Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

nissan king 4x4 -92

Aloittaja xxx, syyskuu 10, 2011, 21:49:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

xxx

hankin tänään elämäni toisen nissanin tai se eka oli datsun 120 Y joskus -85. mutta kuitenkin nyt on nissan kingcap 4x4  2.4 bensiini koneella. kori on hyvä ei ruostetta ei hitsattu, voimansiirto toimii kuten pitää, kone toimii ja kuulostaa hyvältä mutta miissä ne voimat on ? tuntuu että vetäisi tonnin kuormaa kun kiihdyttää verrattuna 140 heppaiseen 2000 luvun pakuun. onko tuota bensiini 2.4 litraista kukaan saanut piristettyä ja miten ? aapuva hankinko tientukon? onko missään tukiryhmää? masentaa! katsoin jo V8 autoja ja alkoi...

take

Ei pensakonee oo työkone. Käy ehk terveisten ajoon muttei kestä kuormaa laitaa. oikeisiin töihin tarvitaan dieseli.

xxx

no terveisiä pitäisikin viedä ja noopeesti

Mik_

LainaaEi pensakonee oo työkone. Käy ehk terveisten ajoon muttei kestä kuormaa laitaa. oikeisiin töihin tarvitaan dieseli.

Kyllä minä ainakin suosin tota bensakonetta kingcabissä, kun vaihtoehtona ois ollu vapari diesel koneella olevia, joilla ei tyhjällä kuormallakaan pääsee satasta kuin alamäkeen..

Onhan sulla xxx sytytys kohdallaan, kaasarin säädöt, tulpat, ilmansuodatin. Eihän se mikään tykki ole varmasti, mut ite ainakin tyytyväinen kulkupuoleen, 130km/h sopiva matkanopeus  :)

xxx

Millä vehkeellä tuo kaasari säädetään ja onko siinä kuluvia osia joita pitäisi tarkistaa ?

coyotex

kyllä tuo kiisselikin pääsee sen satasen paremmalle puolen itellä on edellisellä sd25 motilla tyhjällä kuormalla motarilla lievään alamäkeen 160 mittarissa eli todellinen varmaan 145km... ja voiman näytekkin on annettu kun oli koukussa kiinni 4000kg lasti ja silti jaksoi hyvin vetää isotkin mäet 2 vaihteella vaik kyl se moottori vaikeroi ja takana oli häkä myrkytyksen vaara... ;D
X-trail T32 "18
Qasqai J11 " 16
Terrano R20 "05
Picra K10/ D21 "?? Mysteeri auto tulossa =)
Stanza T11 2kpl "87 ja "83

Lerssinen

No kyllä tuo 2.4:n bensakone on luonteeltaan auttamattoman laiska tuollaiseen autoon, 2.5 dieseli vetää paljon paremmin vaikkei sitä äkikselti uskoisi, varsinkin jos on vähänkään kuormaa päällä  ::)

Perus bensakoneen huollot eli sytkä kondikseen ja tarkistetaan puristuspaineet ettei ole venavuotoja  ym ym ym ennen varsinaisia virityksiä..!
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Mik_

LainaaMillä vehkeellä tuo kaasari säädetään ja onko siinä kuluvia osia joita pitäisi tarkistaa ?

No eipä siihen säätämiseen paljon meisseliä kummempaa tarvii, mutta pitäs sen jälkeen olla seoksetkin kohdallaan. Helppo tarkistaa ainakin kohokammion bensapinta siitä etupuolella olevasta silmästä, pitäs olla keskellä.
Ja sitten kiihdytyspumpun toiminta, auto sammuksissa käännät kaasuvipua ja katsot kaasarin kurkkuun, ruikkiiko bensaa samalla, jos ei, kiihdytyspumppu sökö.

Tulpan/Tulpat irrottamalla voit päätellä seoksesta jotakin, jos tulpan päät hyvin vaaleat, on seos liian laihalla, jos tummat seos liian rikkaalla, tosin jos vuotaa öljyä sylinteriin, voi olla aika hankala tosta päätellä. Pitäs kuitenkin olla sellaset maitokahvin väriset suurinpiirtein  :) Näillä alkuun..

xxx

heps
onko se normaali tilanne jotta nissanin 2.4 bensa kone käy lämpömittarin mukaan aika viileenä. mittari nousee vain noin 1/4 osaa. eikö kylmä kone vie enempi bensiiniäkin kuin kuuma. onkohan termari vialla?

ikilika

#9
Termari kannattaa vaihtaa, ja joo, vie kylmä kone enemmän bensaa. Eroa saattaa saada päälle litran/100km kun kone on normaali lämpönen. Vaihda tulpat, johdot, jakajankansi, ilmansuodatin ja kunnon öljyt nyt alkuun niin syyshuolto ja sen mahdolliset bensankulutukseen vaikuttavat hommelit on tehty. Ja sytkä kannattaa säätää kohdalleen +pari astetta tehtaan arvosta.
Nissan pick-up -89, td25 2wd

xxx

no nii
huoltoja on tehty ihan kunnolla voimansiirron öljyt ja kone oljyt suodattimen kanssa vaihdetiin tänään ja laatikon öljyt oli kai vuodelta 92 proppu jumissa ja hitsattiin räikän hylsy proppuun jotta saatiin auki. vaihdettiin kanssa ilmansuodatin, tulpat, virranjakajankansi, termari joka oli jumissa kun lämmöt ei noussut koneessa kunnolla ja niin sytkä saatiin kohdilleen ja kaasari saatiin ihan testertin kanssa kuntoon tosin se oli varmaan ainoa huolto kohde joka oli kunnossa. hihnatkin tuli uusittua vaikka olisi ne kai entisetkin kestänyt  50 tonnia eteenpäin.  kyllä niitä tehoja koneesta tosiankin löytyi. nyt se menee tarvittaessa kun kehtaa vedättää kierroksilla. kuitenkin kun lähtee vedättämään 50 kmh nopeudesta vaikka 3 vaihteella pitää kaasu pumpata parin kolmen sentin liikkeelä ylös ja alas että se alkaa kiertää kunnolla se ei niinkun lähde mukaan se kone ihan kuin olisi räkää kurkussa. onkohan tuo virta vai bensa syötön ongelma.

keppi

#11
Lainaakyllä tuo kiisselikin pääsee sen satasen paremmalle puolen itellä on edellisellä sd25 motilla tyhjällä kuormalla motarilla lievään alamäkeen 160 mittarissa eli todellinen varmaan 145km...
No perskeles, omalla td25 motilla olevalla ei navigaattorin mukaan päässy kun 114 km/h kun oli monen kilometrin suora ja otin huiput, no eipähän ainakaan tarvi pelätä poliiseja moottoritiellä ;D Silti kyllä kuullostaa isolta tuo ero sd:n ja td:n välillä :-X


Edit. Joo eihän mulla ollukkaan tyhjä kuorma kun oli neljä peltivannetta lavalla :D ;)
B310 '79 - B310 '81 - Y60 '90

xxx

Lainaa
No perskeles, omalla td25 motilla olevalla ei navigaattorin mukaan päässy kun 114 km/h kun oli monen kilometrin suora ja otin huiput, no eipähän ainakaan tarvi pelätä poliiseja moottoritiellä ;D Silti kyllä kuullostaa isolta tuo ero sd:n ja td:n välillä :-X
joo on ne kiisseli koneet parantuneet aikojen saatossa  enempi kuin bensa myllyt oma 2.5 renu td menee sen 170 kmh navikaatorin mukaan ja vääntö on 320 nm eikä oo väliä onko kuormaa 100 vai 1000 kg. noissa nissanin vanhoissa  tiiseli paskoissa ei voi olla kun lehmän hermot kuskilla jos niillä pitäisi jotain oikeeta asiaa toimittaa hyvä harrastus tosin kai verratavissa johonkin japanin joogaan

Edit. Joo eihän mulla ollukkaan tyhjä kuorma kun oli neljä peltivannetta lavalla :D ;)

coyotex

LainaaNo perskeles, omalla td25 motilla olevalla ei navigaattorin mukaan päässy kun 114 km/h kun oli monen kilometrin suora ja otin huiput, no eipähän ainakaan tarvi pelätä poliiseja moottoritiellä Virnistys Silti kyllä kuullostaa isolta tuo ero sd:n ja td:n välillä Sinetöidyt huulet


Edit. Joo eihän mulla ollukkaan tyhjä kuorma kun oli neljä peltivannetta lavalla Juustoinen Silmänisku
sori taisin muistaa väärin mut tais se oll mullakin olla tuo td25 motti kiinni ja hain vauhtia aikas kauan turusta nummelan kohdalla oli sopiva alamäki et päätin testata toimintaa ja sain mittariin sen 160km/h huom olin just vaihtanut kyseisen motin kiinni (sd version tilalle) eli oli remontoitu kone... mut silti tuo sinun 114km/h tuntuu laiskalta eli kaikki ei ihan kohdallaan?
X-trail T32 "18
Qasqai J11 " 16
Terrano R20 "05
Picra K10/ D21 "?? Mysteeri auto tulossa =)
Stanza T11 2kpl "87 ja "83

keppi

En osaa sanoa onko kaikki kohillaan kun on aika tuore tapaus meikäläisen kohdalla. Eipä tuo laiskuus oo itteä haitannut kun pääasiassa taajama-ajoa tulee ajettua :)

Xxx:lle: ei tuokaan kuormaa pelkää, ei tuo meno pahemmin hidastu vaikka lastia oliskin, vaan eipä oo oikeen mistä enää hidastuakaan ;D Mutta sanoohan sen jo järkikin ettei tuon ikäsillä työautoilla kerkeä mihinkään, mutta pääsee kyllä..
B310 '79 - B310 '81 - Y60 '90

JarQ

Onko tuohon sytkän säätöön minkäänlaisia ohjeita, itse varmaan syytä olisi säätää?