Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

n14 sunny öljyvuoto

Aloittaja ella, elokuu 22, 2007, 21:32:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ella

Eli 1,6 bensakone vuotaa öljyä. Öljynsuodattimen, poistopropun ja muutaman öljypohjan pultin kireyden jo tarkistin, ne oli ok. Tietysti putsaamalla ja ylösnostamalla selviää, mutta jos on jotain yleisiä vikapaikkoja niin otan vinkit kiitollisena vastaan. Moottoriöljyä nimenomaan häviää...

tare59

Mistä kohtaa moottorin pohja kostuu?

ana80

E16 eli toi 8 venttiili malli, voi ainakin vuotaa oljykellosta tai bensapumpusta....
Finni -70 museopeli, 120y -77, Sunny -86, 100A -76, AF2 coupe.

BA

Jos koko koneen kylki on öljyssä niin todennäköisesti se "perinteinen" venttiilikopan tiiviste vuotaa.

take

Aika perinteinen on myös öljykello. Se menee melkeen kaikissa. Joissakin yksilöissä on esiintynyt myös öljypohjan puhkiruostumista.

ka00z

Mulla vuosi öljypohjan läheltä kun oli nivelten ympäristö vaurioitunut koulun parkkipaikalla talvella. Keula rojahti kun jää petti ja osoittautui 30cm kuopaksi =/

Oli kerennyt vuotaa puolisentoista litraa ennenku huomasin eikä öljynpaine valo sanonut vieläkään mitään.

Aku_81

#6
Takapään stefa ::) Eli laatikon puoleinen kampuran stefa on varmaan se joka vuotaa

ella

Tänään sitten ehdin nostaa auton ylös, ja öljyä oli tippunut apumiehen puoleisen vetarin keskiosaan, myös vaihteiston ja moottorin välinen osa öljystä märkä. Venttiilikopan ympärys oli kuiva. Putsasin koneen liuottimella, täytyy parin päivän päästä vilkaista uudelleen. Eli oireet taitaa viitata kampakselin stefoihin >:(

eepo

Kannattaa tarkistaa myös öljynpaine-anturi, sijaitsee vesipumpun lähellä(siellä alapuolella). Vaihdoin ton omaan sunnyyn kun vuoti anturin läpi öljyä vaikka anturi oli muuten ihan kunnossa...

120acoupe

#9
kommentoin asiasta sen enempää tietämättä...laitoin siskon nissaniin (B11) eilen (27.08-07) juuri kasatun puhtaan koneen...ja öljyä lenti koeajolla APUMIEHEN vetarille ja muuten puhtaasta koneesta oli helpohko löytää vuotokohta.BENSAPUMPUSSA on "kalvojen"alla pieni reikä josta öljy tuli...samalla vois kysyä onko bensapumppu vaihdon edessä vai mistä se kielii...onko myytävänä...no..laitan toiselle osastolle jos tähän tullee kommentteja

jake666

#10
Lainaaonko myytävänä...no..laitan toiselle osastolle jos tähän tullee kommentteja

motonet kertoo näin:

POLTTOAINEPUMPPU    NISSAN SUNNY B11 82--86
Laatupumppu. Jos autossa paksu bakeliittitiiviste: Mukana tuleva paperitiiviste/-teet sen päälle!
Sunny B11 1,3/1,5 82--9.84 (2 putkea). . . . . . . . . . .  29-2714    29.90 ???
Sunny B11 1,3/1,5 10.84--86 (3 putkea). . . . . . . . . . . 29-2744    27.58 ???


