Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Ajovalot, polttimot ja muu valojen säätäminen

Aloittaja Alppu, joulukuu 28, 2011, 23:52:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

#30
Lainaa
Et ymmärtänyt BA:n pointtia. Sitä ajovalot päällä ollutta 11,9 V akun napajännitettä hän tarkoitti. Se on kovin vähän.

LainaaNo mittaan huomenna lisää. :)

13 tuntia latauksen jälkeen (12,74V), jännite näyttää 12,70V (akun kaapelit olleet koko aikaa kiinni)

Pitkät päällä putoaa 11,95V

Heti sen jälkeen 12,45V

5 min. tästä, 12,60V

Mitään starttaus ongelmia ei ole ollut, voishan se mitata paljonko käynnistettäessä putoaa...

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#31
2 ja puoli vuorokautta latauksen jälkeen mittasin napajännitteeksi 10,41V(?)  :o
Olisi pitänyt varmaan mitata toisenkin kerran ja kirjoittaa saman tien paperille, mutta noin muistaisin sen olleen..

Piti sitten mitata jännite startatessa, mutta autohan pärähti niin nopeasti tulille, että ehdin vaan näkemään, että kävi alle 10 Voltin...  :o

Seurataan tilannetta.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

OH2KV

#32
Mittasitko akun navoista vai akkukaapelikengistä? Voi olla reippaastikin ylimenovastusta navasta kenkään, mutta silti ihmetyttää, koska 10,41 V jännite tarkoittaa kokonaan purkautunutta akkua. Joskus tosin voi tuommoinen napa-kenkä ylimenovastus mennä johtavaksi kun riittävästi virtaa otetaan akusta= starttaushetki. Epätodennäköinen tuokin tilanne.

Pyhällä hengellä käynnistyy autosi :)

PS: 1 akunkenno oikosulussa voisi selittää myös tuon. Virtaakin riittää, mikäli oikosulku on tarpeeksi tukeva. Onko korkit kennoissa? Ladatessa ei kiehu  viallinen kenno, muut kyllä reippaan ylijännitteen johdosta.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Alppu

LainaaMittasitko akun navoista vai akkukaapelikengistä? Voi olla reippaastikin ylimenovastusta navasta kenkään, mutta silti ihmetyttää, koska 10,41 V jännite tarkoittaa kokonaan purkautunutta akkua. Joskus tosin voi tuommoinen napa-kenkä ylimenovastus mennä johtavaksi kun riittävästi virtaa otetaan akusta= starttaushetki. Epätodennäköinen tuokin tilanne.

Akun navoista mittasin. Kengät ovat kyllä puhtaat ja hyvin kiinni.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#34
Lainaa
Pyhällä hengellä käynnistyy autosi :)

PS: 1 akunkenno oikosulussa voisi selittää myös tuon. Virtaakin riittää, mikäli oikosulku on tarpeeksi tukeva. Onko korkit kennoissa? Ladatessa ei kiehu  viallinen kenno, muut kyllä reippaan ylijännitteen johdosta.

Juu ei tuossa koskaan ole ollut käynnistysongelmia jos vaan pyörittää ja tähän asti on pyörittänyt.

Pahus, ei saa pelotella kennon kuolemisella... just alkutalvesta totesin yhdestä akusta kennon kuolleen, oli siitä jossain keskustelussa täällä... akku, akut tai jotain otsikolla. Se akku kyllä pudotti jännitteen paljon nopeammin.

Tuossa Boschissa ei näy erillisiä kennojen korkkeja, mutta varmaan siitä joku suojus kampeamalla lähtee irti.
Aiemmassa akussa, jossa oli kuollut kenno, sen kyllä helposti erotti ihan vaan taskulampulla katsomalla ja juu, se kuollut kenno ei kuplinut latauksen aikana.

Sitä en muista, ilmottiko Ctek sen kennovikaisen akun koskaan latautuneen (ei?), mutta tässä ilmotti muutaman tunnin lataamisen jälkeen.

Vois tuosta ainakin katsella, onko akussa nestepinta kohdillaan?

Jospa autoa ei taas vähään aikaan tarvitsisi, niin voisi ottaa mittaukset uusiksi ja jos jännite laskee, niin sitten mitata myös vuotovirtaa.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Noin 5 vuorokautta auto seisoi pihassa pakkasen ollessa 10 asteen molemmin puolin, jonka jälkeen mittasin akkun jännitteen, joka näytti 12.25V eli ei näytä akun suhteen välitöntä hätää olevan. :)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.