Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

L28 moottorin tietäjät?

Aloittaja Jape4x4, huhtikuu 04, 2012, 10:35:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jape4x4

Tarina alkaa näin, olin eilen menossa tallille vaihtamaan huonon näkösiä tulpanjohtoja. Noh menin tallille, otin niistä mittoja varaosa ukkoa varten ja laitoin johdot takaisin kiinni niitten järjestystä sekoittamatta. Kas auto ei lähde enää käyntiin millään. Tarkistin tulpat, 5 ja 6 pytyn tulpat märät, muut kuivat. Vaihtelin tulppien järjestystä ja edelleen kasteli ne. Bensiini hais kovasti. Ajattelin että ehkä johdot rikki sitten, hain kävellen uudet mutta vika jatkui. Sitten purin kaikki sytytys osat ja laitoin uudestaan kiinni, virranjakaja, pyörijä ja kärjet näytti hyvältä. Ja myös bensasuodattimen tyhjensin koska tarkistin onko roskia. Sitten hän se hetken päästä starttaamalla sain juuri ja juuri käyntiin. Tuntu pihassa pelaavan hyvin, nooh lähdin parin km lenkille, kerran paukautti putkessa ku vähä kiihdytin. Sittenpä ei tarttenut ajaa kuin 1km eteenpäin nii auto vain hyytyi, ei mikään kaasun polkeminen yms auttanut. Sinne tien poskeen Patrol jäi ja hinaten tallille, kyllä ketutti  >:( Taas tein saman, purin kaikki sytytys vehkeet ja sähköliittimet ja sitten sen taas sai käyntiin ja pihassa varmaa puol tuntia ajoin mutta en uskaltanut mihinkään lähteä koska tuo hinaus kallista jos jää taas tielle koska en usko että vika vieläkään poistunut. Eli voiskohan puolassa tai kaasarissa nyt olla jotain vikaa? Jos puolassa niin miten selittää sen että muut sylinterit saa hyvin kipinää? Autossa sähkönen bensapumppu laitettu joka reilun pari vuotta toiminut hienosti. PS, vika ei ole uusissa tulpanjohdoissa ku joku sitä kuitenkin ehdottaa  :P Autolla ajettu alle 100000km. 8-)
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Tero-75

Lainaapihassa varmaa puol tuntia ajoin mutta en uskaltanut mihinkään lähteä koska tuo hinaus kallista jos jää taas tielle koska en usko että vika vieläkään poistunut
Itse ongelmaan en osaa auttaa, mutta ota hyvä mies autoosi osakasko johon kuuluu autopalvelu. Ei tarvitse ongelmatapauksessa murehtia hinauksen hintaa.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Jape4x4

#2
Niinhän se pitäisi hommata varmaankin. Mutta ei ainakaan Pohjolan kanssa! Paskaa toimintaa.
Nyt auto toiminut normaalisti vaikka mitään ei olla tehty.  :o
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Jape4x4

Auto toiminut moitteita nyt... Kulutus mietityttää, 20 litraa satasella ainakin, onkohan normaalia ja onko kaasarimalleissa alunperin sähkönen bensapumppu?
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Tare

LainaaAuto toiminut moitteita nyt... Kulutus mietityttää, 20 litraa satasella ainakin, onkohan normaalia ja onko kaasarimalleissa alunperin sähkönen bensapumppu?
Aika paljolta tuntuu, vaikka Patrolli on hieman painavampi, kuin muut joissa kyseistä konetta käytetään. 
Onko  polttoaine pinta oikealla korkeudella?? Kannattaa tarkistaa!  Oletko muutenkaan katsonut onko kaasari puhdas ja kaikki suuttimet auki.
Pienet roskat saavat aikaan tehon puutetta, joka kompensoidaan  jalalla lisää hönkää tarjoten. :o
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Jape4x4

#5
Lainaa 
Onko  polttoaine pinta oikealla korkeudella?? Kannattaa tarkistaa!

mitäs tuo tehdään  ::)
kuva löytyikin ja missähän sijainti tolla, pitäs mennä tutkimaan.



voishan ton kaasarin purkaa ja ihmetellä hiukan mitä on syönyt mutta ainut toimiva auto tällä hetkellä  ;D

mulla on korjausopas pdffnä jos haluut tutkia. voin lähettää sähköpostiin.
ja saakos ton automaatti ryypyn ohitettua kesän ajaksi jotenkin?
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Tare

#6
Kaasarin kyljessä katselee keulaan päin, uudemmissa korvattu pienemmällä pyöreällä ikkunalla. Bensan pinta merkitty isoon lasiin viivalla, pieneen täplällä. Otat ilmanputsarin pois niin pitäisi näkyä.

Ottamalla rikastimenläppä kanavasta pois, pudottamatta ruuveja kaasarin kurkkuun, taitaa olla helpointa, jonka voi syksyllä laittaa takaisin, kun ilmat kylmenee.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Jape4x4

#7
noniin, tutkin tänään ja sammuksissa tai tyhjäkäynnillä niin selvästi se bensa raja on alle sen pilkun siinä ikkunassa. mitäs tolla pitäs tehä vai onko se hyvä? hiljenti pikkusen tyhjäkäynti ja vedot tasaantu ku vähä anto paineilmaa kaasariin sisään. pitäsköhää sinne tunkea jotain kaasuttimen puhdistus ainetta?
otin myös sen pakosarjalta tulevan lämpöputken pois mikä menee ilmanputsasiin siihen läpän alle. vahingossa taisin siihen tyhjäkäynti ruuviin koskea ku ei meinannu pysyä tyhjäkäynnillä mutta vähän kun käänti auki sitä ruuvia jossa se jousi niin toimii taas ja mukavan matala tyhjäkäynti nyt. taino eipä se aikasemminkaan paha ollut mutta nyt ehkä aavistuksen matalempi eli just ja just käynnissä mutta käynti ei vaella.  8-)

Ja pari kuvaa:





Ja minkäslainen edullinen korvauskaasutin tohon kävis jos sillä koittais kulutusta saada pienemälle? Ruisku osien metsätys varmaankin vaikeaa.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Tare

Onko sulla nuo johdot olleet koko ajan kytkemättä?? :o :o

Jos on niin en ihmettele kulutus lukemia ollenkaan!! ::)

Ryyppyn läppä kiinni
Tyhjäkäynti solenoiditoimimatta
Sitten tuo kolmasjohto, onko se nyt joku seossolenoidi?? :-?

Kannattaisikohan aloittaa noista sen kulutuksen pudottaminen. Sen jälkeen ei tarvitse kaasuläpällä säätää tyhjäkäyntiä.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Jape4x4

#9
oli ne johdot kiinni. pakkohan ne oli irrottaa ku otti suodattimen ja kotelon pois ku siinä kiinnike......  ;) ;) ;) ;) tosin en tiiä onko nyt noi 2 johtoa oikein päin. ku ei mee väri väriin. eli mihin väreihin tuo sininen ja valkonen menee? vastapuolella, ei näy kuvassa tais olla vihree ja oranssi johto.

ryyppy, tyhjäkäynti yms toimii normaalisti, ei auto siis huuda tai mitään jonka vuoksi kulutus olisi kova.

toi bensan pinta pitäs vissii saada nyt siihen pilkkuun asti, onnistuuko kun avaa tosta ton pääsyn missä toi ikkuna, eli noi 3 ruuvia ja sieltä pitäs löyty kohot josta säätää hiukan sitä mihin se neula osuu vai kuinka?
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Jape4x4

kulutus sen lähemmäs 25 litraa satasella mitä nyt tarkkaillut.. mitähää ton kanssa pitäs tehä, ei oikein huvita ajella  :-/
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Timppa

no voihan sen dieselöidä lootaan passaa suoraan LD28 kone :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Tare

Tuo Timpan vihje on yksi mahdollisuus. Vaan jos haluat pitäytyä bensiinissä niin,

-purkaisin ja puhdistaisin kaasuttimen ja vaihtaisin (jos mahdollista) kiihdytyspumpun männän tiivisteen ja kaikki suuttimet. Ja tarkistaisin että jokaisesta pillistä ja kanavasta menee paine ilma läpi.
-Sitten vain kaasutin expertille säädättämään se pelaamaan oikein.
-toinen mahdollisuus olisi laittaa korvauskaasutin vanhan tilalle.

-Tai sittentuplia kylkeen niin sitten voima riittää, vaan nekin joutuu säätämään. :-/
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Jape4x4

#13
Lainaano voihan sen dieselöidä lootaan passaa suoraan LD28 kone :)

kaverikin naureskeli kulutusta ja ehdotti SD33T tilalle mutta eka pitäs saada tää l28 myytyä jollekkin.  ;D

toisaalta en haluais bensa koneesta luopua mutta mistäs tohon keksis jonku korvauskaasarin mikä kävis suoraan kiinni? sillä vois nyt aloittaa. kuka tietää mikä toi mun kaasarin merkki ja malli on? auto on -85
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Pastori

Tossois yhellä tutulla myytävänä nelikurkkunen Holley imusarjoineen, kulukiski vähä rivakammin  ::)
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Jape4x4