Tero-75

Lainaakommentoin asiasta sen enempää tietämättä...laitoin siskon nissaniin (B11) eilen (27.08-07) juuri kasatun puhtaan koneen...ja öljyä lenti koeajolla APUMIEHEN vetarille ja muuten puhtaasta koneesta oli helpohko löytää vuotokohta.BENSAPUMPUSSA on "kalvojen"alla pieni reikä josta öljy tuli...samalla vois kysyä onko bensapumppu vaihdon edessä vai mistä se kielii...onko myytävänä...no..laitan toiselle osastolle jos tähän tullee kommentteja
Eipä ole ensimmäinen kerta kun moista sattuu, itsellä ollut sama vika. Mustaksi maalatusta koneesta vain oli hankala paikallistaa vikaa, varsinkin kun paikallaan ei vuotanut vaikka kone kävi, vain ajon aikana.
Uusi pumppu vain tilalle.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Ekomies

#12
Nyt löytyy kokemusta  ;)
Itsehän saumautin öljypohjan uusiksi kun näytti sen saumasta vuotavan, mutta parin tuhannen kilometrin paljastui että eipä ollut apua, tarkempaa syynäilyä ja syylliseksi paljastui kampiakselin stefa. Pajalla veloittivat 70e vaihdosta osineen (2e  ;D)
Mittarissa oli kilometrejä 330t.
e: ja oli siis etupään stefa
Nissan Maxima QX 3.0 2004

Saniainen

Jatkan asiani tähän kun läheltä liippaa, eli mulla on B11 sarjan farkku Sunny joka on alkanut hörppiä öljyä. Käytin autoa nosturilla, asentaja voivotteli että kun ei osaa sanoa mistä vuoto tulee, iso vuoto se  ei kaiken kaikkiaan kai ollut. Stefaa olen itse epäillyt mutta  asentajan pomo heitti epäilyksen venttiilivarren kumien kovettumisesta ja siksi söisi öljyä. Itse en autoista juuri ymmärrä joten kysynkin että voiko tällainen vika aiheuttaa öljyvuotoa??

Tero-75

LainaaJatkan asiani tähän kun läheltä liippaa, eli mulla on B11 sarjan farkku Sunny joka on alkanut hörppiä öljyä. Käytin autoa nosturilla, asentaja voivotteli että kun ei osaa sanoa mistä vuoto tulee, iso vuoto se  ei kaiken kaikkiaan kai ollut. Stefaa olen itse epäillyt mutta  asentajan pomo heitti epäilyksen venttiilivarren kumien kovettumisesta ja siksi söisi öljyä. Itse en autoista juuri ymmärrä joten kysynkin että voiko tällainen vika aiheuttaa öljyvuotoa??
Ei öljyvuotoa, mutta öljynkulutusta kylläkin. Kovettuneet venttiilivarren kumit päästävät mottoriöljyä kannesta sylintereihin, jossa se palaa bensan mukana. Tämän huomaa yleensä hetkellisestä sinisestä savutuksesta esim. liikennevaloista lähdettäessä. Koneen ulkopuolelle ei tässä tapauksessa öljyä vuoda.
Kyseinen "vika" on enemmänkin ominaisuus useimmissa vanhemmissa autoissa, eikä sellaisenaan aiheuta mitään vaaraa koneelle.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Saniainen

#15
Lainaa
Ei öljyvuotoa, mutta öljynkulutusta kylläkin. Kovettuneet venttiilivarren kumit päästävät mottoriöljyä kannesta sylintereihin, jossa se palaa bensan mukana. Tämän huomaa yleensä hetkellisestä sinisestä savutuksesta esim. liikennevaloista lähdettäessä. Koneen ulkopuolelle ei tässä tapauksessa öljyä vuoda.
Kyseinen "vika" on enemmänkin ominaisuus useimmissa vanhemmissa autoissa, eikä sellaisenaan aiheuta mitään vaaraa koneelle.

Kiitos vastauksesta :) Asentaja huomas että hivenen jostakin öljyä tiputtaa etupäähän, arveli myös öljypohjaa, mutta toisaalta totes et jos öljypohjassa ois häikkää niin öljyä vuotais enemmänkin ja laajemmalle alueelle. voisikohan kyseessä sitten olla stefa jota itse epäilin? Koskaan en oo autoni alta öljyläikkiä löytänyt eikä autoni savuta ainakaan niin kovin että oisin siihen huomiota kiinnittänyt.

JJM



Elikkäs N14 -93 1.6 merkkaa reviirinsä kahdella tipalla vaihteiston alta. Ei suurensuuria vuoda mutta ärsyttävästi kuitenkin. Voisiko kuvan (joskin heikkolaatuisen sellaisen) perusteella sanoa vuotaako vaihteisto vaiko kampiakselin takastefa? En oikein pääse käsitykseen mikä tuossa on kytkinkoppaa ja missä laatikko alkaa. Vasemmassa reunassa nähtävissä tuollainen lätkä joka kahdella ristipäällä kiinni, mikä lienee? Veikkauksia siis onko stefa entinen vai vuoto vaihteistossa?

Kytkin ei ole enää parhaassa terässä joten samalla uusisi senkin, onko kokemuksia motonetin paketista kenen tekemä se yleensä näihin ga16 koneisiin nissaneihin on?

nissan-man

Lainaa

Elikkäs N14 -93 1.6 merkkaa reviirinsä kahdella tipalla vaihteiston alta. Ei suurensuuria vuoda mutta ärsyttävästi kuitenkin. Voisiko kuvan (joskin heikkolaatuisen sellaisen) perusteella sanoa vuotaako vaihteisto vaiko kampiakselin takastefa? En oikein pääse käsitykseen mikä tuossa on kytkinkoppaa ja missä laatikko alkaa. Vasemmassa reunassa nähtävissä tuollainen lätkä joka kahdella ristipäällä kiinni, mikä lienee? Veikkauksia siis onko stefa entinen vai vuoto vaihteistossa?

Kytkin ei ole enää parhaassa terässä joten samalla uusisi senkin, onko kokemuksia motonetin paketista kenen tekemä se yleensä näihin ga16 koneisiin nissaneihin on?
Vuotaisko laatikon tyhjennyspropusta?
P10 GA16DS

JJM

Jaa-a, laatikkoöljy on edellisen kerran vaihdettu noin 50tkm sitten joten ihan äskettäin ei ole avattu.

Mikä tuon vasemmanpuoleisen lätkän tarkoitus on?

JJM

Laatikko ajettu kiveen, laatikko halki  :P Uutta laatikkoa kehiin, käynee kaikista ga16 koneisista primeroista/sunnyistä vai onko eroja? Tässä ei ole mittarinvaijeria. Entäs olisko pelkkien kuorien vaihdossa järkeä?

nissan-man

LainaaLaatikko ajettu kiveen, laatikko halki  :P Uutta laatikkoa kehiin, käynee kaikista ga16 koneisista primeroista/sunnyistä vai onko eroja? Tässä ei ole mittarinvaijeria. Entäs olisko pelkkien kuorien vaihdossa järkeä?
Kyllähän niissä taitaa samat laatikot olla. Mittarinvaijerinanturin pystyy vaihtamaan siihen sähköiseen jos vaijerilla oleva sattuu laatikossa olemaan.. Joku tarkemmin näistä tietävä voi korjata jos tarvii..
P10 GA16DS

Tare

Ei muuten pysty, mekaanisen nylonhammaspyörä on keskellä holkkia, kun sähköisessä se on toisessa laidassa, joka johtaa  siihen, että anturin hammaspyörä kärsii, jos laitat sen väkisin paikoilleen eikä toimi sittenkään.
Joutuu tasauspyörästön aukaisemaan ja laittamaan sähköisen osat paikoilleen, ennen paikalleen laittoa.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

JJM

Mistäs vuosimalleista löytyy sähköinen anturi, siis nimenomaan 1.6 koneisista primeroista/sunnyistä/almeroista?

Tare

En ole ihan varma, mutta muistin mukaan vm-93 SLXi-malleista ruiskukoneiden kanssa. Mutta tarkistan tuon kun pääsen kirjojen ääreen.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

JJM

Kiitos. Tää on 1.6 lxi eli ei kierroslukumittaria mutta sähköinen mittari joka tapauksessa.

JJM

Uusi laatikko ostettu -95 slx sunnystä.

(miksi en voi muokata viestejäni tällä alueella, osto/myyntipuolella onnistuu?)