Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

veteraani temppuilee taas ...

Aloittaja Doddger, helmikuu 09, 2012, 23:02:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doddger

täällä taas ... eli nissan bluebird 2.0 -89 slx 550tkm ajettu
tyhjäkäynti uupuu, eli lähtee hyvin käyntiin mutta tyhjäkäynti on "röpöttävää" ja ajossa myös tuntuu pieniä "yskäsyjä"
uskon että vika on sytkäpuolella mutta missä ?
ois paha aavistus että ois tulpissa ku entinen omistaja pyörättäny "väärällä" tavalla, ku nelos sylinterin tulppa ei lähe irti (kyllä se ei oikeasti lähe irti) olisko olemassa soppeleita mittauksia millä sais kartotettua vikaa, jos vaikka löytyis tapa testata tulppaa joka ei lähe irti  :-/

OH2KV

#1
Ota vaikka nelospytyn tulpanjohto pois, jossei vaikuta käyntiin, vika on siinä sylinterissä.

Ei kyllä rajaa vikaa yksistään tulppaan, voi olla venttiili palanut/ kantaa tms vikaa.
Palaneen tai kantavan venttiillin sylinteri saattaa "tulla mukaan" tuottamaan voimaa isommilla kierroksilla, joten käykö ajossa mielestäsi normaalisti yskäisyjä lukuunottamatta?

Ja tarkennusta näihin lauseisiisi:
"Tyhjäkäynti uupuu" = puuttuu= ei käy lainkaan?
"Tyhjäkäynti on röpöttävää" = käykö siis kuitenkin ?
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

nissan-man

Lainaatäällä taas ... eli nissan bluebird 2.0 -89 slx 550tkm ajettu
tyhjäkäynti uupuu, eli lähtee hyvin käyntiin mutta tyhjäkäynti on "röpöttävää" ja ajossa myös tuntuu pieniä "yskäsyjä"
uskon että vika on sytkäpuolella mutta missä ?
ois paha aavistus että ois tulpissa ku entinen omistaja pyörättäny "väärällä" tavalla, ku nelos sylinterin tulppa ei lähe irti (kyllä se ei oikeasti lähe irti) olisko olemassa soppeleita mittauksia millä sais kartotettua vikaa, jos vaikka löytyis tapa testata tulppaa joka ei lähe irti  :-/
Kannattaa kokeilla kylmästä koneesta varovasti tulppa-avainta naputtaen irroittaa tulppaa. (omalla vastuulla tietysti)
P10 GA16DS

BA

Kylmästä????  :o Ei kyllä kannata, kiinni on meinaan ja pysyy...

Käyttää koneen kuumaksi, kylmasprayta tulppaan reilusti (metalliosiin, posliiniin ei paljon lämpö vaikuta) ja sitten koittaa vääntää. Vielä kun laittaa tulppahylsyn pakkaseen niin pysyy se tulppa kylmänä viilennyksen jälkeen. Lähtee kyllä jos on lähteäkseen...

valpas

LainaaKylmästä????  :o Ei kyllä kannata, kiinni on meinaan ja pysyy...

Käyttää koneen kuumaksi, kylmasprayta tulppaan reilusti (metalliosiin, posliiniin ei paljon lämpö vaikuta) ja sitten koittaa vääntää. Vielä kun laittaa tulppahylsyn pakkaseen niin pysyy se tulppa kylmänä viilennyksen jälkeen. Lähtee kyllä jos on lähteäkseen...
Tuo on toimiva konsti.
Sitä kylmäspraytä voi laittaa silloinkin, kun hylsy on tulpan päällä. Sitä kumia ei silloin saa olla sen hylsyn sisällä. Kylmenee samalla se hylsykin.
Keveri irroitti Meken dieselistä hehkutulppia just samalla systeemillä, kun muuten ei auennut.