LainaaTossois yhellä tutulla myytävänä nelikurkkunen Holley imusarjoineen, kulukiski vähä rivakammin  ::)


käykö se suoraan kiinni tohon? sitte vois kiinnostaa, jaa rivakammin, kyllä toi mittarin tappiin asti jakso vetää viime kesänä vielä  8-)
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

seppo

Moi !
tehdään vaihto kaupat !
mulla  on hyväkuntoinen LD 28
koe ajo madollisuus on ,
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

Jape4x4

Sait yksityisviestiä.  ;)


Onko L28 muuten sama kaasutin kuin L20A ja L24? Jos löytyis helpommin joku kaasari kokeiluun jos tuo kulutus vaikka laskisi puolella  ;D
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

matti.l

LainaaSait yksityisviestiä.  ;)


Onko L28 muuten sama kaasutin kuin L20A ja L24? Jos löytyis helpommin joku kaasari kokeiluun jos tuo kulutus vaikka laskisi puolella  ;D

rungoltaan aikalailla samat,mutta suuttimissa ja varmaan sisäkurkuissa eroa,eikös se kannattaisi viedä seossäätöön johonkin mis mittarit.
niin näkis onko laihal vai rikkaalla ja säätelis sen mukaan sitten .
liian laihalle ei kannata säätää,kun alkaa tulee muita ongelmia sen myötä,mulla ainakin nykyisten paska pensojen aikana kaikkia joutunu säätää vähän rikkaammalle.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Pastori

Pitäs sen passata suorilta, se on ny L26:ssa kiinni, mutta sama konehan se käytännössä on.
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

C 110 ratsuni

Kaasutinexpertiltähän löytyy kaasareita uusi useanlaisia ja merkkisiä.
Paljoko on kulutus ero kas tai nelivedolla ajettaessa.
primera 2,0 sport -00

Jape4x4

#21
Lainaa
Paljoko on kulutus ero kas tai nelivedolla ajettaessa.

en ees oo ajanu neliveto päällä pitkään aikaan ku ois varmaa vielä pahempi kulutus  >:(
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Tare

LainaaSait yksityisviestiä.  ;)


Onko L28 muuten sama kaasutin kuin L20A ja L24? Jos löytyis helpommin joku kaasari kokeiluun jos tuo kulutus vaikka laskisi puolella  ;D
Sopii paikoilleen, vaan suuttimet ovat liian pienet, että kävisi kunnolla. Joutuu vaihtamaan isompiin ja sittenkin säädättämään seokset kohdalleen.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Pastori

Jos tosiaan tarttet niin voin kysyä hinnan sille holleyn setille (vielä kun on kaupan)
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Jape4x4

LainaaJos tosiaan tarttet niin voin kysyä hinnan sille holleyn setille (vielä kun on kaupan)

kulutus jäänee korkeeks nelikurkkusellakin joten ei kiitos.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Jape4x4

#25
Löysin nykyisen kaasarin suutin yms tiedot
Kulutus muutes tällä hetkellä kaupungissa 27litraa.  :o

L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

C 110 ratsuni

Se on painava möhkäle,voimansiirto jarruttaa enemmän kuin normiautossa,ilmanvastus luokkaa kerrostalo,ja tietenkin siinä on yli isot renkaat.Isoin turbo tiisseli keulaan,riittää vedot ja kulutus jää johonkin 15l nurkille+verot.
primera 2,0 sport -00

Jape4x4

On nuo asiat kyllä tiedossa ja kapeet vakio renkaat paikallaan mutta kyllä tällä nyt pitäisi silti päästä alle 20L/100km eikä 25-35L/100km.
LD28sia jo pari henkilöä tarjonnut ja harkinnassa ois.  ;D Myöhemmin sitten vois turbottaa. Jos dieselöi niin eihän verot paljoo ole ku muutoskatsastais samalla huoltoautoksi. Kiinnostaako ketää ostaa tuo 98900km ajettu L28? Tarjouksia yksityisviestillä otetaan vastaan.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Tare

Sehän riippuu kunnosta ja mitä siitä pyydät? Olisihan tuo mukavampi mosa, kuin 2,4:nen tai pienempi. 8-)
Tuohon sitten ne ruiskun hilppeet kylkeen, pitäis kulku puolen riittää vähäksi aikaa. 8-)

Hmmm... :-?
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Jape4x4

Tarjouksia yksityisviestillä otetaan vastaan niin ei tuu tästä topicista myyntipalstaa, 700 eurosta saa rohkeesti alkaa tinkimään. Kuntohan on hyvä noin vähän ajetulla moottorilla, aika rauhaksiin tolla ajeltu koko sen elämän ajan. Ei syö nesteitä. Ruisku ois kova sana tosiaa, tulis tehoa ja kulutus laskisi kivasti.

Tänää ropissu vastauksia kaasareista vihdoin sähköpostiin, hinnat 360-550e hinnat uusille korvaus kaasari paketeille. :-/
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline