Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Patrol L28 -> LD28 Projekti + Kysymyksiä

Aloittaja Jape4x4, kesäkuu 16, 2012, 13:29:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jape4x4

Paljos tollasessa pitäs olla tyhjäkäynti?

Mites noista sinisestä ja vihreestä johdosta saadaan kytkettyä tarvike kierrosluku mittarille signaali?

Saakos noihin jostain vielä startin solenoideja vai joutuuko täältä forumilta metsästää?  :)
Motonet sanoo 0.

Kone ollu pari tuntia käynnissä ja vähä tulee sinistä, missähää vois olla vikaa vai johtuuko vain kun moottori seissyt lähes vuoden? ei tuu mustaa voiman savua  :( ;D
Dieselin seassa hiukan bensaa ja bensansuodatin tankin vieressä vielä toistaseks kiinni, lähtee varmaa tänää ja laitan suoran letkun tankilta moottoritilan dieselsuodattimelle asti ja taitaa olla vielä ilmaa tai vuotoja koska sammu pari kertaa esim hidasteessa.
Vai johtuuko että saa liikaa ilmaa ku ei ole putsaria ollenkaan.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Tero-75

Ovatko sininen ja vihreä johto mittarissa vai autossa? Dieseleissä muistaakseni kierrosluvun signaalin saa laturin W-navasta. Itse mittarin kytkennät taas riippuvat mittarista.

Sininen savu on öljyä, mikä voi johtua esim. kovettuneista venttiilinvarren kumeista. Voi myös johtua seisonnasta, tarkkaile tilannetta.

Ilman putsaria voi kone hyvinkin saada liikaa ilmaa.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Tare

Vuotaako ruiskut??
Sekin aiheuttaa sinistä savua, jos ruiskut avautuvat liian alhaisessa paineessa ja pisaroivat (tiputtavat) sylinteriin polttoainetta.
Kannattaa koeponnistaa, huoltoliikkeessä, jos ei itsellä ole välineitä työn tekemiseen.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Nozzz

Jos tämä oli tiiseli nii tyhyjäkäynti karvan alta tonniin ja säätellee sillälailla että polkastaessa tuhnauttaa mustaa. leimalle taas se mustan tuhnautus pois..

venttiilivarren kumit / suuttimet / koneen väljyys. siitä johtuu sinisen pukkaaminen näin ylleensä.

vastaako se paikallaan kaasuun hyvästi?

Jape4x4

sininen ja vihreä johto tulee moottorista sieltä pumpun hihnan luota, laturissa ei oo w napaa eikä tuu.

ei vuoda ruiskut kai, pitää tutkia tarkemmin näkyykö märkää pumpun suunnalla, ainakin kannen kohdat kuivat.

paha säätää tyhjäkäyntiä ku ei toimi kierrosluku mittari.  :D
vastaa hyvin kaasuun, hiekan ehkä tuntuu tehottomalta tai sitte luulen vain! ja mustaa sain tulemaan kaasuttamalla paikallaan ku sääti vähän syöttö ruuvia mutta sitte jäikin tyhjäkäynti korkeeks.. siellähän tais olla se toinen pienempi ruuvi mistä saa tyhjäkäynnin laskemaan.. pitänee tutkia ajan kanssa tota.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Jape4x4

by the way, jos joku tekee samanlaisen tekniikan vaihdoin joskus niin helppo homma, motti tosiaan menee suoraan kiinni, huom jopa pakoputki menee suoraan! jos tekee seuraavat kuvan mukaiset modit



L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Cedricisti

Lainaalaturissa ei oo w napaa eikä tuu.

Niissä latureissa joissa W nasta on, on se W tuotu yhdeltä käämiltä laturin sisältä, ei luulis olevan kummoinen homma viritellä sitä itse sinne.
Mutta sitten siinä tulee taas se sama kysymys, mikä on välityssuhde laturin ja kampiakselin välillä?

Jape4x4

sinertävä savun väri alkaa muuttumaan parempaan suuntaan...  :)

perkale tällähää pääsee kohta juhannus tansseihin mahdollisesti. tänää alko paluu letkuu vuotaa pahasti mutta tupla klemmareilla alko pitää.

viddu en vieläkää keksi millä ton kierrosluku mittarin sais toimimaan tai öljypaineen. cedricin öljynpaine anturiin tulee vaa yks liitin(tappi) ja patrollin johtosarjassa 2 johtonen litiin eikä niistä toiminu.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Cedricisti

Lainaasinertävä savun väri alkaa muuttumaan parempaan suuntaan...  :)

perkale tällähää pääsee kohta juhannus tansseihin mahdollisesti. tänää alko paluu letkuu vuotaa pahasti mutta tupla klemmareilla alko pitää.

viddu en vieläkää keksi millä ton kierrosluku mittarin sais toimimaan tai öljypaineen. cedricin öljynpaine anturiin tulee vaa yks liitin(tappi) ja patrollin johtosarjassa 2 johtonen litiin eikä niistä toiminu.

