Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

100a:sta kysymyksiä

Aloittaja IleKoo, toukokuu 04, 2011, 21:32:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Datsuuna

#90
LainaaPakosarjassa se jousihäkkyrä ja läppä on kylläkin kiinni. Eikä ole ihan yks eikä kaks eikä kymmenenkään vastaan tullutta joista se olis poistettu/hitsattu pois käytöstä kun on ruostunut tai pikeentynyt jumiin... ;D

Aivan ! Näsäviisastelu on täällä arkipäivää  ;) Onhan noita A-moottoreita tullut vuosien mittaan nähtyä vaikka kuinka paljon ja se läppäakseli juuttuu herkästi, jos jousi pääsee pomppaamaan pois sitä pitelevän tapin takaa.  (Miksiköhän minä pystyn neuvomaan 100 Aakkosta v****ilematta hänelle joka käänteessä enkä koe siihen mitään tarvetta ?  :-?)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Datsuuna

LainaaNoo kyllä mä oon kiertäny ruuvia niin että 360 astetta eli ympäri on yksi kierros :)
mietin tuossa asiaa siltä kantilta myös että tuossa on väljää jakaja-akselissa,nii periaatteessahan sekin vaikuttaa käyntiin kun kärkiväli ei pysy samana.

Juu näinhän se on ja kuluva kohde noissa.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

IleKoo

#92
Onnistuisikohan tuohon jakajaan asentamaan kärjettömän sytytyksen,kun yhdessä verkkokaupassa näytti olevan saatavilla kaikkiin 4 pyttysiin datsunin moottoreihin.Onko kukaan asentanut?
Muistelen aikaa kun mulla oli mk2 escort ja siihen vaihdoin kärjettömän sytytyksen niin alko toimimaan huomattavasti paremmin :)

IleKoo

#93
Uusinta katsastuksen viimeinen päivä olis huomenna eikä datsun meinaa ottaa toimiakseen :( vaihdoin tuossa jakajan mutta sillä ei mitään vaikutusta autolle tuntunu olevan. Kaiken lisäksi pomppasi koko jakaja ylös kun kävin starttaamassa nii siihen loppu se turaus.Täytyy huomenna otta ykkösen tulppa irti,mäntä ylös ja ykkösen venttiilit kiinni ja entinen jakaja takaisin.
Sen huomion tein kun ajoin ja entinen jakaja oli vielä kiinni.Jakajan alipaineletkun kun otti irti nii auto toimi todella paljon paremmin,ei juuri nykinyt ja kiihtyi hyvin.
Letku kun oli paikoillaan niin kiihtyi kyllä mutta nykytti kokoajan.
Myös sen huomion tein kun jakajaa pyöritellessä ja kuuntelin käyntiä niin jakajan alla oleva metallilätkä millä jakaja tulee kiinni ja koneen rungon välissä oli havaittavissa kipinöitä,mistä tämä johtuu? Vuotaako virta jonnekkin muualle minne ei pitäisi.
Toivottavasti saisin nyt toimimaan sen verran että saisin käytettyä katsastuksessa.

Datsuuna

Jakaja ei taida maadoittua kunnolla moottorin runkoon, jos kerran kipinöi kiinnityksestä. Periaatteessa sen kyllä pitäisi maadoittua jo tiiviistä sovituksesta moottorissa olevaan jakajankoloon. Peltilätkän moottorinrunkoon kiinnittävä pikkupultti ei ilmeisesti johda sähköä kunnolla ja on todennäköisesti niin ruostunut, ettet saa sitä enää katkaisematta irti. Tee erillinen maadoituspiuha johon sopivat lenkkiabigot päihin. Toinen pää jakajan kiinnitysruuviin ja toinen johonkin moottorissa olevaan pulttiin. Alipainesäätimen  vivussa olevassa reiässä pitäisi olla pikkusen "väljää", että ko. oleva "nytkytys ilmiö" vältettäisiin eli ei saa olla ilman mitään välystä katkojankärkien pohjalevyssä olevaan tappiin. Yleensä niissä on juuri sopivasti välystä ollutkin. Olihan se jakaja sentään kiinni ?
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

IleKoo

Kyllä se pultti ihme kyllä lähti ihan hyvin auki,vissii ahkerasti säädetty ajotusta :) Alipainesäätimen reijässä on pienen pieni välys. nyt vaihdoin entisen jakajan paikoilleen ja kyllä se sillä paremmin toimii,ihmettelen vaan ku nelosen tulpanjohdon vetämisellä irti ei ole vaikutusta käyntiin. Kaikkilla muilla kylläkin. Tulpanjohdossa ei ole vikaa,koitin toisella johdolla sama homma.
Eräs auton korjaaja neuvoi katsomaan imusarjantiivisteen että onko halki jostain.

Datsuuna

Mites on onko 4. tulppa kunnossa ? Puristukset jo mittasitkin ?
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

IleKoo

Jihuu pitkä leima tuli :) Ja mikä vielä ihmeellisintä auto ei nykiny kertaakaan ja lähteekin kun rusakko paskalta,vastaa kaasuun välittömästi kun painaa pohjaan ilman mitään nykimistä.Vaihoin aamulla 406 pösön entiset tulpat ja sen jälkeen en havainnut nykimistä,vielä se kyllä nelosen tulppaa nokeaa,että olisko siellä sitten se imuvuoto tuolla kohtaa.
Puristukset juu katsoinkin jo,reunoilla oli 12,5 bar ja keskellä 11,5. Jostain syystä vielä työntää sinistä haikua tyhjäkäynnillä,venttiilivarren kumit? 

Datsuuna

Venttiilinvarrenkumit tai öljyrenkaat veikkaan jälkimmäistä, mutta tuskin kannattaa alkaa uudelleen rengastamaan jos ei "syö " öljyä. 4. sylinteri käyttäytyy oudosti, jos nokeaa tulppaa ja kuitenkin nyt käy kunnolla ei sen pitäisi kaasutinkoneessa ainakaan vahvempaa seosta saada kuin muutkaan sylinterit. Oliskohan juuri siinä sylinterissä sitä öljypolttoa erityisesti eli venttiilinvarrenkumit rikki tai öljyrenkaassa vikaa (jumitusta urassa). Onko se noki öljyistä ?
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

IleKoo

Ei,nimenomaan kuivaa joka lähtee pyyhkäisemällä pois.

C 110 ratsuni

Ei muutaku ajoa kovasti nyt ja välillä kurkkaat siihen tulppaan.Kannattas laittaa uudet oikean arvoiset tulpat.Siellä Sappeella reissu nyt käymään niin saa kone kunnolla liikettä jos öljyrenkaat jumissa niin saattaa irrota pitemmässä ajossa.
primera 2,0 sport -00

OH2KV

#101
LainaaEi muutaku ajoa kovasti nyt ja välillä kurkkaat siihen tulppaan.Kannattas laittaa uudet oikean arvoiset tulpat.Siellä Sappeella reissu nyt käymään niin saa kone kunnolla liikettä jos öljyrenkaat jumissa niin saattaa irrota pitemmässä ajossa.
Ja on 10€ sijoitus laittaa uudet tulpat. Pösöissäkin oli lämpöarvoltaan sopivia joissakin malleissa, mutta lisänä niissä oli tulpan sisäinen vastus, joka hieman heikentää kipinää.
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/111005/14
Tuommoiset paikalleen, ja FinnJAEen katsomaan miltä näyttää parisataa kilsaa yhtämittaa loikotettuna.
Ja onhan siellä muutakin nähtävää.

Kuten Ossi sanoi, saattaa joku paikka aueta hieman pidemmällä reissulla.
Onneksi olkoon leimasta  :)
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

IleKoo

Tulee mulle edes takainen matka katsastuskonttorille 100km ja siihen päälle muut pilistelyt kun toimi nii hyvin,niin eihän sitä malttanu olla ajelematta ja leipääkin sai :) otti ihan hyvin mittarin pohjaan lukemat yhellä hyvällä suoralla :) oli ilo ajella kun ei nykiny ollenkaan. Jeps uudet ja oikeat tulpat onkin tulossa kun ei paikallisella varaosaliikkeellä ollu hyllyssä.

C 110 ratsuni

No niin,sitkeä periksiantamattomuus palkitaan ja saa nautinnollisia ajo tuntemuksia.Hieno homma.
primera 2,0 sport -00