Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

datsun 521 kysymyksiä

Aloittaja 140ypower, helmikuu 25, 2012, 11:14:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

140ypower

mistään sais ladattua tollasen datsun 521 service manuaalin? mieluusti ilmaiseksi  ;) onko kyseistä mallia paljon foorumilla?
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Markus.

Manuskaa kannattaa googlailla, saattaa jostain löytyäkin, kuten vaikka keskustelupalstojen syövereistä, esim. http://community.ratsun.net/ ja onhan noita ku kahlaa nettiä..
Itselläni on korjausmanuaali paperilla edellisen omistajan toimesta tulostettuna, eli kyllä niitä ainakin jostain löytää.

Mulla on siis kuusysi LG521 J13 motilla, vois kai sanoa, että kohtuukuntoinen projekti.

mortica

410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

140ypower

noista linkeistä oli jo paljon apua  :) itte tuli tuos pari viikkoa sitten ostettua kaksi juurikin noita j13 moottorilla olevia 521. rekisterissä ei ilmeisesti ole yhtään eikä muutenkaan oikein tarjolla. yksi oli tiedossa omieni lisäksi ennen tuota sun neljättä  :)
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

ILVES-Joe

Lainaaitte tuli tuos pari viikkoa sitten ostettua kaksi juurikin noita j13 moottorilla olevia 521.
Onko nuo ne Ilmajoella olleet?
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Markus.

Jaahas, ne löysi hyvän kodin, hieno homma.  :)

Kattelin itsekin ilmoitusta silloin kovasti, mutta oli pakko passata.
Miltäs ne nyt näyttää kun olet varmaan kerennyt tutkailemaan, saatko tehtyä auton, vai jopa kaksi?  :)


Ai niin, tulipa muuten yksi kysymys mieleen. Mun autossa ei ole virtalukkoa lainkaan, eikä täten rattilukkoakaan. Lain mukaan moinen pitäis kuitenkin vuodesta 1968 lähtien olla, tai sit panssaripuola tai hyväksytty ajonestolla varustettu häly.

No mitään noista tuossa ei ole, eikä vanhassa rekisteriotteessakaan mitään mainintaa asiasta ole, joten olen vähän ihmeissäni ton suhteen.

Onkos siis sun yksilöissä miten tuo virtalukko ja rattilukko, vai mitenkään?

Hävispä muuten kytkin, eilen istahdin pitkästä aikaa autoon fiilistelemään, niin poljin mokoma jäi pohjaan. Ei enää pysty siirtelemään omin voimin. No, eipä tuo iso homma ole pää-ja työsylkkä uusiksi laittaa, jos osat sattuu löytymään. Tai sit vaihtaa vaan jonkun uudemman Datsunin osat tilalle.

140ypower

#6
Lainaa
Onko nuo ne Ilmajoella olleet?
nämä on just ne  ;D eiköhän noista 2 autoa vielä saa.. toisen kävin hiekkapuhaltamassa niin runkossa ei yhtäkään reikää eikä lavassakaan oikeestaan.. lava tarvii vain oikomista. en oo kiinnittänyt huomiota koko asiaan. virtalukko kumminkin on.. toinen jo täysin atomeina, vois katsoa viikolla että onko rattilukkoa :D
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

140ypower

tuli nyt viä mieleen että onko sun omassa turvavyöt? entä monellekko rekisteröity?
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Markus.

#8
Lainaatuli nyt viä mieleen että onko sun omassa turvavyöt? entä monellekko rekisteröity?

Ei ole vöitä, eikä kabiinissa edes mitään merkkejä siitä, että olisi ollutkaan. Voisko alkuperäisessä soffassa olla lantiovyö jotenkin.. Mulla kun on jonkun muun laitoksen jakkara, niin en siitäkään näe.

