Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera -94 pyörittää muttei käynnisty

Aloittaja Aleksi, lokakuu 02, 2011, 12:40:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

OH2KV

Ennen vanhaan oli sanonta "Jokainen taaplaa tyylillään" on sittemmin kääntynyt: "Jokainen paalaa tyylillään"
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Aleksi

Joo oli, tuon bensaongelmanhan olisi aika halvalla korjauttanut.

ABS-ongelma, ruostuneet jarruputket ja vaihtoa kaipaava jarrusatula oli ne varsinaiset. ABS oli tympeä kun viallinen anturi ei selvinnyt diagnostiikalla ja kaikkia ei ole mitään järkeä vaihtaa. Jarruputkia ei ainakaan merkkiliikkeessä ollut enää, olisivat käsin taivuttaneet uudet ja rahaa olisi palanut. Näiden lisäksi ärsyttävä oli myös hajonnut valoautomatiikka, jonka vuoksi valot jäi silloin tällöin päälle ja akku tyhjeni.

Tavoitteena oli selvitä mahdollisimman lähelle seuraavaa katsastusta ensi toukokuussa, ja vähän yli puolenvälin päästiin...

Aleksi

LainaaEnnen vanhaan oli sanonta "Jokainen taaplaa tyylillään" on sittemmin kääntynyt: "Jokainen paalaa tyylillään"

Tahdotko sanoa, että auto olisi pitänyt pitää liikenteessä, hinnalla millä hyvänsä?

OH2KV

#33
Hinnalla millä hyvänsä, sitä en tarkoita.
Muttei minulla noin uusia autoja olekaan. Varaosiksi tai jotakin muuta kierrätystä olisin ennemmin harkinnut. Säilyketölkkejä en omistani teetä.

Eikä nuo mahdottomilta vioilta kuulostaneet, mm. jarruputkia menee uudemmistakin.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Aleksi

LainaaVaraosiksi tai jotakin muuta kierrätystä olisin ennemmin harkinnut.

No kierrätykseen se meni. En tiedä sitten kuinka paljon lopulta päätyy hyötykäyttöön.

Autotallittomassa rivarissa asuvan kaupunkilaisen mahdollisuudet erilaisiin projekteihin on kuitenkin aika rajalliset...


take

Joopajoo. Ihan turhaa vääntöä jostain loppuun ruoskitusta ja tiesuolaan liuenneesta englantilaisesta pommista. Hyvä näin. Kunniamaininta pitäisi myöntää. ;)

Simm

LainaaHinnalla millä hyvänsä, sitä en tarkoita.
Muttei minulla noin uusia autoja olekaan. Varaosiksi tai jotakin muuta kierrätystä olisin ennemmin harkinnut. Säilyketölkkejä en omistani teetä.

Eikä nuo mahdottomilta vioilta kuulostaneet, mm. jarruputkia menee uudemmistakin.

Siis eivat jarruputket valmiiksi katkottuina ja paitettyina ihmeita maksa tarvikeliikkeestakaan. Kaveri patkii ja paittaa odottaessa. Tai siten ostat itse kiepin kuparinikkelijarruputkea ja sopivat paat ja kaksoikartiotyokalun.

Itse olen useaan hakkiin tehnyt putket. Ei maksa ihmeita, eika vie hirveasti aikaakaan.

Heinämies

LainaaTankkiin pääsee helpoiten kurkistamaan kun purkaa takapenkkien takaa/alta auton lattiassa olevan peltiluukun auki, sen alta paljastuu iso "korkki" jossa on kaksi sähköliitintä ja kaksi polttoaineletkua. Korkki aukeaa kiertämällä ulkoreunaa vastapäivään jonka jälkeen voi varovasti raottaa sitä ja kurkistaa tankkiin.

Mutta tuli tässä mieleen, että ennen kuin purat enempiä niin tarkasta ne sen korkin päällä olevat sähköliittimet, että saavat varmasti kunnolla kontaktia.
Itselläni oli nimittäin sellainen vika, että pumppu ei lähtenyt toisinaan käyntiin ja syyllinen oli hiekka/pöly jota oli kertynyt niihin liittimien syvennyksiin sen verran, että liittimet eivät menneet aivan pohjaan asti kiinni.

Kullanarvoinen vinkki!!!

Hyvä että löysin tämänkin ketjun googlen syövereistä hakusanalla "Primera P10 bensapumpun vaihto". Nostan tämän aiheen niin on huomenna käsillä kun teen itse tuon operaation. Toki ensin pitää tsekata nuo liittimet. Pölyä on nimittäin ihan pirusti, eli imuroinnilla alkaa.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96