Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Diesel kylmäkäynnistys (kingcab)

Aloittaja Hompppa_, syyskuu 27, 2011, 18:19:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nissan-man

#30
Lainaa

Videota en voi katsoa, mutta voin arvella.
Enkä pelottele. -3 asteesta ilman roikkaa 95tkm ajettu SD22 lähtee laakista kaikilla ilman nappihehkuja. Joten jos näillä ilmoilla jo on käynnistysongelmia niin ei se hyvää lupaa talveksi. SD kone on niin helppo&halpa peruskorjata ettei väljän romun kanssa kannata montaa kertaa hermoja polttaa. Sitten kun tulee se vaihe että saa startilla rynkyttää vielä jonkin aikaa mukana että jaksaa pysyä käynnissä niin alkaa startti irtoilemaan, jengat pettää jne lisäongelmia. Ja sitten starttaaminen muuttuu synnyttämiseksi. Mutta kukin tyylillään. 2001 alkaen enempi ja vähempi väljien dieselien kanssa taistellut ja nyt riitti. Nyt pistetään koneet iskuun ja lopetetaan virittämiset.

Niin ja kysyjälle. 455tkm on ihan hyvä lukema. Nyt kun ajoissa laittaa koneen iskuun niin selviää helpolla ja saa huolettomia kilometrejä toisen mokoman eteenpäin. :)
Puristuspainemittaus kertoo aika paljon tarviiko sitä aukoa.Venttiilivälykset kannattaa tarkistaa, yhessä pirssissä kantoi pari venttiiliä ja heti sai -2 asteella olla roikkaan laittamassa että lähti käyntiin!. 540tkm ajettu diesel sunny napsahti -30 pakkasesta ilman roikkaa käyntiin ilman ongelmia, mutta ei se hyvää kyllä tee koneelle. Mut sitte meni rikki jälkihehkun rele ja päädyin napppihehkuun ja taas mentiin..
P10 GA16DS

Temu

Paljonkohan tuossa td25 pitäisi puristuspaineet olla kun kone kunnossa?  :-?

StanLaurel

LainaaPaljonkohan tuossa td25 pitäisi puristuspaineet olla kun kone kunnossa?  :-?

2942 kPa.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Hompppa_

Jahas pakkasia taas tulossa niin nostellaanpas tätäki ihmistenilmoille. Nappihehkunki kanssa surkia lähteen käyntiin, eli kummassa vika: pumpun ajotuksessa vai suuttimissa? Mitäpä maksaa suuttimien huolto taikka pumpun ajotuksen säätö?
Ei tiedolla, ei taidolla vaan savulla!

take

Ei se pumpun ajoitus ainakaan itsekseen mihinkään muutu. Suuttimet tai huono puristus. Kannattais ne puristukset mitata. Se on aika helppo tapa selvittää kummassa vika.

nissan-man

#35
LainaaEi se pumpun ajoitus ainakaan itsekseen mihinkään muutu. Suuttimet tai huono puristus. Kannattais ne puristukset mitata. Se on aika helppo tapa selvittää kummassa vika.
Muuttuupas,, hihna venyy ajanoloon ja ei tarvi paljoa mennä pieleen niin vaikuttaa käynnistykseen.. Ja jos edellinen hihnanvaihto on suoritettu ja pumppua ei mittakellon avulla ajoitettu niin ei mikään ihme jos ei käynnisty. Venttiilivälyksetkin kannattaa kattoa!
P10 GA16DS

take

Lainaa
Muuttuupas,, hihna venyy ajanoloon ja ei tarvi paljoa mennä pieleen niin vaikuttaa käynnistykseen.. Ja jos edellinen hihnanvaihto on suoritettu ja pumppua ei mittakellon avulla ajoitettu niin ei mikään ihme jos ei käynnisty. Venttiilivälyksetkin kannattaa kattoa!
Mutta kun SD ja TD koneissa on ratasjakopää. Jos siellä alkaa ajoitus muuttumaan niin romua syntyy niin paljon että pumpun ajoitus tuskin on suurin huoli. ::)

ikilika

Jep, remmivälitteisillä tää on päivänselvää. Ja ketjukäyttösen pumpun ajoituskin siirtyy kun ketju venyy. Ratasvälitteinen pumppu taitaa pysyä aika tarkasti paikassaan.
Nissan pick-up -89, td25 2wd

take

LainaaJep, remmivälitteisillä tää on päivänselvää. Ja ketjukäyttösen pumpun ajoituskin siirtyy kun ketju venyy. Ratasvälitteinen pumppu taitaa pysyä aika tarkasti paikassaan.
Noh, teoriassa kyllä ehkä, vaan käytännössä ei CD17 koneessa ainakaan pumpun ajoitus ole muuttunut niin paljoa että käynnistyksessä huomaisi mitään eroa, kun hihna vaihdetaan ajallaan, laitetaan merkit kohilleen eikä venytetä 20-vuotiseksi vaihtoväliä. Sitten vasta käynnistys heikkeni strategisesti, kun pumpun ajoitus oli hampaan myöhäisellä. Sittenkin käynnistyi pakkasella lämmittämättä, mutta hyvin verkkaisesti ja savutti kuin sellutehdas eikä ainakaan minuuttiin kestänyt käynnissä muuten kuin kaasu pohjassa. Kun laittoi hihnan oikein niin johan tärähtää tulille. :)

nissan-man

Lainaa
Noh, teoriassa kyllä ehkä, vaan käytännössä ei CD17 koneessa ainakaan pumpun ajoitus ole muuttunut niin paljoa että käynnistyksessä huomaisi mitään eroa, kun hihna vaihdetaan ajallaan, laitetaan merkit kohilleen eikä venytetä 20-vuotiseksi vaihtoväliä. Sitten vasta käynnistys heikkeni strategisesti, kun pumpun ajoitus oli hampaan myöhäisellä. Sittenkin käynnistyi pakkasella lämmittämättä, mutta hyvin verkkaisesti ja savutti kuin sellutehdas eikä ainakaan minuuttiin kestänyt käynnissä muuten kuin kaasu pohjassa. Kun laittoi hihnan oikein niin johan tärähtää tulille. :)
Oletin että ois ollu hihnalla ku en enempää perehtynyt.. CD17 koneinen sani kyllä oli niin maan perkelee hyvä lähtee käyntiin kovillakin pakkasilla ilman roikkaa! Puristuspainemittaus kannattaa suorittaa, ainakin ekaks se venttiilivälyksien säätö..
P10 GA16DS