Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Ruostereikien korjaamisesta (taas)

Aloittaja AnttiJL, heinäkuu 14, 2011, 22:11:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnttiJL

Jees, kiitos vinkistä! Tänäänkään en alkanut hitsaamaan kun oli niin epävakaa keli. Viikonloppuna on lattian valua kellariin joten jos siltä ehtii ja kelit sallii, niin hitsattua tulee jotain.

AnttiJL

#61
Nyt on paikkapala hitsattu, ja kyllä se halvalla hitsikoneella (mig) otti aikansa. Kyllähän sen näkee että halvalla koneella on hitsattu, mutta eiköhän tuolla leima saada.
Vielä edessä etutukivarren ja pakoputken vaihto.
OT: Pitääkö etutukivarret vaihtaa molemmat samalla kertaa vai riittääkö että vaihtaa vain sen josta tullut napinaa katsurilta? Napinaa tuli lähinnä pallonivelen suojakumin puuttumisesta...
Paljonko maksaa pakoputken vaihdattaminen kokonaisuudessaan (työt+koko putki) noin suunnilleen pk-seudulla?
Edit: Missähän vois Vantaa-Helsinki akselilla käydä säädättämässä kaasuttimen? Kun vie niin paljon bensaa...

Gorgane

Kauniimpaa ja tasaisemman näköstä heppisaumaa saa tehtyä, kun liikuttaa kolvia hitsatessa uuden pellin puolelta aloittaen sauman yli, eikä vain pidä kolvia paikallaan ja räi klunssia saumaan. Ei tule niin korkeita hiottavia rötöjä ja jälki huomattavasti parempaa. Kestää aikansa, että oppii, mutta ehdottoman suositeltavaa.

Myös sitä migin maakaapelia kannattaa aina tasaisin väliajoin varmistella, että varmasti on kunnolla maata. Kunnon kaasu ja 0,6mm lanka ovat myös hyviä kavereita varsinkin ulkopeltien hitsaamisessa, sanokoot hiilidioksidipihistelijät mitä tahansa.

chery

LainaaOT: Pitääkö etutukivarret vaihtaa molemmat samalla kertaa vai riittääkö että vaihtaa vain sen josta tullut napinaa katsurilta?
Vaihdat vain sen mistä on tullut sanomista. Mitä sitä suotta molempia vaihtaa jos toinen on ehjä ;) Iskareiden, jarrupalojen ja levyjen kanssa se on eri juttu.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04