Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun Nissan AY12 Läpivirtaava työntötankokansi.

Aloittaja ltr, toukokuu 31, 2007, 21:27:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne80

No mitähän tulis nyt sitten maksamaan ihan tällanen raakakansi ilman kierteitä ja ohjureita?
Toyota corolla stw -06 & Micra super s - 91

ltr

Raakakansi ja koppa maksavat juuri sen 550e jos saadaan 40 tilausta ja 900e jos saadaan 20 kappaletta.

Koneistukset ja muut on päälle.

t.eskola

Hienoa nähdä että yritteliäitä ihmisiä löytyy! Toivottavasti kaikki menee hyvin tämän projektin suhteen. Varsinkin tuolta Datsun1200.comista on hienoa seurata asioiden etenemistä!
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

ltr

Suomesta tullut vasta 2kpl ilmoittautuneita, vaikka alunperin oli yli kymmenen kiinnostunutta?

Tosin muualta on tilauksia jo sellainen määrä, että projekti toteutuu.

Mielellään tämän viikon aikana herätkään nyt kaikki jotka haluavat mukaan!

Ja sähköpostiosoite johon voit lähettää tilauksen sisältäen nimen, osoitteen, puhelinnumeron löytyy tuosta ylempää.

Otan sitten henkilökohtaisesti yhteyttä jatkoselvityksen muodossa kaikkiin yhteystietonsa lähettäneisiin.

mikan

Moni kiinnostunut on varmaan "nukahtanut" tän asian suhteen näin kesälomien aikaan. Itsekin heräsin tähän vasta nyt, eli että kaipailet yhteystiedot sähköpostilla. Ilmeisesti minä olen toinen noista suomalaisista?

Joku kun osais japania ja laittais jollekin heidän foorumeistaan viestiä niin siltä suunnalta vois tulla myös iso läjä tilauksia.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

historicrace


mikan

Lainaakäykö tuo kansi a15:seen? :o


Käy.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

ltr

#37
Juu näin on. Pari kilpahemmoa soitan huomenna läpi ja kerron kuulumiset.

Kansi sopii A10/12/13/14/15 koneiden päälle. Tuo öljykanava joka on rajaava tekijä voidaan tehdä juuri niinkuin jokainen haluaa, mutta näistä kaikista lisää ilmoittauneille suoraan ensi viikon aikana.

EDIT: Virranjakajasta sen verran että sivulähdöillä olevalla kannella ja lyhyemmällä jalalla on mahdollista käyttää "perinteisen" näköistä imusarjaa ainakin A14/15 lohkon kanssa. Eli väljistyviä kulmavaihteita ei tarvita.

ILVES-Joe

Lainaa
"ON
Suomessa on ajettu ko. kantisella datsunilla rallia ja sielläpäin lonkerot ovat jo etsimässä ajelusta vastuullista herraa.
Kuka ja milloin on kyseisellä autolla ajellut ja onko autoa enää olemassa (jos on niin missä)?
vai onko salaista tietoa...

<Jorkki>
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

proxdatsun


Kuka ja milloin on kyseisellä autolla ajellut ja onko autoa enää olemassa (jos on niin missä)?
vai onko salaista tietoa...

<Jorkki>[/quote]
Minäkin jäljitin kyseistä kantta joskus vuonna 87-90. Ei ainakaan maahantuoja sanonut muuta kuin suomeen ei ole tullut yhtään kantta.Ukko Kervinen harrasti täällä Oulun seudulla  100A Datsunilla ei hänelläkään ollut kyseistä kantta,vaikka oli Datsunin myynti toimissa mukana -70 luvulla. Omisti pohjois-suomen suurimman Datsun liikkeen.Luulisin että hän jos kuka ois omistanut kyseisen kannen mutta ei ole. :-/

ltr

#40
Tämä auto, joka oli ollut suomessa ei ollut suomalaisten omistuksessa eikä enää ilmeisimmin enää majaile täällä ja kajaanin suunnalta oli.
Mutta mitä ilmeisimmin tornihuhu.

Jokunen aika sitten historic rallin yhteydessä oli yksi mies(osoittautui kartturiksi) tullut juttelemaan eräälle kaverille, joka oli kisassa mukana että heillä oli aikoinaan tämmöinen jossa oli sellainen läpihengittävä kansi. Tämän kuskin sain kuitenkin jäljitettyä ja hän ei myöskään ollut ikinä kuullutkaan ko. kannesta.

Kaikilta niiltä suomalaisilta ralliukoilta jotka ovat ovat ajelleet dassella -73 alkaen olen soitellut läpi ja kaikilta sain saman vastauksen: Ei ole ikinä nähnytkään.

Malli saatiin etelä-ruotsista ja on ollut aikanaan rata-autossa joka on lauennut.

Edit:Kirjotusvihreitä väritetty.

ltr

Kaikille ilmoittautuneille lähetetty postia.

Jos et ole saanut postia vaikka olisi pitänyt niin lähetä minulle vahvistuksesi.

proxdatsun

Mitähän kansi projektille kuuluu? en malttanut odotella postia niin aloin kyselemään missä mennään.  :-/

mikan

LainaaMitähän kansi projektille kuuluu? en malttanut odotella postia niin aloin kyselemään missä mennään.  :-/

Niin, mitäs tälle kuuluu tällä hetkellä?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

ltr

#44
Odotellaan että mallinnus etenee.. ei tässä voi oikein kun kaivella.. tiedättehän.. ja odotella vastausta.

Ilmoitan kyllä heti kun jotain kerrottavaa kuvia tms. käsinkosketeltavaa on.


mikko1200

Et sattumalta tullut kuvanneeksi sitä mallikappaletta? Kiinnostaisi tulppien sijoittelu ja keinuvivuston toteutus.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

ltr

Mallikansi on yhdellä tulpalla per sylinteri, tulpanreikä pakokanavan vieressä. Kainuvipuja ei ollut saatavilla, mutta niistä olevien tietojen mukaan vtt:llä mallinnetaan "uusia".

Jukkiz

#47
LainaaSeuraava prokkis voisikin sitten olla L-moottoriin DOHC-kansi (LZ).. Sillä jos jollain saisi ystäviä ympäri maailman!

http://www.datrats.com.au/lz_twin_cams.htm

-Tosin sinänsä vähän hankalampi tapaus, kun jakopääkin pitää laittaa kokonaan uusiksi.

itseänikin saattaisi kiinnostaa tuommoinen LZ kansi,

mutta jos billettiä rupeis värkkäämään ni 16naulaa sais liikkumaan yhdelläkin nokalla, ei ois toi jako pää silloin ongelma
PL411 -65 J13ss x 3 + -66
Manta A -71, Fiat 600 -71 ja -73, Chevrolet x 2

DATeaton

Onkohan noita läpivirtaavia kansia tulossa yhtään ylimäärästä?  :-? Vai oonko myöhästyny?
Datsun 120 AF-II+eatonM45
Datsun 100A Farmari

mikan

LainaaOdotellaan että mallinnus etenee.. ei tässä voi oikein kun kaivella.. tiedättehän.. ja odotella vastausta.

Ilmoitan kyllä heti kun jotain kerrottavaa kuvia tms. käsinkosketeltavaa on.


Eikö vieläkään ole mitään kerrottavaa? Kova polte olis päästä näkemään.  :)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

proxdatsun

Jeps, oishan tuo kiva saada tietää missä mennään vai mennäänkö missään kansi projektissa.  :-/ t.Eero

t.eskola

"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

mikan

#52
LainaaTäällä näyttäisi olevan viimeiset kuulumiset:

http://datsun1200.com/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=flat&order=1&topic_id=28058&forum=2&post_id=&refresh=Go

Kopsasin tuolta tähän:


It has taken some time but slowly comes out better usually don't it?

The chamber has been remoulded to wood now and flowbench test has been done the first time.

The flow measured with 10" and counted to hp is 188hp now. Limiting the lift to 13mm beacause in real life (discounting formula level track use) no-one uses lift more than that.

The exhaust can be made better but that only works for turbo applications because the exhaust needs to be 60-65% in natural aspirated engines. The inlet valve is 41mm/7mm.
And working now really close that 100% of theorethical flow.

One reason this has been delayed this much is that the amount of money it has been sucking is of from supporting family so you propably get the point..

I'm pretty sure I have something to show you in two month's. It looks like that at least for now.


Kuulostaa ihan hyvältä, joskin turbomiehenä kiinnostaa onko pakopuoli kuinka helposti parannettavissa ja mitkä ovat tämän hetken lukemat niin imu- kuin pakopuolellakin per mm (venan nosto) ja millä venakoolla.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Glen

Tämä projekti on edennyt pikkasen hitaammin, kuin mitä alunperin odotin. Mikä ei tietenkään minua ole haitannut. Kovasti kiinnostaa nähdä (ja kuulla) tämän projektin etenemisestä.

Ilmeisesti helmikuun paikkeilla olisi jotain jo näytillä. Sellainen myöhästynyt joululahja. Pitäisköhän aloittaa säästäminen.

Tommi
Koville jätkille paistaa aina aurinko
BMW 520D F11 || BMW 120D E87 || Datsun 100A LE10 -75

Kristian

Onkohan monella tulossa tuo kansi katukäyttöön? Katsastuksen kanssa voi tulla ongelmia. Jos mennään pykälien mukaan, kannen vaihto vastaa moottorin vaihtoa. Eli kone pitää penkittää ja ilman kuristuksia tuolla kannella A12 mottikin tuottaa varmaan reilut 70hp ilman sen kummempia virejä.

Onkohan tuo 188hp max teho mitä kansi virtaa. Odotin yli 200hp max virtauksia kun kansigurut ovat suomessa ottaneet esim. Starletin riviventtiilitikkukansista samoja lukemia. Siis 1.58 litran koneesta on penkitetty tuommoisia tehoja.
Primera P11 GT -98
100A -74 1.4i
100A -73 (projekti2)

mikan

41 mm imuvena ja 13 mm nosto -> 188 hv virtausmittauslukema. Tuohon pitää sitten lisätä vielä imusarjat ja kaasarit/läppärungot, imutorvet, putsarit joilla on myös vaikutusta virtaukseen. Kansipenkin lukemakin on aina teoreettinen, eli käytännössä totuus voi olla jotain muuta.

Haaveilitko ihan oikeasti ottavasi "A16" motista tuolla kannella yli 200 heppaa???

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

d_masa

Kuinka paljon parempi hyötysuhde tollaisella läpivirtaavalla kannella on vakiokanteen verrattuna? Lisäksi kiinnostaisi laskelmia varten yleensäkin tietää paljonko vakio a12 moottori hengittää teorettisesta 1171 cc:n tilavuudesta kahden kampiakselikierroksen aikana?

t.Matti
120Y B210 sedan

Kristian

No jos starletin konetta ja kantta (40mm imu/33mm pako) voi käyttää vertailukohtana, niin kyllä lähelle 200hp pitäis mennä. Tuossa läpivirtaavassa kannessa kanavat saadaan paremman malliseksi, venat on paremmassa asennossa, venat on isompia, tulppakin taitaa olla vielä paremmassa paikassa. Lisäksi pakokavana ei ole imukanavan vieressä  lämmittämässä sisään tulevaa seosta. Itselle ei siis ole tulossa tuommoista kantta ja odotankin innolla, että joku saa koottua koneen tuolla kannella ja mahdollisesti vielä penkitettyä sen.
Primera P11 GT -98
100A -74 1.4i
100A -73 (projekti2)

mikan

Millä kierrosluvulla tuo 200 toitsun 1,6:sta irtoaa? Mennään ohi topicin, sori.

165 on suurin mun tiedossa oleva a-moottorista mitattu heppamäärä Suomessa. Siis vaparista.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

historicrace

#59
 Odotin yli 200hp max virtauksia kun kansigurut ovat suomessa ottaneet esim. Starletin riviventtiilitikkukansista samoja lukemia. Siis 1.58 litran koneesta on penkitetty tuommoisia tehoja.[/quote]

tuoki on suhteellista... "jos" on erään "auton" kampura ni 5k(1500cc) porattuna on about 2000cc  ;D

t.tojo mies  8-)