Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

1000 tekniikan vaihto

Aloittaja 1000farkku, joulukuu 04, 2011, 21:20:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

1000farkku

 eli mikäs kone tuohon 1000 ratsunii kannattais tyrkkää? ennen kaikkea meneekö esim a15 kone suoraan kiinni vai joutuuko paljonki muokkailemaan?

Ei taida olla järkeä alkaa tuota a10 virittelemään?

t. uusi ratsuni harrastaja

ILVES-Joe

Mikä on auton käyttötarkoitus?

A12 menee melkein heittämällä jos on vanhempaa mallia eli virranjakaja etupäässä moottoria, uudemmat (ja isommat) mallit vaatii mm. moottorin korvakkeiden muokkaamista.

Tieliikennekatsastukseen ainoa mahdollisuus on A-sarjasta on A12.
Parempi vaihtoehto mielestäni on Micrassa oleva MA12 koska se on uudempaa tekniikkaa, kevyempi ja tehokaampi, siinä muutoksessa on kylläkin enemmän työmaata kun vaihteisto pitää sovittaa yms. mutta siihenkin neuvoksi että työ tekijäänsä opettaa... ;)
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

1000farkku

no teho tavote olis 80-90hp ja katukäyttöön tulossa ja ei siitä vääntökonetta olla tekemässä, vaan kaikki tehot pyritään saamaan ylhäällä ja mahdollisimman paljo. Liekö A12 pystyis puristaa 100hp vaparina?

ILVES-Joe

Kyllä A12 koneesta saa 100heppaa eikä edes ihan mahottoman kireeksi tarvitse tehdä.

Perusjutuilla eli puristusuhteen nosto, kanavien muotoilu, mahdollisesti venttiilien suurentaminen, imupuolelle joko virityskaasarit tai ruisku, viritysnokka-akseli (esim. GT-Motor hioo monenlaisia) peltipakosarja ja isompi pakoputkisto (noin 52mm riittää).
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

1000farkku

täytyy alkaa metsästämää 1.2 vanhanmallin konetta sitte jostain, tai sitten tyydyn tuohon litrasen koneeseen, saahan siitäkin nyt jotain irti sentään..

mikan

Jos A10:ssä olis samanmallinen kampiakseli kuin isommissa A-moottoreissa ja yhtä monta runkolaakeria, niin siitä vois olla hauska rakentaa sellainen reippaasti yli 10000 rpm kiekuva moottori.

Suosittelisin kuitenkin laittamaan A12 alakerta + A14/A15 yläkerta.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

1000farkku

ilmotelkaa jos jonkun nurkista löytyis tollanen vanhan mallinen a12 ni pääsis rakentelemaan konetta tonniseen.

C 110 ratsuni

primera 2,0 sport -00

1000farkku

mihis hintaa lähtee? ja onko ihan kokonainen kone ja pyörii?

C 110 ratsuni

50€,pyörii keveästi,ei lonksu liikutellessa,imu/pako sarja,virranjakaja,laturi puuttuu.Nyt ei muista muuta.Nuo puuteethan saat entisestä koneesta.
primera 2,0 sport -00

1000farkku

A12 kone joutuu nyt hieman kyllä odottaa.. Parin lonkeron otettua innostuin ja repäsin tuosta A10 kannen irti ja kaveri lupasi koneistaa sen perskele! kuinkahan paljon tuosta pystyy jyrsiä pois, ettei osu venttiilit mäntii. Kyllähän varmaa 1mm voi ottaa pois?

OH2KV

Laita NCF- jäsenhakemus vetämään, foorumin jäsenosiossa on 27 sivua juttua A- koneen virittämisestä.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

ILVES-Joe

#12
Suoraan ei mitenkään pysty sanomaan miten paljon kannesta voi ottaa, varmimman tiedon saat kun laitat muovailuvahaa männän päälle, kansi paikalleen ilman tiivistettä (ei tarvi olla kuin muutamalla pultilla kiinni).
Sitten pyöritä konetta pari kierrosta ympäri räikällä kampiakselin päästä, sitten kansi pois ja tarkista miten paljon jäi muovailuvahaa ohuimmalti, siitä saa suuntaa miten paljon voi ottaa.

Toinen ja erittäin tärkeä asia on nykyinen puristussuhde ja mikä sen halutaan olevan.
Googlen haulla löytyy puristussuhteen laskemisesta kaikki tarvittava.

Noita vanhojen autojen kansia on yleensä oikaistu muutaman kerran joten mitään "ainakin pari milliä voi ottaa" ei ole olemassa, se miten paljon kannesta pitää ottaa pois on aina yksilökohtaista.

Vakiokuntoisella A12 moottorilla on suorituskyky samaa luokkaa kuin jonkinverran viritetyllä A10 koneella mutta kestävyys on parempi.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

StanLaurel

LainaaVakiokuntoisella A12 moottorilla on suorituskyky samaa luokkaa kuin jonkinverran viritetyllä A10 koneella mutta kestävyys on parempi.

Ja ne pienet viritykset kannatta tehdä siihen A12 koneeseen jos sitä tehoa kerran tarvii.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

mcjusa

LainaaLaita NCF- jäsenhakemus vetämään, foorumin jäsenosiossa on 27 sivua juttua A- koneen virittämisestä.

Mitenkähän tällaiseen jäsenosioon pääsee. Olen NCF:n jäsen mutta ei mulla näy tuollainen osio.
Finn -73 (25000km) ja Cherry STW -81 (36000km)