Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan King Cab SD25.

Aloittaja JonzQ, toukokuu 29, 2011, 19:20:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tare

Onko jakolaatikko irrallaan? D21:stä, muistini (  :-???)mukaan vaihdelaatikko ei aukea, jos ei poista jakolaatikkoa ja aukaise j-laatikolle menevän akselin lukituksia ja muttereita. :-/

Se on, muistini mukaan samanlainen hajotettava , kuin Pajeroden ja Hiluxien, joissa jakolaatikko on vaihdelaatikoon liitettynä.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Hompppa_

Sitä olen tässä itekki miettinyt että pitääkös sekin aukaissa, eli en ole ottanut jakista irti. Pithääpä kokkeilla irrottaa seki ja kattua saaku sitten laatikkoa purettua...

Prkl että on saatu laatikosta+jakiksesta painava  ;D
Ei tiedolla, ei taidolla vaan savulla!

ikilika

LainaaD21:sissä on kahta mallia kitkalukkoa.. Tuo uudempi minkä erottaa pulttiluukusta kun takaa katsoo on perciistä  :P Wanhempi malli mitä mullakin oli takapotkussa taas on ihan hel*etin loistava, aina lukittuu että naps vain muttei jyrää mutkissa eikä LUISTA kun suditellaan milloin missäkin  8-)

Harmi kun wanhemman mallin perässä on eri välit niin ei passaa nelikon kaveriksi, tuossa omassa ei täysin pidä tuo kitkalukko, saishan sen tosin shimmailtua kireemmäks mutta silti  :(
Tästä tuli mieleen toi talvella suoritettu peräöljyjen vaihto, vanhalla kuraliejulla toi lukko piti paremmin kun tällä uudella öljyllä, oliko uus öljy mobilin ls tms mikä lukkoperälle pitäis sopia... Kannattaako taas talveksi vaihtaa jotkut ilman lisäainetta olevat öljyt vaikka viikoksi ja sitten jotkut "raadin suosittelemat" öljyt millä lukon sais taas pitämään?
Nissan pick-up -89, td25 2wd

JonzQ

#33
Minä laitoin talvella redlinen öljyt laatikoihin ja periin ja öljysuositusten mukasesti, ku eikai ne ihan kakkoja öljyjä ole, hintavia kylläkin vaan..... Muistaakseni 2 ja 3 vaihteella oli sellaista pientä jurinaa ennen öljyn vaihtoa vaan ne hävis kokonaan pois.. Tulevana talvena/syksynä pitää laatikko samalla ottaa pois kun sen koneen vaihtaa, katsella sisuksiin mitä näkyy.. En tiedä saako tuota kingcapin laatikkoa kestämään huonostikkaan tuon cedricin koneen kanssa vai tietääkö porukat millä lailla tuota kinggin omaa laatikkoa voisi vahvistella jotta kestäisi vähän enemmän heppoja/vääntöä.. Kestäähän se varmasti kun rauhallisesti ajelee, mutta mitenkä sitä malttaa jos koneesta vähän enemmän tehoja ulos ottaa..

Minkälaista turboa muuten suosittelisitte tuolle 2.8 cedricin koneelle? Minulla olisi Holsetin HX40 superi 14 kiinteällä pakopesällä vaan se on ehket vähä liian iso vakiopumpulle.. Kellään ylimääräisenä toimivaa ja ehjää joka olisi sopivan kokoinen vaikka 160hp.

Tarkoititko Tare, että cedricin laatikon hilut vois viskata kinggin laatikon sisälle, jos nyt en ihan väärin kirjoittamaasi tekstiä väärin ymmärtänyt?

Vatugga

Cedrikin lootan osat paassaa kinkunlootan sisälle...

Tuo kinkun lootahan ei tykkää siitä, että ajetaan pikkukierroksilla ja jyrrytettään. Eip voitelu pelaa. Muuten on tuntunut kestävän ihan hyvin. VOitelu ongelmaahan voi kompensoida "kaivos"täytöllä eli vaihdekeppien juuresta öljyä sissään niin paljon ku menee.
-Nissan Bluebird T12 2.0TdiC-
-Toyota Avensis T220 1CD-FTV-

JonzQ

LainaaCedrikin lootan osat paassaa kinkunlootan sisälle...

Tuo kinkun lootahan ei tykkää siitä, että ajetaan pikkukierroksilla ja jyrrytettään. Eip voitelu pelaa. Muuten on tuntunut kestävän ihan hyvin. VOitelu ongelmaahan voi kompensoida "kaivos"täytöllä eli vaihdekeppien juuresta öljyä sissään niin paljon ku menee.

Okkei, kiitoksia paljon, pitääpäs perehtyä laatikoihin kun saa molemmat koneet laatikkoineen pois autojen keulilta..

Onko tietoa, että onko osat yhtään järeämmät cedricin laatikossa? Että kestävyyden kannalta kannattaisiko nuo cedricin laatikon osat heittää kinkun laatikkoon, tiedä sitten miten välityksien käy..?

Moottorin korvakoiden teko vielä mietinnän alla, helpoin tietysti kun tekee lattaraudasta 5-10mm paksusta, ja sitten hitsaa latat 45 asteen kulmaan suurinpiirtein jos ajatellaan että yksi latta on lohkossa kiinni ja toinen auton rungossa.. Ainin varmaan joudun korottamaan koriakin rungosta jottei konepelti ota koneeseen kiinni, ellei skuuppia välttämättä halua laittaa..

Tare

Lainaa

Okkei, kiitoksia paljon, pitääpäs perehtyä laatikoihin kun saa molemmat koneet laatikkoineen pois autojen keulilta..

Onko tietoa, että onko osat yhtään järeämmät cedricin laatikossa? Että kestävyyden kannalta kannattaisiko nuo cedricin laatikon osat heittää kinkun laatikkoon, tiedä sitten miten välityksien käy..?

Moottorin korvakoiden teko vielä mietinnän alla, helpoin tietysti kun tekee lattaraudasta 5-10mm paksusta, ja sitten hitsaa latat 45 asteen kulmaan suurinpiirtein jos ajatellaan että yksi latta on lohkossa kiinni ja toinen auton rungossa.. Ainin varmaan joudun korottamaan koriakin rungosta jottei konepelti ota koneeseen kiinni, ellei skuuppia välttämättä halua laittaa..
Itse en muuttaisi korvakoita vaan tekisin uudet reijät ja vahvistukset koriin uusia osia varten, niiden sovitus helpottuu ja kulmavirhe pienenee, ei jyristä tulevaisuudessa niin paljon ja kardaanit pysyvät paremmassa kunnossa pidempään.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

JonzQ

#37
Lainaa
Itse en muuttaisi korvakoita vaan tekisin uudet reijät ja vahvistukset koriin uusia osia varten, niiden sovitus helpottuu ja kulmavirhe pienenee, ei jyristä tulevaisuudessa niin paljon ja kardaanit pysyvät paremmassa kunnossa pidempään.

Mutta saikos korista muuttaa kiinnityskohtaa millään tavoin johonka koneen korvakko tulee? Ihan kuin joku olisi niin sanonut ettei saa muutella..

Mietin tuossa noita cedricin välityksiä, että tuossa minulla ne on ainakin oudot, satasta kun ajaa niin kierrokset huutaa 3500 muistaakseni.. Vai tälläisetkö ne on?

JonzQ

Juu, mistähän löytäisi cedricin perävälitykset 2.8 koneella olevaan sekä vaihelootan välitykset? Sekä Nissan King capin perä ja vaiheloota välitykset 2,5 koneella olevaan.. Otin cedricistä nyt sen koneen poikkeen ja myös kytkinkopan, vaan tämä kytkinkoppahan on oikeestaan vaihdelaatikko? Ja se kyllä passaa kinggiin sitten sieltä lootan puolelta. Mietin vain näitä välityksiä, että joudunko nyt vaihtamaan tuon cedricin laatikon sisään nuo king cabin laatikon hilut.. Pitäis ne välitykset jostaki saada tietää, en oo vielä ainakaa löytäny oikein..

Pitikö muuten olla jokin tietty vaihde silmässä, että tuo "kytkinkoppa" lähtee irti? Tai sama homma kun laittaa takasin paikalleen? Ku ei nyt ollu ihan varmuutta mikä siellä päällä oli.. Mutta irrottamisen jälkeen ja lootaan tutustumisen jälkeen ykkönen siinä oli päällä.. Yksin en saanu irti, toinen ku heilutteli vaihekeppiä ni lähti heti..

nissan-man

LainaaKannattaa muuten kiertää sitä rajotinruuvia kauemmaksi, tuo kummasti vetoja lisää yläkierroksille, enkä tarkota että konetta täytyy huudattaa "ylikierroksille", auttaa jo alempana. Putki vielä vaihtoon, kun vaan viittis tonne vesisateeseen mennä  ;D
Kannattaa katsastukseen vääntää kierroksia pienemmälle ettei huudattele ylikierroksilla.. Ja jos syöttöäkin on säätänyt niin sitä pienentää kans :) 8-)
P10 GA16DS

JonzQ

Lainaa
Kannattaa katsastukseen vääntää kierroksia pienemmälle ettei huudattele ylikierroksilla.. Ja jos syöttöäkin on säätänyt niin sitä pienentää kans :) 8-)

Juu, mulla meni päästöt justiinsa läpi, en kehannu ottaa syöttöjä ku puolikkaan kiekan pois.. Jos laitto syötöt alkuperäseen niin ei piru kulkenu ei yhtään mihinkään enää.. :D Mutta jos jollain vinkkejä välityksien suhteen joita kyselin tuossa iha vähä ylempänä niin olisin kiitollinen. Tai sitten ne kingin lootan hilut tuohon cedricin kytkinkopan sisuksiin nakattava..

JonzQ

Kummastako kohtaa jakolaatikko täytyy aukaista jotta sen vaihdelaatikon lukituksen saa avattua? Eli moottorinpuoleinen pääty vai kardaaniin puoleinen pääty. Laitan vielä kuvan tähän kun räpsäsin sellasen.


Hompppa_

tuostahan se taaimmaisesta liitoksesta eli kartaanin puolelta lähtee jakolaatikko pois.
Ei tiedolla, ei taidolla vaan savulla!

JonzQ

#43
Jees, kertokaahan nyt joku oikeesti joka on king cabin laatikon heivannu pois että mistä raosta tämä nyt lähtee pois ja mistä välistä sen laatikon lukituksen saa pois jotta se laatikko lähtee pois? Yritin raotella jokaista noista välistä mitä kuvassa näkyy vaan eipä ne tahdo aueta juuri tuon enempää mitä näkyy..

Pittääkö se koko vaiheloota/jakolaatikko yhistelmä puottaa lattialle niin helpompi rassata se cedricin laatikko siihen paikalleen sitten vai saako hoidettua auton alla tämän homman että saa kinggin laatikon nätisti pois konehuoneen kautta? Tuolta ihan kardaanin "juuresta" näytti lähtevän ihan hyvästikkin auki kuten tuo ketjukin tuossa kuvassa jo näkyy.

Tuo booriakseli joka laatikolta tulee niin näkyy kyllä tuosta vaihdekepin aukosta johon siis itse keppi tulee neljällä pultilla kiinni, eli ihan vasemmanpuoleinen aukko neliön muotoinen. Eli tavallaan kun lähdetään oikealle päin kuvasta katsottuna menemään niin jossa näkyy punaista silikonimassaa niin onko se tämän booriakselin lukitus tässä välissä, miten tämän välin saa enemmän auki onko jossain vielä jokin toinen lukitus? No, kunhan saisi laatikon pois niin siihen tarviisin vinkkejä että mistä purkautuu ja missä välissä kaikki ihmeen lukitus systeemit on...

Tuo kuva on otettu vaihekepin paikalta hytin sisäpuolelta.



Lerssinen

Koko laatikko irti.. Pitänee käyttää toinen vääntösauvakin irti..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

JonzQ

No voe perperi.. Mitenkäs saan tuon varsinaisen laatikon jakolaatikosta pois ku ei näytä aukeavan nuo välit oikein millään.. Vai joutuuko vielä tuolta ketjunpuolelta jakolaatikosta purkamaan kaikki hilut pois eli ketjut rattaa jne mitä tuossa näkyykään.. Kattelin eilen että ei ehkä vääntösauvaa tartteis irti käyttää, mutta pitää lähteä purkamaan kohta niin sittenpä tuon näkee, vaihelootan poikittaisen tukitangon ainaki joutuu pois ottamaan..

