Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan King Cab SD25.

Aloittaja JonzQ, toukokuu 29, 2011, 19:20:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JonzQ

Pitäisi vähä saada virkeämmäksi kyseistä konetta.

Olisiko mitään järkeä laittaa paremmat suuttimet jotta sumu olisi parempi ja samalla pumpun ennakkoa asteen pari aikasemmalle?

Lerssinen

No yleensäkkin suuttimien uusaus/säätö kannattaa tehdä, pumpustakin saa lisää soppaa jolla pieni vaikutus kun ajoituksen säädättää kanssa..

Turboakin voi kokeilla mutta EN suosittele, kokemuksen äänellä  ;D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

JonzQ

LainaaNo yleensäkkin suuttimien uusaus/säätö kannattaa tehdä, pumpustakin saa lisää soppaa jolla pieni vaikutus kun ajoituksen säädättää kanssa..

Turboakin voi kokeilla mutta EN suosittele, kokemuksen äänellä  ;D

Juu oon lukenu sinun juttujasi täältä ja muualtakin että ei näytä oikein kestävän :D Mielessä kävi kans että jos talvella jaksais laittaa cedricin 2.8 koneen, laipan ilmeisesti joutuu vaihelaatikon ja koneen välille tekemään ja turbottaahan sekin varmaa pitäisi.. :)

Olit muuten tuonne jonnekki kirjotellut että kannattaa heittää mäkeen se alkuperänen ilmanputsari systeemi jos ihan oikein älysin.. :D Minkähänlaisen tuohon tilalle näppäis jos parempia vaihtoehtoja olis.. Mullekkin on joskus koneremppa tehty kuitit löytyy, ihmeen aikaseen ku olikohan 250tkm kohalla.. Nyt mittarissa jos 460tkm ja mittarin toiminnasta ei ole tietoa miten pitkään ollut toimimatta :D Mistähän muuten saisi mittarin vaijereita, vissiin aika tiukassa kun olen yrittänyt kysellä :/

JonzQ

Ainii joo minkälainen ajoituksen säätö näissä muuten on?

Lerssinen

Minä tempaisin putken suoraan siitä ilmanputsarilta syylärin ja akun välistä keulille, se imuäänen vaimentaja ahdistaa tosiaan jonkin verran samoin kuin vakio takapöntöt varsinkin jos on mallia "motonet"  :P

Nokka pyörii hammasrattailla joten pumpun asentoa käännellään..

-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

pasi77

#5
Lainaa

Juu oon lukenu sinun juttujasi täältä ja muualtakin että ei näytä oikein kestävän :D Mielessä kävi kans että jos talvella jaksais laittaa cedricin 2.8 koneen, laipan ilmeisesti joutuu vaihelaatikon ja koneen välille tekemään ja turbottaahan sekin varmaa pitäisi.. :)

Olit muuten tuonne jonnekki kirjotellut että kannattaa heittää mäkeen se alkuperänen ilmanputsari systeemi jos ihan oikein älysin.. :D Minkähänlaisen tuohon tilalle näppäis jos parempia vaihtoehtoja olis.. Mullekkin on joskus koneremppa tehty kuitit löytyy, ihmeen aikaseen ku olikohan 250tkm kohalla.. Nyt mittarissa jos 460tkm ja mittarin toiminnasta ei ole tietoa miten pitkään ollut toimimatta :D Mistähän muuten saisi mittarin vaijereita, vissiin aika tiukassa kun olen yrittänyt kysellä :/
ei tarvii tehä sovitelevyä vaan laittaa cedricin omasta laatikosta se kytkin koppa pätkä siihen kincapin laatikkoon  on ihan bolt on juttu se kaatikon kiinnitys vasta sen jälkeen alkaa ne mietittävät asiat. kun tulee se tilan ahtaus siellä konehuoneen etuosassa .

JonzQ

#6
Juu sitäpä olen miettinyt mitenkä ahtaaksi tuo konehuone käy.. Syyläriä varmasti joutuu jollain keinolla siirtelemään ja varmaan vähän peltejä paukuttelemaan.. :D Oliko jollakin nissani foorumilla ihan koneen laitto kuvien kanssa ku en muista varmaksi enkä ole löytänytkään semmoista äkkiseltään :/

Ihmettelin muuten talvella oikeasti kun ostin tuon auton, siitä oli pakoputki revennyt takapöntöstä irti ja sillälailla että se vaimentaja ei vaimentanut yhtään ja tuntui ihan pirteältä peliltä, vai äänetkö sen teki? :D No hitsailin putken takasin siihen niin on kyllä oikeasti tuntunu että ehkä hiukan laiskemmaksi se meni  ::) Tai sitten se vain tuntui.. Täytyypä kokeilla pistää vaikka läpivirtaava pönttö siihen tilalle kun yksi taitaa olla.. Ja katastuksestakin hennois läpi mennä..

JonzQ

Minkäslainen työkalu tähän ajotuksen säätämiseen tarvitaan ku ei oo tarvinnu ikinä tällein ajotusta säädellä?

JonzQ

Onko se syöttöpumppu 3 mutterilla vain kiinni? En ainakaan enempää löytänyt.. Pumppu ei kyllä kääntynyt mihinkään suuntaan eikä lähtenyt tulemaan edes ulospäin vaikka yritti varovasti meisselillä vängätä.. Jostain tuntu että olisi ahistanut vielä. Pumpun kyljestä ja jakopäästä löytyi jonkinlaiset ajoitusmerkit, ne oli suoraan kohdakkain.

Eli jos katsotaan tavallaan vänkärin penkiltä siihen pumpulle päin niin eikös kun oikealle pumppua kääntää niin pitäisi aikaisemmalle mennä? Sitä vaan ihmettelen että mistä ne asteet tarkemmin saisi tietää..

nissan-man

LainaaOnko se syöttöpumppu 3 mutterilla vain kiinni? En ainakaan enempää löytänyt.. Pumppu ei kyllä kääntynyt mihinkään suuntaan eikä lähtenyt tulemaan edes ulospäin vaikka yritti varovasti meisselillä vängätä.. Jostain tuntu että olisi ahistanut vielä. Pumpun kyljestä ja jakopäästä löytyi jonkinlaiset ajoitusmerkit, ne oli suoraan kohdakkain.

Eli jos katsotaan tavallaan vänkärin penkiltä siihen pumpulle päin niin eikös kun oikealle pumppua kääntää niin pitäisi aikaisemmalle mennä? Sitä vaan ihmettelen että mistä ne asteet tarkemmin saisi tietää..
Eikös siinä oo ne 3pulttia ja taitaa olla vielä lohkossa kiinni?
P10 GA16DS

JonzQ

Lainaa
Eikös siinä oo ne 3pulttia ja taitaa olla vielä lohkossa kiinni?

Aijjaa että vielä lohkossakin  :-? Yritin kyllä kopeloida pumpun ympäriltä ja katella vaan en nähnyt  ;D Jos se sitten on, monellakohan vielä lohkossa kiinni? Paljonkohan sitä pumppua käsivaralta kääntäisi jotta olisi se aste tai pari.. Varmaan milli riittää?  ;)

nissan-man

Lainaa

Aijjaa että vielä lohkossakin  :-? Yritin kyllä kopeloida pumpun ympäriltä ja katella vaan en nähnyt  ;D Jos se sitten on, monellakohan vielä lohkossa kiinni? Paljonkohan sitä pumppua käsivaralta kääntäisi jotta olisi se aste tai pari.. Varmaan milli riittää?  ;)
Semmonen pultti jota ei tartte ku löysyttää vähä.
P10 GA16DS

JonzQ

Lainaa
Semmonen pultti jota ei tartte ku löysyttää vähä.
Asia kunnossa.. Vielä kun sitä ajoitusta joku viisas selventäisi niin olisi hieno homma..  8-)

JonzQ

sain säädettyä sitä pumppua.. Kohta huomasinkin ku kannentiiviste paskana kun työntää nesteet pihalle.. En jaksa uskoa että tuon säädön ja muutaman koelenkin takia ois menny.. Ajelin ennen pumpun säätöä satakunta km melkeinpä lämä tiskissä ja tähän on viimeks talvella kannentiiviste vaihdettu saman oireen takia, mutta kantta ei oltu oikaistu olosuhteiden pakosta kun auto täytyi saada heti ajoon, siis entinen omistaja oli näin tehnyt. Pitää nyt käyttää kansi varulta koneistamossa. Onko joku kuullut käytettävän kemiallista metallia vai mitähän ainetta se oli kannentiivisteen ja lohkon väliin? Jotta epätasaisuudet ja syöpymät peittyisi tasaiseksi. :o

Cedricisti

LainaaOnko joku kuullut käytettävän kemiallista metallia vai mitähän ainetta se oli kannentiivisteen ja lohkon väliin? Jotta epätasaisuudet ja syöpymät peittyisi tasaiseksi. :o

Olen, tee-se-itse miehiltä sen käyttö ei onnistu ja sen nimi on jyrsin.

Lerssinen

Jos dekkitaso on pilalla niin se on pilalla, eipä sitä ihan edullisesti kotona korjaile  :(

Ps, mulla olis mottia kaupan  ;D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=84760
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

take

Kyllä se yleensä dekkitaso on korjattavissa. Riippuen tietysti siitä paljonko sitä joutuisi laskemaan. Vaikka toisen moottorin saisi halvemmalla niin se on kuitenkin käytetty. Ja käytettynä ei hyvää saa. Perusteellisella kunnostuksella voi olla varma että kone kestää nipussa taas pitkään.

Lerssinen

#17
Tottakai on korjattavissa en minä sillä sanonut mutta vaatii moottorin kiikuttamisen korjaamolle tai konehuoneen siivoamisen ja ilman kantta hinaamisen korjaamolle jos suostuvat paikallaan tekemään, oman haasteensa tuo SD koneen sylinteriputket jotka olis viisas poistaa dekkitason oikomisen ajaksi..

Joka tapauksessa kalliiksi se tulee  :P

Edit: Eikä korjaannu kemiallisella metallilla  ;D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

ikilika

Tästä ajoitusten säädöstä heräs kysymys, auttaako se mitään? Nyt on omasta moposta sopparuuvia ruuvattu ja mustaa tulee mukavasti putkesta, samoin ilmanputsarilta on putki suoraan keulalle ilman imuvaimenninta. Takavaimentaja on alkuperäisen kaltainen jostain volkkarista, eli laippavaimentaja suurella vastuksella. Enempi sais kyllä olla potkua että rekastakin kerkeis ohitte "turvallisesti". Lisää sd tai td-koneen piristys keinoja kiitos  ;D :D
Nissan pick-up -89, td25 2wd

Tare

LainaaTästä ajoitusten säädöstä heräs kysymys, auttaako se mitään? Nyt on omasta moposta sopparuuvia ruuvattu ja mustaa tulee mukavasti putkesta, samoin ilmanputsarilta on putki suoraan keulalle ilman imuvaimenninta. Takavaimentaja on alkuperäisen kaltainen jostain volkkarista, eli laippavaimentaja suurella vastuksella. Enempi sais kyllä olla potkua että rekastakin kerkeis ohitte "turvallisesti". Lisää sd tai td-koneen piristys keinoja kiitos  ;D :D
Epäilys käy, että jos haluat havaittavaa tehon lisäystä, niin menee ahtimen puolelle, muuten et sitä tule saavuttamaan.  :-/
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

ikilika

Oho, pumppua hiukan aikasemmalle ja savutuksessa huomataan merkittävä vähentyminen, kulkeminen herkempää, ehkä +3.5hv ja kone käy pikkasen terävämmin. Takapöntön vaihdan viikonloppuna ja ruuvaan pumpusta "jenkaa" lisää, eli rajotinta kauemmaksi. Testataan näillä.
Nissan pick-up -89, td25 2wd

ikilika

Kannattaa muuten kiertää sitä rajotinruuvia kauemmaksi, tuo kummasti vetoja lisää yläkierroksille, enkä tarkota että konetta täytyy huudattaa "ylikierroksille", auttaa jo alempana. Putki vielä vaihtoon, kun vaan viittis tonne vesisateeseen mennä  ;D
Nissan pick-up -89, td25 2wd

JonzQ

#22
LainaaKannattaa muuten kiertää sitä rajotinruuvia kauemmaksi, tuo kummasti vetoja lisää yläkierroksille, enkä tarkota että konetta täytyy huudattaa "ylikierroksille", auttaa jo alempana. Putki vielä vaihtoon, kun vaan viittis tonne vesisateeseen mennä  ;D

Paljoko säädit pumppua aikasemmalle? Laitoin itsekkin jonkun verran, saattoi ehkä vähän jopa piristyäkkin. Katsoin pillarin syöttöpumpun kuppeelta kun siinä näkyy asteet niin joku 3-4mm välein oli asteet, onkohan tässä kinkku kaapissakin samallalailla suurinpiirtein?

Tänään ois tarkotus kans purkaa ja käyttää oikasussa niin eipähän jää siitä kiinni. Saattais sitten syksyllä olla kone myynnissä jos sen isomman vaihan.

Huomasin itsekkin savutuksen vähentymisen että kai se paremmin sen polttaa, pieni vaikutus oli. Se vaan ihmetytti kun rupes painetta tekemään syyläriin. No, tänään sen näkee onko pahvi vai kansi halki, viimeks oli ainakin pahvi tuossa talvella vaan tiedä taas..

Pitäis itsekkin kokeilla säädellä sitä yläkierrosten rajoitinta, mutta muistaakseni vaikka polkimen painoi pohjaan niin ei menny enempää. Pitäs vaijeria jne säädellä sitten..

ikilika

Mitäköhän se pumppu ois liikahtanut, 2-3mm varmaankin. En o saanu aikaseksi vielä tota takapöntön vaihtoa. Joku järkevämpi ilmansuodatus systeemi on mietinnän alla, sieltä peltisen ilmansuodatinkotelon sisältä löytyy melkoisen pieni tila mistä ilma virtaa imusarjaan, heitin lenkin ilman kopan kantta ja sillä oli tuntuva vaikutus, meteli on vaan sellanen ettei pää kestä esim kartiosuodatinta tms ilman vaimentajaa tai putkea nokalle.  ::)
Nissan pick-up -89, td25 2wd

JonzQ

Juu tuli tuossa tehtyä kansiremontti, kansi oli hiukan "mutkalla". Imuventtiilit samalla uudet ja venttiilityöt samalla muihinkin. Sen verran tuli vetoja että jaksaa jo kulkea satasta melkein koko ajan.. :D 120 tais olla huiput. renkaina 33x12,5R15.

Pittää tännään lähtee yks cedrikki hakemaan niin saa syksyllä siitä sen koneen istutella paikoilleen..

Tare

Tarvitsee myös L-koneen kaavelin vaihdelaatikosta, että sopivat yhteen.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

JonzQ

#26
LainaaTarvitsee myös L-koneen kaavelin vaihdelaatikosta, että sopivat yhteen.

Kaavelin? Ei sano mitn.. Eikös näissä king capeissa kitkalukko takana ole, tai siis on mutta mitenkä sitä pystyy säätämään ja ilmeisesti levyillä on vai? Kun pikkusen se meinaa ottaa, että jos säädöllä vielä sais paremmaks.. Juu googlasin ni löyty, eli siis sovite.. Niin minulla on koko cedric tuossa pihalla odottamassa.. Eli eikös ne kytkinkopan kiinnitykset passanneet keskenään? Hitto ku taas luetun ymmärtäminen, juu eli se kytkinkoppa käy keskenään ku uudestaan lukasin tekstin.. :D

Minkähänlainen perä cedricissä on ku ei oo hajuakaan, oiskait tuossa semmonenki jos siitä jtn osia voi hyödyntää..

Onkos kytkinakseli samanlainen näissä kummassakin yksilössä? Vai joutuuko rakentelemaan.. Entäs tuo kytkinkoppa, samanmittainen vai ei? Mieluustihan sen cedricin kytkin paketin sinne jättäisi, luulisi että on kestävempi? Toisaalta king cappiin on talvella tehty kytkinremppa.. Laittaa paine asetelmaan tuplajouset niin luulis pitoja jo olevan..

Tare

Lainaa

Kaavelin? Ei sano mitn.. Eikös näissä king capeissa kitkalukko takana ole, tai siis on mutta mitenkä sitä pystyy säätämään ja ilmeisesti levyillä on vai? Kun pikkusen se meinaa ottaa, että jos säädöllä vielä sais paremmaks.. Juu googlasin ni löyty, eli siis sovite.. Niin minulla on koko cedric tuossa pihalla odottamassa.. Eli eikös ne kytkinkopan kiinnitykset passanneet keskenään? Hitto ku taas luetun ymmärtäminen, juu eli se kytkinkoppa käy keskenään ku uudestaan lukasin tekstin.. :D

Minkähänlainen perä cedricissä on ku ei oo hajuakaan, oiskait tuossa semmonenki jos siitä jtn osia voi hyödyntää..

Onkos kytkinakseli samanlainen näissä kummassakin yksilössä? Vai joutuuko rakentelemaan.. Entäs tuo kytkinkoppa, samanmittainen vai ei? Mieluustihan sen cedricin kytkin paketin sinne jättäisi, luulisi että on kestävempi? Toisaalta king cappiin on talvella tehty kytkinremppa.. Laittaa paine asetelmaan tuplajouset niin luulis pitoja jo olevan..
Juurikin sovite, mutta kun otat etuosan Cedricin vaihdelaatikosta ja pultaat sen KingCapin laatikoon niin saat molemmat sopimaan. Laatikon sisä osat Cedricin laatikosta samoin kytkin ja paineasetelma.

Vaan eikö noissa D21:ssä ole kitkalukko, ei oikein hyvä milloinkaan, kun saat pitämään, niin lämpiää ja sitten on säädöt jo p**siissä. Jos haluat lukkoa niin hanki joko kiilapala lukko tai hammasrataslukko, sähköisellä tai pneumaattisella ohjauksella, ainakin Danan -akseleihin sellaisia löytyy jenkkilästä.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Lerssinen

D21:sissä on kahta mallia kitkalukkoa.. Tuo uudempi minkä erottaa pulttiluukusta kun takaa katsoo on perciistä  :P Wanhempi malli mitä mullakin oli takapotkussa taas on ihan hel*etin loistava, aina lukittuu että naps vain muttei jyrää mutkissa eikä LUISTA kun suditellaan milloin missäkin  8-)

Harmi kun wanhemman mallin perässä on eri välit niin ei passaa nelikon kaveriksi, tuossa omassa ei täysin pidä tuo kitkalukko, saishan sen tosin shimmailtua kireemmäks mutta silti  :(
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Hompppa_

Nyttenkö on kingit puheenaiheena niin mites ton nelikon laatikon saa auki? Aukiaa siitä keskeltä sen 3cm ja tökkää sitten. Pitääkö jotaki muutaki aukassa tai olla joku vaihe silmässä ym.? :-?
Ei tiedolla, ei taidolla vaan savulla!