakajan palasiks ja tuskin mistään niitä osia et erikseen saa.
Micra  Super S  90-
Mörkö S  Typerän tappaja 99-

mutteriloota

sen verran kun jakajan kannen aukaisin ja pyörijän ja nastat katsoin niin vaikutti suht monimutkaiselta kapistukselta loput hilkkeet... Ei taida mulla riittää taidot sen pitemmälle... :)

Bomber

Lainaasen verran kun jakajan kannen aukaisin ja pyörijän ja nastat katsoin niin vaikutti suht monimutkaiselta kapistukselta loput hilkkeet... Ei taida mulla riittää taidot sen pitemmälle... :)

Yks mikä tuossa tuli mieleen niin kokeiles niin, että otat eculta koko johtasarjan liittimen irti ja ruiskase vaikka elecroniikka sprayta liittimeen ja sit takas liitin paikoilleen. HUOM: Ota akulta miinus kenkä irti ekaks ennen liittimen irroitusta!!!
Micra  Super S  90-
Mörkö S  Typerän tappaja 99-

mutteriloota

Mistäpäin moinen liitin löytyy???? :-? Idea kuullostaa kyllä hyvältä sillä muutaman vian oon onnistunut liittimien puhdistamisella korjaamaan. Kaikkea kannattaa kokeilla ;D


Bomber

#13
LainaaMistäpäin moinen liitin löytyy???? :-? Idea kuullostaa kyllä hyvältä sillä muutaman vian oon onnistunut liittimien puhdistamisella korjaamaan. Kaikkea kannattaa kokeilla ;D


Etujalka lattia tasosta keskikonsolin keskeltä. Seuraamalla johtosarjaa joka tulee konehuoneesta niin varmasti löydät.
Micra  Super S  90-
Mörkö S  Typerän tappaja 99-

mutteriloota

pitääpä huomenna metsästää ko. liitin ja kokeilla. Samalla on yritettävä mitata et mihin asti muutenkin virta tulee. Tuli vaan mieleen että voiko startti temppuilla? Tosin miten se kylläkään vaikuttais siihen että sammuu käynnin aikana... Perkeleen mutteriämpäri minkä teki ;D

Bomber

#15
Lainaapitääpä huomenna metsästää ko. liitin ja kokeilla. Samalla on yritettävä mitata et mihin asti muutenkin virta tulee. Tuli vaan mieleen että voiko startti temppuilla? Tosin miten se kylläkään vaikuttais siihen että sammuu käynnin aikana... Perkeleen mutteriämpäri minkä teki ;D

Maadotukset tarkistaisin koneen suhteen, koska startti maadottaa itsensä rungon kautta ja jos startti pyörii kuitenkin normisti eikä naksu niin silloin myös solenoidi on kunnossa. Mutta jos koneen maadotukset olisivat huonot niin myös latauksen valo voisi palaa himmeesti

Ps. Näissä on jo sit ranskiksien paskaosia mukana et en yhtään ihmettele jos sähköt VITTUILEE
Micra  Super S  90-
Mörkö S  Typerän tappaja 99-

Datsuuna

Lainaa

Niin kuka vaihtaa kuka ei. Vaatii jakajan palasiks ja tuskin mistään niitä osia et erikseen saa.

Joopa no minä korjailen ammatikseni mutta se ei nyt kuulu tähän. Kammankulmantunnistimia sai ostaa erikseen mm. eräästä tamperelaisesta liikkeestä.  :P
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Bomber

Lainaa

Joopa no minä korjailen ammatikseni mutta se ei nyt kuulu tähän. Kammankulmantunnistimia sai ostaa erikseen mm. eräästä tamperelaisesta liikkeestä.  :P

No kerro ihmeessä meille tietämättömille  :) Hitsaan mut en osaa tinaa
Micra  Super S  90-
Mörkö S  Typerän tappaja 99-

Datsuuna

RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Tero-75

Nuo GA-koneet ovat surullisenkuuluisia tuosta jakajaongelmastaan. Tarkemmin ottaen sieltä yleensä menee se jakajan "aivoyksikkö" ja oireilee juurikin kuvailemallasi tavalla eli kylmänä toimii, lämmettyään ei.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

micramies

Oireet kuulostaa tutulta entisestä Mazdastani jossa jakajan sisällä oleva sytytysyksikkö hajosi juurikin tällä tavalla, kylmänä käynnistyi ja pyöri kuin ei mitään mutta lämpimänä sammui.
Liekö nämä osat mitoitettu kestämään muiden maiden lyhyemmän auton eliniän ja kun Suomessa autoja kalliiden hintojen vuoksi tarvitaan käyttää pidempään, tällaiset viat tulevat vastaan? Liekö kohta jo Kuubassakin uudempi autokanta...
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

mutteriloota

voiko sille anturille tehdä mitään putsitilapäis hoitoa jotta sen sais sen verran pelaamaan, että autoa vois parikymmentä kilsaa siirtää? Vai menikö hinaushommiks?

Datsuuna

Lainaavoiko sille anturille tehdä mitään putsitilapäis hoitoa jotta sen sais sen verran pelaamaan, että autoa vois parikymmentä kilsaa siirtää? Vai menikö hinaushommiks?
Vaikka on kaikensortin boxeja ja releiltä yms. tullut korjattua tuota kammenkulmantunnistinta en ole ikinä avannut leikkaamallahan sen ehkä auki saisi jotta selviäisi voiko sitä edes yrittää korjata. Jos pelkän tunnistinyksikön haluaa ostaa sen saa runsaalla 100e:lla koko jakaja maksaa uutena järjettömiä ellei esim. E-baysta tv. löydy järkihintaan. Eiköhän ehjä käytetty jostain löydy tilalle hyvinkin edullisesti tuurilla. Jakajan pystyy vaihtamaan "tien päälläkin" jopa ilman stroboskooppiakin riittävällä tarkkuudella ennakon tarkkaan säätöön se tarvitaan ellei halua korjaamossa säädättää.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

mutteriloota

eli mitkään anturin puhdistelut ja sensellaiset ei jeesaa yhtään vaan on kiltisti pistettävä köysi keulaan ja kohti korjaamoa?

mutteriloota

Ei saaneet vikakoodeja jostain syystä luettua..Pitää kokeilla toisella jakajalla. Mitkä jakajat käy GA16DE koneeseen vuosimalli 2000 kun niitäkin on näköjää useampi?

Datsuuna


GA16DE koneessa on käytetty monenlaisia eri jakajia vuosimallista ja siitä riippuen onko auto Sunny/Almera/Primera tv. Sinun autossa ilmeisesti tämä jakaja:  http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/2000_1/type_2/engine_electrical/distributor/
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

mutteriloota

Kiitti linkistä! Taas helpottaa selvittelyä. Eli tuo siis ainakin käy ja kukkuu mut entäs jos ottaa vaikka vm -96:sta samalla koneella olevasta primerasta jakajan nii mahtaakohan käydä? Et onko noissa primeroissa sit vuosmallien välillä kuinka eroja jos konetyyppi on sama?

Datsuuna

#27

Autoosi käy ainakin -99 kesäkuusta eteenpäin tehdyistä jakaja suoraan. Kuvista jo voi päätellä eroja olevan http://nissan4u.com/parts/primera/el_p10e/1996_2/type_139/engine_electrical/distributor/
Tämä kaveri väittää, että kävisi  http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1334239823
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti