Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Hyvät, pahat ja rumat Nissanit

Aloittaja Alppu, elokuu 21, 2011, 02:35:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

Sana on vapaa, antaa tulla haukkuja, kehuja ja kokemuksia eri Nissaneista (myös aloituspostaajaa saa haukkua jos se helpottaa :D) jos sellaisia löytyy.

Mitä itse olen forumeilta lukenut, niin Nissanin laatu on laskenut sitten vuosituhannen vaihteen?

Tämä ei ilmeisesti koske kuitenkaan kaikkia malleja?

Suurin syyllinen siihen lienee Renault?  ;)

Ok, on varmaan paljon muitakin eri syitä... Mutta silti, on laittanut miettimään, josko seuraava auto olisi jonkin muun merkkinen... japsi todennäköisesti kuitenkin... ehkä "harmaa" jojota...   :D

Onko näissä uudemmissa >2000 Nissaneissa mitään käytettävyyteen verrattuna parempaa kuin että ne eivät ruostu niin herkästi kun vanhemmat mallit ???

Tutulla on -97/98 Corolla eikä ole tehtaan jäljilta massattu eikä kertaakaan hitsatukaan...  :o Tästä voi vaan Nissanin kohdalla nähdä unta...  ;D
Tosin ajettavuus ei sitten olekaan yhtä hyvä kun Almerassani...  :P

Kehityshän menee eteenpäin, mutta verrattuna muihin saman  aikakauden autoihin, onko Nissanilla ollut viime aikoina mitään parempaa tarjottavaa perus henkilöautopuolella kuin muilla aasian merkeillä?

Hankintahinta lienee kohdallaan... ?

Eli

Onko se hinta?

Onko se ajettavuus?

Onko se ulkonäkö?

Onko se vaan merkki tai historia (tätä en ole koskaan ymmärtänyt)?

Vai onko se jotain muuta, mitä?

Itselläni ei ole käytännössä mitään kynnystä vaihtaa seuraavaksi johonkin toiseen "japsiin" kuten Toyota, Honda, Mazda ehkä Suzuki (Swift?)...  ;D
Mitsubishi, Hyndai ym. jättäisin kuitenkin ehkä väliin, ei ole kiinnostusta harrastaa harvinaisempia merkkejä/malleja kun itselleni auto on pääasiassa vain väline liikkua pisteestä A pisteeseen B. :)

Vanhemmista Toyotista (1986-1998) onkin jo entuudestaan hyviä kokemuksia. :)

Kertokaa miksi olisin Nissanisti myös tulevaisuudessa? :)


Toivon asiallista keskustelua ja että jätetään muut kuin japsi- ja korealaismerkit tämän keskustelun ulkopuolelle.

:)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

#1
Kuten jo profiilikuvastani voi päätellä tiettyä ruostumisherkkyyttä Nissaneissa on  ;D kuvan auto ei ole omani   :o. Korealaismerkit ovat ilmeisen kestäviä autoja ainakin pitkistä jopa 7 vuoden takuuista päätellen. Tekniikka on Nissaneissa varsin kestävää varsinkin sähkölaitteet. Korjaan työssäni kaiken muun elektroniikan ohella myös eri merkkisten autojen/pakujen/kuormaautojen elektroniikkaa mm. mittaristoja ja jostain syystä useimmat laitteet ovat olleet MB, Volvo, Renault, Peugeot, VW ja BMW autoista  8-) Japanilaisvalmisteista lähinnä Mitsubishin ECU:t ovat olleet korjauksien kohteena, mutta Toyota ja Nissan elektroniikkaa hyvin harvoin jostain syystä olisiko sitten hinta vai kestävyys syynä. :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Perunakeisari

Oma mielipiteeni on, että Nissan meni "pilalle", kun niitä ruvettiin Japanin ulkopuolella valmistamaan.

StanLaurel

LainaaOma mielipiteeni on, että Nissan meni "pilalle", kun niitä ruvettiin Japanin ulkopuolella valmistamaan.

Eli 1960-luvun alussa  ;D
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

PeePee

LainaaKorealaismerkit ovat ilmeisen kestäviä autoja ainakin pitkistä jopa 7 vuoden takuuista päätellen. :)

Ei tuo takuun pituus niistä vielä hyviä autoja tee - se vain on Korealaisten kikka myydä. Ne laskevat, että vielä 7 vuoden takuuajankin jälkeen on autoa kohti vain riittävän vähän korjattavaa. Ja eikös tuo 7 vuoden takuukin ole rajattu johonkin kilometrimäärään ja mahdollisesti siihen, että autoa pitää huolta omassa merkkikorjaamossa, eli sitä kautta ne furkat takaisin itselleen saavat. :D

ひゃ く あ hyakuA sataA

Lainaa

Ei tuo takuun pituus niistä vielä hyviä autoja tee - se vain on Korealaisten kikka myydä. Ne laskevat, että vielä 7 vuoden takuuajankin jälkeen on autoa kohti vain riittävän vähän korjattavaa. Ja eikös tuo 7 vuoden takuukin ole rajattu johonkin kilometrimäärään ja mahdollisesti siihen, että autoa pitää huolta omassa merkkikorjaamossa, eli sitä kautta ne furkat takaisin itselleen saavat. :D


No ei kyllä pidä paikkaansa.!!!!!
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

micramies

Ainakaan tässä omassa Micrassa ei ole vielä ruosteongelmia ollut vaikka ei ole suojattu tehtaan jäljiltä ainakaan tietääkseni. Ovien alareunatkin on siistit.
Moottorikin on siitä hyvä että ei ole koko aikana kuluttanut öljyä eikä öljyvuotojakaan ole, ei ole tarvinnut lisätä öljyä kertaakaan vaihtoväleillä. Ainut oli autoa ostaessa paikallaan ollut tarvikesuodatin jonka ohut tiiviste oli tihkunut öljyä mutta Nissanin omia suodattimia kun olen käyttänyt niin ei ole ollut ongelmia.
Katsastusmieskin kerran vihjasi että nämä K11 Micrat on vielä hyviä autoja kun ovat ajalta ennen Renaultia :)
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

cedricfan

Seitsemän vuoden takuu on fiksuin kusetus jota on keksitty ;D ;D ;D
Takuuhan koskee vain valmistus- ja materiaalivikoja. Se ei tietysti koske kuluvia osia. Et siis saa (normaalilla vuotuisella ajosuoritteella) takuuna uusia pyyhkimensulkia, jarrupaloja, akkua, kytkintä tai laturia. Niiden normaali käyttöikä kun katsotaan pienemmäksi!
Toisaalta virhevastuu jatkaa sitten siitä, missä takuu loppuu. Eli jos moottorin valmistusvian takia se vaurioituu 150 tkm kohdalla, niin kuvaan astuu virhevastuu, vaikka takuu olisi jo ohi. Ainoa mutta on siinä, että virhevastuu ei ole aivan yhtä helppo kuluttajalle kuin takuu, mutta ei se takuukaan aina toimi käytännössä tappelematta.
Tuon merkkihuoltovaatimuksen virheellisen mainostamisen sentään ovat pystyneet kieltämään, se kun on nimittäin puhdasta potaskaa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ja_ke

p11-144 1,8 koneellinen primera oli ihan perusluotettava auto. Kuluvaa osaahan siihen piti vaihtaa tietenkin ja kerran ilmamäärämittari, kun typeryspäissäni pistin "vapari"suotimen orkkiksen tilalle. Tosin ei ne kuulema laske kun sen 200tkm sillekkin kestävyydeksi. Ainakin nuo 2001 loppuvuoden p11-144 primerat on koneeltaan vielä luotettavia, ei rallattele kun vaihtaa öljyt 15tkm välein.

Sen keksin huonoksi puoleksi, että ainakin 2001 loppuvuoden malleihin on hankala saada tiettyjä varaosia, esim. jarrusatulan joutui tilaamaan saksasta vielä pari vuotta sitten, koska jarruvalmistaja vaihtunut jossain vaiheessa.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

ATP

Ostin p11 gt:n vuosi sitten ja kaiken odotusten vastaisesti (mitä luin netistä) sille ei oo tarvinu tehdä vielä mitää. Nyt ajettu 250tkm ja mun aikana n. 30tkm.

Jostain luin/kuulin (essonbar?) että ranskalaiset autotehtaat ei tee niinkään voittoa autojen myynnistä johtuen korkeammista työvoimakuluista yms, vaan suurin kate tulee varaosamyynnistä.
180B kpl610 -72

TE71 Coupe -80
E36 323ia -98

seppo

LainaaOstin p11 gt:n vuosi sitten ja kaiken odotusten vastaisesti (mitä luin netistä) sille ei oo tarvinu tehdä vielä mitää. Nyt ajettu 250tkm ja mun aikana n. 30tkm.

Jostain luin/kuulin (essonbar?) että ranskalaiset autotehtaat ei tee niinkään voittoa autojen myynnistä johtuen korkeammista työvoimakuluista yms, vaan suurin kate tulee varaosamyynnistä.

moi !!
näin on jos auto kasattais varaosista niin se maksaa ainakin miljoonan ...  ;D
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

cedricfan

Pätee kaikkiin automerkkeihin: jollei niinkään rikkoutuneet osat joille varaosia, vaan huollot joiden yhteydessä tarvitaan osia & tarvikkeita ;)
Lukekaapas vaikka viime syksyn TM-testistä orkkis-sulan hinta ja saman valmistajan omalla nimellään myymän saman sulan hinta...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Flame

Tähän on pakko kommentoida pitkänlinjan sunny-harrastelijana, että Nissan pääsi komeasti N13 sunnyn jälkeen hienon nousun jälkeen takaisin lähtöpisteeseen N16 almeran ja Tiidan myötä. Välissä on muuttunut taka-akseli jäykäksi sekä turvallisuutta ja korimuotoilua päivitetty. Ajo-ominaisuudet ovat lähtöruudussa puolentoista vuosikymmenen jälkeen ja ajometeliäkin on tossa luokassa aika nihkeästi onnistuttu karsimaan. Perusmosan luonne ainakin n16 koppasissa on karkeakäyntinen, joka tekniikaltaan eittämättä jää monille muille automerkeille. Nissan oli jo hyvää vauhtia kehittämässä loistavaa pikkusporttia japsien puolella kun N15 lanseerattiin, mutta N16 floppas kyllä pappatyylillään pahasti ja selkeästi Nissan sitten luopuikin koko pikkusporttien ideasta Tiidan myötä viimeistään.

Nissan ei ole selkeästi panostanut ainakaan halvemman keskiluokan autoissa (sunny,almera,micra) tuotteiden uudelleenkehitykseen ja vanhoja rakenteita ja ratkaisuja on käytetty pitkään samalla idealla. Mottona lienee ollut perusautoja perusihmisille, koska varusteita on ollut kehnosti saatavilla ja moottorivaihtoehdoissa lienee kovin teho-/painosuhde on viimeksi ollut etuvetomalleissa N13 Sunny/CA18DE kokoonpanossa.

Omasta näkövinkkelistäni kuitenkin pahin alamäki Nissanilla alkoi ton avaruussukkulamuotoiluvaiheen myötä kun lanseerattiin P12,N16 ja K12.. laatu heikkeni, autoista tuli vikaherkempiä ja ne on kasattu tietty briteissä. Autojen keskivertoa huonompi viimeistely ja laatu näkyy nyt huomattavasti selkeämmin muihin saman luokan autoihin verrattaessa kuin vajaa parikymmentä vuotta sitten.

Imago on tullut Nissanilla alaspäin perusautojen kohdalla, mutta urheiluautoja on hehkutettu ja hehkutetaan varmasti vielä pitkään. Nissan on selkeästi panostanut enemmän takavetomaailmaan ja urheiluautoihin kuin tavallisten etuvetomallien kehittämiseen ja markkinointiin. Käytännössä etuvetoperusmalleilla on luotu selkeä ja vakaa kassavirta, jotta on voitu kehittää ja parannella urheilumalleja ja päivittää joskus harvoin perusmallien turvallisuutta ja ulkonäköä (ja harvemmin alustarakenteita&tekniikkaa).

Kirjottelin tekstin lähinnä N-sarjalaisten kannalta, joten se tietty näkyy luodussa kokonaisuudessa :D
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

fordisti

eipä ole viime aikoinan paljon takaveto nissaneita näkynyt???
kylillä muutama teini räppää loppuun runkatuilla 80-90lukujen vaihteen luukkulamppu nismoilla.

meidän k11 micrasta ainakin on joutunut molemmin puolin tekemään .50metriä uutta helmaa oven takareunan kohdalta,siellä on joku tuplapelti hässäkkä sisällä (-vm98).
kuskin oven kahvan juuresta on nyt alkanut kukkia,mutta hyvin huoleton auto on ollut.

AnttiJL

LainaaSeitsemän vuoden takuu on fiksuin kusetus jota on keksitty ;D ;D ;D
Takuuhan koskee vain valmistus- ja materiaalivikoja. Se ei tietysti koske kuluvia osia. Et siis saa (normaalilla vuotuisella ajosuoritteella) takuuna uusia pyyhkimensulkia, jarrupaloja, akkua, kytkintä tai laturia. Niiden normaali käyttöikä kun katsotaan pienemmäksi!
Toisaalta virhevastuu jatkaa sitten siitä, missä takuu loppuu. Eli jos moottorin valmistusvian takia se vaurioituu 150 tkm kohdalla, niin kuvaan astuu virhevastuu, vaikka takuu olisi jo ohi. Ainoa mutta on siinä, että virhevastuu ei ole aivan yhtä helppo kuluttajalle kuin takuu, mutta ei se takuukaan aina toimi käytännössä tappelematta.
Tuon merkkihuoltovaatimuksen virheellisen mainostamisen sentään ovat pystyneet kieltämään, se kun on nimittäin puhdasta potaskaa.

Pakko olla hieman eri mieltä. Meillä on perheessä tehdas-uutena ostettu Kia Rio (farmarin tyylinen) vm.2005. Siinä oli silloin 5v takuu. Toisena talvena ajoin huomaamattani liikenteenjakajan kanttikiveen ja iskarihan siinä meni paskaks. Lumien sulattua kausihuoltoon viedessäni sanoin tiskillä että voisivatko katsoa mitä eturenkaan luona on vikana kun se kolisee töyssyissä ja että saako sitä takuuseen? Sanoin että meteli oli alkanut talvella kovien pakkasten aikaan ja epäilin iskarien öljyjen tulleen ulos.
Näin oli käynyt ja merkkihuollossa vaihtoivat molemman puolen etuiskarit ja jouset uusiin, säätivät pyörien kulmat ja kaikki tämä takuun piikkiin...

BA

#15
Eli rikoit itse auton, valehtelit huollolle, he uskoivat ja sait takuuseen täysin ilman mitään todellista syytä oman mokasi.

Takuu koskee valmistus ja materiaalivirheitä, ei mitään "User Erroria."

Lisäksi syyllistyit rikokseen joka kulkee nimellä petos.
Pakkasella jäätyvä vaimennin olisi oikeasti todella takuunalainen. Nythän kyse oli ihan muusta.

::)

E.P.

Tällä viikolla tuli hommattua 3. Nissan, tällä kertaa Micra. Pari Sunnyä (-82 ja -87) ja yksi farmari Cherry on ollut aiemmin vuosien mittaan. Tähän merkkiin on tullut päädyttyä lähinnä silloin, kun haluaa tavallista käyttöautoa edulliseen hintaan. Edullisen hankintahinnan vastineeksi saa yleensä hiukan kalliimmat varaosat. On ollut kuulema käytäntö maahatuojalla myydä autot edullisesti ulos, ja ottaa rahat sitten myöhemmin jälkimarkkinoinnissa. Tässä ketjussa puhuttiin korealaisista, ja ne vasta tämän tyylin osaakin. Kaikki osat niihin maksavat paljon. Ja vaihtoehtoisia osia, joita tarvikeosiksikin haukutaan, on vain vähän tarjolla. Jos palataan Japanista lähtöisin oleviin merkkeihin, niin esim. Toyotaan verrattuna vastaavan Nissanin saa halvemmalla. Toyota on mielestäni yliarvostettu, jos katsotaan hintoja. Maahantuoja on jo pitkään kustantanut osan vaihtoon tulevista autoista, jolla ovat saaneet hinnat pidettyä ylhäällä (Tämä on kuultu VW-myyjän suusta, mutta saattaa siinä olla perääkin).
Micra 1.0 Avec vm.1999

AnttiJL

LainaaEli rikoit itse auton, valehtelit huollolle, he uskoivat ja sait takuuseen täysin ilman mitään todellista syytä oman mokasi.

Takuu koskee valmistus ja materiaalivirheitä, ei mitään "User Erroria."

Lisäksi syyllistyit rikokseen joka kulkee nimellä petos.
Pakkasella jäätyvä vaimennin olisi oikeasti todella takuunalainen. Nythän kyse oli ihan muusta.

::)

Aivan, mutta takuu toimi... Enkä yrittänytkään peitellä tekemisiäni, kyllä kait tiukkojen takuuehtojen vallitessa oltaisiin tuo "user error" huomattu. Halusin siis vähän puolustella noita kovia sanoja vastaan joita Kian takuuta kohtaan on esitetty,,,
Itse en ole keneltäkään kuullut moitteita takuu-asioista tai muistakaan... Laatu-autona en silti Kiaa pidä. Toimiva perus-auto, joka maksaa liikaa uutena kuten kaikki maailman autot suomessa...  :D

Jakz

Enolla oli tuommoinen B11 Sunny -86, tummanpunainen neliovinen GL malli 1.5 koneella. Ainut vika mikä siinä oli, oli se joku osa virranjakajasta jonka nimeä en nyt muista, joka kuulemma menee kaikista ennemmin tai myöhemmin. Kulutusosiakin vaihteli suhteessa hyvin vähän. Osti sen -88 vuonna, ajoi sillä 2004 vuoteen asti kunnes vaihtoi uuteen 1.8 Luxury Almeraan. Ajeli sillä Sunnyllä reippaat 250tkm noina vuosina. Pahasti ei ollut ruosteitakaan pohjassa kun suojautti, pelleissäkään ei ollut muuta kun sillon 2004 vuonna kun pois vaihtoi niin joku pieni ruosteviiru kuskin puolen lokarissa. Nykyään Sunny on rekisterinumeron perusteella liikennekäytöstä poistettu, jossain Valkeakoskella päin se muistaakseni viimeksi oli. Hyvinkäällä kun sen vaihtoi pois niin heti joku asentaja otti sen itselleen käyttöön.  :) Olin pikkupoikana aivan ihastunut siihen autoon, ja kun vanhoja kuvia kattelee niin komiahan se oli kun mikä.  :-* Ittellä nykyään tuo Primera, ihan tyytyväinen olen siihenkin ollut.  :)
Nissan Primera 2000, SR20DE

c0ss1e

hmm. oletteko koskaan kiinnittäny huomioo miten hoidatte autoo? nissan ruostuu ihan niinkuin muutkin merkit. kyllä se audinkin sinkitty kori ruostuu jos sitä ei koskaan pese ja kivenhakkaumat jättää paikkaamatta.

minä olen sitä mieltä, että aika pitkälti käyttäjästä kiinni, se vaan sitten laitetaan merkin huonouden piikkiin. Ja japanilaiset autot kun ovat paljon halvempia, niin ehkä niitä ei arvosteta sitten niin paljoa ja hoitaminen jää vähemmälle, kun esimerkiksi mersumies puunaa autoansa ja huollattaa säännöllisesti vaikka takuu olis jo loppunut. Voin olla toki väärässäkin.

käytetään sitä halvinta öljyä varsinkin turbovehkeissä, sitten haukutaan moottori paskaksi. vaihdelaatikkoon on vaihdettu viimeksi öljyt vuonna kivi ja keppi, koska eihän niitä tarvii koskaan vaihtaa.. jne.

Nissannisti

Omat Nissan-kokemukset alkaa siitä, kun sedällä oli sellanen mintunvärinen cherry joskus 80-luvun taitteissa. Siinä oli vielä leveet kumit alla ja karvanopat tietenkin 8-) Sit se auto oli sellanen sukupokaali, että välillä sillä ajeli täti ja sit jossain vaiheessa vielä toinenkin täti, mutta sitkeesti se perkule siinä pihassa vaan pysyi vuodesta toiseen. Oli muuten sellasesta kirsikasta jossain taannoisessa klassikot-lehdessä ihan juttuakin. Sitten edesmenneellä isänisällä oli 80-lukulainen sunny jolla se ajeli aina hautaansa asti. Yli 20 vuotta samalla autolla, jota ei muuten pidetty missään tallissa talvia. Kai se autonhoito merkistä riippumatta siis toimii noissakin jatkuvuuden takeena. Toki sitten loppuvaiheessa kun alko tuomionpäivät käsissä olelemaan sitä hitsailtiin aina leimalle pikkasen. Itse päädyin tuohon nissaniin erehdyksen kautta sikäli kun oma ensiauto oli 405 ranskis, spoilerilla tietenkin ;D Siinä sitä oppi autoo vähän väkisinkin laittelemaan ja jessus niitä osien hintoja. Uutena pelkkä vasen viiksi oli 87 euroo silloista rahaa, ja se oli vähän pakko vaihtaa koska kyseisessä autossa pitkien naksnaks-rele oli viiksessä. onneks sillon niitä purettiin niin paljon että romuttamot oli täynnä pösön osia ja periaatteessa ihan sopuhinnalla. Sitten aattelin että josko meilläkin alettas ajaa autoilla, joissa tekniikka on varmaa, käyttö suht halpaa, ostohintakin mukiinmenevä ja osia löytyis muualtakin kuin Ebaysta. Sitten ostettiin ensimmäinen N14 periaatteessa kesäautoks. Oli kyllä niin huoleton peli. Siinä missä leijonan pelti oli ylhäällä joka toinen viikko niin tuossa ei ollut muuta kun tiukkaa ajoa, bensaa tankkiin ja taas menoks :) Nyt on sitten tuo primaveerakin tuossa kaverina vähän niinkun ykkösauton roolia vetämässä ja oon ollu siihenkin tosi tyytyväinen. N14:n mittarilukema on reilusti päälle 400tkm, ruosteessahan se piru on kun vanha pistolapio, mutta ikinä ei tarvi epäillä kun pihasta nykäsee, ettei se siihen takasikin tulis. Ykkösautokin on sikäli vasta sisäänajettu kun lukemat siinä 343tkm :D Pirun hienosti aiemmin tekniikasta huolehdittu. Takakontissa on vähän appelsiinia entisen omistajan amatöörimaalailusta, mutta mitäs tosta. Maalailee sit ite paremmin uusiks kun kerkee ja on taas paikka missä tehä. Jos on järkiperäsiä syitä tunnesyiden lisäks pitää nissanin muotosta sydäntä rinnassa, niin ehdottomasti se luotettavuus. Ja jotain vanhaa kunnon Cedriciä nätimpää autoa ei olekaan, joten tarvittaessa on ne kauniitakin pelejä. ;) Semmosen jos sais käsiinsä joskus sopuhintaan kunhan on sille kattoa laittaa pään päälle ja duunarin kukkarossa riittävästi löysää.
Kaikki paitsi kunnon tyypit nissanilla on turhaa

Sunny N14 -94 1.6 LXi, Primera P11 -99 1.6 comfort sedan

mertsi1

on tuo nissani kans sellanen auto. vuosi sitte hommasin 151tkm ajetun -96 mallisen primeran, siihen on nyt tullut 40 tuhatta vuodessa lisää kilometrejä ja tällä aikaa on vaihdettu joka nurkkaan pyöränlaakerit, molemmat vetonivelet, pakoputki ja ylätukivarteen - vai mikä se nyt onkaan - laakerit.
myös peltiä on laitettu muutama neliö uutta.


aina saa ton rakkineen kanssa olla pajalla, ennen oli toinen japanilaismerkki (timantti) ja neljä vuotta sillä ajoin ilman minkäänlaista pienintäkään ongelmaa.

ひゃ く あ hyakuA sataA

#22
Lainaaon tuo nissani kans sellanen auto. vuosi sitte hommasin 151tkm ajetun -96 mallisen primeran, siihen on nyt tullut 40 tuhatta vuodessa lisää kilometrejä ja tällä aikaa on vaihdettu joka nurkkaan pyöränlaakerit, molemmat vetonivelet, pakoputki ja ylätukivarteen - vai mikä se nyt onkaan - laakerit.
myös peltiä on laitettu muutama neliö uutta.


aina saa ton rakkineen kanssa olla pajalla, ennen oli toinen japanilaismerkki (timantti) ja neljä vuotta sillä ajoin ilman minkäänlaista pienintäkään ongelmaa.


No kyllä 200 tkm ajetusta autosta, kuin autosta jo rupeaa tuollaiset kulutusosat hajoamaan. Ei voi yleistää. Kyllä 200 tkm ajetusta mitsustakin varmasti löytyy korjailtavaa. ;D
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

mertsi1

Lainaa


No kyllä 200 tkm ajetusta autosta, kuin autosta jo rupeaa tuollaiset kulutusosat hajoamaan. Ei voi yleistää. Kyllä 200 tkm ajetusta mitsustakin varmasti löytyy korjailtavaa. ;D


niin sitä luulis... 160tkm ajettuna mitsun hommasin, ajoin sillä 4 vuotta ja kun sen pistin kiertoon, oli mittarissa 270tkm eikä mitään tarttenu tehdä. kerran vaihdoin öljyt ja jarrupalat + käytin 4 kertaa katsastuksessa. :D

OH2KV

Lainaa


niin sitä luulis... 160tkm ajettuna mitsun hommasin, ajoin sillä 4 vuotta ja kun sen pistin kiertoon, oli mittarissa 270tkm eikä mitään tarttenu tehdä. kerran vaihdoin öljyt..clip..
Longlife- öljyt, jos yli 50 tkm ajelee. Pakko olla... :)
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

datsunpower

#25
Enimmäkseen huonoja kokemuksia koko merkistä.

Painajainen alkoi ajokortin häämöttäessä n.10 vuotta sitten tuli auton hankinta aiheelliseksi ja ostin ensimmäisen oman Datsunin. Auto oli yllättävän vähän ajettu. Mittarissa oli vain n. 720tkm. Eipä aikaakaan kun takajouset tulivat tiensäpäähän ja ne piti vaihtaa jo ~750tkm/31-vuotis huollossa.. harmittaa vieläkin kun ne alkuperäiset jouset eivät kestäneet edes miljoonaa kilometriä  >:(
Pajalle pääsi heti uudestaan ~770tkm/38-vuotis huollossa kun takaiskarit olivat TAAS vaihtokunnossa... ja ne oli vasta uusittu 80-luvun lopulla ja taas sai laittaa euroja tiskiin  :P


Toisin sanottuna: Reilu 27 vuotta sitten olin ensimmäisen kerran Datsunin kyydissä ja niillä jäljillä ollaan vieläkin.. heti vaihdan parempaan jos sellainen vastaan tulee  ;D

Jokunen näitä on tullut koettua.. 59hv:n ja 400hv:n väliltä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.