Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

datsun tonniin jarruosia?

Aloittaja ismi, syyskuu 09, 2011, 17:04:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ismi

sattu niin että taloon tuli tuommonen tonni.
äärimmäisen hyvä aihio kun kone rampattu ja koppa käyty läpi.
oikeastaan ei ole muuta kun heittelee osia kiinni. aski ja jarrut ym pientä.
tänään sitten jarruja aloin rassaamaan mutta kaikkihan sen tietää millasia ne on kun 10 vuotta seissyt(tallissa tosin)
päivä meni tuusatessa enkä mitään saanut aikaan.
tietty jos tiivisteet vaihtaa ja joita motonettikin myy ni meneehän se niin vaan aina katkee joku jarruputki sisään tai ilmausnippa taijjoku niin ajattelin että isken joka kulmaan kaikki uutta kun koskapa käyttöautoksi tulee,

kysymys kuuluukin mistä saa tokicon jarrurylintereitä sekä jarrukenkiä ym sälää?(kytkinlevy olis kiva myös)

kiitoksia jos joku jaksaa jelpata pikkusen miestä mäessä.

-ismi-
tatsuni ommun ratsuni

cedricfan

Jarrukengät voi aina pinnoituttaa uudelleen, mutta kun profiilissa ei ole paikkakuntaa niin huono neuvoa missä.
Sylinterit onkin sitten vaikeampi, et varmastikaan ole ainoa joka moisia kaipaisi :-/
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ILVES-Joe

Yhdellä rompetoreja kiertävällä myyjällä on tonnisen etujarrusylintereitä.
Jarrukengät on helppo homma, niitä löytyy satunnaisesti varaosakaupoista sekä rompetoreilta ja se pinnoitus toimii jos uutta ei löydä.

Niiden kunnostamikseen kannattaa käyttää vaivaa, vaikka saisi uudet ei vanhoja kannata heittää menemään.

Kytkinsylinteri on hankalampi kun on valurautaa ja samanlaista ei ole muissa malleissa.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

ismi

juu näin miekin ajattelin että kiven alla ovat.
etuseen on kaikki kilkkeet mutta hapettuneet tietty jne.
yhteen sylkkään katkennu ilmausruuvi vielä sisään >:(
kytkin sylinterikin on likoamassa että josko siihen jostain tiivisteet sais.
takaa puuttuu sylkät,kengät on mutta aika kehnot.
mitenkäs,voiko kytkinlevyjä pinnoittaa? ei kai tuon nyt luulis kummoinen homma olevan.

voi voi.. ettei tässä nyt käy niin että jää seisomaan talliin kun ei kilkkeitä saa.

mahtaiskohan vaikka 150y:stä käydä jarrukilvet/rummut/levyt.
entä finnistä?

niin pieksämäellä asun,pitänee lisäillä se tuonne tietoihin.

tähän mahtanee käydä sanonta: voi vitun vitun #!@#¤%.ja vielä kerran #!@#¤%!
tatsuni ommun ratsuni

BA

Olisko vaikka osto-ilmoitus mitään?  :)

Kylmä tosiasia on kuitenkin vaan se että jo 80-luvun ja nyt jo jopa 90-luvun japsiautojen osat voivat olla täysin kiven alla.
Kytkinlevyn voi pinnoittaa kyllä. Katkennut ilmausruuvikaan ei ole vielä ihan mahdoton homma.

Jos haluaa osat kaupasta suoraan, pitää hankkia kuplavolsu.  :-/

eetu

Saattas löytyä uusia jarrusylintereitä  ;)
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

ruoska

löytyy 1000.seen etujarru sylinterita kaikki 4kpl
jarrukenkät pitää kaivella nurkkia

osat on porissa 050-3428299

zedric

uusia käsijarruvaijereita löytyy...
C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130. ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

cedricfan

Lainaajuu näin miekin ajattelin että kiven alla ovat.

voi voi.. ettei tässä nyt käy niin että jää seisomaan talliin kun ei kilkkeitä saa.

tähän mahtanee käydä sanonta: voi vitun vitun #!@#¤%.ja vielä kerran #!@#¤%!

