Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Dieselimäinen tyhjäkäyntiääni

Aloittaja Heinämies, toukokuu 04, 2012, 21:12:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nissan-man

LainaaÖljypumpusta vielä sen verran että oli aika paskanen, hyvä ettei ollut jo tukkeessa se "jortikka" mikä siitä roikkuu. Nyt pumppu on purettu ja putsattu kauttaaltaan.

Huonokuntoinen syyläri menee samaan syssyyn vaihtoon.
Käytit sen sisäpesuaineen, irroitti paskan ja se jäi imusihtiin? itellä oli täysin puhdas kyllä se vaikka sisäpesuaineet käytetty kahestikin. Kannatttaa kattoa myös se paineensäätöventtiili, jos et oo jo kattonu :)
P10 GA16DS

Heinämies

#91
Lainaa
Kannatttaa kattoa myös se paineensäätöventtiili, jos et oo jo kattonu :)

Mikä ja missä?

Tosin mie oletan että ne on kattoneet kaikki tuohon liittyvän tarpeellisen.

Lainaa
Käytit sen sisäpesuaineen, irroitti paskan ja se jäi imusihtiin?

Ei sieltä silloin tullut kovinkaan paljoa paskaa ulos silloin kun puhdistettiin, mutta nyt kun paikkoja on pitänyt purkaa niin aika paskanen sisäpuoli sieltä on tullut vastaan.... ihan kuin Fortet ei olisi edes toimineet.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

nissan-man

jos pumppu on paikallaan niin siinä on pultti joka on keulaan päin, sen alta löytyy jousi yms..  ::)
P10 GA16DS

Heinämies

Aaa... okke.

Koko pumppu on purettu ja putsattu.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

Heinämies

Lainaa


http://nissan4u.com/parts/primera/el_p10e/1994_5/type_114/engine_mechanical/cylinder_head_rocker_cover_camshaft_and_valve_mechanism/

Tuossa kuvassa näkyvä yläketjun "laahain" (osa numero 13) puuttui kokonaan. Lisäksi muovinen alaketjun laahain oli osittain rikki ja palaset löytyi jakopään kopasta.

Nyt on kaikki osat paikoillaan, ja kokoaminen käynnissä. Saan tuon ehkä perjantaina jos hyvin käy. Todennäköisesti menee ensi viikkoon. Yläketjun kiristimen toinen pultinreikä menetti kierteet ja siihen piti väsätä uusi reikä ja siihen se "holkki". Se aiheutti viivästystä hommaan.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

nissan-man

Ensimmäisissä, -91, -92, ja -93 primeroissa on tuo laahain yläketjussa, uudemmista otettu pois..
P10 GA16DS

Heinämies

Miksi se on otettu pois uudemmista?

No, tuossa se nyt sitten on kumminkin. Amusella kävin katsomassa, ja ensi viikkoon menee. Koneessa on sen verran karstaa että moottorin sisäpesu tehdään siihen kuitenkin vielä vaikka alunperin ei aikomus ollutkaan. No, ei se sille pahaa tee.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

nissan-man

LainaaMiksi se on otettu pois uudemmista?

No, tuossa se nyt sitten on kumminkin. Amusella kävin katsomassa, ja ensi viikkoon menee. Koneessa on sen verran karstaa että moottorin sisäpesu tehdään siihen kuitenkin vielä vaikka alunperin ei aikomus ollutkaan. No, ei se sille pahaa tee.
Ei ainakaan -95 primera 290tkm ketju äännä käynnistyksen yhteydessä. oisko sen takia?
P10 GA16DS

Heinämies

#98
Projekti valmis. Kustansi 498 euroa josta työn osuus 172 euroa. Ei paha ei paha...

Uusiksi meni siis jakopään osat kaikki, vesipumppu ja syylärikin koska oli jo pahasti hapertunut. Öljypumppu purettiin ja putsattiin. Loppuun vielä Forte-puhdistus ja tietty puhtailla öljyillä. Kahvin väristä sieltä tuli ulos, eli lie jotain pazhkaa irronnut. Hyvin pelittää nyt, "kestotesti" (=reissu Lappeenrantaan ja takaisin) tehdään viikonloppuna.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

Heinämies

Lainaa
Ei ainakaan -95 primera 290tkm ketju äännä käynnistyksen yhteydessä. oisko sen takia?

Voipi olla, tuo nimittäin ääntää käynnistettäessä sen mitä silloinkin kun ketjuvaivoja ei vielä ollut.

Kone tuntuu pirteämmältä sikäli, että 100-120 välillä kiihtyvyys on parempi ja pienemmällä kaasulla kuin ennen. Muuten en osaa sanoa onko pirtsakampi. Gasoa meni Lappeenrannan reissulla miun mielestä vähemmän mitä aiemmin on mennyt.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96