Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Auttakaa Sunny N14 -91 Kaasari ei käynnisty!!

Aloittaja Tiina90, helmikuu 05, 2012, 20:24:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiina90

Tere!
Tää auto on aina temppuillu talvella.. mutta nyt tempun vasta tekikin. Toissapäivänä vaihettiin laturi kun vanha teki tenän, sen jälkeen ajettiin eilinen päivä ilman ongelmia. Laitettiin yöksi parkkiin ja aamulla piuhaan, kaks tuntia oli lämmössä ja ei lähe käyntiin. No otettiin akku sisään laturiin kun siinä sahatessa jännitettä hävis, auto oli ollu 7 tuntia piuhassa ja akku laturissa sisällä mentiin koettamaan niin ei lähe vieläkään, sahaa sahaa ja lupaa mutta ei vaan lähe. Mikä ihme on vikana? Startti uusittu viime talvena, tulpat syksyllä, laturi uusi, akkukin vuoden vanha ja täynnä.. En keksi enää ja tekis kohta miel heittää hanskat tiskiin, ainut vaan että töissä pitäs käydä jollain. Appiukko sano että oisko kaasari jäässä (pakkasta oli yöllä -33 Ja koko tän päivän -30), et pitäs hiustenkuivaajalla lämmittää, no sitäkin tehtiin vähäsen aikaa.. sen jälkeeen kyllä lupas vähä enempi tai sit kuvittelín, mut ei silti käyntiin... oikeesti auttakaa.

matti.l

#1
Huollettukin on siis. sytytys johtimet vois kans olla hyvä vaihtaa joskus ,meneeköhän ryyppy päälle,jos kerta lupaa,vaikka luulis et lähtee,jos 7 tuntiakin ollu  lohkossa ,johan se on melkeen lämmin kone.
starttipilotilla vois koittaa käynnistys vaiheessa.jos sillä lähtee,niin ei varmaan mee ryyppy päälle.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

take

Kaasarikoneessa pitäis pumpata kaasua muutama kerta ennen käynnistystä. Eikö sekään auta? Tuntuu oudolle kun samantapaista vikaa täälläkin joka autossa vaikkei pakkasta olekaan ollut kuin kireimmillään -26 ja aiempina talvina kovemmillakin pakkasilla on paremmin käynnistyneet. Ja sama juttu ettei lämmityskään ole parantanut asiaa. :o

Tiina90

Kokeiltiin käynnistyssumua, ei auta.. samalla tavalla sahaa ja lupaa mut ei kuitenkaan lähde. Ja kaasua ollaan pumpattu aina käynnistäessä, ei auta.. :(

matti.l

No kattokaa tulpat vaikka olis kuinka uudet ja varsinkin millanen kipuna niihin tulee ja varsinkin että tulee oikeaan kohtaan.eikä hypi sivuun ,esim kierreosaan päin..
Puoliahan näistä kans hajoo ,mut sit pitäis kipuna olla ihan kadoksiin.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Alppu

LainaaKaasarikoneessa pitäis pumpata kaasua muutama kerta ennen käynnistystä. Eikö sekään auta? Tuntuu oudolle kun samantapaista vikaa täälläkin joka autossa vaikkei pakkasta olekaan ollut kuin kireimmillään -26 ja aiempina talvina kovemmillakin pakkasilla on paremmin käynnistyneet. Ja sama juttu ettei lämmityskään ole parantanut asiaa. :o

95E5 ---> 95E10 ?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

js876

Kaada kaasariin bensaa ensiöpuolelta(rikastimen läpän alta) muttei liikaa, noin kaksi ruokalusikallista. Mutta sillee, että joku on käynnistämässä samaan aikaan ja jos se rikastin on päällä (peittää ensiöpuolen) niin se täytyy vääntää auki ja sitten vasta kaataa.   

take

Lainaa

95E5 ---> 95E10 ?
Mää kaadan viinakset kurkkuun, en tankkiin. Alkoholin väärinkäyttöä!! Vaan kun sitä etanolitonta bensaa saisi jostain. 98 ja v-poweriinkin sotkettu se 5%. Tosin ei sekään selitä, kun viime talvena jo vaihtui bensalaadut ja silloin toimi hyvin. Ja tosiaan oireet on kuin olisi vuosia vanhaa bensaa. Joskus 2-3 vuotta seisseen auton vanhat bensat on aiheuttanu tällaisia oireita ja korjaantuneet kun tankannu tuoretta bensaa.

Mut takas asiaan:
Ei taida starttihuikka auttaa jos ei käynnistyssumutkaan auta. Ne on sentään paljon herkemmin syttyviä kuin bensa. Jossain kipinäpuolella vika on sitten pakko olla. Tulpat, johdot, jakajan kansi, pyörijä. Niistä liikkeelle. Jos ei auta niin puola tai sytytysyksikkö.

Niin muuten, monikärkitulpat on tehneet monenmoisia käyntihäikkiä. Ne ei vaan toimi nissanissa. Perus-1-kärkiset NGK:t on paras tulppa. Ehkä Densotkin käy. Eurotulppia ei japanialaisiin eikä päinvastoin.

cedricfan

LainaaNiin muuten, monikärkitulpat on tehneet monenmoisia käyntihäikkiä. Ne ei vaan toimi nissanissa. Perus-1-kärkiset NGK:t on paras tulppa. Ehkä Densotkin käy. Eurotulppia ei japanialaisiin eikä päinvastoin.

Eurooppalainen ja japanilainen lämpöasteikko nyt vaan ei stemmaa yhteen. Eli jos kone on lämpöarvostaan tarkka, niin saattaapi hylkiä. Mutta sitten on nuo Boschin superneloset, joissa ei ole tuota lämpöarvo-ongelmaa.
Ja tässä pitää unohtaa tietty eurooppalaisvalmisteiset britit ja ranskansukuiset kanssa heti pois...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

OH2KV

Lainaa

Eurooppalainen ja japanilainen lämpöasteikko nyt vaan ei stemmaa yhteen. Eli jos kone on lämpöarvostaan tarkka, niin saattaapi hylkiä. Mutta sitten on nuo Boschin superneloset, joissa ei ole tuota lämpöarvo-ongelmaa.
Ja tässä pitää unohtaa tietty eurooppalaisvalmisteiset britit ja ranskansukuiset kanssa heti pois...
Boschin ja NGK:n lämpöarvotaulukot ovat numeerisesti käänteiset, vai muistaako dementikko taas väärin? Mutta en ymmärrä mikä noista epäsopivat tekisi? Vaikka itse laitankin vain NGK:ta sytyttämään, suomalaiseen mopoonkin Eurooppalaisella moottorilla.
Ja miten Bosch superneloset ovat sen verran erilainen tulppa, jotta toimittaa korkea- ja matalaviritteisessä moottorissa samalla tavalla?
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

take

Lainaa

Eurooppalainen ja japanilainen lämpöasteikko nyt vaan ei stemmaa yhteen. Eli jos kone on lämpöarvostaan tarkka, niin saattaapi hylkiä.
Siksipä kokeiluun otettiin myös NGK monikärjet eikä toimineet sen paremmin. Joten ei ole siitäkään kiinni. Jokin monikärkitulpissa vaan mättää tiettyjen moottoreitten kohdalla. Pitää muistaa myös että monikärkitulpissa on kipinän suunta erilainen kuin yksikärjissä. Ja moottorin suunnittelussa on ehkä lähdetty siitä että käytetään nimenomaan yksikärkitulppia jolloin seoksen parhaiten syttyvä osa ohjautuu kärkiväliin. Kun monikärkitulpissa kipinäväli onkin vaakatasossa ja on useampi elektrodi häiritsemässä seoksen pyörteilyä tulpan ympärillä, saattaa kipinäväliin ohjautua liian rikasta tai liian laihaa seosta. Tällaiseen ilmiöön voisi viitata se että oireet alkoivat jo 5000km jälkeen.

nissan-man

Yhen vaihtovälin ollut 4kärkitulpat GA16DE koneessa eikä moittimista ollut..  ::) Paljonko ajettu otsikon autolla?
P10 GA16DS