Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Sunny N13 1.3 kaasari ei käynnisty

Aloittaja sateentekija, syyskuu 29, 2012, 13:25:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sateentekija

Elikkäs joku osaava/asiasta tietävä vois neuvoa, oli tommosessa -88 vuoden sunnyssä vähän ongelmia startatessa märällä.. sitten se sammu kun olin lähdössä liikenteeseen. noh sain sen myöhemmin vielä käyntiin mutten koittanut edes ajaa sitten, sen jälkeen vaihdoin siihen tulpat, tulpanjohdot (+puolanjohdon), virranjakajan kannen ja pyörijän mutta ei anna edes kipinää nytten.  eli jos osais joku valaista missä vika ja miten laitella kuntoon ?  kiitoksia etukäteen.
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

sateentekija

ja jos ei tänne halua kirjotella niin tossa sähköposti minne laittaa suoraan viestiä [email protected]
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

js876

Virranjakajan sytytys yksikkö tai puola voi olla KAPUT ;D.

sateentekija

LainaaVirranjakajan sytytys yksikkö tai puola voi olla KAPUT ;D.

-Joo just lueskelin ni toi sytytysyksikkö vois olla.. mut voiks se mennä noi yhtäkkiä ? et toimi vanhoilla tulpan- virrajakan kamoilla mut uusilla nyt ei toimi ? onks toi sytytysyksikkö helppo vaihtaa ?
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

take

Yleensä noissa on melko kestäviä nuo sytkäyksiköt. Mulla on 2 hajonnut eikä kumpikaan hajonnut ilman syytä. Ensimmäisen rikkoi vesi. Kuten tunnettua, elektroniset laitteet eivät vedestä tykkää. Toisen rikkoi viallinen puola. Puolan ensiökäämi oli mennyt oikosulkuun ja oikarissa olevan puolan ensiövirta oli liikaa sytkäyksikölle.

En nyt ole kotona joten en saa kaivettua puolan vastusarvoja. Mutta ensiökäämi pitäisi olla muistaakseni jossain 1,3-1,7 ohmin välillä ja toisio 6-10 kilo-ohmia? Siis muistinvaraisia arvoja nämä.

Jos puola on kunnossa niin sytkäyksikkö saanut ehkä kosteutta.

Niin ja mahdollisesti kannattaa kokeilla vanhoillakin sytkäosilla. ;)

sateentekija

LainaaYleensä noissa on melko kestäviä nuo sytkäyksiköt. Mulla on 2 hajonnut eikä kumpikaan hajonnut ilman syytä. Ensimmäisen rikkoi vesi. Kuten tunnettua, elektroniset laitteet eivät vedestä tykkää. Toisen rikkoi viallinen puola. Puolan ensiökäämi oli mennyt oikosulkuun ja oikarissa olevan puolan ensiövirta oli liikaa sytkäyksikölle.

En nyt ole kotona joten en saa kaivettua puolan vastusarvoja. Mutta ensiökäämi pitäisi olla muistaakseni jossain 1,3-1,7 ohmin välillä ja toisio 6-10 kilo-ohmia? Siis muistinvaraisia arvoja nämä.

Jos puola on kunnossa niin sytkäyksikkö saanut ehkä kosteutta.

Niin ja mahdollisesti kannattaa kokeilla vanhoillakin sytkäosilla. ;)


- Juu kiitoksia vaan, jos saisit jostai ihan tarkat lukemat niin olisin todella kiitollinen.
Vanhoilla sytkä osilla ei viittis koitella enää ku v-jakajan kansi oli vähä halki ja tulpanjohdot puski vähän sähköä läpi. ihmettelen vaa suuresti just sitä et vanhoilla osilla sentää lupas ja läks käyntii sit vihdoi ja viimein ja uudet osat kii ni ei mitää..
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

js876

Tässä tarkat lukemat puolalle ja puola tyyppi on Hanshin STC-143:

ensiö: 1,0-1,3 ohhm
toisio: 8,4-12,6ohm

sateentekija

LainaaTässä tarkat lukemat puolalle ja puola tyyppi on Hanshin STC-143:

ensiö: 1,0-1,3 ohhm
toisio: 8,4-12,6ohm

Juuh Kiitoksia todella paljon =)

Osaako ketään sanoa miten toi sytytysyksikkö vaihdetaan ?
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

sateentekija

Sen verran vielä että nyt sain jo kipinän tulemaa toho rottelo kotteroon mutta eipä vieläkään starttaa käyntiin asti.. :/ bensaa se kyllä mielestäni saa... neuvoja ?
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

js876

LainaaSen verran vielä että nyt sain jo kipinän tulemaa toho rottelo kotteroon mutta eipä vieläkään starttaa käyntiin asti.. :/ bensaa se kyllä mielestäni saa... neuvoja ?

Kaada kaasariin Bensaa jos käynnistyy hyvin niin sitten on jossain muualla vikaa esimerkiksi:

Kaasarin neula venttiilin säätö(ikkunasta näkee)
bensapumppu rikki
polttoainetankin hengitys tukossa

sateentekija

Lainaa

Kaada kaasariin Bensaa jos käynnistyy hyvin niin sitten on jossain muualla vikaa esimerkiksi:

Kaasarin neula venttiilin säätö(ikkunasta näkee)
bensapumppu rikki
polttoainetankin hengitys tukossa
Juu kiitos neuvoista mut tosiaan bensaa se sai tossa.
Ja nyt toi lähti jopa jo käyntiin mutta käy vain 3:lla.. pytty numero 1 ei sano mitään vaikka tulppa antaa kipinää.. :/
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

BA


sateentekija

LainaaTulpanjohdot oikeessa järjestyksessä?
Juuh nekin on jo tarkistettu =)  sehän tässä ihmetyttääki nyt niin perkeleesti..
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

Tare

Onko pytyssä puristuksia ollenkaan, jos ei käy ja muut elementit ovat paikoillaan(kipinä ja bensa)??


Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

js876

Viellä muutama seikka voi olla:

Oliko sulla virrajakaja kokonaan irti kannesta?
>Jos oli niin laitoitko sen loven takaisin oikein päin kanteen, siinähän on vain kaksi mahdollisuutta joko väärin tai oikein.

Tai sitten mahdollisesti jako on sekaisin tai venat palanut kyseisestä pytytystä(1).

sateentekija

LainaaViellä muutama seikka voi olla:

Oliko sulla virrajakaja kokonaan irti kannesta?
>Jos oli niin laitoitko sen loven takaisin oikein päin kanteen, siinähän on vain kaksi mahdollisuutta joko väärin tai oikein.

Tai sitten mahdollisesti jako on sekaisin tai venat palanut kyseisestä pytytystä(1).
kiitos noista mut tuli pari kysymystä,  öö minkälainen lovi on jakajankannessa ? kun  eihän toi v-jakajan kansi mene kuin yksinpäin kiinni.
Mites toi jako että voiko se muka hypätä kun vanhoilla sytkän osilla läks käyntiin ja pysty ajaa mutta uuusien osien jälkeen yhtäkkiä ei käy kuin kolmella ? ihmetyttää tosiaan että auto ei ole ajosta jäänyt vaan vaihdoin vaan noi tulpat, tulpanjohdot, v-jakajan kannen ja ilmanputsarin. eli paikoillaan vaihdettu ja sitten ei käy ykkös pytty. kai se pitää hommata puristusmittari ja katsoa ne puristuspaineet.. miten helposti noi venttiilit palaa ja onks tommoses 8 venases työläski homma vaihdella niitä ?

Ja se tuli vielä mieleen että jakopäänremppa tehty 20tkm sitte ja siitä lähtien toiminut normaalisti..
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

take

Lainaa
kiitos noista mut tuli pari kysymystä,  öö minkälainen lovi on jakajankannessa ? kun  eihän toi v-jakajan kansi mene kuin yksinpäin kiinni.
Mites toi jako että voiko se muka hypätä kun vanhoilla sytkän osilla läks käyntiin ja pysty ajaa mutta uuusien osien jälkeen yhtäkkiä ei käy kuin kolmella ? ihmetyttää tosiaan että auto ei ole ajosta jäänyt vaan vaihdoin vaan noi tulpat, tulpanjohdot, v-jakajan kannen ja ilmanputsarin. eli paikoillaan vaihdettu ja sitten ei käy ykkös pytty. kai se pitää hommata puristusmittari ja katsoa ne puristuspaineet.. miten helposti noi venttiilit palaa ja onks tommoses 8 venases työläski homma vaihdella niitä ?

Ja se tuli vielä mieleen että jakopäänremppa tehty 20tkm sitte ja siitä lähtien toiminut normaalisti..
Mitäs jos uusi tulpanjohto olisikin viallinen? Koitapa pimeään tulppaan laittaa vanha johto takaisin.

Tai tulpan kärkiväli? Ei sekään saa mitä vaan olla. 0,9mm olisi oikea.

vantanen

js876 tarkoittaa varmaan, että ootko käyttäny koko jakajan irti kannesta, jolloin on mahdollista laittaa jakaja sinne myös väärinpäin. 8-) nimimerkillä kokemusta on. ;D
Micra K11 -95

take

Ei E-koneen jakaja kyllä väärinpäin sovi mitenkään. Kohdistuslovi on niin epäkeskeisesti akselilla että jos sen väkisin nuijii isolla lekalla väärinpäin niin ei se ainakaan pyöri enää.

Jakaja itsessään on mahdollista kyllä kasata 180 astetta väärin, keskipakosäätimessä kun ei ole kohdistusta.

js876

LainaaEi E-koneen jakaja kyllä väärinpäin sovi mitenkään. Kohdistuslovi on niin epäkeskeisesti akselilla että jos sen väkisin nuijii isolla lekalla väärinpäin niin ei se ainakaan pyöri enää.

Jakaja itsessään on mahdollista kyllä kasata 180 astetta väärin, keskipakosäätimessä kun ei ole kohdistusta.

En tarkoittanut pyörijää vaan koko virranjakajaa, eli sen voi kasata 180 astetta väärin, kanteen.

Tero-75

Lainaa

En tarkoittanut pyörijää vaan koko virranjakajaa, eli sen voi kasata 180 astetta väärin, kanteen.
Niinkuin Take tuossa jo kertoi, ei tuota jakajaa saa kanteen väärässä asennossa. Tuo kohdistuslovi akselin päässä ei ole keskellä vaan keskilinjasta sivussa, jolloin sen saa sovitettua paikoilleen vain yhdessä asennossa.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

js876

Lainaa
Niinkuin Take tuossa jo kertoi, ei tuota jakajaa saa kanteen väärässä asennossa. Tuo kohdistuslovi akselin päässä ei ole keskellä vaan keskilinjasta sivussa, jolloin sen saa sovitettua paikoilleen vain yhdessä asennossa.

Niinpäs onki SORRY, kun katselee tuota kuvaa itsekkin tarkkaan niin se on juuri niinkuin Take ja Tero-75 sanoi, itsekkin opin uutta tässä, joskus kun olen itse irroittanut jakajaa niin en ole käännellyt sitä sitä sen takia kun olen luullut että sen saa väärin laitettua takaisin.

OH2KV

Lainaa

Niinpäs onki SORRY, kun katselee tuota kuvaa itsekkin tarkkaan niin se on juuri niinkuin Take ja Tero-75 sanoi, itsekkin opin uutta tässä, joskus kun olen itse irroittanut jakajaa niin en ole käännellyt sitä sitä sen takia kun olen luullut että sen saa väärin laitettua takaisin.
Juuri näin. Mutta jakajan voi silti edelleen kasata väärin, mikäli on ollut täysin atomeina.
Paras tapa välttää moinen on laittaa jakomerkit kohdilleen ykkössylinterin työtahtiin, ja laittaa merkille pyörijän asento virranjakajaan nähden.
Ja vasta sitten irrottaa se jakaja huoltoon.

Ja kuviakin kannattaa silloin tällöin ottaa. ainakin kun ikää karttuu. Nykyajan dokumentaatiota, ON.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

sateentekija

#23
dödiih elikkäs kirjataas tänne lisää infoa, elikkäs toi auto ei vieläkään käy kaikilla pytyillä, ja virranjakajaa itsessään en ole ottanut irti vaan pelkästään virranjakajan kannen.
Elikkäs osia vieläkin vaihdettu nuo Virranjakajankansi, tulpat, tulpanjohdot, pyörijä ja ilmanputsari.
ykköspytty ei käy, vaikka tulppa sielläkin antaa kipinää ja tänään mittasin puristuspaineet ja kyllä siellä painetta oli. Bensaa saa koska tulppa haisoo ihan bensalta kun sen ottaa poies sieltä.

Olen myös kokeillut eri tulpilla tuota ykköspyttyä mutta ei auta sekään. eli nyt ois kiva kuulla vielä jotain fiksua miten helvetis ton romun saisi käymään kaikilla neljällä ?
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

sateentekija

#24
Lainaadödiih elikkäs kirjataas tänne lisää infoa, elikkäs toi auto ei vieläkään käy kaikilla pytyillä, ja virranjakajaa itsessään en ole ottanut irti vaan pelkästään virranjakajan kannen.
Elikkäs osia vieläkin vaihdettu nuo Virranjakajankansi, tulpat, tulpanjohdot, pyörijä ja ilmanputsari.
ykköspytty ei käy, vaikka tulppa sielläkin antaa kipinää ja tänään mittasin puristuspaineet ja kyllä siellä painetta oli. Bensaa saa koska tulppa haisoo ihan bensalta kun sen ottaa poies sieltä.

Olen myös kokeillut eri tulpilla tuota ykköspyttyä mutta ei auta sekään. eli nyt ois kiva kuulla vielä jotain fiksua miten helvetis ton romun saisi käymään kaikilla neljällä ?

Ja juu olen koittanut myös eri tulpanjohtojakin ja ei mitään vaikutusta ollut asiaan, ja tulpankärkiväliä en ole mitannut koska uudet tulpat ja kaikki neljä tulppaa olivat ihan samanlaisia...
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

Konzta_

#25
Oothan varma että tulpanjohdot on oikeassa järjestyksessä ?Itse vaihdoin kärjellisen sytkän tilalle kärjettömän ja siinä meni johdot sitte sekasi. kyllä mullakin kävi kolmella hienosti, tasaisesti tyhjäkäyntiä mutta olihan tehot hukassa.. siinä aikani vaihtelin järjestystä, johan rupes rokkaan  :)
B11 sedan '84

sateentekija

LainaaOothan varma että tulpanjohdot on oikeassa järjestyksessä ?Itse vaihdoin kärjellisen sytkän tilalle kärjettömän ja siinä meni johdot sitte sekasi. kyllä mullakin kävi kolmella hienosti, tasaisesti tyhjäkäyntiä mutta olihan tehot hukassa.. siinä aikani vaihtelin järjestystä, johan rupes rokkaan  :)
no pyöriikö pyörijä myötä vai vastapäivään ? ainakin oikeassa järjestyksessä että 1-3-4-2 ja oon kokeillut siirrellä vähän paikasta/asennosta toiseen niitä mutta ei ole auttanut mitään..
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

AkiH

Kone pyörii myötäpäivään, pyörijä silloin vastapäivään.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

sateentekija

Juuh kiitoksia kaikille neuvoista kun nyt sain moottorin käymään..  vaihtelin tulpanjohdot umpimähkään ja just toi pyörimys suunta oli aika ratkaseva tässä :) eli kiitos vielä kaikille.
nyt sit semmonen tuli mielee jos joku osais sanoa että kytkin alkanu luistamaan.. aika kulunut kytkin mutta ei luistanu yhtään ennen kun vaihdoin vaihdelaatikon öljyt.. sen jälkeen luisti vähän jos kaasun laitto pohjaan, nyt auto seissyt viikon ja luistaa koko ajan vaikka kytkinvaijeria säätäisi.. mikähän tässä on tapahtunut ?
Nissan cherry N12 vm -85 1.5 automaatti ;)
Nissan Sunny n13 vm -88 1.3 naulapyssy :)

take

Lainaa
Juuri näin. Mutta jakajan voi silti edelleen kasata väärin, mikäli on ollut täysin atomeina.
Paras tapa välttää moinen on laittaa jakomerkit kohdilleen ykkössylinterin työtahtiin, ja laittaa merkille pyörijän asento virranjakajaan nähden.
Ja vasta sitten irrottaa se jakaja huoltoon.
No, tuo ei ole vakavimmasta päästä virheitä mitä voi tehdä. Ratkaisukin on aika helppo, ei tarvii purkaa jakajaa jos on kiire. Ykkössylinterin johto vain siirtyy puoli kierrosta ja siitä laskien taas muut kohdalleen. Kiva källi se on jos myy auton jollekin kaverille. Sarjassa käytännön piloja. ;) Eihän me toki sellaista harrasteta, mutta kun kerran asia nousi esiin... ::)
;D ;D