Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

b310 sähkö ongelma

Aloittaja shaggy, tammikuu 17, 2012, 18:40:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

shaggy

elikkä ois vähän sähkö ongelmia jos joku osais neuvoo että missä ois vika?

vasemman puolen vilkut takalasin lämmitin ja kaikki takavalot palaa koko ajan kun laittaa katkasiasta valot päälle.
sitten ku laittaa pakille vaikka ei oo valot päällä ni kaikki nuo taas syttyy.  vilkun rele ruppee huutamaan jos laittaa vilkun vasemmalle oikeelle toimii normaalisti.
sulakerasiasta   tail lamp   kuumuu.

ILVES-Joe

#1
Veikkaisin takavalon maadoitusvikaa.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

shaggy

juu kävin takavalojen liittimet ym puhistamassa mutta ei vaikutusta. kiitos kuitenkii neuvosta!

Jylppy

Tarkista nyt vielä se takavalojen maadoituskin (ellet jo tarkistanut). En osaa sanoa, missä se on B310:ssa, mutta jossain kontissa mitä todennäköisimmin menee piuha runkoon.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

shaggy

en kyllä kontista semmosta johtoo löytäny mikä runkoon menis.. auto on muuten sitten se pyöree lamppunen b310.

ILVES-Joe

Kyllä siellä maadoitusjohto on.
En muista tarkkaa paikkaa mutta seuraamalla valoista lähtevää mustaa johtoa löytyy kohta missä johto on kytketty runkoon, kohta ei välttämättä ole takalampun vieressä.
Melko varmaan liitin on hapettunut poikki tai muuten vain ei yhdistä.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

shaggy

en minä sitä kyllä sieltä kontista löyä . mutta eikös sen pitäs se maadottaa jos laittaa lampunkannasta maihin erillisen johon ku silleenkään ei ruennu pelittämmään . äsken kävin hakemassa uuen vilkunreleen ni rupes vasenkiin puoli vikkumaan sillon kun ei oo valot päällä mutta samalla vikkuu myös kaikki muut valot, mutta sitten ku valot laittaa päälle ni pallaa taas kaikki muut paitsi oikeen puolen vikku toimii normaalisti. tainnu jäähä dasselle joulu päälle :D

C 110 ratsuni

Kyllä siellä on johtopistokeelta musta johto joka menee runkoon.Valojen välisessä johtnipussa on haara maajohto jonkin ruuvin alla ja musta.Sähkö kytkentä kaavio kertoo näin.Ei välttämättä riitä jos kytket vain lampunkannasta maata.
primera 2,0 sport -00

shaggy

valojen väliseltä matkalta lähtee yks johto ja se on sininen joka menee rekisterikilven valolle. sitten on toisessa kohti punanen johto missä on abikoliitin eikä sille löydy paikkaa kumpaakii oon kokkeilu metallia vasten eikä tapahu mitään. sitten kokkeilin kanssa että laitan valoilta lähtevästä mustasta toisella joholla maihin eikä sillonkaan tapahu mitään. 

Jylppy

Lainaa
vasemman puolen vilkut takalasin lämmitin ja kaikki takavalot palaa koko ajan kun laittaa katkasiasta valot päälle.
sitten ku laittaa pakille vaikka ei oo valot päällä ni kaikki nuo taas syttyy.  vilkun rele ruppee huutamaan jos laittaa vilkun vasemmalle oikeelle toimii normaalisti.

Palaako noi kaikki valot normaalikirkkaudella, vai himmeästi? -Siis silloin, kun niiden ei pitäisi palaa. Himmeästi palaminen viittaa juurikin maadoitusvikaan, kannattaa kurkkia kaikki maadoitukset läpi.

Onko peräkoukkua?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

shaggy

#10
kaikki muut taitaa palaa kirkkaasti paitsi vasemman puolen takavalo ja se ei pala välillä ollenkaan. ja pakin kun laittaa päälle vaikka ei pitäs olla valojen päällä ni kaikki palaa himmeesti ja äsken ku kävin kokeilemassa ni toimi vähän aikaa normaalisti mutta sitten ku kokeilin villkkua vasempaani taas sytty kaikki..ei oo koukkua

C 110 ratsuni

Kyllä se maavialta vaikuttaa.Pura johtonipun suojakuorta niin näet mihin se musta johto menee.Voi olla poikki jostain väliltäkin.Jossain versiossa oli maajohdon paikka oikeanpuolen pyöräkotelon lähistöllä,kuvan mukaan.
primera 2,0 sport -00

shaggy

nyt on uuet maajohot takavaloilla. eikä vieläkään tapahu mitään. se maajohto meni takapenkin selkänojan rautaan kopinpuolelle.

shaggy

eikö ossoo kukkaan auttaa ?

BA

Ei se sulakerasian tausta ole lämmennyt enemmänkin jossain välissä?
Jos kerran takalasinlämmitinkin toimii valojen takaa...

Tai koko johtosarja jostain kasassa?

ILVES-Joe

#15
Mitä muutoksia tai lisäyksiä on tehty alkuperäiseen sähköistykseen?
Onko lisävaloja, lisämittareita, stereoille/vahvistimelle kytkentöjä, ylisuuret polttimot (100W halogeenit)?

Tarkista ensin kaikki muutokset ja korjaa/poista jos jotain löytyy.
Sulaketaulu tuntuu myös todennäköiseltä, huonosti yhdistävä liitos joka on lämmennyt ja sulattanut eristeitä jostain päin.

Hyvin yleisesti tulee ongelmia lisävalojen sekä amppeerimittarin kanssa.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

C 110 ratsuni

Bensatankin anturi,takalasin lämmitin,takakontin valo ja takavalot maadoittuu samasta pisteestä,sähkökaavion mukaan.Löytyiskö sitä kautta vika.Takapenkin alta lattiaa pitkin kulkee eteen kaapilinippu,tutkimaan ja peräkontin nippu suojat pois ja tarkka tutkimus,voi olla jostain hiertynyt kuoret rikki.Tahtoo olla näissä vanhoissa autoissa johtojen kuoret vanhuuttaan kovettunut että menee helposti rikki,kylmässä varsinkin.Jos on ollut joskus vetokoukku,sen johtojen haara paikka on useasti hapettunut pilalle.
primera 2,0 sport -00

C 110 ratsuni

Sattupa sopvasti tänään,liityen aiheeseen.Purkiin johtonipun suojateipit pois,löyty syy miksi ei sähköt oikeen pelitä oikealla tavalla.Näitä oli neljässä erikohdassa.Kovettuneen kaapeli kuoret murenee pienestä kosketuksesta.
Tiedän varmalla kahden tutavan autossa saman aikapommin olevan,vaan eivät usko,hyvin kuulema toimii.http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3408392.jpg
primera 2,0 sport -00

StanLaurel

Onko toi joku omatekoinen johtonivaska, on niin oudon väriset piuhat ja liittimet "abikoja".
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Timppa

#19
tuo johtonivaska näyttäs kuuluvan vähän vanhempaan kalustoon.. jonnekki -50 luvulle. meillä -59 kipparissa samannäkoistä piuhaa ::)
ja siinäkin todella hauraat kuoret johdoissa :-X
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

C 110 ratsuni

Juu,-51 buick 2d ht coupe.
c110:n piti vaihtaa konehuoneen johto sarja,oli saanut hieman lämpöä ja samallalailla kuoret mureni johdoista kun hieman kovemmin koski/taivutti.
primera 2,0 sport -00

C 110 ratsuni

Lainaatuo johtonivaska näyttäs kuuluvan vähän vanhempaan kalustoon.. jonnekki -50 luvulle. meillä -59 kipparissa samannäkoistä piuhaa ::)
ja siinäkin todella hauraat kuoret johdoissa :-X

Lisää aikapommeja,kannattais tehdä ajoissa uusi johto sarja.
primera 2,0 sport -00

C 110 ratsuni

LainaaOnko toi joku omatekoinen johtonivaska, on niin oudon väriset piuhat ja liittimet "abikoja".

Ei ole abikoja ainuttakaan,kaikki ovat omituisen kokoisia,ei löydy mistään passeleita uusia,jokunen haara ja reikä liitin on mahdollista uusia abiko tyylisiä.Siinähän se kova työ on kun joutuu purkamaan vanhat ehjänä irti jotta saa uuteen johtoon kiinni.MA homma täytyy  säilyttää tällaisessa ettei tarvi joskus tehdä uudelleen.Blokissa on jokunen kuva lisää (kaikenlaista kansiossa),lisää tulee.
primera 2,0 sport -00

StanLaurel

Lainaa

Ei ole abikoja ainuttakaan,kaikki ovat omituisen kokoisia,ei löydy mistään passeleita uusia,jokunen haara ja reikä liitin on mahdollista uusia abiko tyylisiä.Siinähän se kova työ on kun joutuu purkamaan vanhat ehjänä irti jotta saa uuteen johtoon kiinni.MA homma täytyy  säilyttää tällaisessa ettei tarvi joskus tehdä uudelleen.Blokissa on jokunen kuva lisää (kaikenlaista kansiossa),lisää tulee.

Mitä lie noi tuolla pöydän alla on...
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

C 110 ratsuni

Lainaa

Mitä lie noi tuolla pöydän alla on...

Niput katkottu purkaessa autosta,liitetty jota voi selväst tehdä uudet oikean mittaiset.
primera 2,0 sport -00

Timppa

Lainaa

Lisää aikapommeja,kannattais tehdä ajoissa uusi johto sarja.

joo no se pitäs käydä täysin läpi ja modernisoida tekniikka ja sähköt kun kerta on valmiiksi kevyesti kustomoitu jo -70 luvun lopussa...
mutta eipä ole oma auto ja isä sitä ei ainakaan rupea enää uudestaan tekeen.. ::)
säilytyksessä kuitenkin kuivassa kärryliiterissä jossa puulattia :)

tää meni kyllä jo rajusti ohi aiheen :-X
jatkakaa...
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004