Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Ostamassa almeraa n15.

Aloittaja jepå, syyskuu 16, 2012, 14:51:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cedricfan

LainaaOnko ilmastoinnissa itsessään ominaisuus poistaa kosteutta esim nyt syksyllä?

On, kuten take jo sen kirjoitti, ja yhdistämällä kylmää + kuumaa saadaan kuivaa lämpöä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

jepå


StanLaurel

LainaaPaitsi että tuon ikäisessä väli-amerikan mallissa ei todennäköisesti ole varsinaista VIN- järjestelmän mukaista koodia ollenkaan vaan ihan oma runkonumeronsa kuten muissakin vanhoissa japsiautoissa... ::)

Jep, ja siinä konehuoneessa olevassa kilvessä lukee Made in Japan Plant U.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

micramies

Olen ajatellut että mahtaako näin kosteina aamuina lasit huurtua siksi että sisäilmansuodatin olisi kosteana ennenkuin puhaltimen ilmavirta kuivattaa sen?
Lasithan jos pääsee huurteeseen sisäpuolelta niin pelkällä puhaltimella kestää minuuttikaupalla saada ne kuivatettua, ilmastointi hävittää huurteet muutamassa sekunnissa.

Katselin itsekin Toyotia aikoinaan, Corollaa ja Yarista, hintaluokassa alle 5000 euroa vuonna 2008 oli Corollia 1992-1997. Vähän ajetuissakin näytti pohjalevyissä olevan takakontin alla ruostetta, tukivarret ainakin. Kyllähän Corolla 1,6 koneella tuntui liikkuvan aika mukavasti ja hyvän näköinen korimallikin olisi ollut mutta tuntui että ovat jo liian vanhoja varsinkin kun edellinen auto oli vm. -90 Mazda 323 niin ei olisi montaa vuotta tuoreempaa saanut, tuoreimmatkin olisi olleet silloin jo 11v vanhoja.

Yaristen pyynnit lähentelivät 10.000e joten ne jäivät pois laskuista, päädyin sitten 7v vanhaan Micraan sillä vajaalla viidellä tonnilla. Ruoste ei ainakaan vaivannut ja muutenkin melko huoletonta autoilua oli ne 3v jonka auton omistin.

Nyt Micran seuraajaksikin harkitsin sitä 2002-2007 Corollaa ja peräti Golfiakin mutta halusin sittenkin tuliterän auton vaikka pienenkin niin päädyin Suzuki Altoon :)
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

cedricfan

LainaaOlen ajatellut että mahtaako näin kosteina aamuina lasit huurtua siksi että sisäilmansuodatin olisi kosteana ennenkuin puhaltimen ilmavirta kuivattaa sen?

Ei ainakaan välttämättä. Tietty tukkoinen ja läpimärkä raikkari "edesauttaa" ettei kosteus poistu, mutta ei siitä automaattisesti voi filsua syyttää.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Tero-75

LainaaOlen ajatellut että mahtaako näin kosteina aamuina lasit huurtua siksi että sisäilmansuodatin olisi kosteana ennenkuin puhaltimen ilmavirta kuivattaa sen?
Lainaa

Ei ainakaan välttämättä. Tietty tukkoinen ja läpimärkä raikkari "edesauttaa" ettei kosteus poistu, mutta ei siitä automaattisesti voi filsua syyttää.
Kyllä on minunkin autossani ikkunat huurussa näillä keleillä vaikka siinä ei ole koskaan sisäilmasuodatinta ollutkaan.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

patakettu

Omia käyttökokemuksia almerasta (mitä nyt 10vuotta omistanu saman laitoksen) on ettei se nyt heti ruostu jos aikanaan tehty ruostesuojaus kunnolla.
Teknisesti sen verran yksinkertainen kapistus että helppo huoltaa, vaikka gti malli itellä on.
Oma tietysti paremmalla neo vvl tekniikalla itse laitettuna. 8-)
Vuosien aikana ratapäivärääkitkin kestäny hyvin ilman mitään suurempia värkkäämisiä eli kaasu pohjassa saanu päästellä. ::)
http://www.youtube.com/watch?v=rrSkQyuv2w0
Almera neo vvl SR20VE

Datsuuna

#37

Vakio GTi:llä saatiin TM:n GTi testissä -97 paras kierrosaika Alastaron radalla 1.38,5 vertailussa oli 7 tuon ajan GTi autoa. Toiseksi tuli Audi A3 1,8T Ambition. Testaajatkin ihmettelivät tulosta, mutta näin se vaan oli. Testin tehokkaimmat autot olivat 20 hv tehokkaampia, mutta alustaltaan ym. huonompia.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Jukemania

Kyllöhän se kosteutte poistaa ilmasta eli lasilta kun ilma kiertää ilmastointilaitteen kautta. Laite on toimiessaan varsin hyvä  varuste syksylläkin , vaikkakin ilmankin pärjää. Helteillä kuitenkin saa sen suurimman hyödyn.

Toisaalta kannattaa muistaa, että 1000-1500 euron autoissa saattaa monesti olla parempi valita sellainen yksilö jossa ilmastointia ei ole. Meinaan vaan, että jos se menee epäkuntoon, niin korjaus maksaa äkkiä auton hinnan ja jos yrität myydä ilmastoitua autoa, jossa ei ilmastointi toimi, niin saat todennäköisesti siitä huonomman hinnan kuin alunperinkin ilmastoimattomasta yksilöstä. Eli melkein järkevämpää on tuossa hintaluokassa valita ilmastoimaton, sillä siinä yksi kallis huoltokohde vähemmän. Toki jos ajalee kymmeniä tuhansia kesässä, niin ei juttu, mutta silloin hankitaan myös uudempi ja kalliimpi auto.

cedricfan

Ai jaa.
Meidän autot pruukaa olla hintaluokassa 500-2.000 €.
Viimeiset puolisen tusinaa ACeella, joista osa ostettaessa toimimattomia. Eikä ole kyllä se ACeen toiminta näkynyt hinnassa, ei myöskään ns etsiskelyvaiheessa moista huomannut.
Ja lesäkilsoja tulee alle 10 tkm koska kesällä ajetaan muilla peleillä. Silti AC kuuluu pakollisten varusteiden listalle.
Se kallis korjauskohde on kompura, siihen menee jo helposti muutama satku. Lauhari on satkun luokkaa, tietty kylmäainetäyttö pitää kanssa tehdä. Kuivain jonkun kympin. Ne muut palikat onkin hämmästyttävän kestäviä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV