Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera ,1999 ,1.6 sammui kesken ajon.

Aloittaja primera1999, lokakuu 05, 2011, 22:30:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

primera1999

Yritin käynnistää ei käynnistynyt.

-ajo nopeus 40km/h
- ajovalot kirkkaat
- soittimessa virrat
- otin tulpan johdot irti ja yritin käynnistää=> käynnisty=>sammu 20 metrin jälkeen=> ei käynnistynyt.
- Ihan kuin tulopat olisi ollu märät(eli ei bensapumppu????)
- Bensaa 1/4 tankkia, valo ei pala
- Viimeaikoina käynnistyessä inahti(joku hihna?)
- Viime kesänä meinas hyytyä samalla tavalla kesken ajon, vauhti laski mutta nousi vaihdettaessa pienempää pykälää ja samalla kaasuttaen...

Ongelmat?????
- Bensansuodatin
- Bensa tankista paskat sisään ja neulat?
- Bensa pumppu, en kuunnellu käynnistäessä(auto  NYT korjaamolla)
- JOKU muu ? vastauksia kiitos!!!

primera1999

Huollosta sanoivat vikakoodin mukaisen vian olevan virranjakaja.

Töineen 880€

(Vika jossain virranjakajan osassa, jota ei saa erikseen, siksi koko virranjaka on vaihdettava)

Jos jollain asiaan liittyviä kommentteja niin voi laittaa

nissan-man

LainaaHuollosta sanoivat vikakoodin mukaisen vian olevan virranjakaja.

Töineen 880€

(Vika jossain virranjakajan osassa, jota ei saa erikseen, siksi koko virranjaka on vaihdettava)

Jos jollain asiaan liittyviä kommentteja niin voi laittaa
Ebaystä jakaja ja vaihtaa ite. Nätti homma loppujenlopuksi.
P10 GA16DS

datsunpower

Siinähän on moottorina GA16DE? Minulta saattaisi löytyä ylimääräinen jakaja.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppu


Anteeksi tyhmyyteni, mutta eikö jakaja ole aika laaja kokonaisuus, ei se varmaan kokonaan ole hajonnut?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

datsunpower

Lainaa
Anteeksi tyhmyyteni, mutta eikö jakaja ole aika laaja kokonaisuus, ei se varmaan kokonaan ole hajonnut?
Kammenkulmaa/kierroslukua vahtiva osa kun menee niin kyllä se aika valmis silloin on.. uutta elektroniikka osaa et saa erikseen varmasti mistään.

Ja vaikka saisikin niin sen palikan vaihto ei ole ihan niin yksinkertaista vaikka vaihdettavissa se kyllä on.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

datsunpower

Paitsi, että nuo ovat SR20DE:n jakajia... eivät käy GA16DE:hen.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppu

LainaaPaitsi, että nuo ovat SR20DE:n jakajia... eivät käy GA16DE:hen.

Ok.. Almerassa lienee samanlainen?

Eli tästä: http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=175&pc1=120&vc[0]=175103100&vcx=2101&pc[0]=120102103
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

datsunpower

JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.


datsunpower

Ei ehkä ihan kannata tuolta asti alkaa tilailemaan jos Suomesta saa satasella jo valita minkä ottaa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

primera1999

Jep!

Kiitoksia vastauksista...

Lähinnä ajattelin kommentteja siltä varalta etteivät huollosta saa osaa tilattua tai että jollakin muulla sama vika, niin saa vähän tietoa.

Olen antanut huollolle(AS-huolto Lappeenranta) tehtäväksi tilata osan ja laittaa sen.

Miten tommonen käytetty osa, mitä tuolla netin varaosissa on, niin toimii pitkän päälle? kokemuksia ja kuulopuheita?

Huollosta sanottiin että virranjakaja on tunnin laitto eli töitä siihen ei paljoa mene...

Ja sitten kysymys, mitä minun tulisi varmistaa kun haen autoni huollosta, jotta tiedän ettei minua ole huijattu(laitettu vanhaa osaa) etc...? Tilaus kuitti osasta? Onko tälläsellä työllä joku takuu, jos taas sammuu kesken ajon?(lisäksi jos taas sammuu kesken ajon ja vika onkin silloin, bensan suodatin etc... voinko olla varma että virranjakaja oli tarpeen korjata, etc...)

--- Primera 1999


datsunpower

#13
LainaaJep!

Kiitoksia vastauksista...

Lähinnä ajattelin kommentteja siltä varalta etteivät huollosta saa osaa tilattua tai että jollakin muulla sama vika, niin saa vähän tietoa.

Olen antanut huollolle(AS-huolto Lappeenranta) tehtäväksi tilata osan ja laittaa sen.
Rahamiehiä ilmeisesti?

Lainaa
Miten tommonen käytetty osa, mitä tuolla netin varaosissa on, niin toimii pitkän päälle? kokemuksia ja kuulopuheita?
Toimii ajan X... ihan niin kuin kaikki muukin tässä maailmassa. Erittäin todennäköisesti et tarvitse auton omistus aikana toista jakajaa etsiä. Mutta vaikka joutuisikin, niin niitä käytettyjä saa tuolla 880e hinnalla ja tunnin työn hinnalla ostettuakin jo useamman kuin yhden  ::)

Lainaa
Huollosta sanottiin että virranjakaja on tunnin laitto eli töitä siihen ei paljoa mene...
Virranjakajan vaihto on 3min homma. Tunti on minimi veloitus.


Lainaa
Ja sitten kysymys, mitä minun tulisi varmistaa kun haen autoni huollosta, jotta tiedän ettei minua ole huijattu(laitettu vanhaa osaa) etc...? Tilaus kuitti osasta? Onko tälläsellä työllä joku takuu, jos taas sammuu kesken ajon?(lisäksi jos taas sammuu kesken ajon ja vika onkin silloin, bensan suodatin etc... voinko olla varma että virranjakaja oli tarpeen korjata, etc...)

--- Primera 1999

Kyllähän se UUSI osa on uudennäköinen. Ei pelkästään puhdistetun näköinen.
Työllä ja osilla on oltava takuu.
Mutta jos vika onkin vaikka bensansuodattimessa niin se on voi voi kun olet antanut heidän kokeilla "vaihdetaan osia niin kauan, että toimii"-menetelmällä 880e osaa autossasi  ;D
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

primera1999

Kiitoksia jo tulleista vastauksista. Ongelmahan oli se että auto pitäisi saada kuntoon ja asiakkaalle (eli minulle) soitetaan että hinta 880€ vikakoodin antaman vian korjaamiseen.

Tässä tilanteessa voin lähteä odottamaan ja ottamaan yhteyttä foorumeihin, jotta saisin selville miten vian saan korjattua.
Lisäksi auto korjaamon pihalla, josta se pitäisi hinata muuaalle, mikäli sen omilla osilla haluaisi korjata.

Toisaalta olisi ollut vaihtoehto ostaa osa itse ja korjauttaa X€/ tunti veloituksella AS-huollossa(joka olisi ollut se halvin vaihtehto). Käytetty osa(joka siis nykyisten tietojeni perusteella kestää pitkään maksaa laittoineen 250€ + laitto = 300€)

Nyt maksan 580€ enemmän eli kysymys kuuluu onko järkevää hommata tällaisessa tilanteessa uutta osaa autoon, jonka arvo on 3000€ => EI ole.

Paras ratkaisu= hinaa korjaamolle, etsi käytetty osa korjauta hinatulla korjaamolla. + käytä säästetyt +500€ euroa uusien osien korjaamiseen.

Jep tästä viisastuneena ostan polkupyörän, jolla voin ajella sen aikaa kun auto korjaamolla ja mietin, kuinka se kannattaisi korjata seuraavalla kerralla.

--- viisastunut Primera1999


datsunpower

Ei nyt minulle tarvitse suuttua, mutta niin se vaan korjaamoilla menee.. vaihdetaan osia niin kauan, että toimii jos toimii sittenkään.

5€ viasta saadaan hyvinkin näppärästi 500€ vika.


Eihän siihen odotteluun ja arpomiseen ole tietenkään kaikilla mahdollisuutta tai halua, mutta kun tuollainen remontti alkaa maksamaan puolet auton arvosta niin huh huh..





Minä voisin alkaa korjailemaan näitä pikkuvikoja ihan mielelläni ympäri Suomea.. sanotaan 500-600e/keikka ja siihen sisältyvät kaikki kulut. Ilmestyn paikalle, korjaan vian ja poistun paikalta. Ei turhaa odotelua, auton siirtelyä eikä ihmettelyä.
;)
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

primera1999

JUU

En suuttunut sinulle. Vaan halusin kirjoittaa faktat, jotta ne joille sattuu samanlainen tapaus, niin tietävät jo valmiiksi ettei huoltamolla aina kannata kaikkea korjauttaa. Halusin tuoda esiin esimerkkitapauksen. Ja se polkupyörän osto on oikeasti paras vaiihtoehto jos pyörän saa seuraavana päivänä jostain 50€ hintaan ja alle.

Tosiaan tapaus sattui viimeviikon keskiviikkona ja tänään seuraavana maanantaina odottelen vielä puhelin soittoa korjaamolta. Pistän vielä viestin kun saan auton sieltä ja jos hommalle tulee jatkoa.

[Itse asiassa datsunpower:n mainitsema palvelu voisi toimia. Edellisessä viestissä mainitsemani 580€ korjaamolisästä, voitaisiin hyvittää 200-300€ datsunille, jolloin laskuksi tulisi yht. 500-600€ käytetylle osalle + datsunpalvelulle(vertaa HUOLTO 880€), mikä saisi varmasti oman asiakaskuntansa. No aikaahan tässä säästyisi, mutta jos datsunpalvelu maksaisi verot kulut tuosta 200-300€ niin ei siinä paljon korjaajalle jäisi. EHKÄ JATKETAAN KORJAMOPALVELUN PUINTIA JOSSAIN MUUSSA KETJUSSA]

--- Primera1999

Maca

Onko datsunpowerilla tietoa, käykö almeran/sunnyn/primeran GA-koneiden jakajat ristiin? Onko DS/DE jakajissa eroa? Entäs 1.4 ja 1.6 jakajissa eroja? Muijan kaverin almera oli tiltannut, niin pähkäilen löytyisikö mun purkuautoista siihen sopivaa jakajaa.
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

datsunpower

GA16DE:n jakaja käy GA16DE:hen. Olipa se N14, P10, N15 tai vaikka P11 korista.
GA16DS:n jakaja ei käy DE:hen. Tai saa sen siihen kannenpäähän paikoilleen, mutta siihenpä se yhteensopivuus sitten loppuukin.


GA14DE:n jakaja muistaakseni myös sama kuin GA16DE:ssä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Maca

#19
Hienoa, taitaapi löytyä sopiva jakaja omasta takaa.
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.