LainaaJos haluaa osat kaupasta suoraan, pitää hankkia kuplavolsu.  :-/

Ja seuraavaksi alkaa ketuttaa, kun se oma 14. Kupla tusinan muun joukossa ei herätäkään mitään tunteita enää. Eikä vaikka uusiin kaupasta ostettuihin palikoihin meni tonnitolkulla, silti jollain oli vielä jokunen tonni enemmän rahaa upottaa niihin uusiin osiin :P

Eli jep, ei se aina ole helppoa. Mutta oikeilla kanavilla (kuten jo tuli täällä monta osatarjoajaa) ei se toivotontakaan ole. Ja kun saat taas liikenteeseen, niin saat tottua siihen, että tullaan ihastelemaan kun on niin hienoa nähdä taas moinen, minne nämä oikein katosikaan kaikki ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

mck74

Ei nyt vielä kannata pillittää,osia löytyy sillointällöin esim. E-bay,keltainenpörssi,huutonetti ja tietenkin täältä. Ite omistanu tonnin puoltoist vuotta(nyt 3kpl) ja osat ei viel riitä edes yhteen vaikka yksi varaosina.Nyt vasta alkaa olee jarrurojut kasassa ja laatikkotolkulla uutta osaa/kunnostettua,rahaa mennyt ja vaivaa on nähty,mutta kyllä se joskus palkitaan ja niinkun joku jo sanoi,mitään ei kannata heittää pois  :)
Datsun1000 B10-69 Datsun1000 VB10-68

ismi

ei kannata! raudassa ei oo raha hukassa,sano!
itellä ei puuttuis enää kun kytkinlevy.mut löysin mestan kun pinnottaa niitä joten sekin on kunnossa.tosin hinnasta en tiedä.
kytkimen työsylkkä kans puuttuu,tuskin saa tuosta entisestä kalua. vaan teen vaikka ite puusta sen kun ei kummoinen mulikka se oo.
sen vois vaikka putkittaa niinkö normi sylinterin.. tai jotain.
kaasarin korjaussarja viel jostain tai koko karporaattori ni leimalle! ei oikeen malttais oottaa vaan minkäs teet?
tatsuni ommun ratsuni

BA

#11
A10-koneen DGC286-kaasarin korjaussarjoja on ollu ainakin Kaasutinexpertillä. Niissä on hiukan sekalaisia suuttimia mukana (sarjat on -6B, 6C -merkittyihin kaasareihin), mutta kiihdytyspumpun, tiivisteet sun muut ainakin saa niistä ja osan suuttimistakin.

Miksei sitä sylkkyä vois putkittaakin, ei kai siihen mitään estettä ole.

ismi

#12
no näin minäkin ajattelin. kattoo vaan jonku sopparin,vaikka jarrusylkän tiivisteen sinne ja tekee sen mukaan sen putken niin ei luulis olevan estettä.
en ainakaan löytänyt haulla:DGC286 kaasutinexpalta satsia.
onkos tämä sama kun vaikka 100A tatsunissa?

kävin tuossa irrottamassa karpuraattorin ni kiihdytyspumppua se vaatii ja tiivisteet. muuten noin aika hyvässä kunnossa.piti jättää se pumppu likoomaan sinne kun ei suostunut irtoamaan.
tatsuni ommun ratsuni

BA

#13
On sama kaasari a10 koneissa kaikissa, ne 286 jälkeen olevat -XXX merkit voi olla eri, mutta ne merkkaa vain yleensä suuttimien kokoa sun muuta malli/maakohtaisia eroja.

Eli kaasarin tyyppi on Hitachi DGC286-XXX
Kaasutinexpertin sivut on hanurista, ainakin Classic Motorshowssa niitä oli kaupan reilustikin. Motonetissäkin voi olla jotain F10 ja N10 mallien alla.
Ja mullakin kyllä on todellisen tarpeen vaatiessa on pelkkä kiihdytyspumppu jouten.

ismi

#14
miepä sieltä motonetista vilkuilen.jotain kilkkeitä siel muistaakseni oli...
vaan jonsei löydy sieltä ni jos vaan joutaa ni voisin ostella poikkeen sulta.
eikössen pitäs ihan vetämällä irrota?
oli niin jankissa ettei ihan saant selvää ennenkö annan liota ja putsata.
en tuonne uutta topiikkia kehtaa vielä laittaa mutta käykö tämä:      Kytkinlevy Cherry 1000cc      84-3129      100A E10 71->78 [1971 - 1978]      25.90 €
tuohon B10:n? se olis se tuo kytkin ongelmakin ratkaistu tuolla.
tatsuni ommun ratsuni

StanLaurel

Kytkimen työsylinteri pitäisi käydä Finnistä (B110), Nissanin PartsMasteri ainakin väittää niin.
B10:n numero on 30620-24900 ja B110:n 30620-H1600 (B120:n -H1601) ja vastaavat toisiaan.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

ismi

no naapurilla on tuolla finni ni pitääpäs käydä katselemassa sieltä josko samanlainen olisi. kiitoksia vinkistä
tatsuni ommun ratsuni

ismi

vaan kävi semmonen hommeli että perseilin ja särin etujarru sylkän.korkkas #!@#¤% putken kohalta ja halakes koko paska!
enkä ees rystyt valakeena vääntäny. tuli vaan tunnit täyteen.
eliks,tarviisin 2 kpl etujarrusylintereitä.
kellään? missään? #!@#¤%!!!
tatsuni ommun ratsuni

mck74

Käyttäjältä ruoska,siltä ostin itsekkin  :)
Datsun1000 B10-69 Datsun1000 VB10-68

C 110 ratsuni

Kytkin sylkyt käyvät kaikki joissa A kone takaveto keskenään.Kaasaritkin ovat passeleita A koneista keskenään ja tiivistesarjatkin passaa paikalleen paitsi A15 jossa pitää avartaa yhtä kohtaa ja tukkia yksi pieni reikä kannentiivisteestä.Rungon ja kannen tasopinnat täytyy tarkistaa ja oikaista kun ovat liki aina kieroja,liikaa kiristetty kantta ja ilminputsari myös liian tiukalla.
primera 2,0 sport -00

OH2KV

#20
Lainaavaan kävi semmonen hommeli että perseilin ja särin etujarru sylkän.korkkas #!@#¤% putken kohalta ja halakes koko paska!
--clip--
Laitapa kuva tuhoista, aika vaikea ymmärtää, miten etujarrusylinteri halkeaa jarruputken liitintä avatessa.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

BA

Lainaa
Laitapa kuva tuhoista, aika vaikea ymmärtää, miten etujarrusylinteri halkeaa jarruputken liitintä avatessa.

Rumpujarrut... ;)

BA

Mjaa, Thameksesta läks iso siivu avatessa sylinterin kierteestä sen kun vaan vei avaimen lähelle. Sylinterit varmaan 50-luvulta... :)

OH2KV

LainaaMjaa, Thameksesta läks iso siivu avatessa sylinterin kierteestä sen kun vaan vei avaimen lähelle. Sylinterit varmaan 50-luvulta... :)

Nyt kun muistelen, taitaa mullakin olla joskus käynyt samanlainen tapaus, fXXXin kanssa, rumpujarruilla.

Sorry, poistin edellisen postauksen, jossa ihmettelin, voiko sylinteri haljeta. Voi. Fordissa.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

ismi

Lainaa
Laitapa kuva tuhoista, aika vaikea ymmärtää, miten etujarrusylinteri halkeaa jarruputken liitintä avatessa.
miepä tänään laittelen :) no ei se kokonaan halennu keskeltä vaan aika hienosti kuitenkin.
tatsuni ommun ratsuni

ismi

Lainaa
miepä tänään laittelen :) no ei se kokonaan halennu keskeltä vaan aika hienosti kuitenkin.

#!@#¤%....
tatsuni ommun ratsuni

mck74

Datsun1000 B10-69 Datsun1000 VB10-68