Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Lämmityslaite vika.

Aloittaja juda, syyskuu 24, 2010, 20:36:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juda

Almeran 2,0 Gti lämmityslaitteen viat. Puhallin toimii vain nelos teholla. Otin esilämmitysvastuksen piirilevyn esille. Oli kärähtänyt. Ainakin näytti siltä.
Kysymys kuuluukin, että miksi piirilevy on kärähtänyt. Pitääkö
syy selvittää ennen kuin laitan uuden paikoilleen.

BA

Virtaako ilma esteettä, mikä on raitisilmasuodattimen kunto ja onko kanavassa paljonkin lehtiä, havuja ja multaa?
Onko itse puhallinmoottori kunnossa?
Mikä on esivastukselle tuleva jännite? Liian korkealla jännitteellä sen saa rikottua, mutta sitten on jossain muuallakin vikaa.

Mutta hajoileehan noita 90-luvun nissaneista muutenkin.

OH2KV

Muuta vikaahan siellä voi toki olla. Onko kuulunut hankaavaa tai kitisevää ääntä puhaltimesta?
Propelli hankaa koteloon tai laakeri kuivana. Jossei ylimääräisiä ääniä ole kuulunut, vaihda etuvastuspiirilevy. Et ole ainoa jolta on kärähtänyt.
Kun näkisi tuon levyn, voisi katsoa olisiko kotikonstein korjattavissa.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

M i g i

LainaaAlmeran 2,0 Gti lämmityslaitteen viat. Puhallin toimii vain nelos teholla. Otin esilämmitysvastuksen piirilevyn esille. Oli kärähtänyt. Ainakin näytti siltä.
Kysymys kuuluukin, että miksi piirilevy on kärähtänyt. Pitääkö
syy selvittää ennen kuin laitan uuden paikoilleen.
Piirilevyllä tullut tunnit täyteen.. kulutus osa.. en ole koskaan sen ihmeemmin ajatellut syytä miksi se palaa, vaan vaihtanut ehjän tilalle ja unohtanut sen särkyneen.. kuluuhan ne renkaatkin eikä siihen ole vikaa olemassa kun nekin on kulutus tavaraa.. mikään ei ole ikuista..

Alppu


Mullakin on kertaalleen menny se piirilevy. Mitään varsinaista vikaa siinä ei näkynyt, jotain juotosta tuli paranneltua, mutta se levy jäi sitten hyllyyn kun olin ehtinyt jo ostaa ja asentaa uuden.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ja_ke

Olettekos koskaan rasvailleet puhaltimen laakereita? Tuntuu olevan usealla sitä vikinää kylmemmillä keleillä, miettiny että miksei sitä voisi yrittää rasvata.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Alppu


Miksei ei, mutta miten paljon pitää purkaa ja onnistuuko? Kannattaako enää siinä vaiheessa kun huutaa? Joskus tuli katottua yhtä puhaltimen tarvike moottoria ja oli jotenkin prässätty kotelon sisään?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ja_ke

Lainaa
Miksei ei, mutta miten paljon pitää purkaa ja onnistuuko? Kannattaako enää siinä vaiheessa kun huutaa? Joskus tuli katottua yhtä puhaltimen tarvike moottoria ja oli jotenkin prässätty kotelon sisään?

Niin en tiedä, kun en ole nähnyt sitä miten tehty. Kalliita tuntuvat olevan, jotain 80-90e -01 primeraan  :-?
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

pekko

juda:lle yv:tä esivastuksesta.

M i g i

Lainaa

Niin en tiedä, kun en ole nähnyt sitä miten tehty. Kalliita tuntuvat olevan, jotain 80-90e -01 primeraan  :-?
No jos se hintaa muuttaa missään niin P10 ja P11 on sama moottori kuin P11-144..

ja_ke

Lainaa
No jos se hintaa muuttaa missään niin P10 ja P11 on sama moottori kuin P11-144..

P10;iin ei edes motonet näytä myyvän lämmityslaitteen puhallinta  :o
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

cedricfan

Yleensä puhaltmen motissa laakerit on heloja, ja pelkkä rasvan suihkautus ei kauaa auta. Lisäksi kollektori kuluu usein osista nopeimmin, eli kun laakerointi tarvii huoltoa on kollektorikin jo valmis.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

StanLaurel

Mulla loppu Micrasta hiilet reilun 250tkm kohdalla, kollektori kulunut mutta vielä toimiva eikä laakeroinnissa mitään vikaa. Helppo homma eikä korjaus maksanut kuin hiilien hinnan n. 3€.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

nissan-man

LainaaAlmeran 2,0 Gti lämmityslaitteen viat. Puhallin toimii vain nelos teholla. Otin esilämmitysvastuksen piirilevyn esille. Oli kärähtänyt. Ainakin näytti siltä.
Kysymys kuuluukin, että miksi piirilevy on kärähtänyt. Pitääkö
syy selvittää ennen kuin laitan uuden paikoilleen.
itsellä samanlai 2.0 primerassa, toimi vain nelosella, uus piirilevy tilalle ja toimii  ;)
P10 GA16DS

micramies

Omassakin vikisee joskus kylmänä puhallin, lisäksi kovilla sateilla tulee hiukan vettä puhaltimen läpi matkustajan lattialle, ilmeisesti tuulilasikaukalon viemäröinti ei oikein vedä. Pitäisi vissiin avata ja putsata se kaukalo ja etulokarien alasaumat, pesuissa olen suihkutellut vettä sinne ja kuraa on lähtenyt mutta ilmeisesti ei ole riittänyt puhdistamaan kunnolla sitä.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

ja_ke

#15
Lainaa
No jos se hintaa muuttaa missään niin P10 ja P11 on sama moottori kuin P11-144..

Muuten, liekkö tosiaan sama puhallin? Kuvia kun vertaa, niin pientä eroavaisuutta löytyy lähinnä moottorin muodossa. Tiedä sitten, meneekö boltonnina kuitenkin.

p11-144


p11-122
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

M i g i

vertaile tarvikkeita tarvikkeisiin ja alkuperäisiä alkuperäisiin ;) tarvikket on aina erilaisia kun alkuperäiset..

MÄ vertasin orggis varaosanumeroita ja sitä mihin ne kääntyy..P10 numero kääntyy P11joka taas-> P11E:stä kääntyy taas-> P11-144 jne

Mutta joo menee noi primeran omat ihan bolt on N13 sunnyynkin ja toisinpäin.. sattuu muuten mitsubishiinkin  ;)

Mutta muodon puolesta menee N13-N14-N15 jne vain tuo putkrn paikka siirtyy ja joissain on liitin johdon päässä ja joissan taas rungossa..

Mutta P10 ja P11 on samat sekä P11 ja P11-144 on samat, tee siitä sitten johtopäätös  :)

laitetaanko vielä valeon numero? vai pannaanko oikeen Bosch  ;D pitää vaan kaivaa noi varamotit jostaa että saan noi edellä mainitut numerot..

cedricfan

Lainaa
P10;iin ei edes motonet näytä myyvän lämmityslaitteen puhallinta  :o
Myynyt vuodesta 2000 alkaen.

Etuvastuksista muistan kerrotun, että monet korttimallit sopii ristiin, mutta nopeudet mitä sattuu. Ja sopisi siihen, että meidän N14'sen orkkis-etuvastuksella ykkönen oli niin avuton että luulin mykäksi. Tilalle ostettu tuoreempi omasi paremman ykkösnopeuden, sen jo sentään kuuli ja tunsi ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ja_ke

#18
Lainaa
Myynyt vuodesta 2000 alkaen.

"Lämmitysl moottori Primera-P10    13-1896    P10 ->96 Moottori+puhallin (ei Wagon/ilmastoidut) [1990 - 1996]    79.90 €"

Ei kuitenkaan sitten käy ilmastoituun autoon, että on siinä jotain eroa oltava? Tosin onhan tuo p10 puhallimoottori 10e kalliimpikin, kuin p11;sen. Lähinnä vaan sillä, kun halvalla saisin uuden puhallinmoottorin. No pistän tänne myyntiin, jos ei itselle käy   ;)
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

cedricfan

Enpäs huomannut missään aiemmin ACeesta  :-[
Tuo P10 on käsittääkseni Boschin lämppäri ja onkos P11 sitten Valeo?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

j.j.j

mulla on kans primerassa ihme häikkää kun puhallin ei toimi kun nelosella ja ne valot jotka on siinä säätimessä on pimeänä?

take

Etuvastus mykkä jos vain 4 toimii.

Valaistuksen saa takaisin vaihtamalla lamput.

Alppu

LainaaOmassakin vikisee joskus kylmänä puhallin...


Niin minullakin nyt alle 30 asteen pakkasessa..  :D
Hiljenee kuitenkin lämmetessään.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.