Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Ostamassa Nissan Almeraa?

Aloittaja Alppu, marraskuu 14, 2011, 02:35:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

Yritin etsiä haulla, mutta en löytänyt vastaavaa aihetta...

Mitäs vikoja näissä on?

Jostain on jäänyt mieleen että on jakopäävikaa?
Voiko korjaustarvetta jotenkin ennakoida? Hajoaako aina noin samoissa km lukemissa, vai onko ihan arpapeliä?
Rallattaako etukäteen, vai hyppääkö ketju tai meneekö poikki, jollon tuho on totaalinen?

Paljonko maksaa jakopääremppa jos teettää liikkeessä?

Vaihdelaatikko. Kestääkö? Paljonko? Vitonen ei pysy päällä?

Öljy maistuu?

Sähkövikoja? Renaultin sähköt? Jättääkö tielle?

Ruostuu? Mistä ja paljonko?

Varustetasot? Mitä niitä on ja mitenkä poikkeavat toisistaan?

Että tämmöstä pientä riskianalyysiä tässä.

Auto tulisi lähinnä paikalliseen pyöritykseen kevyellä kuormalla, joten pysytään siinä 1.5 koneessa.

Auto ei tule itselleni.  :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Gorgane

Itse kallistuisin kyllä mieluummin japanissa tehtyyn Civicciin, kuin Almeraan, mutta britti-Civicit kannattaa unohtaa. Huonompi laatu, epäyhteensopivia osia, tarvikeosien saatavuus huonompi.

Almera ruostuu Civicciä pahemmin ja salakavalammin, ei ole yhtä pirteä kulkemaan ja Renault-perintö rasittaa autoa.

Corolla on hyvä auto, mutta laadusta joutuu sitten tosiaan maksamaan enemmän ja varustelu heikompi. Golfin kanssa sama juttu, mutta varustelu sitten todella karvalakkia kohtuuhintaisissa.

Sekä Corollan, että Civicin uskaltaisin ostaa kyllä 90-lukulaisena aivan hyvin. Civic ruostuu vuoteen -95 asti helmoista ja takakaarista aika pahasti, mutta pohjapelti kestää hyvin ja ovet/ulkopinnatkin, jos pidetty edes jotenkin huolta. Sitä uudemmissa helmojen ja takakaarien kestävyyttä saatu paremmaksi. Mitä itsellä on kokemuksia yli 350tkm ajetuista ritsoista, niin Civic on ihan ykkönen. Kulkee, kulkee ja kulkee.

Civiceissä on kyllä sitten yleensä sellainen ilmiö havaittavissa, että sedanit ovat parempikuntoisia, kuin HB:t jotka ovat usein olleet kovassa perhe/kauppakassikäytössä. Ja jos autossa on jotain tuningia, takalasissa lukee isolla PIONEER ja sisällä tuoksuu wunderbaum, niin kannattaa pysyä kaukana. Teiniritsoja liikenteessä paljon.

Alppu

#3
Hakusessa olevan auton tulee olla mieluummin 2000-luvun puolivälissä tai sen jälkeen tehty.
80-90-luvun Corollista on kyllä hyviä kokemuksia, mutta merkin vaihto saattaisi vähän piristää, vaikka Japanin sukuisissä pysyttäisiinkin.
HB mallinen olisi kyllä haussa ja teiniviritelmistä pysytään kaukana.
Missä lienee nämä ~2005 malliset HB:t valmistettu?

Kyseeseen tulisi siis todennäköisesti 7. sukupolven Civic.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

micramies

#4
Huomasin kuvista tuon Almeran matkustajanpuolen etuoven etu-alareunassa lommon, olisiko talvella ovikarmin väliin valunut vettä joka jäätynyt ja ovea avatessa pelti ruttaantunut kuten joissain Golfeissa? Muutoin auto näyttää siistiltä. Viisiovisena esittämistäsi vaihtoehdoista kaikkein käyttökelpoisin, kolmiovisissa pitkät ovet parkkipaikoille ja hankala könytä vaikkapa kaatamaan takapenkkiä tilaa tarvittaessa.
Luottaisin Toyotankin olevan hyvä vaihtoehto, Hondista ei ole kokemusta. Tuon ikäisissä Golfeissa taitaa kaikissa olla vielä hammashihna jakopäässä, sen vaihto lienee kallista. Seuraavassa korimallissa on moottoreita joissa on jo ketju mutta ilmeisesti Turbo tai mekaaninen ahdin on aiheuttanut murheita joissain moottoriversioissa.

Harkitsin itsekin tämän luokan käytettyjä autoja vaihtoehtona tässä hiljattain mutta päädyin uuteen Suzuki Altoon, uusi on aina uusi ja tilatkin riittävät yksin ajellessa. Tämä autohan on joissain maissa Nissan Pixonakin saatavana joten en kovin kauaksi entisestä merkistä mennytkään  :D
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

BA

Suzuki Alto=Nissan Pixo, mutta molempien merkki on todellisuudessa Maruti. Eli ihan yhtä vähän siinä on suzukia kun nissaniakin.  ;D

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu


Ilmeisesti kukaan ei uskalla puoltaa Nissanin ostoa?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Antsah

#8
Itsellä ei kokemusta Almerasta, mutta 2kpl on ollut civicejä -02 hb ja -04 sedan. Molemmat olivat kyllä erittäin luotettavia vehkeitä ja pieniruokaisia,ei tarttenut kuin huoltaa. Itse en kyllä huomannut, että briteissä ja japseissa tehdyissä (hb vs sedan) olisi ollut mitään erityistä eroa laadussa. Osatkin on tekniikan ja alustan osalta täysin samat, joten en ymmärrä mihin tuo kommentti osien huonosta saatavuudesta brittimallissa viittaa.

Noissa 1.4/1.6 civiceissä on 120tkm välein hihnanvaihto. Muita kalliita huoltoja noissa ei ole. Eikä tuokaan mikään erityisen kallis ole, kuten joissakin volkkareissa

Kannattaa toki käydä kokeilemassa vielä, että mikä miellyttää itseä eniten.


jip59

LainaaEikä tuokaan mikään erityisen kallis ole, kuten joissakin volkkareissa
Aika yllättävä toteamus. :o
Meikä kun on muutamia vuosikymmeniä ansainnut elantonsa autonasentajana niin jos valita saa Hondan tai VW:n jakopään niin ennemmin volsu. Vaikka työpaikalla onkin Hondan merkkihuolto.  8-)
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

Flame

#10
-
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Antsah

Lainaa
Aika yllättävä toteamus. :o
Meikä kun on muutamia vuosikymmeniä ansainnut elantonsa autonasentajana niin jos valita saa Hondan tai VW:n jakopään niin ennemmin volsu. Vaikka työpaikalla onkin Hondan merkkihuolto.  8-)

Lähinnä perustin tuon siihen mitä olen kuullut hintoja noille volkkarin remminvaihdoille.

Antsah

Lainaa
- honda civic - en ole ajanut yhelläkään hondalla, mutta kukaan ei ole haukkunut toistaiseksi miltään osin ja kylillä rankovat kasarihondia niin paljon kun rajotin antaa myöten ja vielä ne huutaa jo monetta vuotta peräkkäin. Jätän mielipiteeni vanhempien mallien varaan, koska uudemmista en itse tiedä oikeen mitään. Tekstien perusteella alettu tekemään briteissä, joten ne mallit tosiaan saa unohtaa välittömästi, jotka ovat siellä joutuneet valmistetuiksi.

Toteat ettet ole edes ajanut yhdelläkään ja silti osaat sanoa, että brittiläistä ei kannata ostaa  ;D

Alppu

#13
Eli japskeista Honda Civic saa kannatusta, en ole myöskään liiemmin pahaa niistä kuullut. Itse ajanut vain -81 mallista.  :D


Onko eurooppalaisista muita harkitsemisen arvoisia kuin Golf?
Luotettavuutta painotetaan kun tulee henkilölle, joka teettää kaikki huollot (paitsi mitä itse olen joskus säätämässä ja se paljoa auta..  ;D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

kurttu

N15 almeraa en ostaisi ikipäivänä, olen lukenut kauhutarinoita.
Mazdat ilmeisesti todella kovia ruostumaan.
Golf laatuauton maineessa, mutta alkanut niistäkin kuulumaan jotain jupinoita. Erittäin hyvä ja mukava ajaa.
Opeli on aina opeli, mutta 2000-luvulla luotettavuus parantunut paljon. Voi olla maanantaikappaleita.

Itse valitsisin fiiliksen mukaan golfin, corollan ja civicin väliltä. Civic sporttisin, golf mukavin ja corolla ehkä varmin mutta tylsä kuin kumisaapas.

datsunpower

LainaaN15 almeraa en ostaisi ikipäivänä, olen lukenut kauhutarinoita.
Mazdat ilmeisesti todella kovia ruostumaan.
Golf laatuauton maineessa, mutta alkanut niistäkin kuulumaan jotain jupinoita. Erittäin hyvä ja mukava ajaa.
Opeli on aina opeli, mutta 2000-luvulla luotettavuus parantunut paljon. Voi olla maanantaikappaleita.

Itse valitsisin fiiliksen mukaan golfin, corollan ja civicin väliltä. Civic sporttisin, golf mukavin ja corolla ehkä varmin mutta tylsä kuin kumisaapas.

Hyvä, että on heittää raudan kovaa faktaa peliin.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Flame

#16
-
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Alppu

LainaaN15 almeraa en ostaisi ikipäivänä, olen lukenut kauhutarinoita...

Ei niissä muuta ongelmaa kun herkästi ruostuvat.

Uudemmista lukenut "kauhutarinoita" teknisen luotettavuuden laskusta...
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Lainaa


Jep yhtään brittiläistä en ostaisi oli merkki mikä tahansa.


Miten olisi saksalainen..  ;)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

BA

#19
Hondasta, tojotasta, volkkarista tai mistä tahansa muusta voitte puhua muualla, suomi24.fi?
Näin paljon p*skapuhette muttei juurikaan vastauksia alkuperäiseen kysymykseen. Taitavata sinänsä.  :)

Sormi nyt nykii ihan hiukan kohti yhtä nappulaa:



>:(

datsunpower

#20
Toisessa viestissä kuitenkin todetaan, että pitää punnita muitakin vaihtoehtoja niin pelkän aloitusviestin armoillako näitä keskusteluja on käytävä?


EDIT:  ;D  ilmeisesti BA luit myös sen toisen viestin kun kerkesit muuttaa tekstiäsi  ;D
Harmi kun ei tullut lainattua sitä ensimmäistä versiota.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

nissan-man

#21
Jakopäänketju: "Almera 1.5 ajettu 110tkm jakopään ketju vaihdettiin. Osat ja työ yhteensä 1160€. Auto nyki kiihdyttäessä ja moottorin vikavalo sytti palamaan"

Vaihdelaatikko. Kestääkö? Paljonko? Vitonen ei pysy päällä?
V: Laatikko kestää yleensä hyvin kun vaihtaa öljyt aikonaan ja ei jurruuta alle 80km/h vitosella

Öljy maistuu?
V: Ei minusta 1.5, jotkut 1.8 koneet taas syö.

Ruostuu? Mistä ja paljonko?
V: Ruostuu siinä missä muutkin nissanit, riippuu paljon ruostesuojauksesta ja millä pidolla auto yleensäkin ollut.

Varustetasot? Mitä niitä on ja mitenkä poikkeavat toisistaan?
V: On acentaa, luxuryä, coolia comfortia ym.. Joissakin ilmastointi vakiona, eroja cd-soittimissa ja ajotietokoneita ei kaikissa???

P10 GA16DS

kurttu

Lainaa

Hyvä, että on heittää raudan kovaa faktaa peliin.

Joo tarkoitin tietenkin että N16 almeraa en ostaisi. Se vanhempi N15 jaapanian almera on eri auto.

En minä mitään raudankovaa faktaa väittänytkään heittäväni. Olen luenut paljon uusien mazdojen ruostumisesta, tutkimuksia ja mielipiteitä. Joten kyllä siinä varmaankin perää on että ovat kovia ruostumaan.

Volkkareiden omistajilta olen kuullut valitusta, että eivät todellakaan ole viattomia ja huolto on paska mutta kallis.

Opeleista on ihna omakohtaisiakin kokemuksia.

Flame

BA voi poistaa mun osallistumiset tähän topickiin. vedin jo omat asiasisällöt pois niin ei jaaritella turhaan. tämänkin voi poistaa samalla.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Alppu

#24
LainaaJakopäänketju: "Almera 1.5 ajettu 110tkm jakopään ketju vaihdettiin. Osat ja työ yhteensä 1160€. Auto nyki kiihdyttäessä ja moottorin vikavalo sytti palamaan"

Onko kukaan kuullut kahdesti rempatusta jakopäästä?

Eli onko järkevää ostaa kerran jakopään laitetun vai meneekö yhtä nopeasti uudestaan huonoon kuntoon?

Onko jakopään osiin tullut mitään kestävyyttä parantavaa päivitystä?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

Eipä niitä oikein enää jälkikäteen korjata piirrustuspöydällä syntyneitä mokia...
Ja harvoinpa se tieto rempasta siirtyy eteenpäin kun ei ole kuitenkaan kamalan usein.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Alppu

#26
LainaaEipä niitä oikein enää jälkikäteen korjata piirrustuspöydällä syntyneitä mokia...
Ja harvoinpa se tieto rempasta siirtyy eteenpäin kun ei ole kuitenkaan kamalan usein.

Jospa tieto jostain huoltokirjasta löytyisi... Kai se riski on otettava että päälle tonni menee jos huono tuuri käy? Siis jos sellaisen menee ostamaan...

Opel forumilta olin lukenut että ketjun kiristimiä olivat parantaneet Opeliin(?), mutta eihän se ketjuihin liity.

Tuli mieleen hullu ajatus että laittaisi vanhan ketjun poikki ja syöttäisi sitä hyväksi käyttäen uuden ketjun tilalle?
Onko kukaan koittanut? Ennalta tuomittu?

Miten tuo kiristin, palautuuko se kone sammuksissa alkuperäiseen asentoon, vai lukittuuko "kireämmälle" sitä mukaa kun ketju venyy kunnes vara loppuu?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

doope

#27
Mutsilla on -01 sedan millä ajettu 190tkm ainoa korjaus mitä tehty 8o tkm aikana on jarrulevyt joka kulmaan ja etupyörän laakeri, sitten tietenkin moottori ja laatikko öljyt vaihdettu muutamaan kertaan.
omalla n15 -99 almeralla ajanut nyt 70tkm (mittarissa 160tkm) ja korjauksina pakoputken ja vetarin suojakumin vaihto ja yllättäen takahelmat hitsattu uusiksi. jakajan kansi pyörijä ja tulpanjohdot vaihdettu.
molempiin tietenkin vaihdettu hihnat kertaalleen.
mutsin n16 loistaa ruosteettomuudella ainakin toistaiseksi.
Itse tykkään enemmän n15 ajettavuudesta.
Ainoa vittumainen ongelma mutsin n16 on kaasun takertelu saa olla vipuja öljyämässä pari klme kertaa vuodessa jos joku tietää tohon pitkän aikavälin ratkaisun vihjeitä otetaan vastaan.

QG15DE  koneen ketjuja saa ebaystä 130dollarilla eli 100€ plus alvit verot jos jää tulliin kaveri tilasi just ja tuli läpi ilman lisäkustannuksia, toki sen autolla on ajettu jo +300tkm joten se vaihtaa ketjun ihan varmuuden vuoksi.
http://www.ebay.com/itm/00-06-Nissan-Almera-Sunny-1-5L-QG15DE-Timing-Chain-Kit-engine-gear-set-parts-N16-/150705912189?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2316c5b97d

eiköhän joku pikkupaja vaihda ton parilla kolmella satasella jos ei itse saa vaihdettua.
n15 kiristin toimi ainakin öljynpaineella ja palautuu takaisin, omassa pitää muutaman sekunnin aika kivaa ääntä kun käynnistää mutta hiljenee nopeasti joten en ole kokenut tarpeelliseksi vaihtaa ketjua, toisella kiristimellä kokeilin eikä vaikuttanut ääneen. Onko joku kokeillut laittaa pientä jousta kiristimen sisään estämään sisään menon. tekisi mieli heittää joku tosi pieni jousi sinne, tuskin tarvitsisi olla mikään isokaan.

Alppu

#28
LainaaMutsilla on -01 sedan millä ajettu 190tkm ainoa korjaus mitä tehty 8o tkm aikana on jarrulevyt joka kulmaan ja etupyörän laakeri, sitten tietenkin moottori ja laatikko öljyt vaihdettu muutamaan kertaan.
omalla n15 -99 almeralla ajanut nyt 70tkm (mittarissa 160tkm) ja korjauksina pakoputken ja vetarin suojakumin vaihto ja yllättäen takahelmat hitsattu uusiksi. jakajan kansi pyörijä ja tulpanjohdot vaihdettu.
molempiin tietenkin vaihdettu hihnat kertaalleen.
mutsin n16 loistaa ruosteettomuudella ainakin toistaiseksi.
Itse tykkään enemmän n15 ajettavuudesta.
Ainoa vittumainen ongelma mutsin n16 on kaasun takertelu saa olla vipuja öljyämässä pari klme kertaa vuodessa jos joku tietää tohon pitkän aikavälin ratkaisun vihjeitä otetaan vastaan.

QG15DE  koneen ketjuja saa ebaystä 130dollarilla eli 100€ plus alvit verot jos jää tulliin kaveri tilasi just ja tuli läpi ilman lisäkustannuksia, toki sen autolla on ajettu jo +300tkm joten se vaihtaa ketjun ihan varmuuden vuoksi.
http://www.ebay.com/itm/00-06-Nissan-Almera-Sunny-1-5L-QG15DE-Timing-Chain-Kit-engine-gear-set-parts-N16-/150705912189?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2316c5b97d

eiköhän joku pikkupaja vaihda ton parilla kolmella satasella jos ei itse saa vaihdettua


Mistä hankit jakajan kannen ja pyörijän?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

doope

#29
Ekan hankin tarvike liikkeestä millä pääsin pari kilsaa kun rupesi lyömään läpi oli valmistusvirhe pieni valusauma jakajan sisäpuolella mihin iski kipinän jonka jälkeen palautin sen ja hain marmorilta jakajan ja pyörijän.
laatu ero oli silmin havaittavissa, tarvike pyörijässä on vaan joku pelti mitä kautta jännite kulkee ja alkuperöisessä on jostain kuidusta tehty.
Totesin että parempi hakea orkkis kuin rikkoa jakaja paskalla tarvikkeella hinta ero tuli muutama kymppi.