Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

p12 2,2 cdi -02, käynnistysongelma

Aloittaja 2.2dCi-02, lokakuu 11, 2012, 20:54:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

2.2dCi-02

Tervehdys

Voisiko joku kokeneempi ja viisaampi antaa vinkkiä otsikon mukaisen auton (satunnaisen) käynnistysongelman vian hakuun....

Aiemmin oireillutta, virta avainta kääntäessä alkoi jatkuva naksutus ,kojetaulun valot vilkkui ja nakse kuului "kivasti" valojen tahdissa, muutaman yrityksen, (avainta pois lukosta ja takaisin, virtalukon kääntelyä aikansa jne.. "pyhäpukukonsteja") jälkeen starttasi normisti ja toimi muutaman päivän kunnes uusi vian (ja taisipa olla aina päivän/yön seisomisen jälkeen).

Iltasella sitten käytin akun navat irti, hioin ja rasvasin navat ja kunnolla kiinni, toimi moitteetta muutaman kuukauden kunnes tänään, töistä lähtiessä.

avainta kääntäessä vain pieni naksahdus ei mitään muuta, kaukosäätö yms sähköt mitä huomasi kokeilla tuntui toimivan. Akun kengät tuntui olevan kunnolla kiinni... hetken ihmettelyn ja muutaman yrityksen jälkeen starttasi.
Ajoin kotiin ilman ongelmia ja pari kertaa mitä koitin niin starttasi heti ihan normaalisti.

Hankalaa tästä tekee se että oireilee vain satunnaisesti (ainakin vielä toistaiseksi). Olisiko antaa mitään vinkkejä mistä päin ja miten voisi alkaa vikaa jäljestämään ilman että pitää odottaa haalarit päällä,jakoavain kädessä seuraavaa kertaa. ;)
Arvattavasti jossakin akselilla: startti, virtalukon pohja, solenoidi, käynnistyksenesto, akku, releet, virtajohdot vika piilee. Mutta kun ei raaskisi alkaa kaikkea vaihtamaan niin kaikki vinkit olisi tervetulleita.

kiitoksia jo etukäteen,

take

Akkua kohti oireet viittaisi. Jos vielä on alkuperäinen akku niin on jo aikakin.

mcgangsta

LainaaAkkua kohti oireet viittaisi. Jos vielä on alkuperäinen akku niin on jo aikakin.

Mutta rimpulan tapauksessa voi olla moni muukin.

Isot pojat tuolla brittifoorumilla on väläytellyt vastaaviin ongelmiin esim. virtalukon johtosarjaa, jossa saattaapi olla kontaktihäiriöitä (alkup. viritys on kuulemma suht onneton). Omassa menopelissä taas avaimet ovat enemmän tai vähemmän viallisia, minkä takia NATS kettuilee silloin tällöin.

Niin ja tietysti tuon ikäluokan primeroissa on vielä suht heikko maadotus, joka voi aiheuttaa kivoja sähköongelmia, mutta sekin on helppo korjata.
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

take

Lainaa

Mutta rimpulan tapauksessa voi olla moni muukin.

Isot pojat tuolla brittifoorumilla on väläytellyt vastaaviin ongelmiin esim. virtalukon johtosarjaa, jossa saattaapi olla kontaktihäiriöitä (alkup. viritys on kuulemma suht onneton). Omassa menopelissä taas avaimet ovat enemmän tai vähemmän viallisia, minkä takia NATS kettuilee silloin tällöin.

Niin ja tietysti tuon ikäluokan primeroissa on vielä suht heikko maadotus, joka voi aiheuttaa kivoja sähköongelmia, mutta sekin on helppo korjata.
Joo, rakennetaan auto ensin uusiksi ja viimeisenä sitten uusitaan akku kun ei muukaan auta. Ne kun on niin kalliitakin...

Ihan turhaa alkaa spekuloida muita vikoja tuon ikäisessä ennen kuin on varmuus akun kunnosta. Jos vika olisi virtalukon pohjassa, startti ei edes naksahtaisi. Joten se on poissuljettu. Samoin johtosarjavika. NATS-vika taas antaa startin pyöriä, muttei vaan käynnisty. Tai saattaa käynnistyä hetkeksi ja sammuu kohta.

Maavika tms. kosketushäiriö olisi seuraavaksi todennäköinen vikakohde. Ja sitten se itse startti. Hiilet loppu/solenoidi viallinen. Mutta ensin patteri kuntoon.

2.2dCi-02

#4
Kiitoksia näistä, koskapa ajonesto ja virtalukko ei oikein sovi oireisiin niin jää/jäi pois laskuista. Auttaa jo kummasti eteenpäin ja kun akkukin tuntuu olevan kunnossa eikä ole vielä vanhakaan, niin seuraavaksi sitten starttia irti ja katsomaan josko olisi hapettumia ja missä kunnossa hiilet lie. Tuo maadoitus pitää myös tarkastaa samalla.
(ja oikeastaan sen kyllä paranteekin tässä samalla vaivalla )

Kunhan nyt löytyisi selvä vika ettei tarvi arvailla onko kunnossa vai ei  :o