Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

P11 facelift kokemuksia?

Aloittaja JJM, syyskuu 01, 2009, 16:47:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Puusilma

Lainaa
hmm noissa on joissain jo se jakopää jossa on tuplahammastus.. ja se maksaa jos ne kulahtaa...


Lainataas vähäsen. Omassa pihassa on tuo 2001 primera(P11), 2.0 140hv koneella. Löytyykö siitä myös tuo tuplahammasketju?

Alppu

Lainaa


Lainataas vähäsen. Omassa pihassa on tuo 2001 primera(P11), 2.0 140hv koneella. Löytyykö siitä myös tuo tuplahammasketju?


Mikä on tuplahammasketju, ikään kuin kaksi yhteen liitettyä ketjua? = Tuplaketju?  :D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Puusilma

#32
Lainaa


Mikä on tuplahammasketju, ikään kuin kaksi yhteen liitettyä ketjua? = Tuplaketju?  :D

Piti kirjoittaa ketjut eikä ketju. Löysinkin jo vastauksen:

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1284628098/0

Eli tuo:

Mikäs kone kyseessä?.. 1.6 koneissa (GA16DE) on kaks ketjua, voi olla ylempi ketju vain venynyt, tai vaan pelkkä kiristin kulunut.. 2.0 (SR20-sarja) on vain yksi ketju.


Nizze

#34
Lainaa



Mulla on vuoden 2000-alussa ensirekisteröity Nissan Primera 1.6. Facelift-malli. Niin karvalakki kuin olla ja voi. Sisusta harmaa/vaaleanruskea-väri sekoituksella. En kauheasti pidä sisustan värimaailmasta, mutta toisaalta sietää ja piilottaa aika hyvin käytön jälkiä ja likaa.

Tällä hetkellä mittarissa on noin 105 000 km, olen itse ajanut autolla noin melkolailla tasan kaksi vuotta. Sitä ennen omistin 1995 mallisen edellisen korimallin Primeran 1.6 koneella.

Omia kokemuksia tästä vm.2000 Primerasta.

+ Hyvä maantieauto. 1.6 ei ole mikään tehotykki mutta minusta moottorin pienuudesta (auton aika suureen omapainoon suhteutettuna) on vähemmän haittaa tämän auton kohdalla pikatiellä kuin taajamaliikenteessä, jossa monesti tuntuu että vääntöä ja kiihtyvyttä saisi olla enemmänkin. Kun Primeran on vauhtiin saanut, sillä ajelee 80-100 alueella ihan mielikseen.

+Auton sisätilat ovat todella hyvät
+Ohjaus on hyvä, mutta alusta on omaan makuuni aika löysä
+Melutaso pysyy kohtuullisena, joskin moottori on aika karkeakäyntinen
+Pitkällä kuskilla on hyvä olla vaikka ratissa ei olekkaan säätövaraa kuin yhdessä suunnassa
+Mittaristo ja kojelauta ovat mielestäni ergonomisesti todella onnistuneita. Selkeitä ja yksinkertaisia käyttää. Mittaristo on selkeä ja havainnollistava ja kojelaudasta kaikki löytyy omilta paikoiltaan - kuten tuuletuslaitteen säätönappulat - jotka ovat vielä tarpeeksi suurikokoisia. Kuski voi näin keskittyä ajamiseen ja liikenteeseen täyspäisesti.


- Takalasinlämmitin on aika surkea
- Autosta kuuluu aika paljon "hälyääniä" talvikeleillä kun pakkasta on paljon. Tuntuu että auton kori ei ole kovin vääntöjäykkä samalla tavalla kun uudempaa suunnittelua edustavissa henkilöautoissa.
- Puhaltimen (ei ilmastointia tässä) teho ei ole kovin hyvä tuulilasille - johtuuko sitten puhaltimen tehosta vai tuulilasille menevän ilma-aukon muodosta.

Autosta on oman omistajuuteni aikana korjattu starttimoottori, ABS-jarruanturi ja etupyörän laakeri. Nyt korjauslistalla on konepellin ylhäällä pitävän "hakan" pidikkeet jotka ovat murtuneet sekä takavalo jossa on kosketusongelmia. Samoin oikeanpuoleisen etuoven sisävalon sytyttäjä ei toimi.

Minulla on auto tolpassa aamuisin ajastimella 2 tuntia lämpenemässä (ei muuta vaihtoehtoa kuin 2h) ja kun keli on kääntynyt selvästi plussalle ei auto ole tahtonut lähteä tolpassaolon jälkeen millään käyntiin. Näin on käynyt noin 3 kertaa.   

Kaiken kaikkiiaan olen silti ihan "semityytyväinen" autoon ja ennenkaikkea ominaisuuksiltaan ja tiloiltaan se on näin käytettynä todellakin hintansa väärti.

Löysin tämän foorumin eilen koska etsein tietoa että sopiiko 95 E10 Nissan Primeraan todella vuoden 2000 alusta asti vai jostain tietystä kuukaudesta alkaen etc...  Päädyin kuitenkin E10-bensiinin virallisten sivujen tiedon varaan ja lähdin tankkaamaan ekaa tankillista tuota E10 bensaa...

Joten tänään on mukava lukea seuraavaa....  :o

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2011/01/21/e10-soveltuvuuslistaan-taas-muutoksia/20111011/12

"Kohtalokasta E10:n harhakäytön ei pitäisi olla. Öljy- ja kaasualan on luvannut, että bensiinikäyttöinen auto kestää yhden virhetankkauksen. Uusi E10 soveltuu noin 72 prosenttiin bensiinikäyttöisistä autoista. "


Sepä hienoa. Nythän on vasta tammikuun 21.päivä. Jos on luottanut viralliseen tietoon alusta asti, on moni 2000-vuosimallin Primeran omistaja ehtinyt tankata jo pari kolme tankillista. Itse käytin onneksi epäileväisenä  98:a ja V-Poweria eiliseen asti. 

Puusilma

#35
Tämän mukaan primeran P11 malliin ei sovellu E10. Eli tämänhetkisen (ennen kuin taas päivitetään listä uudestaan) tiedon mukaan P12 koriseen käy E10:n. Itse olen pari tankillista ajanut P11 (2001) korisella E10:llä (koska silloin soveltuvuustaulukko näytti että E10 käy autoosi) ja mitään eroa en kyllä ole huomannut. Pitää laittaa seuraavalla tankkauksella 98:a ja katsoa että huomaako persdyno suurta tehonlisäystä ;D.

Eli linkki:

http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/e10-bensiinin_soveltuvuus_henkiloautoihin/nissan/

Nizze

#36
LainaaTämän mukaan primeran P11 malliin ei sovellu E10. Eli tämänhetkisen (ennen kuin taas päivitetään listä uudestaan) tiedon mukaan P12 koriseen käy E10:n. Itse olen pari tankillista ajanut P11 (2001) korisella E10:llä (koska silloin soveltuvuustaulukko näytti että E10 käy autoosi) ja mitään eroa en kyllä ole huomannut. Pitää laittaa seuraavalla tankkauksella 98:a ja katsoa että huomaako persdyno suurta tehonlisäystä ;D.

Eli linkki:

http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/e10-bensiinin_soveltuvuus_henkiloautoihin/nissan/

Joo ainakin mun Nipponi käy ja kukkuu tällä E10 bensiinillä samalla tavalla ku 98lla  ::)

Yks Primera P11:sta "ominaisuus" jäi omasta listasta pois... mun mielestä tää on aikamoinen parkkitalojen painajainen eli kääntöympyrä on aika suuri....Oon ajanut monenlaisia autoja ja väännelly niitä ruutuun ties missä mut tää on kyllä - tietysti pituutensa puolestakin - yks tapaus kyllä ahtaissa paikoissa  :D

Nizze

#37
LainaaTämän mukaan primeran P11 malliin ei sovellu E10. Eli tämänhetkisen (ennen kuin taas päivitetään listä uudestaan) tiedon mukaan P12 koriseen käy E10:n. Itse olen pari tankillista ajanut P11 (2001) korisella E10:llä (koska silloin soveltuvuustaulukko näytti että E10 käy autoosi) ja mitään eroa en kyllä ole huomannut. Pitää laittaa seuraavalla tankkauksella 98:a ja katsoa että huomaako persdyno suurta tehonlisäystä ;D.

Eli linkki:

http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/e10-bensiinin_soveltuvuus_henkiloautoihin/nissan/

Toisaalla....

http://www.nissan.fi/FI/fi/services-fleet/e10.html

Nissanin omien sivujen mukaan vuosimallin 2001 P11:sta käy E10:ppi mutta vuosimalliin 2000 ei.. vai käykö???

Arpajaiset menossa :o

"E10-polttoaine on sallittu kaikissa ajoneuvoissa vuosimallista 2000 alkaen. Nissan hyväksyy E10-polttoaineen käytön useimmissa uudemmissa bensiinimoottoreissa. "Super E10 rikitön ROZ 95" –polttoainetta voidaan käyttää uusien mallien lisäksi myös vanhemmissa ajoneuvoissa aina vuosimallista 2000 lähtien. Hyväksytty polttoaineseos sisältää 10 % bioetanolia ja on standardimerkinnältään DIN 51626-1. Kyseinen merkintä pitäisi löytyä polttoaineaseman pumpuista. Vuosimallia 2000 vanhemmissa ajoneuvoissa ei E10-polttoainetta voida käyttää ja bioetanolia saa olla enintään 5 % polttoaineseoksessa."

Sitten alla...

Micra K11/K12 (vuosimallista 2002)
Primera P11/P12 (vuosimallista 2001)
NOTE E11 (vuosimallista 2006)
X-TRAIL T30/T31 (vuosimallista 2001)
Almera N16 (vuosimallista 2000)
Terrano II R20 (vuosimallista 2000)
TIIDA C11 (vuosimallista 2007)
Pathfinder R50/R51 (vuosimallista 2000)
Almera Tino V10 (vuosimallista 2000)
Murano Z50/Z51 (vuosimallista 2005)
QASHQAI J10 (vuosimallista 2007)
Pick-Up (D22) (vuosimallista 2000)
MAXIMA QX A33 (vuosimallista 2000)

Puusilma

Lainaa

Joo ainakin mun Nipponi käy ja kukkuu tällä E10 bensiinillä samalla tavalla ku 98lla  ::)

Yks Primera P11:sta "ominaisuus" jäi omasta listasta pois... mun mielestä tää on aikamoinen parkkitalojen painajainen eli kääntöympyrä on aika suuri....Oon ajanut monenlaisia autoja ja väännelly niitä ruutuun ties missä mut tää on kyllä - tietysti pituutensa puolestakin - yks tapaus kyllä ahtaissa paikoissa  :D

Olen samaa mieltä tuosta primeran kääntöympyrästä että ei se pieninmästä päästä ole.

Alppu

#39
Lainaa

Toisaalla....

http://www.nissan.fi/FI/fi/services-fleet/e10.html

Nissanin omien sivujen mukaan vuosimallin 2001 P11:sta käy E10:ppi mutta vuosimalliin 2000 ei.. vai käykö???

Arpajaiset menossa :o

"E10-polttoaine on sallittu kaikissa ajoneuvoissa vuosimallista 2000 alkaen. Nissan hyväksyy E10-polttoaineen käytön useimmissa uudemmissa bensiinimoottoreissa. "Super E10 rikitön ROZ 95" –polttoainetta voidaan käyttää uusien mallien lisäksi myös vanhemmissa ajoneuvoissa aina vuosimallista 2000 lähtien. Hyväksytty polttoaineseos sisältää 10 % bioetanolia ja on standardimerkinnältään DIN 51626-1. Kyseinen merkintä pitäisi löytyä polttoaineaseman pumpuista. Vuosimallia 2000 vanhemmissa ajoneuvoissa ei E10-polttoainetta voida käyttää ja bioetanolia saa olla enintään 5 % polttoaineseoksessa."

Sitten alla...

Micra K11/K12 (vuosimallista 2002)
Primera P11/P12 (vuosimallista 2001)
NOTE E11 (vuosimallista 2006)
X-TRAIL T30/T31 (vuosimallista 2001)
Almera N16 (vuosimallista 2000)
Terrano II R20 (vuosimallista 2000)
TIIDA C11 (vuosimallista 2007)
Pathfinder R50/R51 (vuosimallista 2000)
Almera Tino V10 (vuosimallista 2000)
Murano Z50/Z51 (vuosimallista 2005)
QASHQAI J10 (vuosimallista 2007)
Pick-Up (D22) (vuosimallista 2000)
MAXIMA QX A33 (vuosimallista 2000)

Ihan turhaa pähkäilyä kun ei ole mitään syytä sitä E10:ä muutenkaan käyttää.  :D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Puusilma

Ja tällä menolla nämä E10 soveltuvuuslistat muuttuvat vielä monta kertaa.


JJM

Öljyjä vaihtaessa pohjapropusta tuli kivi pihalle  :o :o Noin pikkusormen kynnen kokoinen, hieman hiekoitushiekkaa isompi murunen. Eipä ole ennen moista sattunut. 13tkm sitten edellinen omistaja vaihdattanut öljyt korjaamolla. Hyvinpä tuo on kukkunut ja kukkuu edelleen, toivottavasti oli ainoa kivi  ;D

Kone GA16DE, pääseekö tuon kokoinen murunen edes teoriassa koneen läpi vahingoittamatta mitään jos menee öljykorkin reiästä sisään? Tuskin muitakaan vaihtoehtoja on.

cedricfan

Ennemmin laskettu öljyproppu joskus öljyjä vaihdettaessa maahan, tarttunut proppuun ja sen mukana sisälle. Öljypumpun pick-upissa on kuitenkin shiti, eikä roiskevoitelukan kiviä heittele
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

JJM

Ottakaas P11 omistajat eturoiskeläpät pois ja kaapikaa siitä sisälokarin takaa kurat pois. Tuli noin nyrkillinen molemmilta puolilta hiekkaa/rapaa  :-? Sellainen kotelo että kerää taatusti töhnää. Onneksi ei ollut pahemmin ehtinyt korroosio iskeä. Ihmetyttää miksi tuollainen rakenne on tuohon pitänyt edes tehdä?