Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun Finn etujarrut

Aloittaja IleKoo, toukokuu 23, 2012, 19:02:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikko1200

Finnissä ei ole tehostinta joten sillä onko auto käynnissä vai ei, on tuskin mitään vaikutusta.
Olihan nyt niin, että ongelmatapauksessa on edelleen samat jarrusylinterit kuin silloin kun kaikki toimi? Onko takaliinat säädetty kuinka lähelle? Liikkuuko takajarrusylinteri helposti jarrukilvessä?
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

IleKoo

Kyllä samat sylinterit siellä on,kun en katsonut tarpeelliseks niitä alkaa vaihtamaan,olivat sen verran vielä hyvässä kunnossa,huolellinen putsaus ja kasasin uusilla tiivisteillä,muuten sama kokoonpano kun ennen remonttia.
Takaliinat on säädetty niin lähelle kuin suinkin,seuraava pykälä on jo että laahaa jonkun verran.
Nyt kuitenkin sain tuon käppärin ottamaan ihan yhtä aikaa ja tehokkaasti.
Takajarrusylinterit liikkuu kilvessä hyvin.

BA

Ford Thameksen jarruja ei meinannu joskus saada ilmattua millään. Kaikki tuli koitettua, ostin jopa paineilmakäyttösen ilmauslaitteen muttei sekään auttanut. Lopulta auttoi vasta kun työnsi ruiskulla nestettä väärään suuntaan, alkoi pääsylinterissä hirveä porina.

IleKoo

No tuossa äsken tein tuon lukkopihti testin että laitoin pihdit ensin molempiin etujarruletkuihin,elikkä taakse meni painetta ja oli aivan loistavan tuntuinen poljin,ei painunu oikein puoleen väliinkään.
Sitten pihdit taakse letkuun ja meni poljin jo paljon syvempään,muttei lattiaan asti.Sitten laitoin pihdin kuskin puolen jarruletkuun,eikä vieläkään mennyt ihan pohjaan asti,mutta sitten kun laitoin pihdin apukuskinletkuun niin poljin menikin ihan lattiaan,elikkä edessä taitaa vielä olla ilmaa jossain putkessa ja eri toten kuskin puolella,eikös niin?

matti.l

jollei ilmauksenkaan jälkeen tokene,niin saattaaa olla että jarrumäntä palauttaa niin hyvin ,että poljin menee sen takia lähes pohjaan ,saako pumppaamalla hyvän polkimen.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

IleKoo

Pumppaamalla saa ihan kohtalaisen polkimen.Etujarrusylinterien männät oli pirun tiukat menemään kyllä paikalleen uusilla tiivisteillä. Eikä niitä oikein sormin saanut liikkumaan kun painoi pohjaan.

IleKoo

Käyntin datsunia leimalla mutta surullisin mielin sai pois tulla kun ei tullu leimaa. Muuta vikaa ei ollut kun jarrut,jotka oli edessä hyvät 1,1 molemmin puolin mutta sitten takana oli apukuskin puolella 1,0 ja kuskin puolella 0,5 ja hylsyhän siitä tuli. Sama oli myös käsijarrun kohalla nuo arvot.
Että mikä hitto tuota kuskinpuolen jarrua riivaa ettei se pidä kunnolla,hiekalla menee yhtä aikaa lukkoon jarruttipa sitten käkkärillä tai polkimella,mutta rullilla oli nuo lukemat. Kuskin puolelle vaihoin uuden sylinterin kun entinen vuoti ja palat vaihdoin myös uudet. Myös tuon paineventtiilin rintapellissä putsasin ja se toimii myös,ilmaa ei ole järjestelmässä,kun kaksi purkkia nestettä laskettu läpi ja ihan puhdas neste tulee. Onko tuo rumpu liian kulunut sitten kun rummun sisällä on merkintä max 204,5 ja se on juurikin tuon verran kun mitalla sitä mittailin? Jopa 205 näytti jollain kohti.

valpas

LainaaKäyntin datsunia leimalla mutta surullisin mielin sai pois tulla kun ei tullu leimaa. Muuta vikaa ei ollut kun jarrut,jotka oli edessä hyvät 1,1 molemmin puolin mutta sitten takana oli apukuskin puolella 1,0 ja kuskin puolella 0,5 ja hylsyhän siitä tuli. Sama oli myös käsijarrun kohalla nuo arvot.
Että mikä hitto tuota kuskinpuolen jarrua riivaa ettei se pidä kunnolla,hiekalla menee yhtä aikaa lukkoon jarruttipa sitten käkkärillä tai polkimella,mutta rullilla oli nuo lukemat. Kuskin puolelle vaihoin uuden sylinterin kun entinen vuoti ja palat vaihdoin myös uudet. Myös tuon paineventtiilin rintapellissä putsasin ja se toimii myös,ilmaa ei ole järjestelmässä,kun kaksi purkkia nestettä laskettu läpi ja ihan puhdas neste tulee. Onko tuo rumpu liian kulunut sitten kun rummun sisällä on merkintä max 204,5 ja se on juurikin tuon verran kun mitalla sitä mittailin? Jopa 205 näytti jollain kohti.
Ja ne jarrukenkien kitkapinnat on symmetrisesti molemmin puolin?

IleKoo

Juurikin näin. Tuntuu vaan että sitä kehintäruuvia saa olla pienen lenkin päästä jo kiertämässä napsun tai kaksi kireämmälle ja nimen omaan kuskin puolelta. Toiselle puolelle en ole koskenutkaan.