Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

abs problem

Aloittaja tasso, joulukuu 15, 2011, 21:38:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tasso

Mikähän mahtais olla ongelma..... kyseessä on primera -97 1.6 koneella varustettu kiituri, mutta katutykissä abs valo palaa!!!! käynnistäessäni auton valo palaa niinkuin pitääkin ja sammuu hetken kuluttua(mikä on hyvä) :) sitten kun lähden vaikkapa peruuttamaan ja käännän renkaita... valo syttyy ja loistaa 8-) siinä niin kauan kun virrat vain on päällä :-/ ?? johdot on päällisinpuolin ok, liitimet tsekattu....

voisko olla joku johtovika ::)????
kertokaa te jotka tiedätte tai jos on jotain kokemuksia vastaavasta....

järki loppu ja voimaa ei oo  ;D ;D

matti.l

Saattaa olla anturi vika ,helpoin selvitetävä,kun vie  johonkin tietokoneen perään.
Myöskin abs kehä saattaa olla poikki .
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

eetu

Veikkaan juuri tuota kehää.. Eli se hammastettu rinkula ;)
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Jylppy

ABS-jarrujen vianetsintä, P11 Primera

- Aja autoa yli 30 km/h nopeudella vähintään minuutin ajan.
- Pysäytä auto ja katkaise sytytysvirta (virtaavain LOCK-asentoon).
- Maadoita diagnoosipistokkeen napa (4) sopivalla johdolla.
- Kytke sytytysvirta navan (4) ollessa maadoitettuna. Älä paina jarrupoljinta.



- Noin 3,5 sekunnin kuluttua varoitusvalo alkaa vilkkua osoittaen vikakohteen.
- Katso vikakohde vikakooditaulukosta ja korjaa vika.
- Kun olet korjannut vian, poista vikatiedot ohjausyksikön muistista (ks. kohta ITSEVALVONTATULOSTEN HÄVITYS MUISTISTA).
- Suorita itsevalvontatulosten lukutoiminto uudelleen ja katso, ettei vikaa enää näytetä.
- Poista diagnoosipistokkeen navan (4) maadoitusjohto. Itsevalvontatulosten lukutoiminto on nyt päättynyt.
- Aja autoa yli 30 km/h nopeudella vähintään minuutin ajan ja tarkkaile varoitusvaloa.
- Kokeile ABS-jarrujen toiminta turvallisessa paikassa.

VAROITUSVALON TOIMINTA
• Vikakoodi nähdään varoitusvalon välähdyksistä (0.8s pitkä välähdys = kymmenet, 0.3s lyhyt välähdys = ykköset. Esim. 2 pitkää ja 5 lyhyttä = 25)
• Mikäli vikoja on ollut useampia, näytetään viimeksi esiintynyt ensin. Ohjausyksikkö voi tallentaa muistiinsa tiedon korkeintaan kolmesta eri viasta.
• Ensimmäiseksi näytetään aloituskoodi nro 12 ja sen jälkeen varsinaiset vikakoodit. Näyttöä toistetaan noin viiden minuutin ajan.

ITSEVALVONTATULOSTEN HÄVITYS MUISTISTA
1. Irrota diagnoosipistokkeen navan (4) maadoitusjohto. ABS-varoitusvalo jää nyt palamaan.
2. Johdon irrotuksen jälkeen maadoita napa uudestaan kolme kertaa 12,5 sekunnin kuluessa. Jokaisen maadoituskerran on kestettävä vähintään yhden sekunnin ajan.
3. Suorita itsevalvontatulosten lukutoiminto uudestaan ja katso, että valo näyttää ainoastaan aloituskoodin eikä vikakoodia.


Koodi nro / Viallinen osa tai virtapiiri
45 Vasemman etupyörän OUT-solenoidi
46 Vasemman etupyörän IN-solenoidi
41 Oikean etupyörän OUT-solenoidi
42 Oikean etupyörän IN-solenoidi
51 Oikean takapyörän OUT-solenoidi
52 Oikean takapyörän IN-solenoidi
55 Vasemman takapyörän OUT-solenoidi
56 Vasemman takapyörän IN-solenoidi
25 Vasemman etupyörän anturi (katkos)
26 Vasemman etupyörän anturi (oikosulku)
21 Oikean etupyörän anturi (katkos)
22 Oikean etupyörän anturi (oikosulku)
35 Vasemman takapyörän anturi (katkos)
36 Vasemman takapyörän anturi (oikosulku)
31 Oikean takapyörän anturi (katkos)
32 Oikean takapyörän anturi (oikosulku)
18 Anturin roottori
61 Pumpun moottori tai rele
63 Solenoidien rele
57 Syöttöjännite (alhainen)
71 Ohjausyksikkö

Valo palaa koko ajan sytytysvirran ollessa kytkettynä:
- Ohjausyksikön syöttövirtapiiri
- Varoitusvalon virtapiiri
- Ohjausyksikkö tai sen liitin
- Solenoidien rele (juuttunut)
- Solenoidien releen syöttövirtapiiri

Valo palaa koko ajan itsevalvontatulosten lukutoiminnon aikana:
- Ohjausyksikkö

Valo ei syty lainkaan kytkettäessä sytytysvirta:
- Sulake, varoitusvalo tai sen virtapiiri
- Ohjausyksikkö

Valo ei syty lainkaan itsevalvontatulosten lukutoiminnon aikana:
-Ohjausyksikkö
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

tasso

onko konstia kokeiltu? mikähän olis paras maadoitus paikka?? voiko konstilla aiheuttaa lisää tuhoa järjestelmään?  :-?

semmonen viä että auton käynnistettyä valo ei jää palamaan mutta syttyy vasta kun rattia kääntelee vaikka paikallaan, ei siis tarvi edes ajaa. auto voi käydä vaikka tunnin kunnes rattia erehtyy kääntää  8-)  8-)

Jylppy

Lainaaonko konstia kokeiltu? mikähän olis paras maadoitus paikka?? voiko konstilla aiheuttaa lisää tuhoa järjestelmään?  :-?

Eiköhän tuota lie jossain kokeiltu, kun tehtaan service manuaalissa tuommoinen ohje on. Eiköhän sieltä lähistöltä joku ruuvi rungosta löydy, jonka alle voi maadoittaa.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

austina35

Onko kenelläkään kerholaisella Pirkanmaalla nissanin Consult-pistokeelle olemassa lukulaitetta..saako jostain sovitteita että saisi obd töpseliin?? Vai onko vaan Nissanin heiniä?? Abs-valot vaan kiukuttelee...

Heinämies

#7
Miulla oli se probleema että ABS:n merkkivalo syttyi heti liikkeellelähtiessä. Syynä pahaksi ruostuneet hampaat kuskinpuoleisessa absikehässä edessä. Koska uusi kehä maksaisi kolmekymppiä, ja koko murros viisikymppiä ja sisältää kehän, oli viisain ratkaisu murroksen vaihto. Se korjasi ongelman. Kaikki muut hammaskehät oli ok, vain tuo yksi ruostunut.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

eloz

Minulla käyttäytyi ihan samalla tavalla ja kun anturin vaihtoi niin alkoi pelaamaan.
     

Tumes

meni hetken aikaa löytää ohjeet mutta löytyhän ne viimein....
Nissan Silvia S15
Nissan Cedric Y30 2.8D SGL
Nissan Cherry N12 1.5 GL vm.86 (ex)
2 x Nissan Primera P11 SE vm.97 (toinen osina)
Nissan Primera 2.0 SLX (ehkä rata-aihio)
Nissan Primera 1.6 SI Varaosin

ESH

On myös mahdollista niin , että anturit ovat ruostuneet loppuun. Minulla kävi eräässä toisessa merkissä niin, että vikavalo kummitteli ja mittasin anturit ja kaikki oli kunnossa mutta sitten huomasin  ovat niin kaukana hammaskehältä , että ei saa kunnon pulssia. Olivat kuluneet jopa 8 mm päähän hammaskehästä . Kun laitoin uudet anturi niin väli lienee ollut vaan 3 mm.

Tumes

Joo minullahan tuli tossa semmonen ongelma, kun ajoin ekan talven täälä varsinaissuomen aina sulaksisuolatuilla laduilla, että kevään tullen abs valo sytty yhä useammin. Ja nyt se syttyy jo pelkästään siitä et renkaita kääntää paikallaan. Viaksi ilmoittaa 21 joten eiköhän oikeasta etupyörästä lähetä etsimään vikaa....
Nissan Silvia S15
Nissan Cedric Y30 2.8D SGL
Nissan Cherry N12 1.5 GL vm.86 (ex)
2 x Nissan Primera P11 SE vm.97 (toinen osina)
Nissan Primera 2.0 SLX (ehkä rata-aihio)
Nissan Primera 1.6 SI Varaosin

Timppa56

Onko nuo abs-anturit samanlaisia 2002-2008 riippumatta siitä, onko farkku tai se rumempi korimalli.  Ja 1.6/1.8/2.0/bensat ja vielä dieselikin mukaan?
Sohlasin oikean etupuolen kanssa ja onnistuin katkaisemaan irtipoikki ko. anturin.  Tein hätäapuna sokeripalaliitoksen :)  Tuntui pelittävän, eli abs ei pala, mutta uusihan sinne olisi saatava.  Lähellä diesel 2005 farkku purussa ja kaveri myy osia ihan melkein ilmaiseksi. Satkun Motonetissä.  Kaverilta saisi kybällä. Mulla farkku 2004 1.8.

Voit-niss

Jos on Motonet lähellä käy siellä mittauttamassa, on aika edullinen :)