Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

X-1R Käyttäjäkokemuksia

Aloittaja manualV6, heinäkuu 31, 2012, 11:42:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

manualV6

Onko kellään kokemusta X-1R aineiden kokeilemisesta ?
Voiko esim. polttoaineen sekaan lisättävä X-1R lisäaine poistaa nykimisen moottorista .
Kyseessä Nissan Maxima 3.0 V6 vm-2001 ajettu 220 tkm.

Pera

#1
Itse en ole näitä lisäaineita kokeillut kun en niihin usko, joten tuosta X-1R aineesta en mitään kommentoi. Mitä se muuten on?

Mutta nykimisen olen silti saanut poistettua bensatankin kautta. Sinoli ja muut tenut auttaa jos auto nykii kun polttoaineen seassa on vettä mitä sinne tankkiin kondensoituu, ongelmana lähinnä talvisin.
Myös 98okt saattaa joissain autoissa vähentää nykimistä ja nakutusta..

Toisaalta, ainakin noita STP:n lisäaineita on kehuttu ihan korjaamoillakin. Eräs autoasentajakaverini kertoi jonkun huoltoon tulleen auton menneen päästöistä läpi vasta kun moottori oli puhdistettu noilla STP:n tuotteilla. Ja noiden aineiden käyttäminen on siellä kuulemma jokapäiväistä ja hyllyllä niitä oli iso valikoima. Joten eipä tuommoisista sitten kai haittaakaan ole.

Testaa itse tuota X-1R ja kerro meille kokemuksistasi.

Muokkaan lisäyksenä vielä että kaippa se nykimisen poistaminen tuolla aineella ihan mahdollista on, jos se jotenkin puhdistaa suuttimia ja venttiileitä..

Toinen muokkaus, ei tuo kaverini käyttämä lisäaine mitää STP:tä ollut vaan FORTEA! Mutta kaippa noi samoja litkuja on..
Terveisin Pera, Datsun 100a F-II.

cedricfan

LainaaMitä se muuten on?

Niinpä, edes maahantuoja ei anna jälleenmyyjilleen mitään faktaa tai perusteita :-/
Sen perusteella tuo menee minulla sinne villin lännen ihmelinimenttien kastiin.
Monelle muulle lisäaineelle taasen on olemassa perusteet, miksi niillä saattaa olla oikeaa vaikutustakin. Mutta yksi asia on aina syytä muistaa: ne eivät korjaa (ainakaan pitkäaikaisesti) mekaanista kulumaa tms vikoja ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Alppu

Onko tämä vähän niinku niinku RVS?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

Ei. RVS'stä kerrotaan mihin perustuu, miksi vaikuttaa ja miten. Eikä voi olla oikein ajallisestikaan, koska X-1R on liian vanha tuote ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ILVES-Joe

Nykimiseen kannattaa kokeilla jotain polttoainepuolen puhdistusainetta, eri merkkien välistä paremmuussa en osaa sanoa, kokeilemalla selviää.
Omat kokemukset ruiskun ja kaasuttimen puhdistusaineista ovat vain positiiviset, purkki tankkiin ja jonkin ajan kuluttua sprayllä viimeistely niin nykimiset pienenivät tai kokonaan hävisivät.

Ihan oma luku on sitten öljyn sekaan laitettavat aineet joista jokaisella on oma mielipide ja jos epäilee niin kannattaa kysellä kokemuksia käyttäjiltä (myyjäthän kehuu aina tuotettaan), ainakin autourheilupuolella noita käytetään paljon ja moitteita en ole kuullut, ei ne mitään korjaa vaan ehkäisee korjauksia tai ainakin pienentää vaurioita.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

hmr66

sport 2000:ten aikaan almerassa ja primerassa käytimme rvs:ää, lähinnä estämään yllättävien öljyvuotojen (öljypohja kanttikiveen ja halki) tuhoja.

Jättää kuulemma "teflon" tyypisen pinnan, joka kestää hetken koneen käymistä ilman öljyjä.


monimerkkiongelmainen moottoriurheilun sekakäyttäjä

Alppu

Lainaasport 2000:ten aikaan almerassa ja primerassa käytimme rvs:ää, lähinnä estämään yllättävien öljyvuotojen (öljypohja kanttikiveen ja halki) tuhoja.

Jättää kuulemma "teflon" tyypisen pinnan, joka kestää hetken koneen käymistä ilman öljyjä.




Ei taida olla mitään tekemistä teflonin kanssa, paitsi pintojen liukkaus..

http://www.rvs.fi/animation_text/rvs.html
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

make83

kyllä vois sanoa että jos ei moottoritiellä muutama täyskaasu kiihdytys auta niin voisko hakea vikaa jostain muualta???

OH2KV

#9
Lainaa


Ei taida olla mitään tekemistä teflonin kanssa, paitsi pintojen liukkaus..

Jos joku kirjoittaa viestiin "teflon"-tyyppisen  tai teflon, sillä on eroa. Mulle ainakin.  >:(
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

ILVES-Joe

Lainaakyllä vois sanoa että jos ei moottoritiellä muutama täyskaasu kiihdytys auta niin voisko hakea vikaa jostain muualta???
Tarkennatko mihin kiihdytys auttaa?
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

AkiH

Varmaankin siihen ensimmäisessä viestissä mainittuun nykimiseen.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

kendall

#12
no sitten kun on lakannu nykimästä,semmonen vanhan liiton neuvo toimii bensa sekä diesel koneissa=loraus(korkillinen) 2T öljyä joka tankkauksella tankkiin=täyteen tankkiin,ei 10€tankkauksiin!!(tuhkaamatonta)niin pysyy suuttimet ja pumput puhtaana ja voideltuna,sillä tän päivän polttoaineet on niin kuivaa kamaa että ei kerkiä osia pesemään kun on haihtunu >:(