Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Hinnoitteluapua vähän ajettuun vanhaan autoon?

Aloittaja Xehpuk, syyskuu 21, 2012, 20:23:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xehpuk

Moi,

Kuinkahan isoa rahaa kehtaa pyytää vm99/00 karvalakki-Almerasta (5d hb), kun kilometrejä on kertynyt noin 4000? Km-määrässä ei ole kertaluokkavirhettä. Kyseessä on siis iältään jo vanha "uusi" auto. Nissaneista sen enempää tietämättä oma veikkaukseni olisi 5-7k€? Nettiautossa ei oikein ollut vertailupohjaa..
Säilytetty lämpimässä tallissa, huollettu vuosittain.
Tulee kohta myyntiin, tarjouksia voi esittää jos huvittaa.

Lerssinen

Vaikea myytävä sillai kun jos vastaa kunnoltaan "uutta" autoa niin olis kiva saada hyvä hintakin..

Mutta
-Normialmeran ostaja 24/7/365 käyttöön ei halua maksaa autostaan paljoa eli jos halvempi vastaava on kaupan niin luultavasti ostaa sen..

-liian "uusi" harrasteautoksi että puhuttelisi harrastelijoiden syviä rivejä...

-Autoliikkeessä hyvitettävä "huippuhinta" tulee vain siitä että vaihtoauton hinnasta tiputetaan ja autoliike tekee huipputiliä..

Niin, varmasti autoa tooodella pitkäksi aikaa kun huolehtii ruostesuojauksesta jos ei vielä suolattu pilalle  :)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Alppu


Mitä varustelua?

Jos on huippukunnossa, niin kannattaa pitää edelleen tallissa ja ajaa vain kesäisin aurinkoisella ilmalla.  :D

Ei näitä vielä osata rahassa arvostaa, mutta ei mene enää pitkään kun hyväkuntoisia (tervepeltisiä) N15 Almeroita ei enää ole.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

micramies

Museoautoiästä ei tosiaan ole vielä puoliakaan kertynyt. Kuitenkin jos on jo 12-13 vuoden ikään noin vähillä kilometreillä säilynyt niin tuollaisen huippuyksilön arkikäyttöön ottaminen suolassa ryvetettäväksi olisi sääli. Voisi olla kaikkein paras jos pystyt itse pitämään auton vaikka juurikin kesäautona tai jos löydät jonkun autokeräilijän niin sellaiselle voisi myydä.
Olen nettiautossa jne. nähnyt joitakin vanhoja mutta vähän ajettuja autoja joskus jopa ensimmäisellä omistajalla koko ajan olleita, usein ne on olleet ihan perusmalleja, harvemmin paremmin varusteltuja versioita, mistähän johtuu?
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

JJM

#4
Johtuukohan siitä että vanhat ihmiset on halunneet halvan perusmallin eikä sitä gti-mallia. Tärkeintä on ollut päästä paikasta a paikkaan b.

Tosiaan tuollainen on todella vaikea myytävä tällä hetkellä kun ikää ei ole kuin reilu 10 vuotta. 10-15 vuotta lisää niin alkaa löytyä kiinnostuneita. Jos vaan on mahdollisuuksia säilyttää hyvin niin jättäisin itselle tulevaksi museoautoksi.

Xehpuk

Ihan perusperusperusmalli toi lienee, juurikin eläkeläisten ostama aikoinaan..
Sähkölasit on edessä :)

Museoikään säilyttäminen ei onnistu (ei sopivaa paikkaa) eikä oikein kiinnostakaan. Lähipiirissä ei ole autontarvetta ja/tai halua ajaa Almeralla.

Lerssinen

Olisi varmaan hyvä auto omistaa ja uudempi olis emännälle -93 sunnyn tilalle katselussa mutta arvioimasi hinta kyllä karkoittaa minut kaupoista vaikka veikkaan että pysyis "perheessä" melko pitkän tovin huolellisesti ruostesuojattuna  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Nissannisti

Kas, siinäpä auto Klassikot-lehden "tuleva klassikko"-osioon  ;D no vitsivitsi, mut ei varmaan ainuttakaan noin vähän ajettua vastaavaa suomessa.
Kaikki paitsi kunnon tyypit nissanilla on turhaa

Sunny N14 -94 1.6 LXi, Primera P11 -99 1.6 comfort sedan

Xehpuk

Tämä pysyi jos ei ihan lähipiirissä, niin ainakin tutuissa käsissä. Vaihtoi siis omistajaa ja ei ole enää ongelma.