Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Primera -96 Mittariston polttimoiden vaihto

Aloittaja Maxi, heinäkuu 19, 2010, 20:24:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maxi

Minkähänlaisia löytyy taas primeran mittaristosta polttimot? Sisko ihastu mun led mittaristoon sunnys ja haluais itekin samanlaisen primeraansa.. Eli tietääkö kukaan minkä kokoista löytyy? T10?

Jos haluatte saada mittariston hohtamaan kunnolla ledeillä. Nii käyttäkää tälläisiä polttimoita
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27817

Ja laittakaa vielä vähän LED nauhaa :)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5226

Ja volaa.. Kyllä hohtaa  :D
Nissan Sunny 1.6 SLXi -93
Nissan Primera 1.6 -96
Toyota Corolla 1.6 Si -97

M i g i

LainaaMinkähänlaisia löytyy taas primeran mittaristosta polttimot? Sisko ihastu mun led mittaristoon sunnys ja haluais itekin samanlaisen primeraansa.. Eli tietääkö kukaan minkä kokoista löytyy? T10?

Jos haluatte saada mittariston hohtamaan kunnolla ledeillä. Nii käyttäkää tälläisiä polttimoita
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27817

Ja laittakaa vielä vähän LED nauhaa :)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5226

Ja volaa.. Kyllä hohtaa  :D

minkä ikänen? 96 kolme 5w lasikantaa ja kellossa pikku lasikanta.. 90vm 4 lasikantaa kellossa 1.. niin siis  nää rpm mittarillisissa.. joo eli t10 ja olikos tuo pienempi sit t5?

Heinämies

LainaaJos haluatte saada mittariston hohtamaan kunnolla ledeillä. Nii käyttäkää tälläisiä polttimoita
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27817

Löytyykö Suomesta vastaavia polttimoita? Ei viittis kuitenkaan alkaa tilaileen mistään ulkolaisesta nettikaupasta....

Saatko muuten laitettua kuvan mittaristosta hämärässä?
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

M i g i

#3
mulla motonetin ledit ja  toimii..
erittäin huono känny kuva tulossa..

kuva..

Maxi

Nissan Sunny 1.6 SLXi -93
Nissan Primera 1.6 -96
Toyota Corolla 1.6 Si -97

M i g i


Maxi

Niitä saa säädettyä  ;) Mut näkyy paremmin kännykän kamera ku sääti täysille :)
Nissan Sunny 1.6 SLXi -93
Nissan Primera 1.6 -96
Toyota Corolla 1.6 Si -97

M i g i

LainaaNiitä saa säädettyä  ;) Mut näkyy paremmin kännykän kamera ku sääti täysille :)
miten säädät?

Maxi

Mulla oli nissan sunnys siinä sellanen kytkin jolla pystyy säätään sitä kirkkautta nii ei tarttenut sellaista ruveta väsään itse :)
Nissan Sunny 1.6 SLXi -93
Nissan Primera 1.6 -96
Toyota Corolla 1.6 Si -97

M i g i

LainaaMulla oli nissan sunnys siinä sellanen kytkin jolla pystyy säätään sitä kirkkautta nii ei tarttenut sellaista ruveta väsään itse :)
Mulla ei ainakaan primeran mittariston säädin toimi ledeillä..

suoraan tommoset..
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=48090&productcategory=2531&section=c

cedricfan

Eihän nuo vaasalaiset ledit maksa itse noudettuina kuin kuutisen kertaa enemmän kuin ebaysta kotiin kuljetettuna ;D
Saishan tuosta mukavan provikan jos myisikin puoleen hintaan noista, silti jäisi 100% katetta ebayhintojen päälle ja työnä muutama klikkaus hiirellä ::)

Ja meillä N14-Sunnyssa säätyi konsolin ledit potikasta.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

cedricfan

1,15€ postikuluineen neljän pintaledin polttimopari eli 58c kipale:



Ja seitsemän linssiledin versiona 1,44e/pr = 72c/kpl:


Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Heinämies

#12
Montakos poltinta on -94 Fantasyn kellollisessa mittaristossa ja miten ne on sinne sijoittuneet? Itse vaihdoin keväämmällä pari palanutta polttimoa uusiin nippa nappa sormikopelolla, kun nopeusmittarin vaijerissa ei vara riittänyt kovin kummoiseen "ulosvetoon".

