Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Primera P12 öljynkulutus

Aloittaja purtsip, joulukuu 08, 2009, 10:06:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PK

Täytyypä mittailla heittokellolla sylinterit yläpäistään ennen kun alkaa kampeamaan loppumoottoria pois autosta. Tai samapa tuo taitaa olla, kun poraamaan joutuu todennäköisesti kuitenkin.

Nissanilta ylikoon männät 110€/kpl ja männänrengasssarja 200€, pakoventtiilit 39€/kpl. Eikö männän hinta muka sisällä männänrenkaita?

Minulle tuli pakoventtiilit koneistamon kautta Belgiasta, 19€/kpl. Täytyy alkaa mäntäsarjaakin katselemaan maailmalta. Linkkejä?

jormis-

En tiedä, kuinka elossa tämä viestiketju vielä on, mutta kirjoitellaanpa kuitenkin.

Eli tulipa tuossa itsekin tovi sitten ostettua Primera 1.8 -03, joka nähtävästi kuuluu näihin maanantaikappaleitten sarjaan. Kilometrejä pirssissä on n. 135 tkm ja öljyä palaa sellaiset 1L/1000 km. Kilometreihin nähden auto oli mielestäni edullinen, eikä siis sitouttanut itseensä suurtakaan omaisuutta, mutta harmittaa tuo kuitenkin aika tavalla kun käytännössä jokaista pidempää reissua ennen täytyy tarkastella/lisäillä öljyä.

Vaihdoin koneeseen hiljattain Valvolinen Maxlife 10w-40- öljyn mutta mitään merkittävää pienennystä kulutuksessa ainakaan ensimmäisen 500 kilsan jälkeen ei ole havaittavissa. Alkuperäisöljystä ei ollut tietoa. Ja kyllä tuo kulutus alun alkaenkin oli sen verran suurta, että suuria odotuksia ei voinut öljynvaihdolle asettaa.

Kyllä tuo asia sen verran itseä rassaa, että voi olla, että joutunee jonkun korjausoperaation kustantamaan, koska auto on muuten kilometriensä mukaisessa kunnossa ja vahingon kiertämään laittaminen ei kuulu periaatteisiin. Mitä nyt olen aikaisemmasta keskustelusta ymmärtänyt, niin mahdollisuudet siihen, että esimerkiksi maahantuoja korvaisi koneremontin/tulisi vastaan asiassa ovat aika vähissä kun takuut on ollu ja menny. Koneremontin teettäminen  arveluttaa jo siksi, että entisestään ohuiden sylinterien seinämien poraaminen ei mitenkään voi taata korjauksen onnistumista?! Lisäksi jo pelkkä männänrenkaiden vaihto/sylinterien hoonaus kustantaa merkkiliikkeessä likemmäs pari tonnia. Moottorin vaihto 1.8 --> 1.6 alkaa kulujen puolesta tuntua järkevämmältä vaihtoehdolta, jos purkaamolta sopiva yksilö sattuisi löytymään. Tarjontaa ainakin tuntuu olevan. Haluaisinkin kuulla/kerätä kommentteja ja tietoa sellaisilta, jotka ovat koneen vaihtoon päätyneet ja että millaisia kustannuksia teetti? Lisäksi jos vaihto-operaatiosta viitsii kirjoittaa yksityiskohtia, niin olisivat tervetulleita.  :)
Tästä voisi ehkä aloittaa uudenkin ketjun...    



Pahoittelut mahdollisista asiavirheistä. :)

Cedricisti

#92
Lainaa
Vaihdoin koneeseen hiljattain Valvolinen Maxlife 10w-40- öljyn mutta mitään merkittävää pienennystä kulutuksessa ainakaan ensimmäisen 500 kilsan jälkeen ei ole havaittavissa. Alkuperäisöljystä ei ollut tietoa. Ja kyllä tuo kulutus alun alkaenkin oli sen verran suurta, että suuria odotuksia ei voinut öljynvaihdolle asettaa.

Mulla kesti varmaan useampi tuhat kilometriä ennenkuin hydraulisten ventiilinostimien säklätys loppui (tämä kun on tuon B6304 moottorin perusominaisuus kuluneilla nostimilla joka sitten loppuu tällä Valvolinen MaxLifella), vuodessa on mennyt vajaa 10litraa lisäillessä eli jotain reilu litra tonnille järkevällä ajolla, sit kun posottelee kahtasataa niin on tikku kuiva muutaman sadan kilsan jälkeen.
Koneella ajettu 460tkm, ei ole avattu koskaan.

jormis-

Juu. Vaikea uskoa, että omassa autossani olisi kyseessä venttiilinnostimista johtuvaa tuo öljyn häviäminen, koska kone käy erittäin siististi eikä säklätystä juurikaan kuulu. No tuo äänihän sitä ei tietty todista mutta silti. Ja lisäksi ajokilometrit on suht vähäiset. Minkäs vuosimallin Nissanilla (?) ajelet, kun on moiset kilometrit jo lasissa ? :)

BA

#94
B6304 on Volvon surullisenkuuluisa kuuspyttynen moottori ja taitaa tarkoittaa tuota allekirjoituksen 960-volvoa.
En oikein ymmärrä mitä tekoa sillä on noiden 1.8 nissan-koneiden tyyppivian, soikeaksi kiristetyn nelossylinterin öljynkulutuksen kanssa...

Cedricisti

#95
LainaaB6304 on Volvon surullisenkuuluisa kuuspyttynen moottori ja taitaa tarkoittaa tuota allekirjoituksen 960-volvoa.
En oikein ymmärrä mitä tekoa sillä on noiden 1.8 nissan-koneiden tyyppivian, soikeaksi kiristetyn nelossylinterin öljynkulutuksen kanssa...

Niin siis lähinnä oli tarkoitus ilmentää sitä, että ei ne viat lopu heti samantien öjlyjen vaihdon jälkeen, vaan vaikutuksien näkyminen ottaa pidemmän aikansa.

Moottorissa vika -> vaihdan öljyt -> PIM! Vika loppui samantien.
Yhtälö on epätosi.

B6304 on samaa modulaarimoottorien sarjaa vitos ja neloskoneiden kanssa (B6xxx / B5xxx / B4xxx), ja vaikka surullisenkuuluisa öljynsyönnistä isoilla kilometreillä onkin, ei näihin P12 lukemiin päästä siltikään. Off-topic, jatkakaa.