Lantiovyö tuntus kyl lähinnä keihästyksen avustusvälineeltä, pitää persuksen paikoillaan, jotta rintakehä ampuu kunnon swingillä rattiakseliin.  :D

Kahdelle vain on rekisteröity, ja täytyy kyllä sanoa, että vaikea olisi mieltää kolmatta tuohon hyttiin, on se aika kapoisa.  :)

Muutes, selvisi tuo rattilukon mysteeri täällä. Vähän noloa suorastaan, mutta kerrottakoon. Rattiakselilla oli teipattu muutama piuha. Ei tullut edes mieleen purkaa teippejä, kun näytti niin siististi paikalleen kuuluvilta. Vaan nytpä sit purin, ja teipin altahan paljastui rattilukon jäljet akselin maalipinnassa, sekä kolo lukolle. Nonni. Sit ei muuta ku sovittelemaan virtalukkoa tuohon.

Edit. Löysinpäs hyllystä yhden uuden virtalukon, täysin bolt on. Nyt on toimiva virtalukko ja rattilukko.  :)

matti43

Minulla on Nissanin oma "Service manual, chassis and body"kirja
aivan lukematon, kun täällä ruottinmaalla ei sitä mallia ole. Tämä
on painettu 1970 elokuussa. Hinta on 25euroa+ postikulut. Postikulut on kirjeenä, 9 euroa.
Matti ruotsista.

matti43

Eikös se kirja ollutkaan kellään hakusessa :)? Kirja on aivan lukematon. Jos on puute sellaisesta kirjasta, se löytyy täältä.
Matti ruotsista.

140ypower

vähän ehkä himottais mutta pidän turhan tyyriinä käyttöön nähden  ;D ennemmin sitten lataan sähköisen version  ;D
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

matti43

Tee vain reippaasti tarjous kirjasta ;). Minä en tarvitse sitä.
Matti ruotsista.

mortica

Alkuperäinen kirjallisuus järkihinnalla kannattaisi aina ostella talteen jos vaan vähänkään meinaa autoa harrastaa. Ja vaikka tallikäytössä olisikin kopioversio niin orkkiskirjat on hienoa rekvisiittaa.

Ei näitä alkuperäisiä kirjoja kuitenkaan enää mistään lisää tule, katoavaa kansanperinnettä  ;).
410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

Markus.

Mulla ei todellakaan ole tässä mitään sen kummempaa kiirusta, mutta jos 140ypower ei kirjaa halua, niin voisin kernaasti Matilta kirjan lunastaa.

Moottoriahan tuossa Chassis and body-kirjassa ei isommin käsitellä, mutta jos en vallan erehdy, niin kaikki muu onkin sitten todella tarkasti mukana.

140ypower

LainaaAlkuperäinen kirjallisuus järkihinnalla kannattaisi aina ostella talteen jos vaan vähänkään meinaa autoa harrastaa. Ja vaikka tallikäytössä olisikin kopioversio niin orkkiskirjat on hienoa rekvisiittaa.

Ei näitä alkuperäisiä kirjoja kuitenkaan enää mistään lisää tule, katoavaa kansanperinnettä  ;).

totta tuokin  :) nyt on omasta runko ja vanteet maalissa  :) jos tällä viikolla saisi vielä hytin ja lavan hitsiin niin olis hyväs mallis.. sopiikaan tähän esim uudemmasta pick upista käsijarru vaijerit?
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

140ypower

taas uppailen aihetta uudella kysymyksellä  ;D ehdotuksia että mistä tähän kannattaisi alkaa soveltamaan parempia jarruja? toi vanha systeemi ei kovin vakuuta ja en tiä sopiiko noi uudet osatkaan siihen mitkä sain mukaan ostaessa  ;D
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

140ypower

nyt haettu kolmas pick up  ;D piti olla myös 521, mutta kotona huomasinkin että 520.. no saa siittäkin ne varaosat  ;D
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

140ypower

no niin nyt on meikäläisen 521 kilvissä ja ilmeisesti suomen ainut kilvissä oleva  ;D kyllä ny kelpaa vauhtiajoihin hurauttaa  :)
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

140ypower

Lainaa

Kahdelle vain on rekisteröity, ja täytyy kyllä sanoa, että vaikea olisi mieltää kolmatta tuohon hyttiin, on se aika kapoisa.  :)

mun uusissa papereissa lukee 3...  ;)
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

140ypower

heitämpä tännekkin vielä linkin valmistuneen auton kuviin  ;D http://www.minunauto.com/auto/30672
tänään pitäisi toinen ottaa työn alle..  :)
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht