Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Almera 98 käynnistys/käyntiongelma

Aloittaja Einari, helmikuu 14, 2012, 10:21:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Einari

Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?

Välillä joutuu starttaamaan todella monta kertaa ennen kun lähtee käyntiin, kottero myös sammuu välillä tyhjäkäynnillä sekä täydestä vauhdista. Kun auto vietti yön lämpimässä tallissa, alkoi  ilmaantua sammumista enemmänkin.

Moottorinvalo vilkkuu välillä, kun yrittää startata, joskus saattaa sammua myös vauhdissa, jolloin moottorivalo syttyy hetkeksi. Välillä avaimesta käännettäessä kuuluu huriseva (bensapumpun?) ääni parin sekunnin ajan, välillä taas pelkkää naksumista.

Myös oikean puolen etulampun liitin on sulanut, onkohan näillä syy-yhteys?

Kärry siis vm. 98 1.6 GX

Einari

Lisäyksenä vielä, että kostealla kelillä starttaaminen takkuaa enemmän kuin kovalla pakkasella.

nissan-man

jos vikavalo vilkkuu niin eikö olisi hyvä aloittaa vikakoodien lukemisesta?
P10 GA16DS

Alppu

Lainaajos vikavalo vilkkuu niin eikö olisi hyvä aloittaa vikakoodien lukemisesta?


Mitenkä näistä luetaan vikakoodit?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

datsunpower

#4
Lainaa


Mitenkä näistä luetaan vikakoodit?

Nissan Consultilla tai vaihtoehtoisesti vaikka paperi klemmarilla.
Huoltovalosta jos aikoo lukea (vaikka tosiaan tuolla klemmarilla) niin Consult-liittimestä pitää oikosulkea keskenään kaksi pinniä. Pinnejä en nyt vaan tähän hätään muista ulkoa..
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

nissan-man

Lainaa

Nissan Consultilla tai vaihtoehtoisesti vaikka paperi klemmarilla.
Huoltovalosta jos aikoo lukea (vaikka tosiaan tuolla klemmarilla) niin Consult-liittimestä pitää oikosulkea keskenään kaksi pinniä. Pinnejä en nyt vaan tähän hätään muista ulkoa..
Ainakin p10 primeran 2.0 koneessa pitää yhistää diagnoosipistokkeen alaidasta 2vasempaa pinniä, ja 1.6 koneessa 2oikeaa pinniä alalaidasta. Taitaa toimia myös almerassa (omalla vastuulla tietty)  8-)
Virrat pitää olla päällä kun pinnit yhistetään, silloin alkaa check valo vilkkua kun löysäät liitoksen ja pitkät välähdykset on kymmeniä, ja nopeat välähdykest ykkösiä.
P10 GA16DS

Datsuuna

#6
Lainaa
Ainakin p10 primeran 2.0 koneessa pitää yhistää diagnoosipistokkeen alaidasta 2vasempaa pinniä, ja 1.6 koneessa 2oikeaa pinniä alalaidasta. Taitaa toimia myös almerassa (omalla vastuulla tietty)  8-)
Virrat pitää olla päällä kun pinnit yhistetään, silloin alkaa check valo vilkkua kun löysäät liitoksen ja pitkät välähdykset on kymmeniä, ja nopeat välähdykest ykkösiä.
Joo muuten sama kun Primerassa, mutta Sunnyssa ja Almerassa liittimen ylälaidoista eli tässä tapauksessa ne laitimmaiset pinnit oikeasta ylälaidasta. Nollaus tapahtuu pinnit uudestaan yhdistämällä.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Einari

Noniin, pinnit 6 ja 7 yhdistämällä sain vikakoodiksi "11 Crank Angle Sensor/Camshaft Position Sensor."

Toivottavasti ongelma poistuisi nämä palikat vaihtamalla, ettei ole ketju venynyt tmv. Kyseistä vikaa taitaa almeroista löytyä.

Vika ollut jo edellisellä omistajalla, joka ei jaksanut ongelmaa selvittää.

Einari


Datsuuna

LainaaNoniin, pinnit 6 ja 7 yhdistämällä sain vikakoodiksi "11 Crank Angle Sensor/Camshaft Position Sensor."

Toivottavasti ongelma poistuisi nämä palikat vaihtamalla, ettei ole ketju venynyt tmv. Kyseistä vikaa taitaa almeroista löytyä.

Vika ollut jo edellisellä omistajalla, joka ei jaksanut ongelmaa selvittää.
Omassa talviautossa näytti samaa vikakoodia viime kesänä, kun sitä pitkän seisonnan jälkeen kerran kokeilin. Auto ei käynnistynyt enää lainkaan. Kokeilin vaihtaa koko jakajan toisesta autosta ja käyntiin lähti. Myös minun autossani oli outoja käynnistysongelmia loppuvaiheessa. Uusi jakaja maksaa merkkiliikkeessä "hunajaa" purkaamosta voi saada n.300 e:lla. Omaani löytyi hyväkuntoinen käytetty jakaja 90 e:lla. Merkkiliikkeen huollossa sanottiin virranjakajassa olevan kammenkulmantunnistimen rikkoutumisen olevan noissa tyyppivika.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Einari

Jeps, eipä tuohon sitä itse tunnistinta edes saa irrallisena, eli uusittava koko jakaja.

Nissanin merkkihuollossa pyytäävät tuosta 700e  ;D Paikallisella romuttamolla 150e johtojen kera.


nissan-man

#11
LainaaJeps, eipä tuohon sitä itse tunnistinta edes saa irrallisena, eli uusittava koko jakaja.

Nissanin merkkihuollossa pyytäävät tuosta 700e  ;D Paikallisella romuttamolla 150e johtojen kera.

http://www.ebay.com/itm/NEW-COMPLETE-IGNITION-DISTRIBUTOR-1-6L-GA16DE-NISSAN-/160561425336?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item256234ebb8 + veroja joku kymppi?

http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-COMPLETE-IGNITION-DISTRIBUTOR-1-6L-GA16DE-NISSAN-/160561425336?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item256234ebb8 tuolta jos tilaa niin ei vissiin veroja tuu???
P10 GA16DS

Einari

Ongelma korjaantui virranjakajan vaihdolla.

Seuraava ongelma onkin sitten se, että pensaa menee ihan liikaa, ja kiihtyvyys laiskanpuoleinen. Pientä nylkytystä tuntuu kiihdyttäessä. Tulpatkin ihan mustat, vaikka juuri vaihdettu..

Ilmamassamittari?  :'(

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Tare

LainaaOngelma korjaantui virranjakajan vaihdolla.

Seuraava ongelma onkin sitten se, että pensaa menee ihan liikaa, ja kiihtyvyys laiskanpuoleinen. Pientä nylkytystä tuntuu kiihdyttäessä. Tulpatkin ihan mustat, vaikka juuri vaihdettu..

Ilmamassamittari?  :'(
Todennäköisesti likainen.
Puhdistaisin tuon ensin , ennenkuin alkaisin Lamdaa hommaamaan
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"