Onko patrolissa öljynpainemittari vai pelkkä valo?

Jape4x4

#9
öljynpainemittari vakiona mittaristossa, valoa en oo koskaa nähty että ois syttynyt ees virrat päälle laittaessa.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

BA

Eikä anturit sattumoisin olis samalla kierteellä, senkus siirtäs patrolin anturin cedricin koneeseen?

Suh0

nii, helppo vaihtaa jos on kone irti, ei niin kiva jos on jo paikoillaan, se kun on sielä mukavasti syöttöpumpun juuren tuntumassa...
- Nissan Cedric -86 turbo

Jape4x4

LainaaEikä anturit sattumoisin olis samalla kierteellä, senkus siirtäs patrolin anturin cedricin koneeseen?

luulis käyvän mutta patrollin kone myyty harrastajalle jo ja anturi jäi siihen kii.
hyvällä säkällä sd33 patrollin anturi käy ku samat johtosarjat+mittaristot niin eiköhää anturitkin.

L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Cedricisti

Lainaa

luulis käyvän mutta patrollin kone myyty harrastajalle jo ja anturi jäi siihen kii.
hyvällä säkällä sd33 patrollin anturi käy ku samat johtosarjat+mittaristot niin eiköhää anturitkin.


Öljynapainehomma siis hanskassa nyt?

Miten se Patrolin alkuperäinen kierrosluvun tunnistus on hoidettu? Sillä W nastalla vai onko SD33 koneessa vastaava kierrosluvun tunnistin kuin LD28 koneessa?

Jape4x4

#14
ei oo hanskassa vielä mutta palaan asiaan sitte jossei sdn käy kuhan saan sellasen hommattua.

patrollissa ei oo alunperin kierroslukumittaria ainakaan mulla. jossain malleissa on.
muistelisin että sdssä joku ldn tapanen systeemi myös että tulee pumpun luota pari johtoo kans. ei hajua tarkemmin koska mun patrol oli l28 bensa ennen tätä ld28sia.

btw, kyllä muuten pöllyttää vedossa, ei toi kyllä vielä mitään kokonaan mustaa ihan ole, pitääkö sen ees olla  :D pitää syöttöjä ihmetellä varmaan, ei oikee kulje.  :-?
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

BA

#15
Pitäiskö sen edes kovin kulkeakaan.
Meinaan vaan että LD28:ssa kun ei ihmeitä tehoa ole verrattuna L28:n. ::) Sitkeä moottori se on kyllä...

LD:n tehot on vähän lähteestä ja autosta riippuen n.90hv, kun patrolin vapari SD33:ssa on ilmoitettu muistaakseni 98hv ja turbosta jotain 105-110.
L28:sta taitaa tiputusta olla huipputehossa jo 30-40hv...


Syöttöruuviin ei tarvitse paljoakaan koskea niin lykkää jo putken täydeltä mustaa. Siis kokonaan mustaa.
Kunnolla vedättäessä se tupruttaa mustaa kyllä jo "katsastussäädöissäkin".

Cedricisti

LainaaPitäiskö sen edes kovin kulkeakaan.
Meinaan vaan että LD28:ssa kun ei ihmeitä tehoa ole verrattuna L28:n. ::) Sitkeä moottori se on kyllä...

LD:n tehot on vähän lähteestä ja autosta riippuen n.90hv, kun patrolin vapari SD33:ssa on ilmoitettu muistaakseni 98hv ja turbosta jotain 105-110.
L28:sta taitaa tiputusta olla huipputehossa jo 30-40hv...

LD28 teho on 63kW eli noin 86 heppaa, maksimivääntö 2200 kierroksella ja maksimiteho 4400 kierroksella alkuperäisessä kuosissa, turbon se nyt vähintään tarvitsee kaverikseen Patrolin keulalla.

Ja se syöttöruuvi, vaparissa sillä säädetään savun määrää eikä mitään muuta  ::) :-X

Laffi

LainaaPitäiskö sen edes kovin kulkeakaan.
Meinaan vaan että LD28:ssa kun ei ihmeitä tehoa ole verrattuna L28:n. ::) Sitkeä moottori se on kyllä...

