Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera savuttaa käynnistyksessä.

Aloittaja Nuutti, toukokuu 07, 2012, 22:33:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nuutti

Elikkäs p11 primera 1,6 koneella 370tkm mittarissa pölläyttää kunnon savut käynnistettäessä kylmänä. Jos moottori on esilämmitetty nii silloin ei savuta käynnistyksessä.  Savutus alkoi tuossa viimetalven aikana. Vaihdoin venttiilinvarrentiivisteet ja savutus väheni, mutta ei loppunut. Savuttaa edelleen käynnistyksessä vaikka ulkona on jo  kesä. Niin ja syö öljyä. Voiko johtua öljystä vai mikä mättää? :'(

Alppu


Mitä öljyä, paljonko syö ja koska vaihdettu?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

#2
LainaaElikkäs p11 primera 1,6 koneella 370tkm mittarissa pölläyttää kunnon savut käynnistettäessä kylmänä. Jos moottori on esilämmitetty nii silloin ei savuta käynnistyksessä.  Savutus alkoi tuossa viimetalven aikana. Vaihdoin venttiilinvarrentiivisteet ja savutus väheni, mutta ei loppunut. Savuttaa edelleen käynnistyksessä vaikka ulkona on jo  kesä. Niin ja syö öljyä. Voiko johtua öljystä vai mikä mättää? :'(
Jokin venttiilivarren kumi noussut ylös. Tai mäntien öljyrenkaat karstoittunut. Suosittelen FORTE käsittelyä koneelle ja uudet öljyt koneeseen eikä mitään ihan halvimpia litkuja.Omassa helix ultra 5w-40 ja on pysyny sisällä. Itellä kerkis karstottaa öljyrenkaat niin pahasti ku vuoti v-varren kumit että piti purkaa kone ei enää auttanu mitkään litkut. Lämpimänä savutus häviää jopa kokonaan kun katti lämpiää. Nimimerkillä 1litra/1000km 15w-50 öljyä kului joskus aikonaan ;)
Onko sinistä savua?
P10 GA16DS

Nuutti

Kiitoksia vastauksesta. Sitä olen itekki miettinyt että olisko joku niistä v-varren tiivisteistä noussu ylös, mutta en ole vielä ehtiny tarkastamaan. Itellä se on noin 6kk ajan ollut tommonen savutteleva öljysyöppö.  V-varrentiivistetä vaihtaessa kattelin kyllä että ompas karstaset männät, mutta ei tullu mieleen nuo öljyrenkaat. Riittikös sulla nissan-man pelkkä öljyrenkaiden puhdistus vai laitoitko uudet? nimittäin öljyä menny noin 7l tässä 6 kk aikana. Savutus loppuu kans koneen lämmetessä.Näin pikaisella vilkasulla ei ainakaan motonetistä löydy.  Kiitoksia vielä kerran.

nissan-man

#4
LainaaKiitoksia vastauksesta. Sitä olen itekki miettinyt että olisko joku niistä v-varren tiivisteistä noussu ylös, mutta en ole vielä ehtiny tarkastamaan. Itellä se on noin 6kk ajan ollut tommonen savutteleva öljysyöppö.  V-varrentiivistetä vaihtaessa kattelin kyllä että ompas karstaset männät, mutta ei tullu mieleen nuo öljyrenkaat. Riittikös sulla nissan-man pelkkä öljyrenkaiden puhdistus vai laitoitko uudet? nimittäin öljyä menny noin 7l tässä 6 kk aikana. Savutus loppuu kans koneen lämmetessä.Näin pikaisella vilkasulla ei ainakaan motonetistä löydy.  Kiitoksia vielä kerran.
Vaihdoin kaikki männänrenkaat kun kerran aukaisinkin. http://www.ebay.com/itm/Piston-Ring-Set-Nissan-Sentra-200SX-1-6-DOHC-16V-GA16DE-/250743961225?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3a61813689&vxp=mtr tuommonen satsi tais olla. Suosittelen sitä moottorin sisäpesua, Forte (aika kallista) tai sitten STP engine/motorflush jota saa motonetistä esim. Jos ei auta niin varmaankin joutuu koneen aukomaan. Ja silloin on sama laittaa jakopääkin uusiksi niin on pitkäksi aikaa kone sitten, jos vaan  muuten hyväkuntoinen auto. Itellä savutteli varmaan parivuotta ennenku jaksoin kumeja vaihtaa mutta sepä ei riittänytkään.. Jos uudet kumit on pysyneet paikallaan niin sisäpesu vaan koneeseen, muistaakseni tyhjäkäynnillä 15min eikä saa ajaa, ja sit öljyt laskea ja uutta vaan sisää.Sitten varmaan kannattaa vähän polettaa, saattaa jopa jumineet renkaat irrota.
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1274192364
P10 GA16DS

ismi

tuo forte juttu auttaa joskus juu.
yhdessä peltikaula passatissa oli sama juttu.
vaan se forte... saman asian ajoi ku lämpimään koneeseen puolisen litraa polttoöljyä ja antaa rallatella.
passatissa toimi,ja vaikka olis kilahtanu ni eipä olis haitannu. vaan edelleen on kosla ajossa. melkein 500 000 mittarissa.
mutta omalla vastuulla sitten.
tatsuni ommun ratsuni