Lerssinen

Huhu kertoo extrememiehestä joka pudotti ja asensi laatikon kerran irroittamatta vääntösauvaa.. Ei aikonu tehä sitä toista kertaa niin vaikeasti  ;D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

JonzQ

LainaaHuhu kertoo extrememiehestä joka pudotti ja asensi laatikon kerran irroittamatta vääntösauvaa.. Ei aikonu tehä sitä toista kertaa niin vaikeasti  ;D

Kyllähän tuo vaihdelaatikko/jakolaatikko yhdistelmä tuli helposti konehuoneen puolelta ulos sen mitään ihmeempää purkamatta edestä :D

Hitsi kun ois aikasemmin älynny niin eihän tuota jakolaatikkoa olisi tarvinnut irti ottaa, nimittäin tuossa kuvassa jossa näkyy punaista saumamassaa niin siitä kohtaahan se lopulta aukesi kokonaan, oli vaan niin tiukka että auton alla sitä ei saanut väänneltyä tarpeeksi :/ No mutta tuleepahan laakereita uusittua, kyllähän nuissa pientä välystä jo näkyi olevankin.

Mitenkä muuten tämän pitkän akselin saa helpoiten irti joka on tässä lootassa kuvassa alla? Kun tämän akselin joudun vaihtamaan cedricin laatikkoon enkä ilmeisesti mitään muuta? Sitä vaan mietiskelin ja yritin räjäytyskuvistakin katsella että mitenkä tämän akselin saa pois, että onko se heti noiden hammasrattaiden jälkeen jotenkin kiertämällä kiinni vai meneekö ihan lootan sisään asti jossa vastalukitus?

Purin tuosta parit rattaat irti, ilmeisesti vitosvaihteelle kuuluvia.



ikilika

Tein nyt (22.11.11) testin tuosta peräöljyistä, vaihdoin mobil ls:n tilalle mobil hd:n, ja hd:ssahan ei ole kitkalisäaineita. Jos ahteri rupee narisemaan, klonksumaan, paukkumaan tms oireita ilmaantuu niin laitan hiukan ls:sää sekaan. Jos tuon lukon sais hiukan paremmin pitämään talvea vasten... Mitäpä luulette, kauanko kestää ennenkuin "vanhat" öljyt häviää kitkapinnoilta?
Nissan pick-up -89, td25 2wd

Hompppa_

LainaaMitenkä muuten tämän pitkän akselin saa helpoiten irti joka on tässä lootassa kuvassa alla? Kun tämän akselin joudun vaihtamaan cedricin laatikkoon enkä ilmeisesti mitään muuta? Sitä vaan mietiskelin ja yritin räjäytyskuvistakin katsella että mitenkä tämän akselin saa pois, että onko se heti noiden hammasrattaiden jälkeen jotenkin kiertämällä kiinni vai meneekö ihan lootan sisään asti jossa vastalukitus?

Purin tuosta parit rattaat irti, ilmeisesti vitosvaihteelle kuuluvia.


Tuosta tulikin vielä mieleen että pitää sieltä kytkinkotelon puolelta aukaissa sellanen levy joka on n.5 pultilla kiinni ja siellä on samaiselle akselille lukkorengas. Senko irrottaa niin saa koko vaihteiston akselit ja rattaat pois vaihdelaatikon kuorista. Siihen jää ainoastaan tuo välilaippa joka on tuossa keskellä.
Ei tiedolla, ei taidolla vaan savulla!

JonzQ

Lainaa


Tuosta tulikin vielä mieleen että pitää sieltä kytkinkotelon puolelta aukaissa sellanen levy joka on n.5 pultilla kiinni ja siellä on samaiselle akselille lukkorengas. Senko irrottaa niin saa koko vaihteiston akselit ja rattaat pois vaihdelaatikon kuorista. Siihen jää ainoastaan tuo välilaippa joka on tuossa keskellä.

Juu niin minä huomasin että lähti yllättävän helposti ku sokan otti pois.. :D Kun avasin tämän laipan joka on 5 pultilla kiinni ja mietin pitkään että pitäiskö tuo sokka ottaa pois, no sen otin ja moskalla paukuttelin varovasti niin johan se rupes lähtemään.

Hompppa_

Joku varmaa on tällä palstalla purkanu kc perän, eli onko millanen homma kiristää kitkalukkoa? Ja siis td koneella oleva.
Ei tiedolla, ei taidolla vaan savulla!

ikilika

Nissan pick-up -89, td25 2wd