LD:n tehot on vähän lähteestä ja autosta riippuen n.90hv, kun patrolin vapari SD33:ssa on ilmoitettu muistaakseni 98hv ja turbosta jotain 105-110.
L28:sta taitaa tiputusta olla huipputehossa jo 30-40hv...

Nimenomaan. Taitaa olla tuo LD28 aika hintelä tuohon Patrolin keulalle, vääntöä puuttuu, joka auttaisi käytännön suorituskykyyn.

LD28:n vääntömomentti on 159 Nm/2400 rpm,
L28:n 196 Nm/3200.

Vapari-SD33:ssa on 216/1800.

Jape4x4

#18
joo ei kulje mihinkää, metässä kivasti käyttäytyvä moottori tosin ku siellä ei hurjastella.. menee hetki totutellessa ilmeisesti.

pitää vissii ahtaa tää seuraavaksi  ;D kuten oli suunnitelmissa jo alusta alkaen. 
hyllyssä ois tollanen rb25det ahdin mutta aika heikkoja+kertakäyttö kamaa nuo.. täytyy alkaa säästää rahaa ahtimeen vissiin.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Nozzz

Se ld28 koneen ö-paineanturi katkoo maata. eli vejät jonku valon kabiiniin, toisee napaa virta kun virrat päällä ja toiseen se maa siitä ö-paineanturin navasta. kun ei ö-painetta niin valo palaa ja sammuu kun tarpeeksi ö-painetta.
jos turbotat niin lisää prikka ö-pumpun jousen kaveriksi niin paineet kasvaa hiukan. ö-pumpunhan saa irti ilman että laskee öljyjä pois, on neljällä pultilla kiinni koneen etuosassa.

Jape4x4

LainaaSe ld28 koneen ö-paineanturi katkoo maata. eli vejät jonku valon kabiiniin, toisee napaa virta kun virrat päällä ja toiseen se maa siitä ö-paineanturin navasta. kun ei ö-painetta niin valo palaa ja sammuu kun tarpeeksi ö-painetta.

ei ikinä tollasia virityksiä. :) :) :)
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Jape4x4

#21
hitto tuo vekotin on laiska  :) kaasua painaessa ei oikee mitää tapahdu.  :D >:( vähä joutuu kaasua antamaan kylmäkäynnistäessä. varmaa ihan normaalia?
hitto pitäs kyl nyt jotain keksiä että sais sen kierrosluku tiedon.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Jape4x4

#22
Rupeshaa tääki liikkumaan huomattavasti paremmin ku laitto oikeanlaisen ilmanputsarin.  8-)
Mitähää oon kytkeny väärin ku latausvalo ei pala tyhjäkäynnillä (no ehkä se ihan himmeesti palaa myös tyhjäkäynnillä) mutta kierroksilla valo palaa kirkkaana.
Lataa kuitenkin kokoajan.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Jape4x4

#23
Tänään irrotettu katkennut venttiilikopan pultti hitsaamalla mutteri pultin pätkään ja uus tiiviste tuli vanhan vuotavan tilalle. Ei saanu marmoritiskiltä tilattua cedric nimellä mutta laurel nimellä löyty..  :) 17,5€.

Kannattaako toho pistää mitää tiivisteliimaa väliin? Niin ja onko pulteissa välttämätön se tiiviste siellä prikan välissä?

Tääki pitäis käydä muutoskatsastamassa.......  :-/ Eikai sinne katsastukseen mitää lappuja tartte mukaan.......
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Jape4x4

#24
yksin kirjottelu jatkuu...

Lainaa
Mitähää oon kytkeny väärin ku latausvalo ei pala tyhjäkäynnillä (no ehkä se ihan himmeesti palaa myös tyhjäkäynnillä) mutta kierroksilla valo palaa kirkkaana.
Lataa kuitenkin kokoajan.

juu todellakin lataa, +16volttia ajossa.... onkohaa tossa nyt sisäinen jännitteensäädin sitten rikki?
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Cedricisti

Lainaayksin kirjottelu jatkuu...


juu todellakin lataa, +16volttia ajossa.... onkohaa tossa nyt sisäinen jännitteensäädin sitten rikki?

Onko jännite mitattu laturin takaa B nastasta sekä laturin rungosta?

Eikö Patrol ole 24V sähköillä ?

Jape4x4

akulta mitattu, tää patrol on vähä harvinaisempi alunperin, L28 bensa 12v sähköillä.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Jape4x4

#27
Ei korjaantunu jännitteensäädin vaihdolla mutta ehkä vähä parani, tyhjäkäynnillä lataa 13,30-13,70 ja kierroksilla pomppaa sinne 15 puolelle

edit kyllä se tais korjaantua..  :)
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline