Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Almera 1,6 SR ajonesto ei toimi

Aloittaja Yokohama, lokakuu 15, 2011, 10:05:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Yokohama

Kumma vika autossa, kun ajonesto ei toimi elikkä voi käynnistää avaimella jossa ei oo sirua. Se ajoneston merkkiledi tuulilasin kulmassa ei pala missään vaiheessa. Ei toi kyllä ajoo haittaa, mutta olishan se kiva jos se toimiskin. Onko kellään ollu samanlaista vikaa ?  :P

VHi

Yleensähän se on ollut toisin päin, eli auto ei käynnisty millään avaimella :) Eiks se oo parempi noin päin :D
K10 1.0 GL ´85 | Myyty: K11 1.3i GX ´99 | K10 1.2 L ´92

chery

#2
Olisko ohitettu jotenkin joskus?
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Yokohama

LainaaOlisko ohitettu jotenkin joskus?
En tiiä voiko ohittaa mitenkään auto on käytettynä ostettu ja ei oo tietoo sen menneisyydestä. Voiskohan ajonestoboksiin tulla tollanen vika ?  :o

BA

Ei sitten niin millään. Ajoneston pitäs pamahtaa heti päälle jos systeemiin tulee mikään häiriö. Siis noissa NATS 2-systeemeissä mikä Almerassakin pitäs olla.

Yokohama

LainaaEi sitten niin millään. Ajoneston pitäs pamahtaa heti päälle jos systeemiin tulee mikään häiriö. Siis noissa NATS 2-systeemeissä mikä Almerassakin pitäs olla.
Tilanne on kuitenkin tää  :-?

Cedricisti

Helppo homma.

1. Otetaan orkkis avain jossa siru
2. Pura siru irralleen
3. Liimaa siru lukkosylinterin ympärillä olevan induiktiorenkaan läheisyyteen.
4. Valmis, käynnistyy ilman sirullista avainta.

Yokohama

LainaaHelppo homma.

1. Otetaan orkkis avain jossa siru
2. Pura siru irralleen
3. Liimaa siru lukkosylinterin ympärillä olevan induiktiorenkaan läheisyyteen.
4. Valmis, käynnistyy ilman sirullista avainta.

Just totakin aattelin itekkin, mut mitähän järkee tossa olis jos on avaimet autoon itellä ? Pitää kattoo nyt viikonloppuna oisko siellä sitä sirua teipillä kiinni.  :)

Yokohama

Joo mä avasin tänään tosta ne rattiakselinmuovit ja aloin tutkimaan löytyskö sieltä sitä sirua teipillä kiinni. No ei löytyny ! Siellä oli vaan virtalukon ympäri sellanen kehä, josta yhteys purkkiin jossa oli joku piirikortti ja komponentteja. Toi on kai se vastaanotin siis. Onkohan se jotenkin sitte rikki tai jotain... ??  :o

Cedricisti

#9
LainaaJoo mä avasin tänään tosta ne rattiakselinmuovit ja aloin tutkimaan löytyskö sieltä sitä sirua teipillä kiinni. No ei löytyny ! Siellä oli vaan virtalukon ympäri sellanen kehä, josta yhteys purkkiin jossa oli joku piirikortti ja komponentteja. Toi on kai se vastaanotin siis. Onkohan se jotenkin sitte rikki tai jotain... ??  :o

Jospa se NATS ledi on vaan rikki tms. laita piuhoista käymään tai käynnistä siruttomalla avaimella niin saadaan varmuus tällekkin asialle.

Yokohama

Lainaa

Jospa se NATS ledi on vaan rikki tms. laita piuhoista käymään tai käynnistä siruttomalla avaimella niin saadaan varmuus tällekkin asialle.
Joo siis siitä se vika just tulikin esille, kun aattelin ekaks, että ledi on rikki ja otin avaimesta sirun pois ja kokeilin sitte käynnistää ja hyvin lähti käyntiin  :)

Yokohama

#11

Oisko jollain lisää ideoita vian syistä ?  :)


BA

Ei niin minkäänlaista. Tuo sirullinen uudempi NATS-systeemi ei ole edes niin helposti ohitettavissa kuin vanha jonka ohitus onnistuu parilla hyppyjohdolla ECU:lle.
Uudempaan vaatii käsitykseni mukaan boksin avaamisen, briteissä taisi joku "paja" tehdä noita rallikäyttöön.
Varmasti mikä tahansa kotimaankin viripajoista pystyisi tuollaisen tekemään, mutta miksi se olis tehty perus karvalakki-almeraan onkin sitten ihan mysteeri...

Yleensä tuon uudemman NATS:n ongelma on se että se menee itsekseen päälle, eikä se että se ei mene. :)

akkuhappo

jostain ledivilkku vaan ajoeston ledin kohtaan vilkkumaan, tuskin kukaan yrittää varastaa kun lukee nats ikkunassa ja ledi vilkkuu  ;D
Eiköhän ne varkaatkin tiedä missä automalleissa on ajonestolaitteet ja ottaa viereisen  :)

pekko

LainaaJoo mä avasin tänään tosta ne rattiakselinmuovit ja aloin tutkimaan löytyskö sieltä sitä sirua teipillä kiinni. No ei löytyny ! Siellä oli vaan virtalukon ympäri sellanen kehä, josta yhteys purkkiin jossa oli joku piirikortti ja komponentteja. Toi on kai se vastaanotin siis. Onkohan se jotenkin sitte rikki tai jotain... ??  :o
Löytyisi "vastaanotinkehät",molemmat mallit, vanhemmis on pienempi ja 4-piikkinen liitin, ja toinen malli on (98 / 99 - 00 ?) on suurempi ja 8-piikkinen liitin.

Yokohama

LainaaEi niin minkäänlaista. Tuo sirullinen uudempi NATS-systeemi ei ole edes niin helposti ohitettavissa kuin vanha jonka ohitus onnistuu parilla hyppyjohdolla ECU:lle.
Uudempaan vaatii käsitykseni mukaan boksin avaamisen, briteissä taisi joku "paja" tehdä noita rallikäyttöön.
Varmasti mikä tahansa kotimaankin viripajoista pystyisi tuollaisen tekemään, mutta miksi se olis tehty perus karvalakki-almeraan onkin sitten ihan mysteeri...

Yleensä tuon uudemman NATS:n ongelma on se että se menee itsekseen päälle, eikä se että se ei mene. :)
Minkä takii tommonen ajoneston ohitus sitte tehään ?  :o

Jylppy

Lainaa
Minkä takii tommonen ajoneston ohitus sitte tehään ?  :o


Lainaa
Yleensä tuon uudemman NATS:n ongelma on se että se menee itsekseen päälle
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

BA

Ja kuten kirjoitin, rallikäyttöön ja muille ECU:ja muokkaaville tai kokonaan vaihtaville.


Vikakoodien luku paikallisessa merkkiliikkeessä, jossa on mahdollisuus saada auki myös ajoneston koodit, auttaa varmasti eniten tässä tapauksessa...

Yokohama

Joo mä osaan kyllä itekkin lukee niitä vikakoodeja siitä korjausoppaan avulla, mut siinä ei anneta mitään numerokoodia tolle ajonestovialle. Tietääks joku sen koodin ?  :)

BA

143 ja 145 antaa ainakin micrassa usein siinä vaiheessa kun ei enää lähde esto pois päältä. Jossain sivulla nuo ECCS-vikakoodit oli listattuna, kaikki ~pari sataa, muttei siinäkään ollut noiden kohdalla kun "NATS-code". On se lista tännekin johonkin ketjuun liitetty. Nissanin omalla Consult-testerillä selviää varmasti.

Ymmärrettävistä syistä merkkiliikkeet eivät mitään ajonestoon liittyviä tietoja luovuta ulospäin, vaan kun vanhaa kirjastoa hävitetään niin nuo menevät tuhottavaksi.
Mulla on muutaman kymmenen sivun autokeskuksen monisteopas NATS:n toimintaan, tuohon uudempaan siruversioon siis, ei siinäkään ole vikakoodien selityksiä.

Miten olis jälkiasennushäly jossa on ajonesto? Tuo NATS on oikeasti yksi varmimmista ajonestosysteemeistä, ja ihme on jos siinä on vika niin että auto toimii. En menisi sörkkimään mitään niin kauan kun se esto ei ole päällä.