Nuutti

Kiitoksia kullanarvoisista neuvoista. Ne säästivät paljon aikaa ja rahaa. Laitoin tulpanreistä bensaa mäntienpäälle jotta vähän liuottaisi karstaa yms ja annoin olla noin 8h. Tämän jälkeen kävin noin 10 km lenkin ja huudatin niin paljon kuin vain kehtasin.  Sitte Motonetin stp-flush aine öljyn sekaan ja 15 min käyttelyä. Lopuksi uus suodatin ja shell helix ultra 5w-40 sisälle ja nyt toimii.  Ei savuta ja kone kehrää paremmin ku koskaan mun omistuksessa.  KIITOS. 8-)

Nuutti

Okei. Eipä kestäny kovin kauaa iloita. Kelien kylmetessä alkoi taas savutus käynnistyksissä ja öljyä menee entiseen malliin. Käytin koneen auki ja varmistin että venttiilinvarren tiivisteet oli paikoillaan. Käytin männät irti. Koneessa ei näkynyt vakavia kulumisen merkkejä ja männänrenkaatkin vaikuttivat suhteellisen puhtailta ja ehyiltä. Männissä oli kuitenkin merkkejä ohivirtauksesta. --> Tummentuneet kyljet männissä.
Joten, mitä luulette? Onko vika männissä, vai renkaissa vai onko sylinterit soikeat....? En päässyt tekemään tarkempia mittauksia, koska ei ollut mittalaitteita.

Tare

Epäilen että renkaissa,
ennen käsittelyä ovat puhaltanut ohi niin paljon että renkaiden kimmoisuus kärsinyt ja muotoutuneet soikeaksi, nyt ei vaan palaudu oikeanlaiseksi.
Kuinkas kuluneet sylinterit muuten ovat, paljonko on pykälää renkaat kuttaneet sylinteriin. Saisko hoonaamalla vielä hyvän vai pitääkö suurentaa kunnolla, että saisi tiiviin?
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

nissan-man

omassa primerassa jossa jtn 350tkm niin näky hoonausjäljet pytyissä. Ei minkään näköistä kulumaa. Öljyrenkaat vaan oli jumissa, vaihdoin sitten kaikki.
P10 GA16DS

nissan-man

omassa primerassa jossa jtn 350tkm niin näky hoonausjäljet pytyissä. Ei minkään näköistä kulumaa. Öljyrenkaat vaan oli jumissa, vaihdoin sitten kaikki.
P10 GA16DS

Alppu

Lainaaomassa primerassa jossa jtn 350tkm niin näky hoonausjäljet pytyissä. Ei minkään näköistä kulumaa. Öljyrenkaat vaan oli jumissa, vaihdoin sitten kaikki.

Pykälän näkee/tuntee sormenpäässä siinä sylinterin yläpäässä?
Jos ei, niin ei ole kulunut...ainakaan merkittävästi?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

#12
Lainaa

Pykälän näkee/tuntee sormenpäässä siinä sylinterin yläpäässä?
Jos ei, niin ei ole kulunut...ainakaan merkittävästi?

Näin juuri. Ja kerran kun kone on auki. Suosittelen lämpimästi vaihtamaan kaikki jakopään osat! Ne varmasti leviää seuraavaksi noilla kilsoilla.. Niin nätti homma vaihtaa männänrenkaiden lisäksi  8-)
P10 GA16DS

Alppu

LainaaOkei. Eipä kestäny kovin kauaa iloita. Kelien kylmetessä alkoi taas savutus käynnistyksissä ja öljyä menee entiseen malliin.

Paljonko öljyä menee kymppitonnilla?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Lainaamännänrenkaatkin vaikuttivat suhteellisen puhtailta ja ehyiltä. Männissä oli kuitenkin merkkejä ohivirtauksesta. --> Tummentuneet kyljet männissä.
Joten, mitä luulette? Onko vika männissä, vai renkaissa vai onko sylinterit soikeat....? En päässyt tekemään tarkempia mittauksia, koska ei ollut mittalaitteita.

Peräti kerran Corollaan männänrenkaat vaihtaneena, näytti vanhat renkaat ihan hyviltä, mutta niiden alla urassa oli ihan hyvin karstaa.. heleppo homma vaihtaa renkaat samalla kun männät on kädessä. Samalla pitänee kevyesti hoonata?
Samalla sitten vaihtuu myös kiertokankien laakerit ym.

:)



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Nuutti

#15
Jees. Männän renkaat on tilattu ja nyt räjähti öljynkulutus käsiin. Eilen reilu 200 km ajoa ja öljyä meni  yli litra. Asiaa kun ihmettelin niin 4 sylinterin ( se virranjakan puoleinen) tulppa ja pakoaukko aivan öljyssä. Öljyä melkein tihkuu alkukäyrässä olleesta halkeamasta. Halkeama on kyllä ny korjattu. Kiitoksia neuvoista ja vastauksista.

nissan-man

LainaaJees. Männän renkaat on tilattu ja nyt räjähti öljynkulutus käsiin. Eilen reilu 200 km ajoa ja öljyä meni  yli litra. Asiaa kun ihmettelin niin 4 sylinterin ( se virranjakan puoleinen) tulppa ja pakoaukko aivan öljyssä. Öljyä melkein tihkuu alkukäyrässä olleesta halkeamasta. Halkeama on kyllä ny korjattu. Kiitoksia neuvoista ja vastauksista.
Anteeksi? oletko purkanut männät irti ja laittanu takasi uusimatta mitäään? ja nyt vasta tilannu ne renkaat?  :o
P10 GA16DS