Siniset ledit ois kyllä hienot....

Kertokaapas myydäänkö noita ylläolevia teidän laittamianne polttimoita Kouvolan seudulla? En muista koskaan nähneeni, kun reilu vuosi sitten metsästelin ledipolttimoita edelliseen autooni. Silloin en löytänyt kuin Motonetin koverapintaiset, ja päädyinkin lopuksi tavallisiin perushehkulankapolttimoihin.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96


Heinämies

Ilmeisesti nuo C -polttimot on mittareiden valot.... Aika jännää että tuossa ne on sinisiä polttimoita. Omassani oli kirkkaat. Tuon mukaan noita valoja olisi yhteensä viisi ja esim. kellon nopeusmittarin puoleisen kehän poltin valaisee myös nopeusmittaria.

Miltäköhän näyttäisi tavalliset hehkulankapolttimot oransseina, punaisina tai vihreinä.... noissa väreissä muistan nähneeni niitä paikallisessa Motonetissä. Onko kuka kokeillut tavallisia polttimoita eri värisinä?
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

cedricfan

1.2W on wattiensa perusteella T5 ja 3W sitten T10-kanta. Tuota T10 on Motonetissa nykyisin myös neljän ledin versiona, mutta ebay on paaaljon halvempi...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

LainaaIlmeisesti nuo C -polttimot on mittareiden valot.... Aika jännää että tuossa ne on sinisiä polttimoita. Omassani oli kirkkaat. Tuon mukaan noita valoja olisi yhteensä viisi ja esim. kellon nopeusmittarin puoleisen kehän poltin valaisee myös nopeusmittaria.

Noissa taitaa olla ihan alunperin sininen huppu päällä, kuten kaikkien muidenkin ysäri-nissanien mittaripolttimoissa.

Kellon lamppuun suosittelen tuota sinistä hattua jokatapauksessa, ei ole niin räikeä tuo oranssi loimotus. :P

Heinämies

Kun katsoon vaikkapa Maxin Sunnyn mittariston kuvaa, niin esimerkiksi kiepparin kohdalla näkee miten valaistus on kirkkaampaa joissain kohdin ja himmeämpää taas toisissa kohdin. Tämä lienee normaalia polttimoiden sijainnista johtuvaa valovoiman vaihtelua. Huomasin itsekin saman ilmiön kun olin vaihtanut polttimot. Mittaristo on siis hyvin valaistu, mutta ei aivan tasaisesti.

Miltähän näyttäisi jos laittaisi kellon ulkokehälle sinisen, kellon ja nopeusmittarin väliin ja nopeusmittarin kehälle vihreän ja bensa-/lämpömittarille vaikka oranssin polttimon :D
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

cedricfan

Ja led ei kuitenkaan ole niin ympärisäteilevä kuin hehku, ei sitten millään. Siksi valoisuus vaihtelee vielä enemmän ledeillä.
Ja näyttäisi amerikkalaiselta joulukuuselta :D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Heinämies

LainaaJa laittakaa vielä vähän LED nauhaa :)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5226

Mitä tää valonauha oikein on, mihin sitä tässä tapauksessa laitetaan ja miten?

En oo ikuna kuullu moisesta..... :o
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

M i g i

mulla on tasasen sininen koko mittaristo ilman mitään loimotuksia.. eikä oo kun normi tasapää ledit  :)

Maxi

Lainaa

Mitä tää valonauha oikein on, mihin sitä tässä tapauksessa laitetaan ja miten?

En oo ikuna kuullu moisesta..... :o

Laitoin sitä tonne mittarin yläpuolelle.. Että saisin vähä tasaasemman taustan. Led nauha on sama asia ku kolvaisit 3 lediä peräkkäin sarjaan yhdellä etu vastuksella  ;)
Nissan Sunny 1.6 SLXi -93
Nissan Primera 1.6 -96
Toyota Corolla 1.6 Si -97

Heinämies

#22
Äskettäin Kuusaan Ääsmarketin parkkihallissa kuvattuna.... nää siis tavallisilla polttimoilla.

Kuten näkee niin kellon "iltapäivän puoli" on valoisampi, kuten myös bensamittari. Voisiko johtua siitä että niiden kohdalla on tuliterä poltin?

Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

Maxi

#23
Samanlainen mittaristo ku siskon primeras :) Tollasen samanlaisen muokkaan joku pv vihreäksi..

Voihan se tietysti johtua siitäkin että on tuliterät polttimot.. Mut yleensä ku polttimoita alkaa vaihtamaan nii kannaittais vaihtaa kaikki ettei sitten seuraavaksi pala ne joita ei ole vaihdettu :)

On näköjään palanut toisen puolen etuvalo sunnystä... Minkä kokonen kanta siellä on tietääkö joku? Ei viittisi avata itse ja kattoa ku tartten autoa työ matkoihin päivittäin ja asun pienellä paikkakunnalla nii ei täältä mitää löydy :)
Nissan Sunny 1.6 SLXi -93
Nissan Primera 1.6 -96
Toyota Corolla 1.6 Si -97

Heinämies

#24
Lainaayleensä ku polttimoita alkaa vaihtamaan nii kannaittais vaihtaa kaikki ettei sitten seuraavaksi pala ne joita ei ole vaihdettu :)

Juupa, mutta nopeusmittarin vaijeri kanitti tässä yksilössä vastaan niin että sain mittaristoa vain vähän irroitettua. Onneksi ne palaneet oli nuo kaksi joihin sain juuri ja juuri sormet ujutettua niin että polttimon napsauttaminen irti onnistui. Korjausoppaassakin oli mittariston irroituksesta kommentoitu, että jos se ei lähde riittävästi irti jotta vaijerin saisi mittariston päästä irroitettua niin silloin vaijeri pitää irrottaa laatikosta. Sitä en viitsinyt kuitenkaan alkaa tekemään koska en ollut ihan varma siitä miten se irroitetaan. Korjausopas ei tätä kertonut. katsoin että siinä saattaisi olla liitosnamiskuukkelissa kierteet ja se lähtisi pihdeillä auki kiertämällä, mutta koska en ollut varma niin en alkanut väkisin vääntelemään etten hajota mitään.

Kertoisko joku miten tuo irroitetaan niin voisi vaikka kokeilla kaikkien polttimoiden vaihtamista esim. juuri vihreiksi...
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

Maxi

Mun mielestä siellä on sellanen pikaliitin jota painetaan mittariin päin ja käännetään nii pitääs irrota.. En ole varma.. Mutta näin olen kuullut  :-?
Nissan Sunny 1.6 SLXi -93
Nissan Primera 1.6 -96
Toyota Corolla 1.6 Si -97

Heinämies

Liitin siis kiinnittyy laatikkoon täysin pystysuoraan. Sitä siis väännettäisiin sivuttain mittariston suuntaan ja käännettäisiin?
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

cedricfan

LainaaOn näköjään palanut toisen puolen etuvalo sunnystä... Minkä kokonen kanta siellä on tietääkö joku? Ei viittisi avata itse ja kattoa ku tartten autoa työ matkoihin päivittäin ja asun pienellä paikkakunnalla nii ei täältä mitää löydy :)
N14 = H4 ajovalo ja parkki on T10-lasikanta 5W
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Maxi

#28
LainaaLiitin siis kiinnittyy laatikkoon täysin pystysuoraan. Sitä siis väännettäisiin sivuttain mittariston suuntaan ja käännettäisiin?

Sen saa myös irti kuulemma mittaristostakin ettei tartte ottaa laatikosta.. Nii ainakin isäpuoli sanoi ku kysäsin  :)

Lainaa
N14 = H4 ajovalo ja parkki on T10-lasikanta 5W

Kiitoksia tiedosta  :) Joo ajovalo on palanut mut parkki toimii :)
Nissan Sunny 1.6 SLXi -93
Nissan Primera 1.6 -96
Toyota Corolla 1.6 Si -97

StanLaurel

Lainaamulla on tasasen sininen koko mittaristo ilman mitään loimotuksia.. eikä oo kun normi tasapää ledit  :)

Sama juttu mullakin Pulsarissa, tosin motonetin halpisledeillä ja kellossakin on sininen valaistus.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321