Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Almera -96 "nypyttää"

Aloittaja Jamaluus, huhtikuu 24, 2008, 23:47:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

Lainaa


Miten tuo auttaa siihen jos kone alkaa vetelemään viimeisiään? Se lieju on oire, ei syy ;)


Auttaa se siihen ettei kone mene karstasta tukkoon. :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

LainaaPaapan Orion lopetti tyhjäkäyntinsä ja kävi muutenkin huonosti, ilmansuodattimen kun sai putsattua niin kävi taas jonkin aikaa.

Diagnoosi: kone oli niin väljä että se syyti öljyt huohotinputkesta ilmansuodatinkoteloon. Ja oli kaikki 200tkm mittarissa.


Ilmeisesti huollot laiminlyöty.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Spoeghe

Lainaa
OT. Tuossa jussi sivuaa asiaa, ja aineen häviämättömyyden lakia.
Katilla vain muutetaan aineen olomuotoa, ei ne myrkyt mihinkään häviä polttamalla. Niihin vain imeytyy lisää energiaa.
Saattaa olla, että ne muuttuvat entistä agressiivisemmiksi ympäristöä kohtaan? (pitäs varmaan ottaa oma otsikko, jos alkaa olemaan tarvetta  ;D)

Olomuotoahan muutettaisiin jos muutettaisiin jäätä vedeksi tai vesihöyryksi, kaikissa aine sama H20. Tai purkitettaisiin ydinvoimalajätöksiä peruskallioon sementin sekaan.

Katalysaattorissa reagoidaan, esim http://fi.wikipedia.org/wiki/Katalysaattori, jossa saadaan näistä (lisää mm. http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/epasuorasti_vaikuttavat_kaasut.html) tätä.

Eli ei ne möröt sieltä pöntöstä silmille tule kun tulee pohjakosketus ja uraa... eiku katti halkeaa.  ;)

JPL-710 -73 ((iki?)projekti)
Mazda 6 2.0TD farkku (rouvan käyttis)
Skodillac Fabia RS 1,9TDI -04 (työmatkayksiö)

Alppu

Lainaa

Olomuotoahan muutettaisiin jos muutettaisiin jäätä vedeksi tai vesihöyryksi, kaikissa aine sama H20. Tai purkitettaisiin ydinvoimalajätöksiä peruskallioon sementin sekaan.

Katalysaattorissa reagoidaan, esim http://fi.wikipedia.org/wiki/Katalysaattori, jossa saadaan näistä (lisää mm. http://www.ilmasto.org/ilmastonmuutos/perusteet/epasuorasti_vaikuttavat_kaasut.html) tätä.

Eli ei ne möröt sieltä pöntöstä silmille tule kun tulee pohjakosketus ja uraa... eiku katti halkeaa.  ;)


"Katalysaattorin sisällä on keraaminen kennosto, joka on päällystetty hyvin ohuella kerroksella jalometalleja - platinalla, palladiumilla, ceriumilla tai rodiumilla."

Tuosta päällystiden kirjosta tuli mieleen, että ovatko toiset parempia (ja kalliimpia) kuin toiset?

Käytetäänkö "Biltema" kateissa hinnan vuoksi huonompia materiaaleja? Onko jollain käytönnön kokemuksia?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Paroni

Hei,

Itselläni on Almera N15 1,4 (1996) ja mittarissa vaivaiset 50 000 km. Tein tuossa päivänä eräänä reissun Turkuun ja alkumatka meni mukavasti, mutta ilman minkään valtakunnan varoitusta, moottoritien loppupäässä alkoivat ongelmat:

Pitkissä alamäissä Nisunasu alkoi nykiä vastaan. Piti antaa alamäkeen kaasua, että vauhti pysyi yllä. Turun päässä moottoritien päättyessä huomasin ensimmäisissä valoissa, että tyhjäkäyntikierrokset tippuivat 500:aan ja auto heilui kuin hullu ja pysyi juuri ja juuri käynnissä, kierrosten noustessa tilanne parani.

Päästyäni Turusta onnellisesti kaverini luokse hän kytki lukijan ja kannettavansa kiinni autooni ... Ensimmäisenä hän ihmetteli Lambda-anturia, joka oli koneen mukaan täysin kuollut tyhjäkäynnillä. Kierrosten noustessa 3000:een Lambda-arvo heilui näytöllä vasemmalta oikealle kuin hullu, kierrosten pysyessä vakiona.

Myös polttoaineen syötöstä kertova luku oli korkea (kaverillani Almera -95 1,6 ja arvo 1,jotain vrt. oma Almerani -96 1,4 arvo 3,jotain).

Poissuljimme kaikki muut mahdolliset ongelmat (tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä jne.) ja päädyimme, että vika on juuri Lambda-anturissa. Varmensimme tämän sillä, että käynnistimme auton kyseinen anturi sekä kytkettynä että piuhat irti. Tällä ei ollut mitään merkitystä, vaan auto kävi yhtä huonosti.

Päädyimme lopputulokseen, että auto saa liikaa polttoainetta, jota ei ehdi polttamaan (moottorinohjausyksikkö saa virheellistä tietoa johtuen rikkinäisestä anturista). Tämä selittäisi myös sen, että kierrosten noustessa tilanne paranee, koska polttoaietta palaa enemmän. Teoriaa tukee myös se, että 270 km moottoritiellä kulutti puolitankillista bensaa.

Uusi anturi on tilattu, ja toivon asian korjaantuvan anturin vaihdolla ensi viikon aikana.

doope

Kyllähän almera vie sen puoltankillista 270km matkalla moottoritieajossa vaikka on kunnossakin.

Paroni

LainaaSe että et sitä sieltä löytänyt johtuu siitä, että motonet ei lambdaa myy. Nissanin tiskiltä hakemaan :) Lambda on jotain 70e->120e väliltä joten tulpat vaihtoon ennen sen hankkimista vielä. Kaikenkaikkiaan jänniä vikoja näissä nykyautoissa.

Ainakin Lohjan Motonet myy hintaan 89.90 €

nissan-man

ilmamassamittari putsaukseen. Löytyy kaasuläppäkotelon läheisyysestä. Ja se kuuluu putsata sillle tarkoitetulla aineella..
P10 GA16DS

BA

Lainaa

Ainakin Lohjan Motonet myy hintaan 89.90 €


Neljään vuoteen ehtii valikoimat kasvaa... ::)

Cedricisti

#39
Lainaa


Neljään vuoteen ehtii valikoimat kasvaa... ::)


Millaiset eliniät näillä tarvilambdoilla on? Onpa ollut lambdaa jos toistakin, toiset ei pelaa edes kahta tuhatta oikein ja kympissä piiputtavat, toiset pelaa 20tkm ja rikkoontuvat kerrasta.

nissan-man

LainaaHei,

Itselläni on Almera N15 1,4 (1996) ja mittarissa vaivaiset 50 000 km. Tein tuossa päivänä eräänä reissun Turkuun ja alkumatka meni mukavasti, mutta ilman minkään valtakunnan varoitusta, moottoritien loppupäässä alkoivat ongelmat:

Pitkissä alamäissä Nisunasu alkoi nykiä vastaan. Piti antaa alamäkeen kaasua, että vauhti pysyi yllä. Turun päässä moottoritien päättyessä huomasin ensimmäisissä valoissa, että tyhjäkäyntikierrokset tippuivat 500:aan ja auto heilui kuin hullu ja pysyi juuri ja juuri käynnissä, kierrosten noustessa tilanne parani.

Päästyäni Turusta onnellisesti kaverini luokse hän kytki lukijan ja kannettavansa kiinni autooni ... Ensimmäisenä hän ihmetteli Lambda-anturia, joka oli koneen mukaan täysin kuollut tyhjäkäynnillä. Kierrosten noustessa 3000:een Lambda-arvo heilui näytöllä vasemmalta oikealle kuin hullu, kierrosten pysyessä vakiona.

Myös polttoaineen syötöstä kertova luku oli korkea (kaverillani Almera -95 1,6 ja arvo 1,jotain vrt. oma Almerani -96 1,4 arvo 3,jotain).

Poissuljimme kaikki muut mahdolliset ongelmat (tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä jne.) ja päädyimme, että vika on juuri Lambda-anturissa. Varmensimme tämän sillä, että käynnistimme auton kyseinen anturi sekä kytkettynä että piuhat irti. Tällä ei ollut mitään merkitystä, vaan auto kävi yhtä huonosti.

Päädyimme lopputulokseen, että auto saa liikaa polttoainetta, jota ei ehdi polttamaan (moottorinohjausyksikkö saa virheellistä tietoa johtuen rikkinäisestä anturista). Tämä selittäisi myös sen, että kierrosten noustessa tilanne paranee, koska polttoaietta palaa enemmän. Teoriaa tukee myös se, että 270 km moottoritiellä kulutti puolitankillista bensaa.

Uusi anturi on tilattu, ja toivon asian korjaantuvan anturin vaihdolla ensi viikon aikana.
ainakin omasta primerasta kun mittasin lambdaa. Tyhjäkäynnillä lamban jännitteen vaihtelu pysähtyy, kierroksilla seilaa 0 - 1voltin väliä nopeaa tahtia. Päästöt erinomaiset. Ei välttämättä lambda-vika mutta uusi alkuperäinen kannattaa laittaa. Tai joku NTK on muistaakseni ihan laadukas.
P10 GA16DS